ارتباط مستقیم با 30736 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 20 راهکار موثر برای داشتن بهترین تدریس با بازدهی بالا در کلاس های تدریس خصوصی در منزل

20 راهکار موثر برای داشتن بهترین تدریس با بازدهی بالا در کلاس های تدریس خصوصی در منزل

20 راهکار موثر برای داشتن بهترین تدریس با بازدهی بالا در کلاس های تدریس خصوصی در منزل

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با راهکارها و روش هایی (20 روش مفید و موثر) که برای ارائه بهتر درس و گرفتن نتیجه بهتر در کلاس های تدریس خصوصی در منزل وجود دارد توضیح داده می شود. اگر به عنوان یک معلم خوب قصد دارید کلاس های خصوصی پربازدهی داشته باشید این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه تدریس خوبی داشته باشیم


نحوه داشتن بهترین تدریس خصوصی با بازدهی بالا


اگر می خواهید یک معلم خصوصی موفق، برتر، فوق العاده و پردرآمد باشید باید روند درستی را در پیش بگیرید. در این مقاله روش ها و راهکارهایی ارائه شده است که با استفاده از آنها می توانید بهترین تدریس خصوصی با بازدهی بالا داشته باشید. اگر معلم خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، شیمی و یا هر درس دیگری هستید، نکات ذکر شده در این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.


1- دروسی را تدریس کنید که به آن درس ها علاقه دارید


وقت در کار تدریس خصوصی سعی می کنید بیشتر دروس مورد علاقه خودتان را تدریس نمائید، در نهایت موفق تر خواهید بود. در این حالت بهتر تدریس می کنید و شاگردهای شما هم به درس علاقه مند می شوند.


2- پراکنده کاری نکنید و دروس محدودی را تدریس کنید


اگر بخواهید همه ی درس ها را تدریس کنید نمی توانید بر هیچ درسی مسلط شوید. به عنوان مثال اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید فقط ریاضی درس بدهید و بهترین معلم ریاضی ایران باشید.


3- دروسی را تدریس کنید که در ایام تحصیل نمرات خوبی در آن درس ها گرفته اید


اگر در رابطه با اینکه به چه درس هایی علاقه دارید شک دارید به ایام تحصیل خودتان فکر کنید. در چه دروسی نمرات خوب می گرفتید؟ آن دروس برای شما در کار تدریس خصوصی بهترین گزینه است.


این مقاله هم مفید است: مهمترین امکانات بهترین سایت های تدریس خصوصی چیست؟


4- با آمادگی کامل در کلاس های تدریس خصوصی حاضر شوید


به هر میزان بر درسی که تدریس می کنید مسلط تر باشید در نهایت نتیجه بهتری می گیرید. با افزایش تسلط خودتان می توانید مطالب را بهتر هم انتقال دهید و شاگردهای شما بهتر نتیجه می گیرند.


5- همواره در حال یادگیری باشید


برای اینکه به صورت مداوم پیشرفت کنید سعی کنید همواره در حال یادگیری باشید. اگر مثلا تدریس خصوصی شیمی انجام می دهید و کاملا مسلط هم هستید باز هم در طول هفته زمانی را برای به روز رسانی اطلاعات خودتان در نظر بگیرید.


مطالعه مقاله چگونه در کار تدریس خصوصی پیشرفت کنیم؟ هم مفید است.


6- قبل از حضور در کلاس درس تدریسی خودتان را مرور نمائید


اگر می دانید در جلسه ای که در پیش رو دارید چه مبحثی قرار است تدریس شود حتما قبل از حضور در کلاس نگاهی به آن بیندازید. این کار باعث می شود حضور ذهن داشته باشید و موفق تر عمل کنید.


7- جلسه اول تدریس خصوصی را بسیار جدی بگیرید


ذهنیتی که برای شاگردهای شما در کلاس های تدریس خصوصی در جلسه اول شکل می گیرد به سختی قابل پاک شدن است. جلسه اول مشخص می کند کلاس ها ادامه دار خواهد بود یا نه. جلسه اول کلاس خصوصی را جدی بگیرید و بهترین تدریس خودتان را ارائه دهید. در رابطه با جلسه اول کلاس تدریس خصوصی مطالعه مقاله اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم مفید است.


8- مطالب را متناسب با شاگرد خودتان و سطح سواد ایشان ارائه کنید


فقط اینکه مطالب علمی و درستی در کلاس ارائه شود کافی نیست. شما باید مطالبی را ارائه کنید که برای شاگردتان مفید باشد. برای هر کدام از شاگردهایتان باید برنامه مختص خودش و متناسب با سطح توانایی هایش را داشته باشید.


