ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نکات مهم و کلیدی در کار تدریس و تدریس خصوصی

نکات مهم و کلیدی در کار تدریس و تدریس خصوصی

نکات مهم و کلیدی در کار تدریس و تدریس خصوصی

در این مقاله تعدادی از نکات مهم و کلیدی در کار تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد. اگر می خواهید در شغل تدریس موفق باشید این نکات می تواند برای شما مفید باشد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نکات تدریس خصوصی (ویژه مدرسین و اساتید تدریس خصوصی)


نکات مهم کار تدریس خصوصی


تعدادی از نکات مهم در کار تدریس به صورت خلاصه در ادامه ارائه می گردد. اگر در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، عربی، ادبیات فارسی، کامپیوتر، زبان آلمانی یا فرانسوی و ... فعالیت دارید این نکات می تواند برای شما مفید باشد. در ضمن تعدادی از مقالات خوب در این زمینه معرفی می گردد.


1- کار تدریس را با علاقه انجام دهید. اگر با عشق و علاقه به تدریس یا تدریس خصوصی روی بیاورید هم از کار خودتان و زندگی خودتان بیشتر لذت می برید و هم اینکه موفق تر خواهید بود. در ضمن، دروسی را تدریس کنید که بیشتر از سایر درس ها به آن علاقه دارید.


2- هیچگاه یادگیری را متوقف نکنید. سعی کنید خودتان همواره در حال یادگیری باشید. به عنوان مثال، اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید همواره تمرینات و توضیحات بهتری برای ارائه کردن آماده کنید و در زمینه روش های تدریس بهتر مطالعه نمائید.


در زمینه روش های تدریس بهتر توصیه می شود مقاله انواع الگوهای تدریس مختلف یا آشنایی با روش های تدریس را بخوانید.


3- سعی کنید از قبل برای حضور در کلاس آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید و به صورت کامل بر درس مسلط باشید. در ضمن برای تمام وقتی که در کلاس حاضر هستید برنامه داشته باشید. در کلاس درس مثال های متنوع و کاربردی استفاده کنید تا شاگردهای شما به درس علاقه مند شوند.



4- در نظر داشته باشید که تدریس خصوصی با تدریس گروهی متفاوت است. در کلاس های تدریس خصوصی شما بیاد سعی کنید بر مبنای جزوه کلاسی خود شاگرد پیش بروید و از ایشان بپرسید چه هدفی دارد. در کلاس های گروهی سرفصل ها را خودتان مشخص می کنید و وقت بیشتری در اختیار دارید.


5- وقتی در کلاس درس حاضر می شوید حواشی زندگی خودتان را کنار بگذارید. قبل از هر جلسه به خودتان بگوئید این جلسه بهترین جلسه تدریس من خواهد بود. با انرژی در کلاس حاضر شوید و حواس خودتان را بر روی ارائه مطالب متمرکز نمائید.


مطالعه مقاله روش های تدریس و نکاتی برای داشتن یک تدریس خوب هم مفید است.


6- کلاس های گروهی در مدرسه و دانشگاه معمولا 1 ساعت و ربع تا یک ساعت و نیم طول می کشد. بهتر است کلاس را به دو نیمه تقسیم بندی کنید و استراحت کوتاهی به شاگردهای خودتان بدهید. به این ترتیب خودتان هم نفسی تازه می کنید و بازدهی کلاس برای شاگردهای شما هم بیشتر خواهد شد.



7- در کلاس های خصوصی می توانید پارامترهای بیشتری را در کنترل و اختیار خودتان داشته باشید و به این ترتیب بهترین نتیجه را برای شاگرد خودتان رقم بزنید. با توجه به سطح سواد و توانایی های ایشان و همچنین با در نظر گرفتن زمان باقی مانده تا امتحان و تعداد جلساتی که دارید به گونه ای درس را ارائه دهید که هر شاگرد شما بهترین نتیجه را بگیرد.


8- در کلاس های تدریس گروهی بسیار خوب است که از قبل جزوه آماده ای برای خودتان داشته باشید. به این ترتیب هم تمرکز شما بر روی مطالب بیشتر خواهد بود و هم بازدهی کلاس افزایش می یابد. قبل از کلاس درس را مطالعه کنید و کاملا آماده در کلاس حضور پیدا کنید.


مطالعه مقاله روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی را هم پیشنهاد می کنیم.


9- هم در کلاس های تدریس خصوصی و هم در کلاس های گروهی به هر میزان کلاس از حالتی که فقط شما حرف بزنید فاصله بگیرد و به سمت بحث و نظردهی شاگرد یا شاگردهایتان پیش برود بازدهی کلاس بیشتر می شود. بنابراین شاگردهای خودتان را در ارائه درس مشارکت دهید تا کلاس بازدهی بیشتری داشته باشد.


10- برنامه های متنوعی را در نظر داشته باشید تا کلاس متنوع باشد و خشک و خسته کننده نشود. از پاورپوینت و فیلم استفاده نمائید. هر از چند گاهی شاگردهای خودتان را موظف کنید کنفرانس ارائه دهند. در صورت امکان کلاس را به سمت عملی شدن و بحث و گفتگو سوق دهید. البته به درسی که تدریس می کنید هم بستگی دارد. در کلاس های خصوصی امکان مانور کمتری دارید و باید روی آمادگی برای امتحان متمرکز شوید.


11- در کلاس های گروهی به تمام دانش آموزان و دانشجویان خودتان احترام بگذارید و اجازه بدهید رابطه بر اساس احترام متقابل شکل بگیرد. به هر میزان مودبانه تر حرف بزنید و احترام دانشجویان و دانش اموزان را بیشتر نگه دارید محبوب تر خواهید شد و حرف شما تاثیر بیشتری دارد. در نهایت کلاس شما بازدهی بیشتری داشته و موفق تر خواهید بود.


پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه برگزاری کلاس های تدریس خصوصی به صورت موفقیت آمیز و موثر را هم بخوانید.


12- در کنار تمامی مواردی که گفته شد در کلاس های خودتان جدی باشید و اگر تمرینی به شاگردهایتان داده اید حتما آن را بخواهید و در ارزیابی و نمره دادن دقیق باشید. شاگردهای شما اگر به این نتیجه برسند که شما فقط وقتی به آنها نمره می دهید که درس را یاد گرفته باشند درس را جدی تر می گیرند و بهتر هم آن را یاد خواهند گرفت.


کلام آخر


در این مقاله راهکارهای مفید برای موفقیت در شغل تدریس خصوصی و نکات مهم و کلیدی در کار تدریس و تدریس خصوصی ارائه شد. با رعایت کردن این موارد می توانید به درآمد خوب و عالی از کار تدریس خصوصی برسید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1139 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image