ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی رمز و رازهای تبدیل شدن به معلم خصوصی موفق و پردرآمد

رمز و رازهای تبدیل شدن به معلم خصوصی موفق و پردرآمد

رمز و رازهای تبدیل شدن به معلم خصوصی موفق و پردرآمد


اگر می خواهید یک معلم خصوصی موفق با درآمد بالا باشید و برای شما سوال است که اساتید با درآمد عالی چه رمز و رازهایی را بلد هستند ... اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به درآمد عالی از تدریس خصوصی برسید ... در هر صورت ادامه این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی


نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که تبدیل شدن به یک معلم خصوصی بسیار موفق و کسب درآمد فوق العاده بالا و عالی رمز و راز خاصی ندارد. در واقع، عملکرد درست در طول زمان و صبر و مداومت باعث می شود یک معلم خصوصی عالی و موفق شوید. نکته بسیار مهمی که اساتید موفق در نظر می گیرند این است که با عشق و علاقه تدریس خصوصی را انجام می دهند، دروسی را تدریس می کنند که مورد علاقه خودشان است و تا جایی که می توانند تمرکز را رعایت می کنند. اگر می خواهید بهترین مدرس ریاضی تهران و کل ایران شوید اولا باید به تدریس علاقه داشته باشید، دوما به ریاضی علاقه داشته باشید و سوما اینکه فقط ریاضی تدریس کنید.


بد نیست جمله ای که در ابتدای کار گفتیم را کمی اصلاح نمائیم. در واقع اگر رمز و رازی برای تبدیل شدن به معلم خصوصی موفق و با درآمد بالا وجود داشته باشد می تواند به این صورت ذکر گردد: علاقه + تمرکز + داشتن شاگردهای موفق و راضی. این 3 مورد را اگر در نظر بگیرید می توانید در کار تدریس خصوصی بسیار موفق شوید. در کنار این موارد سعی کنید بر درس یا دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید. به عنوان مثال اگر زبان انگلیسی تدریس می کنید و معلم خصوصی زبان هستید هر روز روی خودتان کار کنید تا تسلط شما بیشتر و بیشتر شود.


حتما بخوانید: ویژگیهای یک معلم و مدرس موفق کدام است؟


انتخاب دروس تدریسی با دقت و بر حسب علاقه


در مرحله بعد باید به این فکر کنید که به عنوان یک معلم خصوصی می خواهید چه دروسی را تدریس کنید. اکثر افراد سراغ تدریس ریاضی و فیزیک و یا تدریس زبان انگلیسی می روند. این دروس هم می تواند برای شما گزینه های خوبی باشد ولی به هر حال دروس دیگری را هم می توانید درس بدهید.


در این مرحله باید دو معیار را در نظر بگیرید. دروسی را انتخاب کنید که خودتان در آن دروس همیشه نمره خوبی می گرفتید و به آن علاقه داشتید. در ضمن دروسی که برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب می کنید باید تقاضای بالایی برای تدریس خصوصی داشته باشند. ممکن است که خودتان به یک درس علاقه داشته باشید ولی آن درس تقاضایی برای تدریس نداشته باشد. روی چنین دروسی حساب باز نکنید.



اگر در رشته های فنی مهندسی تحصیل می کنید چون یادگیری دروس این رشته ها سخت است معمولا برای دروس تخصصی رشته خودتان می توانید شاگردهای زیادی داشته باشید. البته این مورد هم در رابطه با شهرهای بزرگ که دانشگاههای زیادی دارد صدق می کند و در شهرهای کوچک می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی در این زمینه فعالیت داشته باشید.


به عنوان مثال اگر در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده اید، دانشجویان این رشته می توانند برای اکثر درس های خودشان با شما کلاس خصوصی داشته باشند. اگر عالی تدریس کنید و شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند مطمئنا باشید یک دانشجو چند سال می تواند شاگرد شما باشد و برای اکثر درس های خودش از شما کمک بگیرد. اگر چند شاگرد به این شکل جذب کنید به صورت کامل وقت شما پر می شود و درآمد عالی کسب می نمائید.


مرور ویژگی های لازم برای موفقیت در تدریس خصوصی


قبل از اینکه موارد بیشتری مطرح شود یک بار دیگر ویژگی های لازم برای موفقیت در تدریس خصوصی را با هم مرور می کنیم:


الف- شروع فعالیت در این زمینه در صورت داشتن علاقه به کار تدریس خصوصی


ب- انتخاب درست دروس تدریسی به گونه ای که پرمتقاضی باشد و خودتان هم به آن دروس علاقه مند باشید.