9- از شاگرد خودتان سوال بپرسید


حین تدریس فقط خودتان حرف نزنید. از شاگرد خودتان سوال بپرسید و به این ترتیب تمرکز ایشان را هم افزایش دهید. وقتی سوال می پرسید ذهن شاگرد شما بیشتر با درس درگیر خواهد شد و بهتر یاد خواهد گرفت. در ضمن متوجه خواهید شد که آیا مطالب برای ایشان مفید است یا نه.


10- ارزیابی را در نظر داشته باشید


برای اینکه بهترین تدریس خصوصی را داشته باشید و شاگردهای شما نتیجه خوبی بگیرند باید در طول برگزاری کلاس ها سعی کنید همواره ارزیابی را در نظر داشته باشید. تمرینی بدهید و حل آن را بخواهید. اگر روند پیشرفت شاگرد شما رضایت بخش نیست تغییری ایجاد کنید. ممکن است لازم باشد در نحوه ارائه درس تجدید نظر کنید.


این مقاله را هم بخوانید: تدریس موفق، کلاسداری موفق و فنون کلاس داری


11- از والدین کمک بگیرید


یک معلم و استاد تدریس خصوصی خوب معمولا سعی می کند به والدین گزارش های منظمی بدهد و در عین حال از والدین برای خوب نتیجه گرفتن شاگرد خودش کمک بگیرد. شما باید به شاگردهای خودتان تمرین و تکلیف بدهید و از والدین بخواهید در فاصله زمانی بین کلاس ها بر روند درس خواندن و نحوه تمرین حل کردن فرزند خودشان نظارت داشته باشند.


12- در کلاس های تدریس خصوصی جدی باشید


شاگردهای شما باید از شما حساب ببرند. البته یک معلم خصوصی مانند استاد و معلم اصلی درس شاید نتواند کنترلی بر روی شاگردهای خودش داشته باشد. اما در هر صورت کار خودتان را جدی بگیرید و تکالیف و تمرینات را با جدیت بخواهید. اگر شما جدی باشید شاگردهای شما بهتر نتیجه خواهند گرفت و در نهایت موفق خواهند شد. موفقیت شاگردهای شما هم منجر به موفقیت بیشتر شما می شود.


13- در رابطه با نحوه ارائه درس انعطاف به خرج دهید


درست است که باید در رابطه با انجام تکالیف و یا تمرکز در کلاس درس و ... جدی باشید، اما در رابطه با نحوه ارائه درس و چگونگی ارائه مطالب درسی کاملا منعطف باشید. باید شما خودتان را با شاگرد خودتان هماهنگ کنید به گونه ای که کلاس برای ایشان مفید باشد. این تفاوت و حتی مزیت کلاس خصوصی در مقایسه با کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه است. برای هر شاگردی که دارید به تناسب وضعیت تحصیلی ایشان روند تدریس مشخصی داشته باشید.


14- از جزوه کلاسی استفاده نمائید


اگر شاگرد شما در کلاس های اصلی مدرسه و دانشگاه شرکت کرده است و جزوه خوبی را در کلاس یادداشت نموده است از همان جزوه در کلاس های خصوصی استفاده نمائید. جزوه کلاسی هم خلاصه است و هم تمام مطالب اصلی مد نظر معلم اصلی درس را شامل می شود. البته در کنار جزوه می توانید تمرینات بیشتر و سوالات امتحانی که هماهنگ با مطالب ارائه شده در جزوه است را می توانید بررسی کنید.


15- به کار خودتان متعهد باشید


در کار تدریس خصوصی و یا هر کار دیگری تعهد به کار می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد. تعهد به کار یعنی اینکه در قبال نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان احساس مسئولیت کنید و تمام تلاش خودتان را برای موفقیت شاگردهای خودتان به کار ببندید. اگر شاگردهای شما و والدین ایشان احساس کنند که شما 100 درصد استاد متعهد و دلسوزی هستید ترجیح می دهند درس های بعدی را هم با شما کلاس داشته باشند. حتی شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد.


حتما مطالعه کنید: فنون روان شناختی در تدریس


16- در کلاس های خصوصی متنوع و جذاب تدریس کنید


سعی کنید کلاس را به گونه ای پیش ببرید که خسته کننده نباشد. بعضا مبحث را عوض کنید. در رابطه با دوران تحصیل خودتان مطلب جالبی را بگوئید. جوکی تعریف کنید. 5 یا 10 دقیقه استراحت بدهید. بعضا خودکار را به خود شاگرد بدهید تا تمرین را خودش حل کند. می توانید با پرسیدن سوال و بردن کلاس به سمت مکالمه دو طرفه بازدهی و جذابیت کلاس را افزایش دهید.


