ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی دلایل نتیجه ندادن کلاس های تدریس خصوصی

دلایل نتیجه ندادن کلاس های تدریس خصوصی

دلایل نتیجه ندادن کلاس های تدریس خصوصی

در این مقاله تعدادی از دلایلی که می تواند منجر به نتیجه ندادن کلاس های خصوصی شود را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر می خواهید کلاس های خصوصی بازدهی زیادی برای شما داشته باشد این مقاله را بخوانید و سعی کنید مواردی که اینجا ذکر می شود را در نظر داشته باشید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: 20 راهکار برای استفاده بهتر از کلاس های تدریس خصوصی


دلایل نتیجه ندادن تدریس خصوصی


بسیاری از افراد برای پیشرفت در درس و تحصیل از کلاس های تدریس خصوصی استفاده می کنند. اما، در هر صورت، برخی از دانش آموزان و دانشجویان از این کلاس ها نتیجه خوبی نمی گیرند. در این مقاله دلایل نتیجه نگرفتن از کلاس های خصوصی توضیح داده شده است تا با اجتناب از آنها بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید و در درس و تحصیل موفق شوید.


1- به موقع شروع نکردن کلاس های تدریس خصوصی


مهمترین دلیلی که می تواند باعث شود دانش آموزان و دانشجویان از کلاس های تدریس خصوصی نتیجه خوبی نگیرند این است که کلاس های خصوصی به موقع شروع نمی شود. بسیار واضح است که نمی توان از استاد و معلم خصوصی و یا از کلاس های خصوصی به صورت کلی انتظار زیادی داشت. نمی توان انتظار داشت با وجود مطالعه نکردن درس تا شب امتحان باز هم با شرکت در کلاس های خصوصی نتیجه خوبی گرفت. خصوصا برای درس هایی مانند ریاضی و فیزیک و یا دروس رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در مقطع دانشگاه بسیار مهم است که کلاس های خصوصی را زودتر شروع نمود. اگر دانش آموز یا دانشجویی در طول ترم درس ریاضی را مطالعه نکند و در کلاس های اصلی خودش شرکت نکند مسلما یکی دو روز مانده به امتحان شرکت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی نمی تواند خیلی مفید باشد. مگر اینکه شاگرد پایه ریاضی قوی ای داشته باشد.


به هر حال باید در نظر داشته باشیم که کلاس های تدریس خصوصی وقتی بازدهی خوب و بالایی دارد که جدی گرفته شود و به موقع این کلاس ها را شروع نمود. البته برای همه ی دروس شرکت در کلاس های تدریس خصوصی لازم نیست و برای همه ی دروس هم لازم نیست از همان ابتدای ترم کلاس ها را شروع نمود. اما اگر در درسی اشکالات اساسی و پایه ای وجود دارد باید هر چه زودتر با یک استاد و معلم خصوصی خوب کلاس ها را هماهنگ نمود.


برای مشاهده لیست کامل مدرسین و اساتید تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت مشاهده معلم های تدریس خصوصی کلیک کنید.



مطالعه مقاله تدریس خصوصی و بازدهی چند برابری به نسبت کلاسهای گروهی هم مفید است.


2- جدی نگرفتن کلاس های خصوصی


دلیل دیگری که می تواند باعث شود دانش آموزان و دانشجویان از کلاس های خصوصی نتیجه خوبی نگیرند این است که این کلاس ها را به اندازه کافی جدی نمی گیرند. جدی گرفتن کلاس های تدریس خصوصی به این معنی است که اولا با تمرکز 100 درصدی در کلاس به مطالبی که استاد ارائه می کند باید توجه نمود و سعی کرد در این کلاس ها حواشی را کنار گذاشت. یک دانش اموز خوب و موفق سعی می کند از کلاس های تدریس خصوصی بیشترین استفاده را داشته باشد و در واقع به این کلاس ها به عنوان یک فرصت خوب برای یادگیری نگاه می کند. بسیار خوب است حین مطالعه دروس مختلف اشکالات را یادداشت نمود و از معلم خصوصی پرسید.


ثانیا باید به مطالبی که استاد توصیه می کند عمل نمود و تمریناتی که برای فاصله زمانی بین کلاس ها داده می شود را انجام داد. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی بدون درس خواندن خود شاگرد و بدون حل تمرین و مسئله اصلا فایده ای ندارد. بنابراین باید این کلاس ها را جدی گرفت و تمرینات را انجام داد. خصوصا برای دروسی مانند فیزیک باید حتما تمرین و مسئله حل نمود تا کلاس های تدریس خصوصی فیزیک بهترین بازدهی را داشته باشد. برای دروس دیگری که تمرین و مسئله ندارد باید سعی کرد مرور را در فاصله زمانی بین کلاس ها در نظر داشت.


مطالعه مقاله 10 راهکار برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی هم مفید است.



