ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی

برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی

برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی

برای مدرسین تدریس خصوصی بسیار مهم است که کلاس های خودشان را با موفقیت برگزار نمایند. در این مقاله در رابطه با برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی توضیحات خوبی ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب


تدریس خصوصی موفقیت آمیز


اگر مدرس و معلم خصوصی هستید و می خواهید کلاس های تدریس خصوصی را به صورت موفقیت آمیزی برگزار نمائید خواندن ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید و موثر باشد. برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی به این معنی است که در نهایت با تمام تلاش هایی که شما انجام می دهید منجر به نتیجه گرفتن شاگردهایتان گردد. به عبارت دیگر تنها ملاک برای تصمیم درباره اینکه یک کلاس خصوصی موفق بوده است یا نه همین است که آیا باعث موفقیت تحصیلی و نتیجه گرفتن در امتحان یا کنکور شاگردها شده است یا نه.


ممکن است استاد و مدرسی بسیار فن بیان قوی و خوبی داشته باشد و بر دروسی که درس می دهد هم به صورت کامل و صد در صدی مسلط باشد اما در نهایت خروجی کار ایشان خیلی رضایت بخش نباشد. در این حالت نمی توان گفت که ایشان در کار تدریس خصوصی موفق بوده اند.


نکته اینجاست که در کار تدریس خصوصی تسلط بر درس و خوب درس دادن یک بخش کاملا لازم برای این کار است اما کافی نیست. موارد دیگری هم باید در نظر گرفته شود. به بیان دیگر روندی که مدرس و معلم در این کلاس ها پیش می گیرد و نحوه هدایت شاگردها به سمت درس خواندن و موفقیت در تحصیل مهم تر است.


ممکن است استادی در کلاس های خصوصی سطح عملکرد خودش به صورت متوسط باشد اما در هدایت شاگردهایش به سمت درس خواندن مهارت زیادی داشته باشد. در این حالت احتمال نتیجه گرفتن شاگردها بسیار بیشتر می شود به نسبت حالتی که معلم خودش خوب درس بدهد ولی در وادار کردن و یا هدایت کردن شاگردهایش به سمت موفقیت تحصیلی خوب عمل نکند. واضح است اگر معلم یا استادی عالی درس بدهد، بر دروسی که ارائه می دهد به صورت کامل مسلط باشد و در نهایت به شاگردهایش مشاوره های خوبی بدهد و آنها را خوب هدایت کند بهترین حالت و نتیجه می تواند اتفاق بیافتد.


مطالعه کنید: چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم و شاگردهای بیشتری جذب کنیم؟



نحوه موفقیت در برگزاری کلاس تدریس خصوصی


برای برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی بهتر است معلم و مدرس حاضر در کلاس پیش خودش مسئولیت کامل نتیجه گرفتن شاگردهایش را به عهده بگیرد. ممکن است خود شما هم کتاب های زیادی در زمینه موفقیت شغلی مطالعه کرده باشید. در بسیاری از این کتاب ها نوشته شده است که حتی اگر می خواهید در کارهای کارمندی موفق باشید و پله های موفقیت را به سرعت طی کنید این ذهنیت را برای خودتان ایجاد نمائید که شرکتی که در آن کار می کنید متعلق به خودتان است و به گونه ای تلاش کنید که انگار اگر شرکت شما بیشتر سود کند این سود به خود شما داده خواهد شد.


این ذهنیت از چشم روسای شرکت و مدیران دور نخواهد ماند و سمت های بهتر و حقوق های بالاتری به شما پرداخت خواهند نمود. در کار تدریس خصوصی هم وقتی استاد یا مدرس برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودش تمام تلاشش را انجام می دهد و متعهدانه برای نتیجه گرفتن ایشان کار می کند، این تعهد و تلاش از چشم خود شاگرد و والدین ایشان دور نخواهد ماند. به این ترتیب هم شاگردهای شما حفظ خواهند شد، هم شاگردهای جدیدی به شما معرفی می گردد و هم این شاگردی که داریدد اگر خوب نتیجه بگیرد ترم های بعدی هم پیش شما برخواهد گشت. بنابراین متعهدانه تدریس کردن و تلاش 100 درصدی برای به نتیجه رساندن شاگردها رمز موفقیت در کار تدریس خصوصی است.


