ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه در کلاس های تدریس خصوصی بهتر عمل کنیم؟

چگونه در کلاس های تدریس خصوصی بهتر عمل کنیم؟

چگونه در کلاس های تدریس خصوصی بهتر عمل کنیم؟

اگر سوال چگونه در کلاس های تدریس خصوصی بهتر عمل کنیم برای شما هم مطرح است و قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی عملکرد خوب و موفقی داشته باشید این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه شاگرد و کلاس های تدریس خصوصی بیشتری داشته باشیم؟ (ویژه اساتید)


عملکرد بهتر در کلاس های تدریس خصوصی


برای داشتن عملکرد عالی در کلاس های تدریس خصوصی باید مواردی را به صورت پایه ای رعایت کرده باشید. در مرحله اول باید سعی کنید به صورت کلی در زمینه تدریس دروسی فعالیت داشته باشید که خودتان به آن درس ها علاقه دارید، در دوران تحصیل از آموزش آن دروس لذت می برده اید و نمرات خوبی می گرفتید و در حال حاضر هم تدریس آن درس ها را دوست دارید. مثلا اگر به درس ریاضی علاقه دارید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت کنید. رعایت کردن فقط همین نکته باعث می شود عملکرد کلی شما بهبود زیادی پیدا کند.


بر دروسی که تدریس می کنید کامل مسلط باشید


نکته دوم اینکه باید تلاش کنید همیشه در تسلط و آمادگی کامل باشید و در یک سطح مشخص باقی نمانید. باید به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و بر درس مسلط تر شوید و همیشه در جستجوی بهترین روش تدریس باشید.


برای برگزار کلاس برنامه داشته باشید


نکته دیگر اینکه باید برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید و به گونه ای تدریس کنید که کلاس شما خسته کننده نباشد.



کلاس خصوصی با بازدهی بالا برگزار کنید


در کلاس های تدریس خصوصی نکته دیگری که مهم است این است که باید سعی کنید کلاس های شما بازدهی بالایی داشته باشد. یعنی با توجه به اینکه معمولا این کلاس ها در ایام امتحانات و یا برای رفع اشکال برگزار می شود باید تلاش کنید در کمترین زمان ممکن بیشترین حجم مطالب را ارائه کنید و با انرژی و بازدهی بالا درس را ارائه نمائید.


مطالعه مقاله فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای هم مفید است.


متناسب با خواسته شاگرد تدریس کنید


کلاس های تدریس خصوصی ویژگی بسیار خوبی که دارد این است که انعطاف بالایی دارد و متناسب با سطح سواد و دانسته های شاگرد برگزار می گردد. اگر می خواهید در کلاس های تدریس خصوصی عملکرد بهتری داشته باشید باید سعی کنید واقعا مطالبی که ارائه می کنید متناسب با خواسته، هدف و سطح سواد شاگرد شما باشد. اگر شما مطالب علمی بسیار پربار و سطح بالایی ارائه کنید ولی شاگرد شما چیزی متوجه نشود و یا مطالبی که ارائه می کنید در راستای هدف ایشان نباشد در نهایت کلاس بازدهی کافی را برای شاگرد شما نخواهد داشت. راهکاری که وجود دارد این است که از همان ابتدای کلاس سوالاتی را بپرسید. مثلا هدف ایشان از برگزاری کلاس ها را جویا شوید و بپرسید که خودش چه بخش هایی را مطالعه کرده است و در چه مباحثی اشکال دارد. حتی وقتی مبحثی را شروع کردید حین تدریس آن مبحث سوال بپرسید که آیا مطلب را خوب فهمیده است یا نه. اگر سوال نپرسید و بازخورد نگیرید ممکن است مبحثی را زیاد توضیح دهید در حالیکه خود شاگرد شما آن را بلد است و یا از کنار مبحث دیگری سریع عبور کنید و در حالیکه ایشان دقیقا در همان مبحث اشکالات پایه ای دارد. بنابراین حین ارائه درس حتما سوال بپرسید و بازخورد بگیرید.


این مقاله را هم پیشنهاد می کنیم: بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی


شاگردهای خودتان را به فعالیت وادارید


برای اینکه کلاس های شما بیشترین بازدهی را داشته باشد باید خود شاگرد شما هم همکاری کند. اینکه در فاصله زمانی بین کلاس ها شاگرد شما چقدر تمرین و مسئله حل می کند و به چه میزان برای خواندن درس وقت می گذارد باز هم به شما بستگی دارد. باید برای ایشان برنامه ریزی کنید، به ایشان مشاوره بدهید و در ایشان انگیزه ایجاد نمائید. برای فاصله زمانی بین کلاس ها به شاگردهای خودتان تمرین و تکلیف بدهید تا انجام دهند و جلسه بعد با جدیت از ایشان بخواهید. به این ترتیب پیشرفت قابل توجهی خواهند کرد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 589 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image