ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نحوه برگزاری کلاس های تدریس خصوصی به صورت موفقیت آمیز و موثر

نحوه برگزاری کلاس های تدریس خصوصی به صورت موفقیت آمیز و موثر

نحوه برگزاری کلاس های تدریس خصوصی به صورت موفقیت آمیز و موثر

در این مقاله در رابطه با چگونگی برگزاری کلاس های تدریس خصوصی با موفقیت توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: 15 نکته برای تدریس خصوصی موفق


موفقیت بزرگ در کار و شغل تدریس خصوصی


برای موفقیت در کار تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان، عربی، زیست و یا هر درس دیگری باید از همان ابتدای کار و از همان جلسه اول تدریس عملکرد بسیار خوبی داشته باشید. اتفاقا جلسه اول بسیار مهم است و باید سعی کنید بهترین جلسات تدریس شما همان جلسه اول باشد.


در جلسه اول معمولا خود شاگرد و والدین ایشان استاد را مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر عملکرد شما عالی باشد و با تسلط کامل در کلاس حاضر شده باشید جلسات بعد هم تضمین شده است. حتی برای مدرسین با تجربه و دبیرهای با 20 و 25 سال سابقه تدریس هم پیش می آید که بعد از جلسه اول کلاس دیگر ادامه پیدا نکند. جلسه اول در کار تدریس خصوصی بسیار مهم و حیاتی است.


1- با تسلط کامل در کلاس حاضر شوید


البته نباید استرس داشته باشید و باید با تسلط کامل در کلاس حاضر باشید. سعی کنید به گونه ای در کلاس حاضر شوید که هر سوالی را بتوانید پاسخ دهید. در همان جلسه اول کلاس خصوصی اگر سوالی را نتوانستید پاسخ دهید باید سعی کنید به گونه ای ماهرانه پاسخ آن را به بعد موکول نمائید. به هر حال ممکن است شما که جزوه کلاسی را از قبل ندیده اید نتوانید سوالی را پاسخ دهید. در چنین مواردی نباید از کلمه "نمی دانم" استفاده کنید و یا خیلی روی یک سوال فکر کنید و شاگرد شما منتظر این باشد که شما بلکه جواب را پیدا کنید. در چنین مواردی سراغ یک مبحث دیگر بروید و یا پاسخ سوال را به بعد موکول کنید و درس را ادامه دهید. جلسه اول باید عالی عمل کنید و بهترین راهکار این است که با تسلط کامل در کلاس حاضر شوید تا چنین مواردی پیش نیاید.


مطالعه مقاله چگونه یک تدریس حرفه ای و موفق داشته باشیم؟ هم مفید است.



2- تسلط خودتان را مرتبا افزایش دهید


برای اینکه کلاس های خصوصی را موفقیت آمیز  و موثر برگزار کنید سعی کنید دروسی را تدریس کنید که 100 درصد بر آنها مسلط هستید و در عین حال به آن دروس علاقه دارید. اگر به عنوان مثال ریاضی درس می دهید و بر ریاضی دانشگاهی خیلی مسلط نیستید در مقطع ابتدایی و متوسطه ریاضی را درس بدهید. اگر به درس فیزیک بیشتر از ریاضی علاقه دارید بهتر است بیشتر در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت داشته باشید. وقتی خودتان به یک درس خاص علاقه دارید و آن درس را تدریس می کنید مسلما موفق تر خواهید بود. حین تدریس دروسی که به آن ها علاقه دارید حتی نحوه حرف زدن شما هم متفاوت خواهد بود. بنابراین برای اینکه موفق تر باشید و شاگردهای شما هم راضی تر باشند و بهتر نتیجه بگیرند دروسی را که مورد علاقه خودتان است تدریس کنید.


