ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی ۱۰ ویژگی یک معلم خصوصی خوب را بشناسید

۱۰ ویژگی یک معلم خصوصی خوب را بشناسید

۱۰ ویژگی یک معلم خصوصی خوب را بشناسید


در این مقاله ۱۰ ویژگی و خصوصیت مهم یک مدرس و معلم خصوصی خوب توضیح داده شده است. اگر می خواهید از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنید و قصد دارید با یک معلم خصوصی خوب و عالی کلاس داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه


۱. دارای سابقه تدریس و تجربه کاری زیاد


بهترین مدرسین و معلم های خصوصی برجسته معمولا سابقه کاری و تجربه بالایی دارند. به همین دلیل و چون شاگردهای زیادی داشته اند در تدریس به شاگردهای جدید و انتخاب روش تدریس مناسب برای هر شاگرد این اساتید بهتر و موفق تر عمل می کنند. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com برای تمامی مدرسین سوابق تدریس و تجربه کاری ایشان ذکر شده است و ثبت شده که در کدام مدارس و آموزشگاهها تدریس را انجام داده اند. البته سابقه کاری به تنهایی نمی تواند ملاک انتخاب استاد و معلم خصوصی باشد اما اگر بین دو مدرس که رزومه مشابه دارند شک کردید که با کدام معلم کلاس هماهنگ کنید استادی را انتخاب نمائید که تجربه بیشتری دارد.


۲. فارغ التحصیل از دانشگاه خوب و معتبر


معلم خصوصی خوب چون در ایام تحصیل موفق بوده است توانسته است در دانشگاه خوب و معتبر پذیرش بگیرد. در ضمن، این مدرسین چون در دانشگاه سطح بالا درس خوانده اند بنابراین باسوادتر هستند و سطح دانش عالی دارند. واضح است مدرسی که در دانشگاه تهران، شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، خواجه نصیر و یا سایر دانشگاههای دولتی تهران و کل ایران درس خوانده است با سوادتر می باشد و سطح دانش بالاتری دارد. در کنار سایر موارد، اینکه معلم خصوصی در یک دانشگاه عالی درس خوانده باشد را هم مد نظر قرار دهید. در دانشگاههای برتر سطح آموزش هم بالاتر است و در نتیجه این اساتید چون در معرض آموزش بهتری قرار گرفته اند باز هم سواد و دانش بهتر و بیشتری کسب نموده اند.


کلیک کنید: مشاهده لیست معلم های خصوصی



۳. دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری



مدرسین تدریس خصوصی خوب چون به درس و تحصیل و رشته تحصیلی خودشان علاقه دارند معمولا تا مقطع ارشد یا دکتری ادامه تحصیل داده اند. در ضمن، تحصیل تا مقاطع بالا باعث شده است این مدرسین درک بهتر و درست تری از مباحث درسی داشته باشند. درست است که معلم خصوصی ریاضی برای تدریس ریاضی ابتدایی و متوسطه می تواند مدرک لیسانس هم داشته باشد و اساتیدی با مدرک لیسانس در همین سایت ایران مدرس حضور دارند که بسیار عالی تدریس می نمایند. اما در هر صورت، مدرسی که مدرک ارشد یا دکتری دارد به صورت عمقی تر مطالب را آموزش دیده است و در نتیجه درک بهتر و عمیق تری نسبت به مسائل دارد. این معیار هم نباید به تنهایی در نظر گرفته شود و در کنار سایر موارد آن را لحاظ کنید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس



۴. تعهد به کار و حمایت از شاگرد تا شب امتحان


یک معلم خوب فقط به تدریس عالی بسنده نمی کند. این اساتید به کار خودشان متعهد هستند و از هیچ تلاشی برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودشان دریغ نمی کنند. تعهد به کار را در نحوه تدریس استاد و در رفتار ایشان و حتی نحوه حرف زدن مدرسین می توان تشخیص داد. اساتید متعهد در برنامه ریزی و درست مطالعه کردن، درس خواندن و تمرین حل کردن به شاگردهای خودشان کمک می نمایند. این اساتید حتی بیشتر از زمانی که قرار شده است در کلاس تدریس می نمایند و از انجام کارهای اضافه برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودشان ابائی ندارند. نتایج شاگردهای قبلی این مدرسین نشان می دهد که برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودشان در کلاس های تدریس خصوصی و خارج از کلاس تلاش زیادی می کنند.


۵. استفاده مفید از کل زمان کلاس خصوصی


بهترین مدرسین ریاضی، فیزیک، شیمی و سایر دروس اگر جلسه تدریس را ۹۰ دقیقه در نظر گرفته اند از کل زمان کلاس استفاده مفید می کنند و وقت را تلف نمی نمایند. این اساتید حتی بعضاً بیشتر از زمان مقرر در کلاس تدریس می کنند. مدرسینی وجود دارند که شاید بخواهند برای کسب درآمد بیشتر کلاس را طولانی کنند و تعداد جلسات را افزایش دهند. البته در جامعه فرهنگی و بین اساتید چنین افرادی بسیار کم هستند. اما در هر صورت، یکی معلم خصوصی خوب نه تنها بدون دلیل تعداد جلسات را افزایش نمی دهد بلکه سعی می کند از زمان هایی که در اختیار دارد بیشترین استفاده را داشته باشد. این مدرسین حتی بعد از زمان مشخص شده برای کلاس به شاگردهای خودشان مشاوره می دهند و زمان اضافی می گذارند.


