ارتباط مستقیم با 30738 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی

چرا تدریس کار سختی است

چرا تدریس کار سختی است


در این مقاله در رابطه با سوال چرا تدریس کار سختی است توضیحاتی ارائه می گردد. اگر شما هم معلم و استاد هستید و یا می خواهید تدریس را شروع نمایید و در رابطه با سختی ها و چالش های کار تدریس می خواهید اطلاعاتی کسب کنید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


آیا واقعا تدریس کار سختی است؟


در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که آیا واقعا تدریس کار سخت و دشواری است یا خیر. مثل هر کار دیگری شغل تدریس هم سختی های خودش را دارد. اما میزان سخت بودن کار تدریس و تدریس خصوصی برای همه یکسان نیست. مهمترین عاملی که باعث می شود تدریس نه تنها برای شما سخت نباشد بلکه راحت و لذت بخش باشد این است که کار تدریس و آموزش را با علاقه انتخاب نمایید. اگر به کار خودتان علاقه داشته باشید انجام آن برای شما مفرح خواهد بود. پس حتما کار تدریس یا هر کار دیگری را با علاقه انتخاب کنید. ممکن است چالش هایی وجود داشته باشد یا لازم باشد مسائلی را حل نمایید، اما اگر به تدریس علاقه داشته باشید به راحتی از پس آنها برآمده و برای شما اصلا کار سختی نخواهد بود. نکته بعدی اینکه دروسی را تدریس کنید که مورد علاقه خودتان باشد. به عنوان مثال، اگر عاشق شیمی هستید و در دوره متوسطه در امتحانات شیمی نمره بالایی گرفته اید یا در کنکور برای درس شیمی درصد بالایی زده اید مسلما می توانید یکی از بهترین معلم های شیمی تهران و کل ایران شوید. در ضمن از کار خودتان هم لذت می برید و سختی خاصی برای شما نخواهد داشت. اگر به زبان انگلیسی علاقه دارید زبان تدریس کنید و اگر از حل مسائل فیزیک لذت می برید معلم فیزیک شوید. بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر تدریس را با علاقه انتخاب کنید و دروس تدریسی را هم درست انتخاب نمایید در نهایت این کار برای شما راحت و آسان خواهد بود.


حتما بخوانید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها



چگونه با سختی ها و چالش های تدریس کنار بیاییم؟


همانطور که گفته شد، به صورت کلی اگر کار تدریس را با علاقه انتخاب کرده باشید نه تنها این کار برای شما سخت نخواهد بود بلکه از انجام آن لذت هم خواهید برد. برای اینکه خیلی خسته نشوید سعی کنید در طول روز کلاس های زیادی را هماهنگ نکنید و حداکثر تعداد ۴ جلسه در روز برگزار نمایید. کلاس های خصوصی یا گروهی خودتان را با فاصله مناسب برگزار کنید و بین هر دو جلسه به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب بازدهی کلاس های شما بهتر هم خواهد شد و شاگردهای راضی تری هم خواهید داشت. اگر ساکن تهران یا سایر شهرهای بزرگ هستید و کلاس های شما به صورت حضوری برگزار می شود سعی کنید برنامه ریزی کلاس ها را درست انجام دهید تا در مسیر رسیدن به کلاس اذیت نشوید. به عنوان مثال، کلاس های غرب تهران را برای صبح و کلاس های شرق تهران را برای بعد از ظهر هماهنگ کنید. شاگردهای خودتان را با تخفیف دادن به استفاده از کلاس های آنلاین ترغیب نمایید چرا که تدریس آنلاین به نسبت تدریس حضوری راحت تر است. در نظر گرفتن این موارد و موارد دیگری که ممکن است به نظر خودتان برسد باعث می شود از سختی های کار تدریس به مقدار زیادی کاسته شود. 



مطالعه تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس هم مفید است.



تدریس چه درس ها و رشته هایی سخت تر می باشد؟


پاسخ به این سوال برای هر استاد و معلم متفاوت است و در ادامه توضیحات بیشتری ارائه می گردد. همانطور که گفته شد استادی که به درس ریاضی علاقه دارد ممکن تدریس زیست شناسی یا شیمی برای ایشان بسیار سخت باشد. مدرسی که بر درس عربی مسلط است ممکن است از تدریس آن بسیار خوشحال شود در حالیکه استاد دیگری ممکن است از درس عربی اصلا خوشش نیاید. بنابراین به صورت کلی می توان گفت که این سوال جواب منحصر به فردی ندارد. اما در هر صورت دروسی مانند ریاضی و فیزیک و دروس اختصاصی رشته های فنی و مهندسی برای تدریس با چالش بیشتری همراه هستند و چون برای هر مبحث باید تمرینات زیادی حل گردد تا جا بیافتد، می توان گفت کار استاد و معلم برای تفهیم شاگرد سخت تر می باشد. البته اگر شاگرد کلاس را به اندازه کافی زود شروع کرده باشد کار استاد هم راحت تر خواهد بود اما شاگردهایی که یادگیری کل مباحث را به ایام امتحانات موکول می کنند باعث می شوند که کار استاد سخت تر شده و نتیجه گرفتن شاگرد هم به آسانی حاصل نشود.


حتما بخوانید: 20 راهکار موثر برای داشتن بهترین تدریس با بازدهی بالا در کلاس های تدریس خصوصی در منزل



چه جنبه هایی از کار تدریس با سختی و چالش بیشتر همراه است؟


برای اکثر اساتید جذب شاگرد ممکن است با چالش همراه باشد. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و جذب شاگرد مستقیم و بدون واسطه می توانید در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com عضو شده و تبلیغ خودتان را درج نمایید. ایران مدرس بزرگترین و معتبرترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰۰ مدرس ثبت نامی دارد. دقت کنید اگر شما در زمینه کاری خودتان که مثلا می تواند تدریس زیست، تدریس عربی و یا هر درس دیگری باشد، عملکرد عالی و فوق العاده داشته باشید و بسیار مسلط شوید مسلما جذب شاگرد برای شما به کار خیلی راحتی تبدیل می گردد. اگر فقط روی خودتان و افزایش تسلط و توانایی های تان کار کنید و شاگردهایی که دارید را به بهترین نتیجه ممکن برسانید بعد از مدتی همین شاگردهای فعلی شما شاگردهای جدیدی را به شما معرفی می کنند و به این ترتیب درآمد شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. روی کار تدریس تمرکز کنید، دروس تدریسی خودتان را با علاقه انتخاب کنید و هر روز بهتر از دیروز خودتان شوید و خواهید دید که کار تدریس و جذب شاگرد نه تنها سخت نیست بلکه راحت ترین و لذت بخش ترین کار جهان است.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی


منبع: سایت معلم خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 503 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image