ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نکات کلیدی و فوق العاده برای کسب موفقیت های رویایی در کار تدریس خصوصی

نکات کلیدی و فوق العاده برای کسب موفقیت های رویایی در کار تدریس خصوصی

نکات کلیدی و فوق العاده برای کسب موفقیت های رویایی در کار تدریس خصوصی


در این مقاله در رابطه با نحوه ی موفقیت در تدریس خصوصی مطالبی رو خدمتتون ارائه میدم. برای اینکه در کار تدریس خصوصی موفق باشید در مرحله اول باید به کار خودتون علاقه داشته باشید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


علاقه به تدریس اصل مهم برای موفقیت و کسب درآمد بالا 


وقتی که شما با علاقه کاری رو انجام میدید مسلما در آن کار موفق تر هم خواهید بود و شاگرد های شما هم به درس علاقه مند میشن. به عنوان مثال اگر به درس ریاضی علاقه دارید بهتره که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید. برای اینکه متوجه بشید که در چه زمینه ای فعالیت کنید بهتر هستش به نمرات خودتون در دبیرستان و دانشگاه دقت کنید. اگر مثلاً در درس ریاضی نمره های خوبی گرفتید مشخصه که ریاضی برای شما مناسب هستش و بهتر به عنوان یک معلم ریاضی فعالیت خودتون رو آغاز کنید و یا ادامه بدید. 


واضحه وقتی که به ریاضی علاقه دارید در کلاس درس خیلی با اشتیاق بیشتری تدریس را انجام میدید و شاگرد های شما هم علاقه‌مند می‌شوند و این جوی که در کلاس حاکم میشه شما با هیچ روش دیگری نمی تونید اونو ایجاد کنید. یعنی مثلاً اگر بخواهید روش های تدریس مختلفی رو یاد بگیرید باز هم به اندازه این که خودتون به درس علاقه داشته باشید که واقعا از سر علاقه درس رو تدریس کنید به این شکل نخواهد بود که بخواید روش های تدریس رو یاد بگیرید یا مثلاً با تکنیک‌هایی بخواهید درس رو خوب منتقل کنید. این که خودتون به درس علاقه داشته باشید بسیار مهم هستش اگر زبان انگلیسی رو دوست دارید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت کنید. اگر از یادگیری و تدریس زیست لذت می‌برید واضحه که شما بهتره یک معلم زیست بشید. اگر به درس عربی علاقه دارید و بر آن مسلط هستید عربی را تدریس کنید. حتما علاقه خودتون رو در نظر بگیرید. در مرحله اول باید به خود کار تدریس علاقه داشته باشید و در مرحله بعد حتما سراغ درسی بروید که مورد علاقه خودتون باشه.



حتما بخوانید: 8 نمونه آگهی تدریس خصوصی موفق و فوق العاده برای جذب شاگرد بیشتر


انتخاب درست دروس تدریسی و افزایش تسلط مداوم


برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی عوامل دیگری هم هست که موثره. البته بحث علاقه یک بحث پایه هستش که گفتم اگر شما به تدریس علاقه نداشته باشید و اگر دروس تدریسی رو خوب انتخاب نکنید مواردی که در ادامه ارائه میشه نمیتونه خیلی موثر باشه. پس در مرحله اول حتما این علاقه را مدنظر قرار دهید. در مرحله بعد سعی کنید دروسی رو انتخاب کنید که علاوه بر اینکه به درس علاقه دارید متقاضی خوبی هم براش وجود داشته باشه. بعضی از درس ها ممکنه به کلاس خصوصی نیاز نداشته باشه و شما باید درس هایی را انتخاب کنید که در عین حال که خودتون به اون درس علاقه دارید بازار کار خوبی هم براش وجود داشته باشه و متقاضیان زیادی بخوان برای اون درس کلاس خصوصی داشته باشند. نکته بعدی که هست اینه که باید تسلط خود را افزایش بدهید به صورت مداوم روی توانایی های خودتون کار کنید به عنوان مثال اگر ریاضی تدریس میکنید خودتون از آموزش دست نکشید تمرین به صورت مداوم حل کنید و مسئله حل کنید. یا اگر ریاضی کنکور رو تدریس می کنید سعی کنید که تست های مختلفی رو به صورت مداوم کار کنید و راهکارهای کوتاه و بر پایه علمی مناسبی را برای حل تست ها پیدا کنید. روش خودتان را داشته باشید.