البته حالت هایی وجود دارد که از همان ابتدای کار قرار داد کلاس های به صورت تضمینی بسته می شود و مدرس وقتی هزینه را دریافت خواهد کرد که شاگرد ایشان نتیجه بگیرد. ولی به هر حال اگر نوع قرار داد هم این نبود شما پیش خودتان اینطور فرض کنید که اگر شاگردهای شما خوب نتیجه نگیرند خبری از درآمد نیست. حتی اگر از اول کار گفته اید که کار تسویه حساب هزینه کلاس ها جلسه به جلسه انجام می شود باز هم به گونه ای برای موفقیت شاگردهایتان تلاش کنید که انگار کلاس ها تضمینی است.


حتما بخوانید: 20 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در کار و شغل تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا


موفقیت شاگرد ملاک موفقیت تدریس خصوصی


همانطور که گفته شد در کار تدریس خصوصی یکی از مهمترین عوامل هدایت کردن شاگرد به سمت موفقیت در تحصیل است. در کلاس های گروهی در مدرسه و دانشگاه معلم یا استاد نمی تواند در کلاس بر روی 30 یا 40 نفر کنترل داشته باشد و کاری کند که همه ی آنها حتما نتیجه خوبی بگیرند. ولی در کلاس های تدریس خصوصی در هر کلاس، مدرس فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد و در نتیجه می تواند به خوبی سطح تحصیلی ایشان را تحلیل کند و مورد بررسی قرار دهد و متناسب با آن راهنمایی ها و مشاوره هایی ارائه دهد که در نهایت منجر به موفقیت ایشان در تحصیل گردد.


در کلاس های خصوصی ممکن است استاد برای هر کدام از شاگردهای خودش نسخه متفاوتی را بپیچد. شاید یکی از شاگردها به صورت پایه ای در دروس مختلف اشکال دارد و به کلی از درس و تحصیل و درس خواندن و ... دور بوده است. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان به دلیل اینکه کمتر درس خوانده اند حتی با نحوه برنامه ریزی و مطالعه و ... هم به خوبی آشنا نیستند. در چنین مواردی معلم بهتر است از ایشان سوال بپرسد که در زمان های بین کلاس ها چگونه وقت خودش را می گذراند و با ارائه تمرین به ایشان و کمک در برنامه ریزی سعی کند به تدریج چنین شاگردی را در مسیر درست درس خواندن قرار دهد.


بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی که از کلاس های تدریس خصوصی استفاده می کنند هم در خود درس اشکال دارند، هم با نحوه درس خواندن و مطالعه اصولی دروس مختلف چندان آشنا نیستند و هم اینکه کمتر به مطالعه عادت دارند و شاید لازم باشد آنها را از طریق تمرین دادن و فشار والدین و .... به درس خواندن وادار کرد. خلاصه اینکه مدرس و استاد حاضر در کلاس باید در همان یکی دو جلسه اول شاگرد خودش را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و برای هر کدام از شاگردهای خودش با توجه به تجربه ای که دارد و با توجه به وضعیت هر شاگرد راهکار درستی را اتخاذ نماید. ممکن است در همین کلاس ها شاگردهایی هم باشند که خودشان در حد متوسط و خوب باشند و هدف آنها از شرکت در چنین کلاس هایی رسیدن به سطوح عالی باشد. معلم خصوصی برای چنین شاگردهایی هم باید برنامه خاص خودشان را داشته باشد.


این مقاله عالی را از دست ندهید: تجربیات یک مدرس موفق در زمینه تدریس خصوصی


سخن آخر


با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که کلاس های تدریس خصوصی با کلاس های گروهی تفاوت های زیادی دارد و معلم در این کلاس ها نه تنها باید خوب و متعهدانه درس بدهد بلکه باید هوشمندانه هم عمل کند به گونه ای که برای هر کدام از شاگردهایی که دارد با توجه به وضعیت خود شاگرد راهکار مناسبی را اتخاذ کند تا نتیجه گرفتن ایشان حتمی باشد. مدرسین تدریس خصوصی اگر در جستجوی موفقیت و کسب درآمد بالا هستند آن را در به موفقیت رساندن شاگردهایشان خواهند یافت.


این مقاله هم مفید است: نحوه شروع کار و شغل تدریس خصوصی زبان انگلیسی و کسب درآمد بالا


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 856 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image