ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی فعالیت موثر و مفید در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این زمینه

فعالیت موثر و مفید در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این زمینه

فعالیت موثر و مفید در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این زمینه

در این بخش در رابطه با نحوه انجام فعالیت موثر و مفید در زمینه تدریس خصوصی و چگونگی موفقیت در این زمینه مطالبی ارائه می گردد.


موفقیت در تدریس خصوصی


البته در همین سایت (ایران مدرس) مقالات متعددی در زمینه موفقیت در تدریس خصوصی ارائه شده است و حتی اگر در گوگل عبارت موفقیت در تدریس خصوصی را جستجو کنید در صفحه اول نتایج یک یا دو مقاله از سایت ایران مدرس به شما پیشنهاد داده خواهد شد. به عنوان مثال مطالعه مقاله 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی در این زمینه موثر است.


علاقه به کارهای آموزشی


برای اینکه در زمینه کار و شغل تدریس خصوصی فعالیت مفیدی داشته باشید و بتوانید برای درآمدزایی روی آن حساب کنید در مرحله اول باید به انجام کارهای آموزشی علاقه داشته باشید. البته کار تدریس خصوصی سختی های خودش را هم دارد. به عنوان مثال بعضی از افراد ممکن است این حالت که بخواهند به منزل شاگرد خودشان بروند را خیلی پسند نکنند و شاید به همین دلیل علاقه ای نداشته باشند در این زمینه فعالیت کنند.


به هر حال کار تدریس خصوصی به این ترتیب است و در اکثر مواقع کلاس در منزل شاگرد برگزار می شود. از طرف دیگر وقتی این کار را انجام می دهید ممکن است بخش از وقت شما در مسیر رسیدن به کلاس و منزل شاگردهایتان گرفته شود. در شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج که معضل و مشکل ترافیک وجود دارد این اتلاف وقت در مسیر ممکن است کمی اذیت کننده باشد. ولی به هر حال می توانید به صورت آنلاین خدمات تدریس خصوصی را ارائه دهید تا هر دوی مشکلاتی که گفته شد برطرف گردد.


حتما مطالعه کنید: ۱۰ ویژگی معلم خصوصی ریاضی عالی چیست؟


به هر حال مدرسین زیادی به صورت حضوری سالهای سال است که کار تدریس خصوصی را انجام می دهند و با این مشکلات کار هم کنار آمده اند. چنانچه به خود کار آموزش و ارائه درس علاقه داشته باشید می توانید در نهایت برای این مشکلات راه حلهای مناسبی را پیدا کنید. به هر حال هر کاری مشکلات و مزایای خاص خودش را دارد. کار تدریس خصوصی هم همین طور است. عامل اصلی همان علاقه شما به کار است و اگر به این نوع کار علاقه مند باشید با عیب ها یا مشکلات جنبی آن هم کنار خواهید آمد.



چالش های کار تدریس خصوصی


به عنوان مثال، در حالتی که حضور در منزل شاگردهایتان خیلی از نظر شما خوشایند نیست، می توانید در آموزشگاه مناسبی کلاس اجاره کنید و آنجا کلاسها را برگزار نمائید. یا همانطور که گفته شد کلاسهای خصوصی را اینترنتی و یا آنلاین برگزار نمائید. برای بحث مسیر رسیدن به کلاس و اتلاف وقتی که ممکن است وجود داشته باشد هم راه حلهایی وجود دارد که می تواند باعث بهتر شدن شرایط گردد. به عنوان مثال می توانید بیشتر شاگردهایی را پذیرش کنید که به لحاظ موقعیت مکانی به شما نزدیکتر باشند.


وقتی شما ساکن غرب تهران هستید (به عنوان مثال) و شاگردی را از شرق تهران قبول می کنید مسلم است که شرق به غرب اتوبان همت از ساعت 5 بعد از ظهر به بعد ترافیک بسیار سنگینی شروع می شود. در نتیجه ممکن است 1 تا 1 و نیم ساعت در ترافیک بمانید. بنابراین بهتر است شاگردهایی را قبول کنید که به شما نزدیکتر هستند. در ضمن اگر در یک روز 4 تا کلاس دارید، کلاسهایی که به هم نزدیکتر هستند را صبح هماهنگ کنید و کلاسهای دیگر را به بعد از ظهر موکول کنید. حین زمان دادن به شاگردهایتان مسیر رفت و برگشت و ساعتهای ترافیک را در نظر داشته باشید تا وقت شما در مسیر کمتر تلف گردد.