17- برای بازه زمانی بین کلاس ها تمرین بدهید


یک معلم خصوصی خوب فقط به خوب درس دادن و تدریس با کیفیت کفایت نمی کند. یک معلم خوب و موفق سعی می کنید شاگردهای خودش را در مسیر موفقیت هدایت نمایند. شاگردهای شما وقتی خوب نتیجه می گیرند که علاوه بر شرکت در کلاس خودشان هم درس را مرور نموده و تمرین و مسئله حل نمایند. خصوصا برای کلاس هایی مانند تدریس خصوصی فیزیک تمرین حل کردن خود شاگرد کاملا لازم است. بنابراین باید به شاگردهای خودتان تمرین بدهید و حل آن را هم با جدیت بخواهید.


18- در دسترس باشید


در بسیاری از موارد شاگردهای شما ممکن است لازم باشد در زمینه مشخصی مانند نحوه آمادگی برای امتحان میان ترم، چگونگی حل یک مسئله مشخص و .... با شما مشورت کنند. اگر شما بتوانید در قالب یک رابطه دوستانه شماره تماس خودتان را در اختیار شاگردتان قرار دهید و به ایشان بگوئید که هر زمان لازم شد می توانند از شما مشورت بگیرند بسیار در بهتر شدن روابط و افزایش بازدهی آموزش ها موثر خواهد بود.


19- در رابطه با نحوه مطالعه درس و تمرین حل کردن مشورت بدهید


بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی که در کلاس های خصوصی شرکت می کنند به صورت کلی در رابطه با نحوه مطالعه درس و چگونگی تمرین حل کردن و حتی برنامه ریزی درسی و تحصیلی اشکال دارند. اگر می خواهید شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند و در نتیجه آن، خودتان هم در کار تدریس خصوصی موفق باشید باید به شاگردهای خودتان مشورت بدهید و در رابطه با نحوه درس خواندن و برنامه ریزی درسی و ... آنها را راهنمایی نمائید.


20- هدف اصلی خودتان را نتیجه گرفتن شاگردتان قرار دهید


اگر به عنوان یک معلم و استاد تدریس خصوصی، هدف خودتان را نتیجه گرفتن شاگردتان قرار دهید شاید بسیاری از مواردی که گفته شد خود به خود حل می شود. اگر شاگردهای موفقی داشته باشید این شاگردها برای درس های دیگری که دارند دوباره به شما مراجعه خواهند کرد و شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی می کنند. به این ترتیب به سرعت در کار خودتان پیشرفت خواهید کرد. بنابراین تمام تلاش خودتان را برای خوب نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید به کار ببندید.


پیشنهاد می شود مقاله چگونه بهترین و مفیدترین تدریس خصوصی را داشته باشیم؟ را هم بخوانید.


جمع بندی و نتیجه گیری


در این مقاله سعی شد 20 راهکار موثر و مفید برای داشتن تدریس با بازدهی بالا در کلاس های تدریس خصوصی در منزل ارائه شود. اگر شما درس یا دروسی را تدریس کنید که به آن درس یا درس ها علاقه دارید بسیار می توانید موفق باشید. البته یک قدم قبل از آن باید به کار تدریس علاقه مند باشید تا در این زمینه بتوانید نتایج خوبی را بدست آورید. همانطور که گفته شد سعی نکنید دروس مختلفی را تدریس کنید و بر روی یک درس یا حداقل دروس محدودی متمرکز شوید و آن درس ها را در بالاترین سطح ممکن تدریس نمائید. به این ترتیب شناخته خواهید شد و می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. به عنوان یک استاد موفق سعی کنید همیشه در اوج آمادگی باشید. اگر نکته قبلی را رعایت کرده باشید و درس یا دروس محدودی را تدریس کنید قرار گرفتن در اوج آمادگی برای شما کار سختی نخواهد بود. بنابراین این موارد به هم ربط دارند.


اگر خودتان در کنکور موفق بوده اید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی کنکور و دروس کنکوری هم می تواند گزینه خوب و پردرآمدی باشد. در کلاس های خصوصی اگر نتوانید به سوالی پاسخ دهید کلاس را از دست خواهید داد. پس باید با تسلط کامل در کلاس حاضر شوید و کاملا هوشمندانه در جلسه اول تدریس تشخیص دهید که شاگرد شما چه روندی را مد نظر دارد و کلاس را به گونه ای تنظیم کنید که برای ایشان مفید باشد. از شاگرد خودتان سوال بپرسید و بازخورد بگیرید و اینطور نباشد که فقط خودتان تدریس کنید و به روش همیشگی خودتان پیش بروید.


حتما بخوانید: راهکارهایی برای پیشرفت سریع در کار و شغل تدریس خصوصی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 6747 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image