ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 24 توصیه بسیار مهم برای موفق شدن و خوب پول ساختن از کار تدریس خصوصی

24 توصیه بسیار مهم برای موفق شدن و خوب پول ساختن از کار تدریس خصوصی

24 توصیه بسیار مهم برای موفق شدن و خوب پول ساختن از کار تدریس خصوصی

بهترین توصیه ها برای موفق شدن و خوب پول ساختن از کار تدریس خصوصی در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی بسیار موفق باشید و به درآمدهای بالا برسید حتما ادامه این مقاله را بخوانید. با موفق شدن در تدریس خصوصی می توانید به درآمدهای عالی برسید.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: چگونه در تدریس خصوصی بی رقیب باشیم؟

قبل از اینکه توضیحات مفصلی در رابطه با نحوه موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی ارائه شود، در این پاراگراف اول سعی می گردد به صورت خلاصه نکات بسیار مهم و کلیدی در زمینه نحوه موفقیت و خوب پول ساختن از تدریس خصوصی ذکر گردد. بسیار واضح است که در کار تدریس خصوصی وقتی شما موفق خواهید شد که شاگردهای موفق و راضی ای داشته باشید. بنابراین اگر بخواهیم از آخر به اول برسیم، شما اگر تمام توصیه هایی که در کل دنیا وجود دارد را به کار ببندید، در نهایت باید نتیجه آن موفقیت شاگرد های شما باشد. بنابراین وقتی شاگردهای راضی و موفقی دارید که خوب نتیجه می گیرند و برای درس های بعدی خودشان دوباره با شما تماس می گیرند مطمئن باشید که در مسیر درست قرار گرفته اید و می توانید پله های موفقیت را به سرعت طی نمائید. برای موفقیت در هر کاری داشتن عشق و علاقه به آن کار مهم است. بنابراین این نکته کلیدی را در نظر بگیرید که باید به تدریس خصوصی و درسی که تدریس می کنید علاقه مند باشید تا خوب نتیجه بگیرید. نکته مهم دیگر تمرکز است. اولا روی کار تدریس خصوصی تمرکز داشته باشید و ثانیا یک درس یا دروس محدودی را تدریس نمائید. تمرکز بسیار مهم است. این توصیه ها را اگر در نظر داشته باشید به درآمدهای عالی می رسید اما اگر این موارد را در نظر نگیرید در حد متوسط باقی می مانید. در ادامه توضیحات مفصل تری در زمینه نحوه موفق شدن در شغل تدریس خصوصی و چگونگی خوب پول ساختن از آن ارائه شده است.



پیشنهاد می شود مقاله 10 نباید برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی را هم بخوانید.

موارد زیر را برای موفقیت در تدریس خصوصی در نظر داشته باشید:

1- با علاقه تدریس خصوصی را انجام دهید. اگر به کار تدریس علاقه نداشته باشید به موفقیت های بزرگ نمی رسید. اگر می خواهید بهترین تدریس خودتان را ارائه دهید بهتر است در مرحله اول به تدریس علاقه داشته باشید. وقتی به کاری علاقه دارید و از آن لذت می برید خود به خود ان کار را عالی انجام می دهید و یکی از بهترین افراد در حوزه کاری خودتان خواهید شد. در مرحله بعد سعی کنید بیشتر دروسی را تدریس کنید که به آن درسها علاقه دارید. اگر از فیزیک لذت می برید مسلما وقتی درباره آن با علاقه حرف می زنید شاگردهای شما هم لذت خواهند برد. پس اگر در جستجوی بهترین روش تدریس هستید بهتر است دروسی را تدریس کنید که به آن درسها علاقه دارید و خواهید دید که عالی عمل می کنید.

2- دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید. دروسی که به آن درس ها علاقه دارید و در عین حال پرمتقاضی هستند را انتخاب کنید. دروسی را انتخاب کنید که متقاضیان بالایی برای کلاس خصوصی دارد. به عنوان مثال ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، زبان انگلیسی، کامپیوتر، دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی، انواع نرم افزارهای کاربردی، حسابداری و .... مواردی هستند که متقاضیان بالایی دارند. البته برای کلاس خصوصی زمینه ها و دروس پر متقاضی دیگری هم هستند که ممکن است در این بخش ذکر نشده باشد. دقت کنید که عوامل درونی مانند باور خودتان به توانایی هایی که دارید و تسلط شما بر دروسی که درس می دهید از عوامل بیرونی مانند میزان تقاضا برای کلاس و ... در میزان درامد زایی شما اهمیت بیشتری دارد.




3- بر روی کار تدریس خصوصی تمرکز کنید. تدریس خصوصی را به صورت نیمه وقت انجام دهید در حد معمولی باقی خواهید ماند. در ابتدای هر ترم میزان درامدی که می خواهید کسب کنید را مشخص نمائید و بدانید که افکار و باورهای شما خالق زندگی شما است. در هر کاری افراد بسیار موفق وجود دارد. در زمینه تدریس خصوصی هم می توانید افراد بسیار پردرآمد را پیدا کنید و از آنها الگو بگیرید.


4- دروس محدودی را تدریس کنید و در آن درس ها بهترین باشید. با تدریس دروس مختلف نمی توانید برای همه ی آن دروس نفر اول باشید. به کار تدریس خصوصی متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان نه تنها باید برای شما مهم باشد بلکه باید در اولویت اول قرار گرفته باشد. وقتی شاگردهای شما نتیجه می گیرند اتفاقات خوب شروع می شود. شاید باور نکنید ولی اگر به کار خودتان متعهد باشید و صادقانه برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان تلاش کنید بعضا حتی اگر نتیجه خوبی هم نگیرند باز هم ترم های بعد پیش شما برای درس های دیگرشان و یا برای تلاش دوباره برای پاس شدن همان درس برمی گردند. وقتی صادقانه برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان تلاش می کنید این تعهد و صداقت شما را شاگرد شما و والدین ایشان تشخیص می دهند و همواره کلاس ها را با شما هماهنگ خواهند کرد و ترم های بعد هم دوباره با خود شما تماس می گیرند.

مطالعه نکات مهم و کلیدی در کار تدریس و تدریس خصوصی هم پیشنهاد می شود.

5- جلسه اول تدریس عالی عمل کنید: بسیار مهم است که برای جلسه اول تدریس و اولین جلسه کلاس های تدریس خصوصی حساب جداگانه ای را باز کنید. برای کلاس های خصوصی جلسه اول بسیار مهم و حیاتی است. اگر یک مدرس با سابقه با 20 سال سابقه تدریس باشید ولی برای شاگرد جدیدی که جذب کرده اید جلسه اول را خوب عمل نکنید ممکن است کلاس را از دست بدهید. معمولا جلسه اول کلاس معلم و استاد تدریس خصوصی توسط شاگرد و والدین ایشان مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر عالی باشید کلاس ها ادامه پیدا خواهد کرد. با آموزشگاهها و موسسات مختلف تدریس خصوصی در ارتباط باشید. رزومه خودتان را به تمام آموزشگاههای شهر خودتان بدهید. رزومه کاملی ارائه کنید تا به شما شاگرد معرفی شود.

6- راهکارهای مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید: روی اینکه بتوانید شاگردهای زیادی را جذب کنید و داشته باشید خوب کار کنید. خوب تبلیغ کنید و با آموزشگاهها و موسسات مختلفی در ارتباط باشید. با همکاران خودتان در ارتباط باشید و مثلا اگر شاگردی مسیرش برای شما مناسب نبود به یکی از همکاران معرفی نمائید تا بعدا ایشان هم به شما شاگرد معرفی کند. ارتباطات خودتان را گسترش دهید. اگر مثلا در زمینه تدریس خصوصی زیست شناسی،
تدریس خصوصی شیمی و یا هر درس دیگری فعالیت دارید در زمینه کاری خودتان سایت یا وبلاگی داشته باشید و مطالبی را به صورت رایگان منتشر کنید تا برای دانش آموزان و دانشجویان مفید باشد و شماره تماس خودتان را هم قرار دهید تا برای کلاس با شما تماس گرفته شود. در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتان را ثبت نمائید.

