ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نحوه تدریس در کلاس خصوصی و راهکارهایی برای موفقیت در تدریس خصوصی

نحوه تدریس در کلاس خصوصی و راهکارهایی برای موفقیت در تدریس خصوصی

نحوه تدریس در کلاس خصوصی و راهکارهایی برای موفقیت در تدریس خصوصی

در این مقاله در رابطه با نحوه تدریس در کلاس خصوصی توضیح داده می شود و راهکارهایی پیشنهاد می گردد که با استفاده از این راهکارها بتوانید در تدریس خصوصی موفق تر از قبل باشید. نحوه تدریس در کلاس های خصوصی با کلاس گروهی متفاوت است.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: نحوه خوب پول در آوردن از تدریس خصوصی


نحوه تدریس موفق در کلاس خصوصی


همانطور که گفته شد، نحوه تدریس در کلاس خصوصی با کلاس گروهی متفاوت است. استاد و معلمی که در کلاس خصوصی حاضر می شود باید به نسبت کلاس گروهی آمادگی بیشتری را در خودش ایجاد کند. شاید تعجب کنید ولی یک دلیل بسیار مهم برای این حرف وجود دارد. در کلاس های گروهی معمولا اگر استاد نتواند سوالی را پاسخ دهد مشکل خاصی هم پیش نمی آید و کلاس ها ادامه پیدا می کند. اما در کلاس خصوصی از همان جلسه اول تدریس اگر معلم خصوصی نتواند به سوالی پاسخ دهد ممکن است کلاس ها کنسل شده و شاگرد از دست برود. بنابراین در کلاس های خصوصی باید با آمادگی بیشتری حاضر شد.


نحوه تدریس در کلاس خصوصی از جنبه های دیگری هم با کلاس گروهی متفاوت است. در کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه معمولا سرفصل های مشخصی در نظر گرفته می شود و استاد سعی می کند اکثر سرفصل ها را پوشش دهد. در کلاس های خصوصی اما نحوه تدریس به گونه دیگری است. در جلسات تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی، ادبیات فارسی و ... معمولا سرفصل های مشخصی تعریف نشده است و با توجه به اشکالاتی که وجود دارد و با توجه به زمان باقیمانده تا امتحان استاد و معلم خصوصی باید بهترین کاری که می تواند را انجام دهد. در کلاس های خصوصی معمولا از جزوه کلاسی خود شاگرد که در کلاس های مدرسه و دانشگاه یادداشت شده است استفاده می گردد.


مطالعه مقاله نحوه تدریس خصوصی ریاضی و موفقیت در تدریس ریاضی هم مفید است.



تفاوت نحوه تدریس در کلاس خصوصی و گروهی


در کلاس های گروهی معمولا چون تعداد شاگردهایی که حضور دارند خیلی زیاد است استاد نمی تواند خودش را با تمام افراد حاضر در کلاس هماهنگ کند و کاری بکند که کلاس برای همه ی شاگردها مفید باشد. اما در کلاس خصوصی اصلا این طور نیست و اتفاقا نقطه قوت کلاس های خصوصی این است که استاد می تواند و باید خودش را با شاگردی که دارد وفق دهد. در کلاس های گروهی شاگردها باید خودشان را با استاد وفق دهند. پس از این لحاظ هم کلاس های خصوصی متفاوت است. چگونگی ارائه درس در کلاس های خصوصی بسیار متفاوت از کلاس های مدرسه و دانشگاه است.



در کلاس های مدرسه و دانشگاه استاد آزادی کاملی دارد تا در محدوده سر فصل هایی که قرار است تدریس کند هر سوال و تمرینی را حل کند و یا روی بخش هایی بیشتر تمرکز نماید. در کلاس های خصوصی معلم و استاد خصوصی چنین آزادی عملی ندارد و باید تلاش کند مطالبی که در کلاس های اصلی در مدرسه یا دانشگاه ارائه شده است را در نظر داشته باشد و همان مطالب را تدریس کند. چرا که در نهایت در کلاس های اصلی امتحان گرفته می شود و جزوه کلاسی بهترین منبع برای کلاس های خصوصی است. در کلاس های خصوصی استاد باید با سوالاتی سطح سواد و میزان گیرایی شاگرد خودش را متوجه شود و مطالب را به گونه ای ارائه نماید که برای ایشان مفید باشد. اگر این مورد رعایت شود کلاس های خصوصی به نسبت کلاس های مدرسه و دانشگاه بسیار مفیدتر خواهد بود.


مطالعه مقاله چگونه بهترین و مفیدترین تدریس خصوصی را داشته باشیم؟ هم پیشنهاد می شود.


راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس خصوصی


در ادامه راهکارهایی برای موفقیت در تدریس خصوصی توضیح داده می شود.


1- با درج آگهی و تبلیغ در همین سایت ایران مدرس و یا سایت تدریس ریاضی Tadris-Riazi.com می توانید با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید و به صورت مستقیم شاگرد جذب کنید.


2- برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این کار بهتر است درسی را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید و به آن علاقه دارید و در عین حال متقاضیان زیادی برای کلاس آن درس وجود دارد.


3- جلسه اول در کار تدریس خصوصی اهمیت بسیار زیادی دارد. باید در جلسه اول بسیار خوش بدرخشید و بهترین تدریس خودتان را داشته باشید. عملکرد عالی در جلسه اول ادامه پیدا کردن کلاس ها را تضمین می کند.


حتما بخوانید: چرا تدریس خصوصی برای دانش آموزان و دانشجویان مهم است؟


4- بسیار خوب است که بر روی یک درس متمرکز شوید و در آن درس بسیار معروف شوید. مثلا اگر به ریاضی علاقه دارید فقط در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت کنید و بهترین معلم ریاضی تهران و کل ایران شوید.


5- از شاگردهای خودتان تا شب امتحان حمایت کنید و حتی بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه گرفتن ایشان باشید. برای موفقیت شاگردهایی که دارید تلاش کنید تا خودتان هم به موفقیت و درآمد بالا برسید.


برای مطالعه بیشتر در زمینه موفقیت در تدریس خصوصی مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی را بخوانید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1656 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image