تعهد به کار تدریس و کسب موفقیت های بزرگ


نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که به کار خودتون متعهد باشید. سعی کنید که شاگرد هایی که دارید رو به بهترین نتیجه ممکن برسانید و تا شب امتحان پشتیبانی کنید. اگر شاگرد های شما خوب نتیجه بگیرند مسلما شما هم در کار خودتون موفق خواهید بود. بنابراین ملاک رو این قرار بدید که شاگردهاتون خوب نتیجه بگیرن. برای هر شاگردی که دارید باید روش تدریس مختص ایشان را داشته باشید از ایشان سوال بپرسید از همون اول و ببینید که ضعف ایشون کجا هستش و چه جوری باید تدریس کنید. متناسب با سطح دانسته ها و توانایی های هر شاگرد روش تدریس مناسبی را انتخاب کنید.



مطالعه نمائید: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید


برای جذب شاگرد هم روش های مختلفی را امتحان کنید برای خودتون سایت یا بلاگ داشته باشید و از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتون رو ثبت کنید و سعی کنید که با جدیت و به صورت صددرصد در این زمینه وقت بگذارید. در عین حال که روی توانایی ها و تسلط خودتون کار می کنید روش های مختلف جذب شاگر رو هم امتحان کنید. با آموزشگاه های مختلف در ارتباط باشید و سعی کنید که هر روشی که به نظرتون میرسه برای جذب شاگرد امتحان کنید و در نهایت شما بهترین روش رو پیدا خواهید کرد. درج تبلیغ در همین سایت ایران مدرس هم میتونه بسیار مفید باشه. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران هستش و با درج تبلیغ در این سایت می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید.


معلم خصوصی موفق و جلسه اول تدریس فوق العاده


برای موفقیت در تدریس خصوصی باید جلسه اول تدریس بسیار عالی عمل کنید. چون جلسه اول تدریس حساس هستش و شاگرد هاتون و والدین ایشون این جلسه اول تدریس شما را مورد ارزیابی قرار می دهند. باید بهترین عملکرد خودتون رو در جلسه اول داشته باشید. جلسه اول تدریس سعی کنید که مسلط در کلاس خواست حاضر بشید و جلسه های بعد هم باید به همین ترتیب باشه ولی خوب جلسه اول بسیار مهم تر هستش و با انرژی بالا و بسیار بسیار عالی تدریس کنید. جلسه اول باید از شاگرد خودتون سوالاتی را بپرسید و متوجه بشید که هدفشون چیه از برگزاری کلاس و اینکه سطح سواد و گیرایی ایشان به چه ترتیبی هستش و متناسب با آن تدریس کنید. این نکته بسیار مهمی است.



مطالعه نمائید: چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم


تدریس آنلاین، بازارکاری به وسعت تمام جهان


برای کسب موفقیت های بزرگ در کار تدریس خصوصی باید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تدریس را انجام بدید. در حال حاضر تدریس آنلاین و مجازی با استقبال خوبی مواجه شده و افراد زیادی متقاضی استفاده از کلاس های آنلاین هستند. بنابراین شما هم باید آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید. اگر تدریس آنلاین انجام بدید نه تنها از شهر محل تدریس خودتون بلکه از کل ایران و جهان می توانید فرصت جذب شاگرد داشته باشید و این فرصت بسیار خوبی است که بتوانید به درآمدهای بالا برسید.


تکاملی پیشرفت کنید و جزو بهترین معلم های ایران باشد


نکته مهم دیگری که باید بهش توجه کنید اینه که به صورت تکاملی سعی کنید که پیشرفت کنید. انتظار نداشته باشید همون ابتدای کار شاگرد های خیلی زیادی داشته باشید. قیمت کلاس ها را در ابتدا خیلی بالا در نظر نگیرید به تناسب اینکه خودتون پیشرفت می‌کنید شاگردهای بیشتری جذب می کنید و میتونید قیمت ها را هم افزایش بدید. این که درک کنید که در شروع کار برای هر کاری ممکنه که سعی و خطا هایی وجود داشته باشه و شما لازم باشه که روش های مختلف رو امتحان کنید و شاید ابتدای کار شاگردان زیادی نداشته باشید. ولی اگر مواردی که گفته شد را مدنظر قرار بدید حتما میتونید موفق بشید.