ج- تسلط کامل و 100 درصدی بر دروسی که تدریس می کنید تا شاگردهای شما حفظ شوند.


برای اینکه یک معلم خوب باشید این موارد را در نظر داشته باشید. برای ینکه در کار تدریس خصوصی موفق باشید و پله های موفقیت را به سرعت طی کنید دو ویژگی دیگر هم لازم است و می تواند از شما یک استاد خوب و موفق بسازد: 1- داشتن تعهد به کار و 2- پشتیبان و حامی بودن شاگردهایتان. این دو مورد هم بسیار مهم است و می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. در ادامه توضیحات بیشتری هم ارائه می شود.


پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. یک معلم خصوصی خوب و موفق فقط این نیست که خوب تدریس می کند بلکه از تمام امکانات برای نتیجه گرفتن شاگردهایش استفاده می کند. روز قبل از امتحان یک جلسه رفع اشکال و جمع بندی را حتما داشته باشید. در طول برگزاری کلاس ها پیگیر نتیجه گرفتن و روند پیشرفت شاگردهایتان باشید. ارزیابی را هم در نظر بگیرید و با پرسیدن سوال حین ارائه درس بررسی کنید که آیا شاگرد شما در حال یادگیری است یا نه. معلم خوب بودن فقط به این معنی نیست که خوب درس بدهید. کار مدرس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است. باید تلاش کنید شاگرد شما در عین حال که مفاهیم را خوب درک می کند و پایه درسی اش قوی می شود نمره خوبی را هم کسب کند.


مطالعه مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.



کاری کنید شاگرد شما با درس درگیر شود


در کلاس فقط به صورت مداوم تدریس نکنید. به صورت مداوم سوال بپرسید. این سوال پرسیدن شما باعث می شود شاگرد شما حواس خودش را جمع تر کند. هر از چندگاهی از ایشان توضیح بخواهید. بگوئید که به زبان خودش و خیلی ساده توضیح دهد چه چیزی را متوجه شده است و چه برداشتی از مطالب کلاس دارد. به این ترتیب شاگر شما بیشتر با کلاس درگیر خواهد شد و مطالب را بهتر درک خواهد کرد. این سوال پرسیدن باعث می شود خودتان هم متوجه شوید مطالب چقدر مفید بوده است.


هر از چند گاهی سوال بپرسید


همانطور که گفته شد، سوال پرسیدن در کلاسهای تدریس خصوصی خیلی مهم است. وقتی از شاگرد خودتان سوال می پرسید سطح درسی و تحصیلی ایشان را متوجه خواهید شد و متناسب با دانسته های قبلی ایشان مطالب مفیدتری ارائه خواهید کرد. وقتی سوال می پرسید متوجه خواهید شد که کلاس چقدر مفید بوده است و اگر نتیجه رضایت بخش نبود خودتان را و نحوه تدریس خودتان را اصلاح می کنید.


در ضمن با سوال پرسیدن شاگرد شما حواسش را جمع تر می کند و بیشتر با درس درگیری می شود و بهتر مطالب را خواهد آموخت. سوال پرسیدن باعث می شود کلاس تدریس خصوصی حالت دو طرفه پیدا کند و در نتیجه در کل هم کلاس متنوع تر خواهد بود و هم بازدهی آن بیشتر خواهد شد.


این فیلم مفید را هم ببینید: فیلم آموزشی عالی در زمینه نحوه موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی


درآمد معلم خصوصی موفق هم ممکن است ابتدای کار زیاد نباشد


هر کاری را که بخواهید شروع کنید در اوایل ممکن است درآمد بالایی نداشته باشید. به عنوان مثال اگر مغازه ای را افتتاح کنید شاید چند ماه اول ضرر ده هم باشد. در کار تدریس خصوصی هم تا وقتی که تجربه زیادی کسب می کنید و شاگردهای زیادی را جذب می کنید شاید درآمد شما خیلی بالا نباشد.


در کلاسهای خودتان مانند یک معلم خصوصی حرفه ای عمل کنید. حتی اگر جلسه اول تدریس شما است طوری وانمود نکنید که تازه کار هستید. از قبل آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید و در عین حال سعی کنید در کلاس مانند یک مدرس حرفه ای و سطح بالا رفتار کنید. در کلاسهای خصوصی مطالبی که ارائه می شود باید برای شاگرد شما مفید باشد و این نکته را همواره در نظر داشته باشید. حین تدریس سوالاتی بپرسید که میزان مفید بودن مطالب را متوجه شوید و در صورت لزوم تغییراتی در روند ارائه درس ایجاد نمائید.


