ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور

روش تدریس یک معلم موفق

روش تدریس یک معلم موفق


در این مقاله در قالب 33 نکته مهم و کلیدی روش تدریس یک معلم موفق توضیح داده شده است. اگر می خواهید یک معلم موفق باشید و در کلاس های خصوصی و گروهی عملکرد عالی داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


در نظر داشته باشید که روش تدریس تمامی معلم ها و اساتید موفق مانند هم نیست. در این مقاله نکات مهمی را ذکر نموده ایم که با در نظر گرفتن آنها می توانید یکی از بهترین معلم های ایران و کل جهان باشید. ممکن است شما روش تدریس خاص خودتان را داشته باشید و یا با خلاقیت کارهایی انجام دهید که بسیار عالی پیشرفت کنید. اما در هر صورت، نکاتی که در این مقاله ذکر شده است هم می تواند برای شما مفید باشد.


۱. دروسی را تدریس کنید که به آن درسها علاقه دارید. وقتی به درس تدریسی خودتان علاقه دارید در کلاس هم با شور و شوق تدریس می کنید و شاگردهای شما هم از نحوه تدریس شما لذت می برند.


۲. تعداد درسهای کمی را تدریس کنید و بر آنها مسلط باشید. بسیار خوب است که دروس محدودی را تدریس نمائید. اگر تعداد درس هایی که درس می دهید بسیار زیاد باشد نمی توانید بر همه آنها مسلط شوید و در حد متوسط باقی می مانید.


۳. ترجیحا یک درس را تدریس کنید و برای آن درس یکی از بهترین معلم های ایران باشید. خودتان می توانید در اینترنت جستجو کنید. اساتیدی که به عنوان مدرسین برتر و معروف شناخته شده اند اکثرا فقط یک درس تدریس می کنند. ما بهترین معلم شیمی یا بهترین معلم فیزیک داریم اما استادی نداریم که هم بهترین معلم شیمی باشد و هم بهترین معلم فیزیک. البته منظور سطوح بسیار بالا و اساتید حرفه ای است. سایر مدرسین ممکن است در کار خودشان تا حدی موفق باشند و دروس متعددی را تدریس نمایند. اما اساتیدی که برند، معروف و شناخته شده هستند معمولا یک درس تدریس می کنند و برای آن درس آنقدر روش های مختلف و جدید و خلاقانه تدریس دارند که مشهور می شوند. این قدرت تمرکز است. اگر بر روی تدریس فقط یک درس متمرکز شوید برای آن درس بدون رقیب خواهید شد و نرخ کلاس ها را خودتان مشخص می کنید.


۴. بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و هر روز بهتر شوید. در این دنیا توقفی وجود ندارد یا بهتر می شوید و یا به سمت ضعیف تر شدن حرکت می کنید. باید هیچ گاه یادگیری را متوقف نکنید. پیشنهاد می شود این مقاله خوب را هم بخوانید: چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی


۵. اگر در دوران تحصیل در مدرسه در ریاضی نمرات خوبی گرفته اید مدرس ریاضی شوید. اگر عاشق زبان انگلیسی هستید زبان درس بدهید. این بحث علاقه به دروس تدریسی را جدی بگیرید. اگر علاقه نداشته باشید هیچ روش تدریسی برای موفقیت شما موثر نخواهد بود.



۶. روش های جدید و خلاقانه تدریس را یاد بگیرید. مقاله ای که در ادامه معرفی شده است را بخوانید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مقالات زیادی در رابطه با روش های عالی و خلاقانه تدریس ارائه شده است. در همین مقاله هم تعدادی از آنها را معرفی نموده ایم.


۷. متناسب با هر شاگرد و بسته به هدف و توانایی ایشان مطالب تدریسی را انتخاب کنید. اینکه مطالب علمی سطح بالا را با بیان خوب و با آب و تاب درس بدهید و در کلاس پر انرژی باشید و کلاس جذابی داشته باشید خوب است اما مهمتر از آن این است که مطلبی که تدریس می کنید برای شاگردی که در کلاس حضور دارد قابل فهم و متناسب با هدف ایشان باشد. بسیاری از کلاس های خصوصی به این دلیل کنسل می شود که چون معلم به شناخت خوبی از شاگرد خودش نرسیده است و مطالب و روش تدریس مناسبی را انتخاب نکرده است، شاگرد با کلاس ارتباط برقرار نمی کند و ترجیح می دهد ادامه ندهد.