7- بهترین روش برای جذب شاگردهای جدید را از دست ندهید: آیا می دانید روش بسیار خوبی برای جذب شاگرد به صورت رایگان و بدون هزینه وجود دارد؟ آیا می دانید که مدرسین موفق تعداد بسیار زیادی از شاگردهای خودشان را با معزفی شاگردهای قدیمی خودشان جذب می کنند؟ به یاد داشته باشید که اگر عالی تدریس کنید و به کار خودتان متعهد باشید و هوای شاگردهای فعلی خودتان را داشته باشید، این شاگردها نه تنها خودشان ترم های بعد برای کلاس برمی گردند، بلکه شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد. سعی کنید 100 درصد شاگردهایی که دارید خوب نتیجه بگیرند و به این ترتیب پله های ترقی را به سرعت طی خواهید کرد.




8- بر درسی که تدریس می کنید به صورت کامل مسلط باشید. در کلاسهای تدریس خصوصی بدون تعارف هر اشتباهی از طرف مدرس خصوصا در چند جلسه اول تعبیر به بیسوادی ایشان می گردد. در چند جلسه اول باید به خوبی اعتمادسازی کنید. تسلط بر درس باعث می شود در کمترین زمان ممکن به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. در چند جلسه اول معلم خصوصی زیر ذره بین قرار دارد. در کلاس تدریس خصوصی شیمی هستید یا فیزیک، ریاضی درس می دهید یا عربی و یا زیست، در هر زمینه ای که فعالیت دارید همواره در اوج تسلط باشید. به بلد بودن درسها اکتفا نکنید. اگر در پاسخ دادن به سوالاتی که پرسیده می شود شک کنید و کمی تعلل به خرج دهید با مدرس دیگری کلاسها را هماهنگ خواهند کرد.

حتما بخوانید:
30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی

9- میزان اهمیت جلسه اول کلاس خصوصی را درک کنید: در نظر داشته باشید که هر چند سال سابقه تدریس خصوصی که دارید و به هر میزان که به نحوه ارائه درس توسط خودتان اطمینان داشته باشید و شاگردهای قبلی خودتان خوب نتیجه گرفته باشند، باز هم جلسه اول تدریس خصوصی بسیار مهم است. حتی اگر از مدرسین و اساتید با تجربه و با سابقه بپرسید حتما به شما خواهند گفت که هر ترم تعدادی شاگرد تک جلسه ای دارند. یعنی شاگردهایی که بعد از جلسه اول کلاس را ادامه نداده اند. پس در نظر داشته باشید که در کلاسهای تدریس خصوصی جلسه اول تدریس همانطور که گفته شد به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مهم تر هم می باشد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه اگر جلسه اول هم خیلی عالی نباشید باز هم وقت برای جبران وجود دارد در حالیکه در کلاسهای تدریس خصوصی اینطور نیست.

10- برای موفقیت در تدریس هر ترم هدفی برای خودتان در نظر بگیرید: می توانید هدف خودتان را بر اساس تعداد شاگردهایی که دارید و یا بر اساس درآمدی که می خواهید کسب کنید در نظر بگیرید. مثلا اگر ترم گذشته کلا سه شاگرد داشته اید تصمیم بگیرید این ترم تعداد شاگردهای خودتان را دو برابر کنید و یا درامدی که به دست آورده اید را 50 درصد افزایش دهید. اگر هدف واضح و مشخصی در سر داشته باشید به نسبت حالتی که ندانید واقعا چه چیزی می خواهید احتمال موفقیت شما چندین برابر خواهد شد و راه حلهای مناسب را پیدا خواهید کرد.

