ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی راهکارهایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی

راهکارهایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی

راهکارهایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی

اگر در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید و در جستجوی راهکارهایی هستید که بهترین کلاس خصوصی را داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس موفق، کلاسداری موفق و فنون کلاس داری


نحوه داشتن بهترین تدریس خصوصی


اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی و یا هر درس دیگری فعالیت داشته باشید و بهترین تدریس خصوصی را ارائه کنید مطالعه این مقاله برای شما مفید است.


1- دروسی را تدریس کنید که به آن درس ها علاقه دارید


برای داشتن بهترین تدریس خصوصی بهتر است دروس مورد علاقه خودتان را تدریس کنید. به عنوان مثال اگر به شیمی بیشتر از فیزیک علاقه دارید، در زمینه تدریس خصوصی شیمی فعالیت خودتان را گسترش دهید. وقتی خودتان به درس تدریسی خودتان علاقه دارید در کلاس های خصوصی و گروهی هم عملکرد بهتری خواهید داشت.


2- همواره با تسلط کامل در کلاس های خصوصی حاضر شوید


برای موفقیت در کار تدریس خصوصی بهتر است همیشه در اوج امادگی باشید. خصوصا در جلسات اول کلاس های تدریس خصوصی باید بسیار آماده باشید تا کلاس ادامه پیدا کند. برای بهترین بودن باید مرتبا مطالب را مرور نمائید و نحوه تدریس خودتان را به روزتر و بهتر کنید. مطالعه مقاله فنون روان شناختی در تدریس در این زمینه مفید است.


3- ارزیابی را همواره در نظر داشته باشید


داشتن بهترین تدریس خصوصی یعنی اینکه شاگردهای شما بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. برای اینکه مطمئن باشید شاگرد شما در حال پیشرفت و یادگیری است باید هر جلسه یا یکی دو جلسه یک بار ارزیابی را در نظر داشته باشید. نباید فقط کار خودتان را محدود به ارائه درس کنید و حین تدریس باید سوال بپرسید تا از یادگیری شاگرد خودتان مطمئن شوید.


مطالعه مقاله شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها هم مفید است.


4- کلاس های تدریس خصوصی را دو طرفه برگزار نمائید


بسیار خوب است که کلاس های تدریس خصوصی دو طرفه برگزار شود. شما باید از شاگرد خودتان بخواهید در کلاس مشارکت کند. از ایشان سوال بپرسید تا حرف بزند. تا شاگرد شما حرف نزند و نظر خودش را ارائه ننماید نمی دانید که چقدر مطلب را یاد گرفته است. باید بعضا ارائه بخشی از درس را به خودش بسپارید.


5- برای هر شاگرد نحوه تدریس و ارائه درس مختص خودش را داشته باشید


از مزیت های کلاس های تدریس خصوصی این است که به تناسب سطح دانسته ها و میزان هوش هر شاگرد قابل تنظیم است. شما باید از این مزیت کلاس خصوصی به خوبی استفاده نمائید و برای هر کدام از شاگردهای خودتان برنامه مشخصی داشته باشید. نحوه ارائه درس و سطح کلاس را به گونه ای انتخاب کنید که برای همه ی شاگردهای شما مفید باشد.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: آشنایی با روش های تدریس


6- متعهد و پیگیر باشید


اگر می خواهید در زمینه کاری خودتان یکی از بهترین مدرس های خصوصی باشید باید علاوه بر علاقه بر درس و تسلط بر آن و علاوه بر مطالب دیگری که گفته شد، سعی کنید با تعهد و پشتیبانی کامل کار تدریس خصوصی را انجام دهید. باید پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان باشید و با دلسوزی تدریس کنید. تا شب امتحان با شاگردهایتان در ارتباط باشید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای نتیجه گرفتن ایشان انجام دهید.


7- مطالب را از دید شاگردهای خودتان ببینید


باید خودتان را جای شاگرد خودتان قرار دهید و ببینید که ایشان چگونه به مطالب نگاه می کند و در مرحله بعد خودتان را جای ایشان قرار دهید و به گونه ای مطالب را ارائه نمائید که برایشان قابل هضم باشد. از ارائه مطالبی که قابل فهم نیست و خیلی سطح بالا است خودداری کنید. شما در کلاس خصوصی باید کاری کنید که مطالب برای شاگرد خودتان مفید باشد نه اینکه مطالب علمی سطح بالایی را ارائه کنید و نشان دهید که باسواد هستید.


کلام آخر


در این مقاله راهکارهایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی ارائه شد. تدریس دروسی که به آنها علاقه دارید، تسلط کامل بر دروس تدریسی خودتان و ارزیابی مداوم شاگردها می تواند به شما کمک نماید بهترین تدریس خصوصی را داشته باشید. در کلاس های خصوصی اجزا بدهید شاگرد هم حرف بزند و به شناخت خوبی از شاگردهای خودتان برسید و بعد تدریس نمائید.


مطالعه کنید: نحوه کسب درآمد بالای 30 میلیون تومان در ماه از کار تدریس خصوصی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 568 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image