ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی

تدریس خصوصی چیست

تدریس خصوصی چیست

شاید تعجب کنید که وقتی در گوگل بعضی عبارتهای مرتبط با تدریس خصوصی را جستجو می کنید یکی از عبارتهای پیشنهادی گوگل سوال " تدریس خصوصی چیست " می باشد. به هر حال ممکن است بعضی از افراد در این زمینه اطلاعات زیادی نداشته باشند و یا از کلاسهای خصوصی استفاده نکرده باشند.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


تعریف و مفهوم تدریس خصوصی


تدریس خصوصی کلاس هایی است که معلم و یک شاگرد در آن حضور دارند و اکثرا در منزل برگزار می شود و بعضا به صورت آنلاین و یا در آموزشگاه هم برگزار می گردد و بازدهی بسیار خوبی برای یادگیری دارد.


معلم خصوصی شخصی است که به دانش آموزان به صورت تک نفره و خصوصی درس می دهد.


تدریس خصوصی مکملی برای کلاس های مدرسه و دانشگاه


کلاس های خصوصی مکملی برای رفع اشکال و آموزش بهتر دروس خارج از سیستم مدرسه و دانشگاه است. معمولا مدرس خصوصی به دانش آموزان کمک می کند تا اشکالات خودشان را برطرف نموده و درس ها را بهتر یاد بگیرند. یک مدرس خصوصی خوب می تواند برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت پایه درسی دانش آموزان و دانشجویان بسیار موثر باشد.


مدرس خصوصی نه تنها دروس را در کلاس توضیح می دهد بلکه در برنامه ریزی درسی و تحصیلی و نحوه مطالعه و حل تمرین به شاگردهای خودش کمک می نماید. استفاده از کلاس های تدریس خصوصی و در کنار داشتن معلم خصوصی به نسبت کتاب کمک آموزشی و فیلم های کمک آموزشی بازدهی بسیار بالاتری دارد.



چرا تدریس خصوصی استفاده کنیم؟


معلم خصوصی به شاگردهای خودش اعتماد به نفس می دهد و دانش آموز و دانشجو را برای موفقیت در امتحان و کسب نمرات بالاتر آماده می نماید. به صورت معمول یک مدرس خصوصی به دانش آموز در یک یا چند موضوع درسی که ضعیف است کمک می کند. برای یادگیری بهتر دروسی که اشکالات در آن دروس زیاد است در طول ترم و برای رفع اشکالات محدود در دروس دیگر در ایام امتحانات از کلاس های خصوصی استفاده می شود.


حتما بخوانید: راهنمای گام به گام انتخاب معلم خصوصی برای تدریس آنلاین و در منزل


تدریس خصوصی، بهترین روش یادگیری


در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با کلاسهای تدریس خصوصی، نحوه برگزاری این کلاسها، دلایل استفاده و موارد لزوم شرکت در آن، مزایا و معایب کلاسهای خصوصی و .... توضیحاتی ارائه می گردد. البته در همین سایت ایران مدرس در رابطه با موارد لزوم استفاده از کلاسهای خصوصی در مقاله ... توضیحات کاملی ارائه شده است. به جرات می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای یادگیری بهتر دروس، موفقیت در امتحانات و کنکور و کسب نمرات بالاتر، رفع اشکال و افزایش معدل و .... استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است.


کلاس خصوصی، منعطف و شخصی سازی شده


کلاس های خصوصی چون شخصی سازی می شود و استاد بسته به هدف، سطح توانایی و دانش شاگرد و ... خودش را هماهنگ می نماید، در نهایت بهترین بازدهی را خواهد داشت. تعریف معلم خصوصی به این شکل می باشد: معلمی که در خارج از مدرسه به شاگرد آموزش می دهد، به ویژه برای کمک بیشتر به شاگرد در مورد موضوعی که برای او دشوار است. منبع


موارد استفاده تدریس خصوصی


در بسیاری از موارد که دانش آموزان و دانشجویان درسهای خودشان را به خوبی متوجه نمی شوند و درک نمی کنند از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده می نمایند. در بسیاری از موارد دانش آموز یا دانشجو نحوه تدریس مدرس و استاد خودش در مدرسه یا دانشگاه را نمی پسندد و مطالبی که در کلاس ارائه می شود را متوجه نمی شود. در حالت دیگر ممکن است شخصی نتوانسته باشد در کلاسهای اصلی خودش به صورت کامل شرکت کند و بعضی از جلسات را از دست داده باشد.


در چنین حالتهایی هر شخصی می تواند با یک معلم و مدرس خوب هماهنگ کند و در منزل یا آموزشگاهی به صورت یک یا دو نفره در کلاس شرکت نماید. در همین سایت ایران مدرس برای یادگیری هر درس و رشته ای می توانید معلم و مدرس خصوصی مورد نظر خودتان را پیدا کنید.


کلیک کنید: مشاهده لیست معلم های تدریس خصوصی



مثالی دیگری از کاربرد کلاس های خصوصی


در حالت دیگر ممکن است شخصی بخواهد به عنوان مثال برای اهداف کاری و تجاری و یا برای بحث های مهاجرتی زبان انگلیسی را در مدت زمان کمی آموزش ببیند و بر آن مسلط شود. ممکن است بخواهد مکالمه زبان را یاد بگیرد و یا بر گرامر زبان انگلیسی مسلط شود. در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی به نسبت کلاسهایی که در آموزشگاهها و موسسات برگزار می شود می تواند سریعتر و در زمان کمتری این شخص را به هدف خودش برساند.


در کلاسهای تدریس خصوصی معمولا فقط یک نفر شاگرد با مدرس حضور دارد. در نتیجه به تناسب هدفی که مد نظر شاگرد است سطح کلاس را می توان به گونه ای تنظیم کرد و یا مطالبی را می توان درس داد که در کمترین زمان اهداف مورد نظر را برآورده کند.


نبود حاشیه و آموزش مستقیم در کلاس خصوصی


در این کلاسها بحثهای حاشیه ای در کار نیست و مستقیم و بدون اتلاف وقت می توان سراغ اصل مطلب رفت. به عنوان مثالی دیگر، در کلاسهای خصوصی ریاضی اگر دانش آموز در بحث های پایه ای اشکال دارد می توان قبل از آن که سراغ درس اصلی ترم حاضر رفت، یکی دو جلسه برای رفع اشکال مطالب پایه ای برگزار نمود. بنابراین کلاسهای تدریس خصوصی کاملا انعطاف دارد و در نتیجه بازدهی آن می تواند فوق العاده خوب باشد.


بنابراین اگر سوال تدریس خصوصی چیست برای شما مطرح بوده است می توان گفت که در کلاسهای خصوصی فقط یک نفر شاگرد با معلم حضور دارند و دقیقا مطالبی تدریس می شود که برای موفقیت در درس و تحصیل شاگرد مفید باشد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2488 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image