11- تدریس در زمینه دروس دانشگاهی: اگر تحصیلات دانشگاهی دارید و رشته ای که خوانده اید برای کلاس خصوصی پرطرفدار است فعالیت در زمینه آموزش دروس تخصصی رشته خودتان می تواند کاملا پردرآمد باشد. می توانید یک شاگرد که رشته ایشان همان رشته تحصیلی خودتان است را داشته باشید و در طول 4 سال تحصیلات ایشان تمام دروسی که لازم دارد را ساپورت کنید. بسیار از شاگردها شنیده شده است که فلان مدرس می خواهد کلاسها را طولانی تر کند تا بیشتر پول بگیرد. متاسفانه در کلاسهای تدریس خصوصی این ذهنیت می تواند شکل بگیرد و باید خوب تدریس کنید تا ذهنیت شاگردهای شما مثبت باشد.

12- شاگردهایتان را به سمت درس خواندن و مطالعه هدایت کنید. نکته مهم دیگری که برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا باید مد نظر قرار دهید این است که افرادی که شما به عنوان شاگرد در کلاسهای خصوصی با آنها سر و کار دارید معمولا به درس خواندن عادت ندارند. این افراد شاید کلا فقط در ایام امتحانات درس خوانده اند. بنابراین اگر به حال خودشان رها شوند مسلما درس نمی خوانند و همان شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را هم خیلی سخت می دانند. بنابریان شما باید تلاش کنید با دادن تمرین و مسئله و سخت گیری در حد منطقی و جدیت شاگردهایتان را به سمت درس خواندن هدایت کنید و در آنها عادتهای مثبتی را به وجود آورید. شاگردهای خودتان را به حال خودشان رها نکنید و کاری کنید که درس بخوانند.

مطالعه نمائید:
مهمترین عوامل موفقیت در تدریس

13- باقی نماندن در یک حالت و پیشرفت دائمی: اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق شوید باید پیشرفت دائمی را سر لوحه کار خودتان قرار دهید. اینطور نباشد که آخرین مطالعه شما برای ارائه درس در کلاس به چند سال قبل برگردد. روشهای تدریس موثر را آموزش ببینید. به صورت دائم به فکر این باشید که چگونه می توانید کلاسهای پربازده تر و مفیدتری داشته باشید. به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان بر دروس تدریسی را افزایش دهید. علاوه بر جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی، برای موفقیت در کار تدریس در طول ترم هم کیفیت جلسات تدریس را حفظ کنید و خودتان هم مرتبا درس را مرور نمائید تا بتوانید با موفقیت در کلاس حاضر باشید. درست است که جلسه اول بسیار مهم است ولی به هر حال دغدغه اصلی شما در نهایت باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد که با ارائه تدریس با کیفیت و مفید در کلاسها حاصل می شود.

14- انجام بهترین کار ممکن برای هر شاگرد: برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در نهایت باید بهترین کاری که برای شاگردهای خودتان می توانید انجام دهید را در نظر داشته باشید. همانطور که در مقالات قبلی ارائه شده در همین سایت (ایران مدرس) گفته شده است، کار اصلی یک مدرس تدریس خصوصی فقط ارائه درس نیست. شما باید با ارائه راهکارهای موثر، ارائه راهنمایی و مشاوره و برنامه ریزی و ... شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در تحصیل هدایت کنید. هدف نهایی خودتان را نتیجه گرفتن شاگردهایتان قرار دهید و اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند هم ترمهای بعد برای سایر دروس خودشان پیش شما بر خواهند گشت و هم افراد دیگری را به شما معرفی خواهند نمود. اگر هوای شاگردهایتان را داشته باشید و هدف نهایی شما موفقیت آن ها در درس و تحصیل و امتحان باشد مطمئنا خود شما هم در کار تدریس خصوصی موفق خواهید بود و درآمد بالایی کسب خواهید کرد.