۶. ارائه مشاوره و برنامه ریزی درسی


اساتید موفق علاوه بر تدریس به شاگردهای خودشان مشاوره می دهند و در برنامه ریزی درسی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می نمایند. این اساتید یک هدف مهم دارند و آن هم نتیجه گرفتن شاگرد است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی نمایند. بهترین مدرسین شیمی، ریاضی و سایر دروس خوب می دانند که شاگردی که در کلاس خصوصی حاضر شده است و تصمیم گرفته است در کنار کلاس های مدرسه یا دانشگاه معلم خصوصی داشته باشد این طور نیست که فقط درس را بلد نباشد بلکه در برنامه ریزی، درست تمرین حل کردن و درست درس خواندن و ... هم اشکال دارد. این مدرسین سعی می کنند از جنبه های مختلف از شاگرد خودشان حمایت نمایند و نه تنها عالی تدریس می کنند بلکه سایر موارد لازم را هم به شاگرد خودشان یادآوری می نمایند.


مطالعه چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟ هم پیشنهاد می شود.



۷. حضور به موقع در کلاس درس


از ویژگی های دیگر معلم خصوصی خوب این است که در زمان مشخص شده و حتی ۵ دقیقه زودتر در کلاس درس حاضر می شود و به وقت شاگرد خودش احترام می گذارد. معلم های عالی از سر و ته وقت کلاس نمی زنند. حضور به موقع استاد باعث می شود شاگرد هم کلاس های تدریس خصوصی را جدی تر بگیرد و در نهایت نتیجه بهتری حاصل می گردد. در واقع، در کلاس های تدریس خصوصی شاگرد نه تنها مطالب را از معلم خودش یاد می گیرد بلکه از جنبه های شخصیتی و اخلاقی هم مدرس خصوصی را برای خودش الگو قرار می دهد. اگر معلم کلاس را جدی نگیرد و دیر در کلاس حاضر شود در نهایت شاگرد هم به تدریج کلاس را جدی نخواهد گرفت و نتیجه خوبی حاصل نمی شود.


۸. پاسخ به سوالات در خارج از زمان کلاس


برترین مدرسین زبان انگلیسی، فیزیک، زیست، عربی و سایر دروس حتی در زمانهای خارج از کلاس به سوالات شاگردهای خودشان پاسخ می دهند. این مدرسین برایشان مهم است که یادگیری درست اتفاق بیافتد و پاسخ دادن به سوالات و اشکالات در خارج از زمان کلاس را هم می پذیرند. در فاصله زمانی بین کلاس های تدریس خصوصی شاگردهای خوب و فعال مطالعه می کنند و تمرین و مسئله حل می نمایند. حین مطالعه و حل تمرین معمولا اشکالاتی ایجاد می شود و برخی از این اشکالات درسی به گونه ای است که اگر برطرف نشود شاگرد نمی تواند ادامه مطلب را بخواند. بسیار خوب است که مدرسین این امکان را به شاگرد خودشان بدهند که اگر سوال یا اشکالی داشتند در فاصله زمانی بین کلاس ها آن را بپرسند.


۹. تلاش برای نتیجه گرفتن شاگرد با تمام توان


همانطور که گفته شد، بهترین و موفق ترین معلم های خصوصی معمولا شاگردهای موفق و با سواد دارند. رمز موفقیت در تدریس خصوصی داشتن شاگردهای موفق است. بنابراین، این مدرسین تمام تلاش خودشان را برای به موفقیت رساندن شاگردهایشان انجام می دهند. همانطور که گفته شد این فقط به معنی خوب تدریس کردن و عالی تدریس کردن نیست. هر چند مدرسین تدریس خصوصی فوق العاده 100 درصد بر درس مسلط هستند و تدریس را عالی انجام می دهند. اما در هر صورت، فقط تدریس کردن نیست که اهمیت بالایی دارد بلکه معلم خصوصی خوب این دید را دارد که باید شاگرد خودش را به نتیجه مطلوب برساند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. برای هر شاگرد ممکن است لازم باشد کارهای متفاوتی را انجام داد تا نتیجه مد نظر حاصل شود.


مطالعه این مقاله را هم از دست ندهید: 25 ویژگی یک معلم موفق



۱۰. جدیت در کلاس، ارائه تمرین و هدایت شاگرد به سمت موفقیت


اساتید خوب و عالی تدریس خصوصی در کلاس جدی هستند اما در عین حال کلاس خشک و بی روحی ندارند. این مدرسین برای زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی هم به شاگردهای خودشان تمرین می دهند و حل آن را با جدیت می خواهند. به این ترتیب شاگردهای خودشان را به سمت موفقیت در امتحان و کنکور هدایت می کنند. بهترین مدرسین عربی، ادبیات، زبان و سایر دروس خوب می دانند که یک دانش آموز یا دانشجو تنها با حضور در کلاس های خصوصی به نتیجه مورد نظر خودش نمی رسد بلکه در فاصله زمانی بین کلاس ها هم باید مطالعه و مرور و همچنین حل تمرین و مسئله و ... را داشته باشد. به همین دلیل، مدرسین برجسته نه تنها در کلاس تدریس را عالی انجام می دهند بلکه با ارائه تمرینات مناسب وقت شاگردهای خودشان را در فاصله زمانی بین کلاس ها پر می کنند و آنها را به سمت موفقیت هدایت می نمایند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image