6 نکته مهم برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی


1- دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که هم خودتان به تدریس آنها علاقه مند باشید و هم متقاضیان زیادی برای آموزش آن دروس وجود داشته باشد.


2- بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید تا هم در کلاسهای خصوصی فن بیان خوبی داشته باشید و هم شاگردهای خودتان را حفظ نمائید.


3- برای دروس تدریسی خودتان خلاصه جزواتی تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید و در همین سایت (ایران مدرس) هم به اسم خودتان درج کنید تا بازدید آگهی شما و در نتیجه جذب شاگرد شما بیشتر شود.


4- به صورت مداوم برای تسلط بیشتر بر دروس تدریسی خودتان مطالعه کنید و در یک حالت ثابت متوقف نشوید. سعی کنید همواره در حال پیشرفت باشید و روشهای تدریس موثر را آموزش ببینید.


5- در زمینه کاری خودتان متمایز و منحصر به فرد شوید. سعی کنید تمایزهای مثبتی ایجاد کنید و به گونه ای تدریس کنید که کلاسهای شما منحصر به فرد باشد و کاملا مفید و موثر ظاهر شوید.


6- روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. تا جایی که می توانید تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. در روزنامه تبلیغ کنید و تراکت چاپ نموده و توزیع نمائید.


مقاله 10 راهکار برای ثبت آگهی تدریس بهینه از نظر گوگل و جذب شاگرد بیشتر را مطالعه کنید.



عملکرد موفق در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس


- جلسه اول کلاس خصوصی ریاضی را بسیار عالی برگزار کنید و در جلسات بعدی هم کیفیت را حفظ نمائید. بارها و بارها گفته شده ایت که اولین جلسه تدریس خصوصی بسیار مهم است. در این جلسه شما مورد ارزیابی قرار می گیرید و اگر عملکرد خوبی نداشته باشید کلاسها ادامه پیدا نمی کند. جلسه اول تدریس ریاضی کافی است یک سوتی کوچک بدهید تا کلاسها کلا کنسل شود. مراقب جلسه اول کلاس باشید.


- فقط به تدریس کردن بسنده نکنید و شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در امتحان، کنکور و تحصیل هدایت کنید. در مقالات قبلی هم به این نکته اشاره شده است. وظیفه یک مدرس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است و نه ارائه درس. تدریس کردن بخشی از کار است. ارزیابی کنید و مشاوره بدهید. پیشرفت شاگردهایتان را به صورت مداوم بررسی نمائید. نتیجه گرفتن شاگردهایتان مهم است نه اینکه شما خوب تدریس کنید.


- کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.


- ارزیابی را به هر روش ممکن انجام دهید آن هم در طول ترم و نه در پایان جلسات تدریس. می توانید دو یا سه جلسه یک بار کوئیزی بگیرید. در ابتدای جلسه یک سوال به شاگردتان بدهید تا حل کند و نتیجه را با هم بررسی نمائید. البته جلسه قبل از آن باید گفته باشید که کدام مباحث را بخواند و کوئیز از کدام مبحث خواهد بود. ارزیابی خیلی مهم است. خصوصا اگر تعداد جلسات تدریس کافی باشد زمان و فرصت برای گرفتن کوئیز هم خواهید داشت.


- کار اضافه انجام دهید و در زمانهای خارج از کلاس هم در دسترس باشید. سعی کنید با ارائه خدمات منحصر به فرد غیر قابل جایگزین شوید. به شاگردهای خودتان بگوئید اگر سوال یا اشکالی دارند می توانند هر زمان از شما بپرسند. این اتفاق خیلی کم می افتد و مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد ولی در عوض پیغام مهمی را در بر دارد و این آنکه نتیجه گرفتن شاگرتان برای شما مهم است. به شاگردهایتان مشاوره بدهید و پشتیبان و حمایتگر باشید.


مطالعه کنید: 15 نکته برای تدریس خصوصی موفق


از جمله تمایزهای مثبتی که می توانید ایجاد کنید و در نتیجه آن در کار تدریس خصوصی موفق تر باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:


- به شاگردهایتان کتابهای کمک آموزشی معتبر و مفید هدیه دهید و آن را امضا کنید.


