ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی روش های موثر، مفید و کارآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی

روش های موثر، مفید و کارآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی

روش های موثر، مفید و کارآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی

در این بخش در رابطه با روش های موثر، مفید و کارآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید روش تدریس موثر و پربازده زبان انگلیسی را یاد بگیرید موارد زیر را در نظر داشته باشید:


1- در صورتی زبان انگلیسی را تدریس کنید که به آن علاقه داشته باشید


همانطور که در مقالات دیگر ارائه شده در همین سایت (ایران مدرس) بارها و بارها گفته شده است، در صورتی به تدریس خصوصی زبان انگلیسی بپردازید که به آن علاقه داشته باشید. اگر به زبان فرانسه و یا زبان عربی علاقه بیشتری دارید در زمینه تدریس خصوصی زبان فرانسه و یا تدریس خصوصی عربی فعالیت کنید.


به هر حال علاقه در موفقیت در کار بسیار مهم است. اگر علاقه داشته باشید هم کمتر خسته می شوید و هم شاگردهای شما از تدریس شما لذت می برند و بهتر هم نتیجه می گیرند. علاقه داشتن به هر کاری باعث افزایش بازدهی شما در آن کار می شود. اگر خوب عمل کنید تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. در زمانهایی که تعداد شاگرد زیادی دارید، در صورتیکه به تدریس زبان علاقه مند باشید کمتر خسته خواهید شد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی زبان انگلیسی و تعداد جلسات مورد نیاز برای مکالمه و آیلتس


2- به صورت مداوم زبان انگلیسی را مطالعه کنید تا کاملا موثر باشد


در یک سطح باقی نمانید و به صورت مداوم پیشرفت کنید. مسلما وقتی قصد دارید زبان انگلیسی را تدریس کنید در حد مبتدی نیستید. ولی به هر حال، در هر سطحی که هستید سعی کنید بهتر و بهتر شوید. اگر به تدریج پیشرفت کنید حتی می توانید زبان انگلیسی را در سطوح بالاتر تدریس کرده و درامد بالاتری بدست آورید.


اگر خوب کار کنید می توانید در آینده در زمینه تدریس زبان کنکور، تدریس آیلتس، تافل و ... هم فعالیت کنید که درامد انها به مراتب از تدریس زبان متوسطه و .... بهتر است.





3- در طول برگزاری کلاسهای زبان ارزیابی را فراموش نکنید


در کار تدریس و تدریس خصوصی ارزیابی بسیار مهم است. به هر حال شما مطالبی را در کلاس ارائه می کنید. اگر ارزیابی نداشته باشید ممکن است به هوای اینکه شاگرد شما درس را یاد گرفته است با همان روندی که از ابتدا داشته اید کلاسها را پیش ببرید. در این حالت واقعا شاید کلاسها برای شاگردهای شما مفید نباشد. با ارزیابی برای خودتان و شاگرد شما هم بهتر مشخص خواهد شد که آیا شاگرد شما در مسیر پیشرفت قرار دارد یا نه.


حین تدریس سوال بپرسید و به جوابها دقت نمائید. تمرینی بدهید تا برای جلسه بعد انجام شود و به هر ترتیب ممکن ارزیابی را انجام دهید. اگر روند پیشرفت خوب نیست نوع ارائه درس را تغییر دهید و یا شاگرد خودتان را به سمت مطالعه بیشتر هدایت نمائید.


مطالعه کنید: چگونه در تدریس خصوصی زبان موفق باشیم و درآمد بالایی کسب نمائیم؟


4- کلاسهای خصوصی زبان را در طول ترم برگزار کنید و نه در آخر ترم


البته این به صورت کلی در کنترل شما نیست. به عنوان یک معلم خصوصی زبان ممکن است ابتدا، اواسط و یا اواخر ترم با شما برای کلاسهای خصوصی تماس گرفته شود. ولی به هر حال اگر از ترمهای قبل شاگردهایی دارید که می دانید این ترم هم قرار است با شما کلاس بردارند به آنها توصیه کنید که کلاسهای خصوصی را از همان اوایل ترم برگزار کنند. وقتی کلاسها در طول ترم برگزار می شود برای شاگردهای شما زمان بیشتری برای درس خواندن باقی می ماند و هم بهتر درس را یاد می گیرند و هم با اطمینان بالاتری از پس امتحان بر خواهند آمد.


5- در کلاسهای خصوصی زبان به شاگردهای خودتان اجازه حرف زدن بدهید


می توانید در کلاسهای خصوصی بخشی از کلاس را برای حرف زدن، ارائه درس و یا اظهار نظر شاگردهایتان در نظر بگیرید. هم در کلاسهای گروهی و هم در کلاسهای خصوصی به هر میزان کلاس به سمت دو طرفه بودن پیش برود و شاگردهای شما بیشتر حرف بزنند و سوال بپرسند و اظهار نظر کنند کلاسها مفید تر خواهد بود. در قالب همین حرف زدنها و اظهار نظر کردنها است که شما متوجه خواهید شد مطالب ارائه شده چقدر مفید و موثر بوده است.


در ضمن، در این حالت کلاس متنوع تر شده و بازدهی آن هم افزایش می یابد. می توانید بخشی از درسی که قرار است جلسه بعد تدریس شود را به شاگرد خودتان بدهید و جلسه بعد 10 دقیقه به ایشان وقت بدهید تا مطالبی را که فهمیده است توضیح دهد. به این ترتیب در مرحله بعد که خودتان درس را ارائه می کنید بسیار بهتر درس را متوجه خواهند شد.