3- به اهداف و خواسته هاس شاگرد توجه کنید


خیلی مهم است که در جلسه های تدریس خصوصی حواستان به شاگرد باشد. باید ببینید هدف شاگرد شما چیست و چرا از کلاس خصوصی استفاده می کند. باید این سوالات را از ایشان بپرسید. سعی کنید برای هر کدام از شاگردهایتان متناسب با سطح تحصیلی ای که دارد و متناسب با هدفی که دارد مطالب را ارائه نمائید. ارائه مطالب خیلی سطح بالا برای یک شاگرد ضعیف ممکن است باعث زده شدن ایشان و کنسل شدن کل کلاس ها گردد. سوال بپرسید و بازخورد بگیرید و از مفید بودن کلاس برای هر کدام از شاگردهایی که دارید مطمئن باشید.


پیشنهاد می شود راهنمایی برای ثبت بهترین تبلیغات تدریس خصوصی با بازدهی خوب را ببینید و مقاله چگونه بهترین تدریس خصوصی را داشته باشیم؟ را هم بخوانید.


4- در کلاس های خصوصی جدی باشید


برای کسب نتایج عالی لازم است تا حد زیادی در کلاس های تدریس خصوصی جدی باشید. شاگردهای شما باید از شما حساب ببرند و تمرینات و تکالیفی که به آنها می دهید را انجام دهند. هر جلسه برای جلسه بعدی تدریس خصوصی تمرین بدهید و حل آن را بخواهید. در بسیاری از موارد شاگردهایی که در کلاس های خصوصی دارید یا بلد نیستند درس بخوانند و یا تنبلی می کنند و درس نمی خوانند. شما باید در برنامه ریزی و نحوه درس خواندن هم به شاگردهای خودتان کمک کنید و برای شاگردهایی هم که تنبلی می کنند تکالیفی را مشخص کنید و با جدیت حل آن را بخواهید. شما باید شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در درس و تحصیل هدایت نمائید.


5- هدف نهایی شما نتیجه گرفتن شاگرد باشد


خوب درس دادن در کلاس های تدریس خصوصی بسیار خوب است ولی هدف نهایی نیست. یک معلم خصوصی خوب سعی می کند برای هر کدام از شاگردهایی که دارد به گونه ای کلاس ها را پیش ببرد و ارزیابی انجام دهد که نهایتا نتیجه مطلوب را بگیرد. البته در کار تدریس خصوصی ممکن است افرادی در ایام امتحانات یکی دو جلسه کلاس با شما داشته باشند. برای این افراد نمی توانید کار خیلی موثری انجام دهید و باید خودشان از قبل درس را خوانده باشند. اما برای شاگردهایی که از اوایل و یا اواسط ترم دارید باید در ذهن خودتان هم که شده مسئولیت 100 درصد را به عهده بگیرید و سعی کنید ایشان را به نتیجه مورد نظر برسانید.


مطالعه نمائید: روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی


نکات تکمیلی موفقیت در تدریس خصوصی


با توجه به مطالبی که ارائه شد و به عنوان جمع بندی می توان گفت برای برگزاری موثر و موفق کلاس های خصوصی موارد زیر را در نظر داشته باشید:


1- بر دروسی که تدریس می کنید 100 درصد مسلط باشید و جلسه اول را بسیار عالی برگزار نمائید.


2- دروسی را تدریس کنید که به آن درس ها علاقه دارید و به این ترتیب بازدهی کار خودتان را افزایش دهید.


3- موفقیت خودتان را در گرو موفقیت شاگردهای خودتان بدانید و برای هر شاگردی که دارید برنامه و راهنمایی مختص خودش را داشته باشید.


4- در کلاس های تدریس خصوصی جدی باشید و تمرین بدهید و حل آن را بخواهید و ارزیابی را انجام دهید.


5- فرض کنید که همه ی کلاس های شما تضمینی است و اگر شاگرد شما نتیجه نگیرد هزینه ای به شما پرداخت نمی شود.


6- مقطعی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که به صورت کامل بر آن مسلط هستید.


7- از بین دروس مختلف دروس پرمتقاضی که مورد علاقه خودتان هست را برای تدریس انتخاب کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 997 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image