15- تبلیغات تدریس خصوصی و جذب شاگرد: اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید باید خودتان را خوب معرفی کنید و در رابطه با توانایی های خودتان خوب توضیح دهید. افراد موفق از تبلیغ توانایی های خودشان هراسی ندارند. البته هدف فخر فروشی و غرور و .... نیست. اما تا زمانی که شما در رابطه با توانایی هایی که دارید و تمایزهای مثبتی که دارید خوب توضیح ندهید و خودتان را تبلیغ نکنید دانش آموزان و دانشجویان و والدین انها از کجا باید بدانند که چنین مدرس خوبی وجود دارد و میتوانند از خدمات تدریس ایشان استفاده کنند. اگر بخواهید از طریق آموزشگاهها شاگرد جذب کنید چون آموزشگاهها متقاضیان زیادی برای تدریس دارند احتمالا شاگردهای خوبی به شما معرفی نخواهند کرد و یا قیمت کلاسها آن مقداری نخواهد بود که مد نظر شما است. بهترین راهکار برای جذب شاگرد این است که برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید و به صورت همزمان از تبلیغات اینترنتی در سایتهای تخصصی تدریس خصوصی (مانند همین سایت: ایران مدرس) استفاده کنید. مطالعه کنید:
نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد

16- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید: در نظر گرفتن این نکته برای موفقیت در تدریس بسیار مهم است. هر چه بیشتر کلاسهای شما دو طرفه باشد و از حالتی که فقط خودتان حرف بزنید و همه گوش بدهند بیشتر فاصله بگیرد، کلاس فعال تر و پویاتر بوده و برای شاگردهایتان مفیدتر و پربارتر خواهد بود. در حالتی که فقط خودتان حرف بزنید و بخواهید مطالب را به صورت یک طرفه ارائه نمائید، بعد از مدتی کلاس خسته کننده خواهد شد. اما در صورتیکه شاگرد یا شاگردهایتان را در ارائه مطالب مشارکت دهید کلاس جذابتر و مفید تر خواهد بود. می توانید از شاگردهایتان حین تدریس سوال بپرسید و یا بعضا از انها بخواهید بخشی از درس را ارائه کنند. برای حل تعدادی از تمرینات و مثالها از شاگردهایتان بخواهید که پای تخته بیایند و خودشان این کار را انجام دهند. می توانید هر جلسه موضوعی را انتخاب کنید و یک ربع روی آن به صورت گروهی بحث کنید. خلاصه اینکه به هر روش ممکن سعی کنید شاگردهای خودتان را در ارائه درس مشارکت دهید.

این مقاله خوب را هم بخوانید:
بهترین روش تدریس در دانشگاه و آموزش دروس دانشگاهی

17- تعهد به کار: برای موفقیت در کار تدریس خصوصی تعهد به کار خیلی مهم است. خیلی مهم است که پیش خودتان فکر کنید کلاسها تضمینی است و با این دید سعی کنید شاگردهایتان را به نتیجه برسانید. اگر شاگردهایتان و خصوصا والدین آنها احساس کنند که شما متعهدانه تدریس می کنید و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنید حاضر نخواهند بود مدرس دیگری را جایگزین شما کنند. میزان موفقیت شما در کار تدریس و تدریس خصوصی نسبت مستقیم دارد با میزان موفقیت شاگردهایتان در امتحان، کنکور و یا هر آزمونی که در حال تلاش برای موفقیت در آن هستند. تشخیص درست شما برای هر کدام از شاگردهایتان و اینکه برای هر کدام از آنها چه کاری بهتر است و اینکه بتوانید برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه و روند مشخصی را ارائه کنید که در نهایت هم منجر به یادگیری و هم منجر به موفقیت آنها شود نیز بسیار مهم است.

