ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه کلاس تدریس خصوصی خوبی را برگزار کنیم؟

چگونه کلاس تدریس خصوصی خوبی را برگزار کنیم؟

چگونه کلاس تدریس خصوصی خوبی را برگزار کنیم؟

در این مقاله در رابطه با نحوه برگزاری یک کلاس تدریس خصوصی خوب توضیحاتی ارائه می شود. در این راستا موارد زیر را در نظر داشته باشید:


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در کلاس های تدریس خصوصی بهتر عمل کنیم؟


برگزاری کلاس تدریس خصوصی خوب


در این مقاله در رابطه با نحوه برگزاری کلاس تدریس خصوصی خوب و موفق توضیح داده شده است. اگر در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، شیمی و یا هر درس دیگری فعالیت دارید، در هر صورت، مطالعه این مقاله برای شما مفید است. برای این منظور موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


1- با آمادگی کامل در کلاس های تدریس خصوصی حاضر شوید


برای کلاس های تدریس خصوصی بسیار مهم است که مسلط باشید. خصوصا برای شاگردهای جدید و در جلسات اولیه تدریس خصوصی مسلط بودن بسیار مهم است. برای شاگردهای قدیمی که به شما اعتماد دارند اگر یک جلسه کمی خوب هم تدریس نکنید کلاس ها ادامه پیدا می کند. ولی برای شاگردهای جدید ادامه پیدا کردن کلاس های تدریس خصوصی به تدریس عالی شما بستگی دارد.


مشاهده فیلم آموزش نحوه درج تبلیغات تدریس خصوصی در ایران مدرس هم مفید است.


2- هدف شاگرد خودتان از برگزاری کلاس را بپرسید



بسیاری از مدرسین با ذهنیتی که خودشان دارند تدریس می کنند. یعنی اگر مثلا قرار است فصل اول ریاضی نهم را تدریس کنند همان مطالب و سرفصل هایی که در ذهن خودشان دارند را ارائه می کنند. بهتر است که شما بازخورد بگیرید. یعنی از شاگرد خودتان بپرسید که در چه بخش هایی اشکال دارد و چه مطالبی را خوب بلد نیست. روی همان مباحث متمرکز شوید و برای نحوه درس دادن و اینکه چه مباحثی را تدریس کنید از شاگرد خودتان سوال بپرسید.


این مقاله را هم بخوانید: چگونه شاگرد و کلاس های تدریس خصوصی بیشتری داشته باشیم؟ (ویژه اساتید)


3- جزوه اصلی درس را برای تدریس مد نظر قرار دهید


ممکن است مثلا برای درس فیزیک خود شما جزوات بسیار خوبی داشته باشید و یا منبع های معتبری برای آن درس را بشناسید. ولی در هر صورت بهتر است در کلاس های تدریس خصوصی از جزوه اصلی خود شاگردتان که در مدرسه یا دانشگاه یادداشت کرده است استفاده نمائید. حداقل اگر مطالب تکمیلی هم می خواهید ارائه کنید بررسی کنید که در جزوه کلاسی چه مطالبی گفته شده است و استاد و معلم اصلی درس روی چه مباحثی بیشتر تاکید داشته است.


4- به صورت مداوم بازخورد بگیرید


حین تدریس سوال بپرسید. بسیار خوب است که به صورت منظم در کلاس های خصوصی سوالاتی را بپرسید. مثلا از شاگرد خودتان بپرسید که آیا روند تدریس از نظر ایشان اوکی است؟ بپرسید که آیا نحوه بیان شما را خوب متوجه می شود؟ از ایشان بپرسید که بیشتر در چه مباحثی اشکال دارد و دوست دارد روند کلاس به چه ترتیبی باشد. برای فاصله زمانی بین کلاس ها هم تمرین بدهید و حل آن را بخواهید تا ببینید شاگرد شما درس را یاد گرفته است یا نه.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: چگونه تدریس خوب و موفق با درآمد بالا داشته باشیم ؟


5- در کمترین زمان بیشترین حجم مطالب را ارائه دهید


در کلاس های خصوصی سعی کنید بیشترین بازدهی را داشته باشید. متعهد باشید و مانند بعضی از اساتید سعی نکنید کلاس ها را عمدا طولانی کنید. نکته دیگر هم اینکه باید نتیجه گرا باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان برای شما مهم باشد. سعی کنید روند کلاس به گونه ای باشد که شاگرد شما خوب نتیجه بگیرد. هر کاری که می توانید انجام بدهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. خوب تدریس کردن وقتی خوب است که منجر به نتیجه گرفتن شود. شاگرد خودتان را راهنمایی کنید. علاوه بر تدریس در کلاس های خصوصی باید شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در تحصیل هدایت نمائید.


حتما بخوانید: چگونه خوب تدریس کنیم؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 507 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image