حتما مطالعه نمائید: بهترین مقالات مرتبط با هزینه کلاس خصوصی زبان انگلیسی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳


تدریس خصوصی پربازده


فعالیت موثر معلم خصوصی


برای داشتن فعالیت موثر و مفید در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این زمینه علاوه بر موارد گفته شد، نکات دیگری را هم باید در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد، علاقه شما به کار بسیار مهم است. چون در این صورت هم خودتان از برگزاری کلاسها لذت می برید و هم مطمئنا کلاسهای شما برای شاگردهایتان مفیدتر خواهد بود. در این حالت شاگردهای شما بهتر نتیجه می گیرند و ترمهای بعد هم پیش شما برخواهند گشت. علاوه بر اینکه علاقه به کارهای آموزشی در کل مهم است اینکه از بین دروس مختلف بتوانید بیشتر در زمینه دروسی که بهتر بر آنها تسلط دارید و از تدریس آنها بیشتر لذت می برید شاگرد جذب کنید هم مهم است. به هر حال ممکن است شخصی به تدریس خصوصی زبان انگلیسی علاقه بیشتری داشته باشد و شخص دیگری از تدریس ریاضی لذت بیشتری ببرد. به هر حال این نکته را هم در نظر داشته باشید تا بازدهی کار شما افزایش یابد.


ارائه درس متناسب با شاگرد


مورد دیگری که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد این است که مطالب را از دید شاگردهایتان ببینید و متناسب با شرایط درسی و تحصیلی هر کدام از شاگردهایتان کلاس برگزار نمائید. ممکن است یکی از شاگردهای شما چند ترم قبل را در دروس زیادی افتاده باشد و حتی بیشتر از آنکه به ارائه درس نیاز داشته باشد به پشتیبانی و حمایت شما احتیاج دارد. این موارد را باید خوب تشخیص دهید و به تناسب آن عمل کنید. بسیاری از افرادی که از کلاسهای خصوصی استفاده می کنند نه تنها در دروس مختلف ضعف دارند بلکه با نحوه برنامه ریزی و چگونگی مطالعه دروس مختلف برای موفقیت در امتحان هم آشنا نیستند.


ماموریت خودتان در کلاسهای خصوصی را به نتیجه رساندن شاگردهایتان بدانید و فقط به درس دادن اکتفا نکنید. در حالت دیگر ممکن است شما در حال ارائه درس در کلاس تدریس خصوصی فیزیک هستید ولی مشاهده می کنید شاگرد شما به این دلیل نمی تواند مسائل فیزیک را خوب حل کند که در درس ریاضی و مطالب پایه ای آن اشکال دارد. می توانید به صورت ضمنی ریاضی را هم به ایشان درس بدهید و حین ارائه درس فیزیک سعی کنید مشکلات ریاضی را هم برطرف کنید. به هر حال در این کلاسها نه محدودیتی وجود دارد و نه قالب و سرفصل های خاصی تعریف شده است. فقط یک نکته مهم است و آن نتیجه گرفتن و موفقیت شاگردهای شما است. به هر شکلی که ممکن است سعی کنید شاگردهای خودتان را به بهترین نتیجه ممکن برسانید.


جذب شاگردهای بیشتر


یکی از پارامترهایی که در کنار موارد گفته شده می تواند به بهتر نتیجه گرفتن شما و به موفقیت بیشتر شما در کار تدریس خصوصی کمک کند تعداد شاگردهایی است که دارید. در همین سایت (ایران مدرس) و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را ثبت کنید تا مشخصات شما در معرض دید متقاضیان تدریس خصوصی قرار گیرد و شاگردهای بیشتری را جذب کنید. البته اگر مواردی که قبلا گفته شد را در نظر داشته باشید و شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید و متعهدانه و با علاقه درس بدهید، در نهایت همین شاگردهایی که دارید هم دوباره خودشان برای دروس دیگری که خواهند داشت با شما تماس می گیرند و هم افراد دیگری را به شما معرفی خواهند کرد. بنابراین افزایش کیفیت کلاسهای خودتان و به نتیجه رساندن تعداد بیشتری از شاگردهای خودتان را در اولویت اول قرار دهید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 990 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image