18- از تدریس دروس مناسب تر شروع کنید: حتی اگر دروس دانشگاهی را هم خوب بلد هستید باز هم در ابتدای کار از مواردی شروع کنید که به صورت 100 درصدی بر آنها مسلط هستید. به تدریج که سابقه کاری شما زیاد شد و در اداره کلاس تجربه بیشتری بدست آوردید می توانید سراغ دروس سطح بالاتر هم بروید. شاید برای شما پیش نیامده باشد ولی به هر حال در کلاسهای تدریس خصوصی اگر 99 درصد یک مطلب و یک درس را بلد باشید ولی در جلسه اول سوالی از ان یک درصد مطرح شود و شما خوب پاسخ ندهید ممکن است کلاس کنسل شود. البته اگر مدیریت کلاس را خوب بلد باشید می توانید سوال را حتی اگر بلد هم نباشید به گونه ای پاسخ دهید که مشخص نشود بلد نیستید. ولی به هر حال برای اینکه چنین مواردی پیش نیاید بهتر است خودتان از همان اول کار با تسلط کامل در کلاس حاضر شوید. دقت کنید که اگر مثلا شاگردی را از طریق آموزشگاه جذب کرده باشید و به دلیل عدم تسلط شما به عنوان مدرس کلاس ادامه پیدا نکند، نه تنها شاگرد را از دست داده اید بلکه اعتماد آموزشگاه هم از دست رفته است و بنابراین اهمیت موضوع حتما برای شما روشن است.

19- قیمت مناسبی برای کلاسهای تدریس خصوصی خودتان انتخاب کنید: اگر می خواهید تعداد شاگردهای مناسبی داشته باشید و از طرفی از کار تدریس درآمد خوبی هم بدست آورید، قیمت کلاسهای خصوصی خودتان را باید مناسب انتخاب نمائید. می توانید لیست مدرسین همین سایت را ببینید و با توجه به قیمتهای تعیین شده توسط مدرسین، شما هم قیمت خودتان را ارائه دهید. می توانید در بخش هزینه تدریس عبارت توافقی را بنویسید.. قیمت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را به گونه ای انتخاب کنید که خیلی بالا نباشد و با شما تماس گرفته شود و از طرفی خیلی پایین هم نباشد به نحوی که با وجود برگزاری کلاسهای خصوصی متعدد درآمد قابل توجهی نداشته باشید. قیمت کلاسهای خصوصی را مناسب انتخاب کنید  و به تدریج که مسلط تر شدید و به تعداد کافی شاگرد داشتید، قیمتها را افزایش دهید. اگر به صورت تضمینی کار کنید، قیمتهای بالاتری می توانید در نظر بگیرید.

20- چگونه کلاس تدریس جذابی داشته باشیم: برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی تنها تسلط بر مطالب کافی نیست. باید بتوانید مطالب را به گونه ای ارائه کنید که برای دانش آموزان و دانشجویان جذاب هم باشد. اگر شما 100 درصد بر مطالب مسلط باشید ولی خروجی کار شما جذاب و موثر نباشد فایده ای ندارد. در کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه باید مطالب را به شکل متنوعی ارائه نمائید تا کلاس حالت خسته کننده به خودش نگیرد. تلاش کنید مشارکت دانش آموزان و دانشجویان در کلاس زیاد باشد. از آنها سوال بپرسید و متکلم وحده نباشید. دانش آموزان و دانشجویان را در مباحث شرکت دهید. از آنها بخواهید به زبان خودشان مطالب را توضیح دهند. می توانید، به عنوان مثال، کلاس درس را گروه بندی کنید و یک گروه سوالاتی را مطرح کند تا گروه دیگر به آن پاسخ دهد. برای دانش آموزان و دانشجویان خودتان ارائه در نظر بگیرید. هر از چند گاهی امتحان کوچک یا کوئیزی بگیرید و یا از خود شاگردها بخواهید بیایند و تمرین حل کنند. خلاصه اینکه در کلاس درس طوری نباشد که از اول تا آخر وقت فقط تدریس کنید و فقط خودتان حرف بزنید.