حتما بخوانید: دعوت به همکاری مدرس زبان انگلیسی سال 1402 و 1403


تدریس موثر و موفق زبان انگلیسی


6- کلاسها را متناسب با سطح معلومات شاگردهایتان برگزار کنید


در همان یکی دو جلسه اول سوالاتی بپرسید. البته در جلسه اول و دوم باید مواظب باشید که سوالات مناسبی بپرسید که حمل بر بی سودای! شما نشود. در یکی دو جلسه اول شما به شدت تحت نظر هستید و اگر عملکرد عالی نداشته باشید کلاس ممکن است کنسل شود. ولی به هر حال برای اینکه به سرعت در مسیر صحیح قرار گیرید و مطالبی که ارائه می کنید به گونه ای نباشد که برای شاگردهای شما مفید نباشد باید سوالاتی بپرسید. باید به سرعت برای خودتان مشخص کنید که شاگرد شما چه چیزی می خواهد تا دقیقا همان را ارائه کنید.


اگر مطالب بسیار خوبی را هم ارائه کنید ولی در جهت مورد نظر شاگردتان نباشد باز هم ممکن است کلاس کنسل گردد. پس سوالاتی بپرسید تا مشخص شود سطح معلومات شما در رابطه با زبان انگلیسی چقدر است. چه چیزهایی را بلد است و هدف ایشان از شرکت در کلاسهای خصوصی چیست؟ انتظار دارد چه مطالبی در کلاس ارائه شود و چقدر خودش درس را بلد است. اگر اینها را بدانید بهتر درس را ارائه می کنید و موفق تر خواهید بود.


حتما بخوانید: بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی کلاسیک و نوین را بشناسید



7- در جلسه اول کلاس عملکردی عالی داشته باشید


همانطور که در بخش قبل گفته شد باید جلسه اول را عالی برگزار کنید. در جلسه اول کلاسهای خصوصی زبان و جلسات تدریس خصوصی به صورت کلی شما مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. بهترین عملکرد خودتان را در اولین جلسه داشته باشید. در جلسه اول به هیچ وجه سوتی ندهید و تپق نزنید.


اگر مطلبی را بلد نبودید (و ممکن است برای همه پیش بیاید) کاملا با مهارت آن را به بعد موکول کنید. هدف این نیست که سر شاگرد خودتان کلاه بگذارید. ولی به هر حال کوچکترین اشتباه در جلسه اول ممکن است باعث از دست رفتن کل کلاسهای زبان شود. پس در مرحله اول قبل از کلاس سعی کنید کاملا مسلط باشید و در مرحله بعد سعی کنید عملکرد شما در جاسه اول بسیار عالی باشد.


مطالعه نمائید: چگونه زبان انگلیسی را بهتر و جذابتر تدریس کنیم؟


8- در زمانهای خارج از کلاس هم در درسترس باشید


شاگردهای شما باید بتوانند به صورت کامل روی شما حساب کنند. ایرادی ندارد اگر در زمانهای خارج از کلاس سوالی برای آنها پیش بیاید و از شما بپرسند. شماره تماس خودتان را به شاگردهایتان بدهید و به آنها بگوئید در هر زمانی می توانند سوال های خودشان را بپرسند و یا از شما در زمینه نحوه مطالعه درس و برنامه ریزی و ... مشورت بگیرند. بسیار کم با شما تماس خواهند گرفت و مزاحمتی ایجاد نمی شود ولی همینکه می دانند می توانند روی شما حساب کنند باعث می شود به شما وفادار باشند و ترمهای بعد هم با شما برای یادگیری زبان در مقاطع بالاتر تماس بگیرند.


9- در زمینه روش های تدریس کارآمد و موثر به صورت مداوم مطالعه کنید


همینکه در حال حاضر در حال مطالعه این مقاله هستید نشان می دهد که به پیشرفت در زمینه کاری خودتان و به پیشرفت در زمینه نحوه تدریس موثر و کارآمد زبان انگلیسی علاقه مند هستید. به صورت مداوم این روند را در نظر داشته باشید و تلاش کنید به صورت مداوم بهتر و بهتر شوید. مطالعه مقاله چگونه زبان انگلیسی تدریس کنیم هم در زمینه نحوه تدریس موثر زبان انگلیسی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای خصوصی انتظار می رود در زمان کمتری به نسبت کلاسهای گروهی و با بازدهی و کیفیت بالاتر درس ارائه گردد. سعی کنید به صورت کامل بر درس مسلط باشید و روشهای تدریس و اموزش موثر را یاد بگیرید تا این انتظارات براورده شود.


10- روش تدریس خاص و منحصر به فرد خودتان را داشته باشید


در کلاسهای خصوصی و گروهی خودتان سعی کنید تنوع ایجاد کنید و کلاسهای شما حالت جذابی داشته باشد. از روشهای مخصوص خودتان که ممکن است در این مقاله گفته نشده باشد استفاده کنید. کمی بیشتر در کلاس بمانید. برای درس های ارائه شده در جلسات قبل خلاصه جزوه تهیه کنید و به شاگردتان بدهید. می توانید حین تدریس ارائه درس را ضبط کنید و بعدا برای شاگرد خودتان ایمیل کنید. ویژگی های منحصر به فردی برای کلاسهای خودتان در نظر بگیرید تا شما را متمایز از دیگران کند و برای شاگردهای شما مفید باشد. موفقیت شاگردهای شما در امتحان یا کنکور زبان انگلیسی در نهایت منجر به موفقیت شما می شود.


برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و یا سایر زبانهای خارجی می توانید تبلیغات خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه در این وب سایت (ایران مدرس) ثبت کنید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. برای ثبت آگهی تدریس در بالای این صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید.


این فیلم را هم ببینید: بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا آنلاین


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 756 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image