حتما بخوانید: نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد


از امکانات عالی سایت تدریس خصوصی ایران مدرس استفاده کنید


در همین سایت ایران مدرس امکانات زیادی فراهم شده که میتونید خودتون رو بسیار عالی معرفی کنید. میتونید جزوه ثبت کنید، فیلم نمونه تدریس ارائه بدید و به شاگردهای قبلی تون بگید بیان نظرات مثبت را ثبت کنند و به این ترتیب موفقیت شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. برای اینکه تبلیغات تدریس خصوصی شما نتیجه خوبی داشته باشه باید این روش را جدی بگیرید. رزومه کاری سوابق تدریس افتخارات و تمام دروس تدریسی خود را حتما ذکر کنید و به این ترتیب تبلیغ شما بازدهی بالاتری خواهد داشت. در همین سایت ایران مدرس مقالات بسیار خوب ارائه شده و در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی موفق نکاتی توضیح داده شده که در همین مقاله هم تعدادی از آنها معرفی میشه.


درآمد بالای تدریس خصوصی با وجود مقطعی بودن آن


نکته دیگه اینکه برای موفقیت در تدریس خصوصی باید مد نظر داشته باشید اینه که کار تدریس خصوصی تا حدودی مقطعی هستش و ممکنه در زمان هایی مثل ایام امتحانات خرداد ماه و دی ماه شما شاگردان خیلی زیاد داشته باشید ولی در زمان های دیگری ممکنه تعداد شاگرد های شما کمتر بشه. مثلا ایام تابستان و مردادماه شاگرد کمتر هستش ولی در هر صورت، به صورت کلی شما می توانید به درآمدهای بالا برسید، اگر نکاتی که گفته شد را مد نظر داشته باشید. اساتیدی که در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، آموزش کامپیوتر و مواردی از این دست فعالیت دارند این اساتید حتی در ایام تابستان هم جذب شاگرد بسیار خوبی دارند چه بسا که در تابستان یا ایام تعطیلات شاگردهای این اساتید بیشتر هم بشه. برای سایر اساتید ممکنه در زمان هایی تعداد شاگردها کم باشه ولی خوب به صورت کلی اگر درآمد سالیانه را در نظر بگیرید که مسلما اساتیدی که با علاقه کار تدریس را انجام می‌دهند در کار خودشون جزو بهترین‌ها هستند و سعی می کنند که هر روز تسلط خودشون رو افزایش بدن مسلما درآمد خیلی خوبی خواهند داشت.


مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه معلم حق التدریس شویم و میزان حقوق معلمان حق التدریس


همانطور که در بخش های قبل هم گفته شد سعی کنید که کارتون را به گونه ای انجام بدید که شاگرد هاتون بهترین نتیجه ممکن را بگیرند به کار خودتون متعهد باشید و حتی اگر الان فقط یک شاگرد دارید این شاگرد را به بهترین نتیجه برسانید. با تعهد کار خودتون انجام بدید و یک شاگرد موفق می تواند شاگرد های زیادی را برای شما جذب کند.


جمع بندی و نتیجه گیری برای کسب بهترین موفقیت ها در تدریس خصوصی


به عنوان جمع‌بندی میتونیم بگیم که برای موفقیت در کار تدریس خصوصی اول باید به این کار علاقه داشته باشید و دروس تدریسی تون رو با علاقه انتخاب کنید و در مرحله بعد سعی کنید به صورت مداوم روی خودتون کار کنید و آموزش رو متوقف نکنید. تسلط تون رو هر روز افزایش بدید و روش های مختلف جذب شاگرد رو امتحان کنید. در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتون رو ثبت کنید. درج تبلیغات تدریس خصوصی رایگان هستش ولی در صورت تمایل میتونید تبلیغ رو ویژه کنید تا بازدهی بیشتر بشه. فیلم نمونه تدریس ثبت کنید کنید و فعالیت داشته باشید و به این ترتیب به صورت مستقیم می توانید جذب شاگرد داشته باشید. البته بهتره که با آموزشگاه ها و موسسات تدریس خصوصی هم در ارتباط باشید و از طریق اونا هم شاگرد جذب کنید. هرچند که در آمد بالا وقتی حاصل میشه که خودتون به صورت مستقیم شاگرد بگیرید ولی در هر صورت همکاری با آموزشگاه ها هم می تونه به لحاظ اینکه رزومه شما قوی تر میشه و تجربه به دست میارید مفید باشه. برای گرفتن شاگرد روش های مختلفی رو استفاده کنید. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. سعی کنید در اینترنت حضور قوی داشته باشید چرا که به صورت آنلاین هم میتونید شاگرد داشته باشید و بازار کار شما از شهر محل سکونت تون به کل ایران و جهان گسترش پیدا می‌کند.


حتما بخوانید: چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس (مرجع انتخاب آنلاین معلم خصوصی تهران و کل ایران)


آمار بازدید: 502 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image