پیشنهاد می شود مشاهده نمائید:
فیلم آموزشی - 20 عامل مهم و کلیدی برای موفقیت در کار تدریس خصوصی

21- فرض کنید کلاس ها تضمینی است: برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی باید در کنار مسلط بودن بر دروس تدریسی خودتان، دلسوز بودن و متعهد بودن نسبت به کار تدریس را هم داشته باشید. به گونه ای در کلاسهای تدریس خصوصی عمل کنید که انگار اگر شاگرد شما نتیجه نگیرد، مبلغی به شما پرداخت نمی شود. تعدادی از مدرسین به صورت تضمینی تدریس می کنند. شما اگر تدریس تضمینی هم انجام نمی دهید، پیش خودتان فرض کنید که کلاسهای شما تضمین شده است. با پرسیدن سوال و ارزیابی های متعدد شاگردانتان در طول جلسات تدریس خصوصی، برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه مخصوص خودش را داشته باشید و به گونه ای ایشان را هدایت کنید که در نهایت نتیجه مطلوب را بگیرد.

22- موفقیت در تدریس خصوصی و پشتیبانی حمایت از شاگردها: همانطور که گفته شد، نتیجه گرفتن شاگردهای شما از هر عامل و هر پارامتر دیگری مهم تر است. شما باید نحوه برگزاری کلاسها، چگونگی برنامه ریزی و مشاوره به شاگردانتان، مطالبی که در کلاس تدریس می شود و هر عامل دیگری را به گونه ای در نظر بگیرید و کلاسها را به سمتی پیش ببرید که شاگردهای شما نتیجه بگیرند. برای نتیجه گرفتن شاگردانتان نه تنها باید به آنها درس بدهید و کلاسهایی با کیفیت بالا داشته باشید، بلکه باید حامی و پشتیبان آنها هم باشید. مثلا اگر در میانه های ترم امتحان میان ترم را خراب کردند، از آنها حمایت کنید و به درس خواندن امیدوارترشون کنید. تا شب امتحان کلاسها را ادامه دهید و هر مشاوره و کمکی که برای موفقیت در امتحان لازم بود به آنها بدهید. ارتباط دوستانه و صمیمانه ای با شاگردهایتان برقرار نمائید.

23- در کلاسهای تدریس خصوصی جدی باشید: کلاسهای خصوصی را با جدیت پیش ببرید. در کلاسهای تدریس خصوصی به صورت مداوم روند پیشرفت شاگردهایتان را مورد ارزیابی قرار دهید و اگر مشاهده کردید که شاگرد شما درس نمی خواند و کلاسها را جدی نمی گیرد از اهرمهای مختلفی که در اختیار دارید برای وادار کردن ایشان به مطالعه و درس خواندن استفاده کنید. به شارگدهایتان تمرین بدهید و انجام آنها را بخواهید. اگر تمرین حل نشد به صورت جدی با این قضیه برخورد کنید. می توانید تهدید به ادامه پیدا نکردن کلاسها کنید (اگر کارتان خوب باشد و شاگرد شما، شما را قبول داشته باشد این مورد موثر است). به صورت دیگر می توانید با والدین شاگرد خودتان حرف بزنید و از این اهرم برای وادار کردن ایشان به درس خواندن استفاده نمائید.

24-در کلاسهای تدریس خصوصی بسته به هدف موثر عمل کنید: این مورد هم یکی از موارد مهم بوده و اتفاقا وجه تمایز کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و کلاسهای مدرسه و دانشگاه است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه استاد و مدرس خصوصی سرفصل های مشخصی را باید تدریس کند و در انتخاب مطالب تدریسی آزادی عمل چندانی ندارد. در این کلاسها چون تعداد دانشجویان و دانش اموزان زیاد است مدرس نمی تواند تک تک اشکالات شاگردانش را برطرف کند. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس می تواند در مرحله اول و در یکی دو جلسه اول حین تدریس با پرسیدن سوالاتی اشکالات شاگرد یا شاگردانش را تشخیص دهد و در ادامه حین تدریس سعی کند این اشکالات را برطرف نماید. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکالاتش به پایه های قبل برگردد. در این مورد می توانید حین تدریس مطالب جدید هر از چند گاهی گریزی به مطالب پایه های قبل زده و اشکالات را برطرف نمائید. اگر انگلیسی شما خوب است در زمینه تدریس موفق این مقاله را هم بخوانید.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 601 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image