3- انتظار بیش از حد از کلاس های تدریس خصوصی


عامل دیگری که می تواند برای کلاس های خصوصی و برای خوب نتیجه گرفتن از این کلاس ها ضرر داشته باشد این است که دانش آموز یا دانشجو از این کلاس ها انتظار غیر معقولی دارد. اولا نباید انتظار داشت که کلاس های خصوصی به جای کلاس های مدرسه و دانشگاه برگزار گردد و نباید در کلاس های اصلی غیبت نمود. اگر به دلایل ناخواسته غیبتی پیش آمد کلاس های خصوصی بسیار جایگزین خوبی است و می تواند برای جبران غیبت ها مورد استفاده قرار گیرد اما نباید عمدا غیبت کرد. انتظار غیرمعقول و غیر منطقی دیگری که ممکن است از کلاس های خصوصی وجود داشته باشد این است که با شرکت در کلاس های خصوصی می توان درس خواندن را کنار گذاشت و فقط شرکت در این کلاس ها کافی است. این انتظار هم درست نیست و اتفاقا افرادی بهترین نتیجه را از کلاس های خصوصی می گیرند که خودشان هم بسیار تلاش می کنند و خوب درس می خوانند.


علاوه بر این انتظار دیگری که می تواند برای کلاس های خصوصی مانند یک آفت باشد این است که انتظار داشته باشیم بدون درس خواندن در طول ترم چند روز مانده به امتحان فقط با شرکت در کلاس های خصوصی بهترین نتیجه را بگیریم. این انتظار هم همانطور که قبلا توضیح داده شد انتظار درستی نیست و برای دروس تحلیلی و مسئله ای مانند استاتیک در مقطع دانشگاه باید شرکت در کلاس های تدریس خصوصی استاتیک را هر چه زودتر شروع نمود.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: راهکارهایی برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی و حصول بهترین نتیجه


4- انتخاب یک معلم خصوصی نامناسب


همانطور که گفته شد، در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com کاملترین لیست مدرسین تدریس خصوصی ارائه شده است و می توان از بین 30000 مدرس ثبت نامی تا سال 1403 یک معلم خصوصی خوب را انتخاب کرد. یکی از دلایل نتیجه ندادن کلاس های تدریس خصوصی این است که ممکن است شاگرد حین انتخاب معلم خیلی دقت نکرده باشد و یک استاد خوب توسط ایشان انتخاب نشده باشد. در همین سایت ایران مدرس در رابطه با اینکه چگونه می توان یک معلم و استاد خصوصی خوب را انتخاب کرد مقالات زیادی ارائه شده است و توضیحات خوبی را هم می توان مشاهده نمود. به عنوان مثال مقاله چگونه یک معلم و استاد خصوصی خوب داشته باشیم؟ را بخوانید و یا فیلم آموزشی - نحوه انتخاب معلم تدریس خصوصی خوب از سایت ایران مدرس را در این زمینه ببینید.


یک استاد تدریس خصوصی خوب معمولا خودش از یک دانشگاه خوب فارغ التحصیل شده است و مدرک تحصیلی ایشان کارشناسی ارشد و یا دکتری است. رزومه کاری اساتید، دانشگاهها، موسسات تدریس خصوصی و مدارسی که اساتید تدریس کرده اند، قیمتی که هر کدام از مدرسین برای کلاس های خصوصی خودشان در نظر دارند و ..... برای تمامی اساتید در این سایت ارائه شده است و در نتیجه می توان با آگاهی کامل یک استاد خوب را انتخاب نمود. اگر به عنوان مثال قصد دارید برای یادگیری بهتر زبان از کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنید، وارد بخش تدریس خصوصی همین سایت شوید (در بالای همین صفحه بر روی تدریس خصوصی کلیک کنید) و در ادامه در بخش جستجو عبارت زبان انگلیسی را وارد کنید تا لیست مدرسین زبان را ببینید. برای سایر دروس هم همین کار را انجام دهید.


مطالعه مقاله بهترین روش استفاده از کلاس های تدریس خصوصی هم مفید است.



جمع بندی و نتیجه گیری


در این مقاله تعدادی از عوامل و دلایلی که می تواند منجر به نتیجه ندادن کلاس های خصوصی شود مورد بررسی قرار گرفت. شروع نکردن به موقع این کلاس ها، جدی نگرفتن کلاس ها و داشتن انتظار بدون منطق از کلاس های خصوصی، انتخاب یک معلم نامناسب و .... می تواند منجر به خوب نتیجه نگرفتن از این کلاس ها شود. در همین سایت ایران مدرس یک معلم و استاد خوب را برای خودتان انتخاب نمائید و در ادامه با جدی گرفتن کلاس های خصوصی و انجام تمرینات و مرور درس بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. به عنوان مثال اگر برای یادگیری درس شیمی دانش آموزی از کلاس های تدریس خصوصی شیمی استفاده کند ولی با وجود اشکالات زیادی که دارد یکی دو روز مانده به امتحان کلاس را شروع کند خوب مسلما آن طور که باید و شاید نتیجه نخواهد گرفت.


این مقاله هم مفید است: بهترین خدمات تدریس خصوصی ایران مدرس را بشناسید


به عنوان یک راهنمایی کلی می توان گفت اگر درس را خوانده اید و فقط اشکالات جزئی دارید برای رفع اشکال ایام فرجه ها هم زمان خوبی برای شروع کلاس است. اما اگر اشکالات زیادی وجود دارد باید از اوایل یا اواسط ترم کلاس را شروع نمود. اگر در این کلاس ها شرکت کنید اما خودتان خوب درس نخوانید استاد و معلم خصوصی هر جلسه مجبور خواهد شد مطالب را مرور کند و در نتیجه تعداد جلسات بیشتری برای به پایان رساندن درس لازم خواهد بود و به لحاظ هزینه برای شما به صرفه نخواهد بود.


مطالعه کنید: نحوه کسب بیشترین بازدهی از کلاس های تدریس خصوصی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 742 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image