- برای دروس تدریسی خودتان خلاصه جزواتی تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید (در همین سایت ایران مدرس می توانید آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید و برای دروس تدریسی خودتان هم خلاصه جزوه ثبت نمائید)


- پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید. به آنها مشاوره بدهید و در برنامه ریزی درسی به آنها کمک کنید.


- شماره تماس خودتان را به شاگردهایتان بدهید و به آنها بگویید در ساعت های خارج از کلاس هم می توانند از شما مشاوره بگیرند.


- کمی بیشتر در کلاسهای تدریس خصوصی بمانید. مثلا بعضا (چون شاید همیشه وقت نکنید) کلاسهای 1 و نیم ساعته را 2 ساعت بمانید.


-بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان باشید. به این ترتیب نشان می دهید که قبولی و موفقیت آنها برای شما مهم است.


- هر روش یا راهکار دیگری که خودتان به نظرتان می رسد و می تواند به موفقیت شاگردهایتان کمک کند ولی شاید از شما اصلا انتظار نرود را انجام دهید.


این مقاله خوب را هم از دست ندهید: چگونه تدریس را شروع کنیم



به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشرفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.


اشراف معلم و مدرس بر محتوا و موفقیت در تدریس ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از بین عوامل مهم در موفقیت در تدریس اشراف معلم و مدرس بر محتوا اگر مهمترین پارامتر نباشد، یکی از مهمترین پارامترهاست. درست است که مثلا می گویند فلانی فن بیان خوبی دارد و .... ولی به هر حال اگر کسی کاملا مطلب را بلد باشد و صد در صد بر آن مسلط باشد به گونه ای که کل محتوای درس را از بالا ببیند و اول  آخر مبحث را بداند، نحوه بیان درسش هم روان خواهد بود.


مطالعه نمائید: بازار داغ تدریس خصوصی و نحوه کسب درآمد بسیار بالا به عنوان معلم خصوصی


درج آگهی تدریس در ایران مدرس و موفقیت در تدریس خصوصی


برای جذب شاگرد می توانید تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com ثبت نمائید. برای موفقیت در تدریس، علاوه بر ثبت آگهی تدریس در یک سایت پربازدید، پارامترهای دیگری هم مهم است. به عنوان مثال، باید آگهی تدریس خودتان را خوب بنویسید. باید آگهی تدریس شما متقاعد کننده باشد. خودتان را بگذارید جای کسی که آگهی شما را می بیند. اگر شما این آگهی تدریس را می دیدید متقاعد می شدید که با مدرس مربوطه تماس بگیرید. آگهی تدریس خودتان را کامل بنویسید.


در عنوان آگهی تا جایی که ممکن است اسم دروس تدریسی را بیاورید. در متن آگهی اسم تمامی دروس تدریسی را بیاورید. در متن آگهی تدریس خودتان یک رزومه کامل از خودتان ارائه دهید. سوابق کاری مفید قبلی خودتان، جاهایی که تدریس داشته اید، افتخارات و رتبه های برتری که کسب نموده اید و ... را بنویسید. یک عکس مرتب و عالی از خودتان ارائه دهید. عکس خوب در جذب شاگرد واقعا موثر است.


در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی موفق بخوانید: نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد


تعدادی دیگر از ویژگی های معلم خصوصی موفق و پردرآمد


در این بخش ویژگیهای یک معلم و مدرس موفق که در زمینه تدریس خصوصی و نیمه خصوصی و یا تدریس گروهی فعالیت دارد به صورت تیتروار ارائه می گردد. ویژگیهای یک معلم و مدرس موفق به صورت زیر است:


1- اشراف معلم و مدرس بر محتوا


2- توجه کردن به نیازهای عاطفی و عقلی دانش آموزان و دانشجویان


3- تعیین تکالیف متنوع و مختلف برای دانش آموزان و دانشجویان


4- داشتن طرح درس در ذهن و یا به صورت مکتوب


5- استفاده از ارزیابی چندگانه برای بررسی پیشرفت


6- ایجاد محیط آموزشی مناسب: احترام متقابل


7- اصلاح و تطبیق آموزش با امکانات


8- استفاده از تعامل موثر: متکلم وحده نبودن مدرس در کلاس درس


9- داشتن ارتباط با شبکه ای از گروههای آموزشی


10- شرکت همیشگی و دائمی در کلاسهای یادگیری تدریس


مطالعه نمائید: بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 387 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image