مطالعه این مقاله بسیار کامل را پیشنهاد می کنیم: بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب



۸. جلسه اول تدریس عالی عمل کنید و به نسبت تدریس همیشگی خودتان هم بهترین عملکرد را داشته باشید.


۹. ابتدای جلسه اول تدریس از شاگرد خودتان سوالاتی بپرسید تا به شناخت خوبی از ایشان برسید و روش تدریس و مطالب مناسبی را برای ارائه انتخاب نمایید.


۱۰. در کلاسهای تدریس خصوصی جدی باشید و تمریناتی که به شاگردهای خودتان می دهید را جلسات بعد بخواهید. در این زمینه کوتاه نیایید تا شاگردهای شما خوب نتیجه گرفته و در نهایت در کار خودتان موفق باشید.


۱۱. در کلاسهای خودتان شاگرد را در ارائه درس مشارکت دهید تا یادگیری بهتر اتفاق بیافتد و کلاس جذابتر باشد.


این مقاله عالی را هم از دست ندهید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


۱۲. کلاس های جذاب و شادی برگزار کنید و سعی کنید جلسات تدریس را خشک و بی روح برگزار ننمایید.


۱۳. اگر به تدریس علاقه داشته باشید، دروس تدریسی خودتان را با علاقه انتخاب کنید، روشهای خلاقانه و جدید تدریس را یاد بگیرید و هر روز تسلط خودتان را افزایش دهید، مسلما یکی از بهترین مدرسین در زمینه کاری خودتان خواهید شد.


۱۴. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک در جلسات تدریس هم درس بدهید و هم تمرین حل کنید. برای این درسها حل تمرین و مثال در جلسات تدریس بسیار مهم و کلیدی است.


پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین روش تدریس ریاضی و روش های نوین و جدید تدریس ریاضی



۱۵. به هر میزان کلاس دو طرفه برگزار شود بازدهی جلسات تدریس بیشتر خواهد شد. در جلسات تدریس دو طرفه تمرکز و توجه شاگرد بیشتر شده و یادگیری بهتر اتفاق می افتد. از شاگرد خودتان سوال بپرسید و توضیح بخواهید.


۱۶. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زیست شناسی کنکور هم می تواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد. اگر به زیست علاقه دارید می توانید یکی از بهترین مدرسین زیست ایران باشید و به درآمدهای عالی برسید.


۱۷. برای ارتباط مستقیم با متقاضیان تدریس خصوصی تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس ثبت کنید. ایران مدرس بزگترین و بهترین سایت انتخاب آنلاین معلم خصوصی در ایران است.


۱۸. به کار خودتان متعهد باشید و سعی کنید تمام شاگردهایی که دارید را به بهترین نتیجه ممکن برسانید. اگر شاگردهای موفقی داشته باشید شما هم یک استاد موفق با درآمد بالا خواهید شد.


۱۹. به شاگردهای خودتان در زمینه برنامه ریزی درسی و تحصیلی، چگونگی مطالعه صحیح دروس و درست تمرین حل کردن، نحوه آماده شدن برای امتحانات و ... مشاوره بدهید.


۲۰. به گونه ای تدریس کنید که انگار کلاس ها تضمینی است و اگر شاگرد شما نتیجه نگیرد هزینه ای به شما پرداخت نمی شود.با این ذهنیت بهترین تدریس را خواهید داشت.


۲۱. حتی اگر بر دروس تدریسی خودتان مسلط هستید هم قبل از حضور در کلاس مرور مختصری داشته باشید.


مطالعه مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.



۲۲. هر از چند گاهی از شاگرد یا شاگردهای خودتان نظرسنجی کنید و نظرات ایشان را هم در نحوه تدریس اعمال نمائید. باید کاری کنید که شاگرد شما حرف بزند. نباید اینطور باشد که فقط خودتان در کلاس درس بدهید و بازخورد نگیرید.


۲۳. علاوه بر ارائه درس به لحاظ روحی و عاطفی هم از شاگردهای خودتان پشتیبانی کنید. با روحیه دادن به شاگردهای خودتان اعتماد به نفس آنها را افزایش دهید.اگر مثلا شاگرد شما در امتحان میان ترم عملکرد خوبی نداشت، به ایشان روحیه بدهید و اشکالات را پیدا نموده و رفع نمائد.


۲۴. همانطور که گفته شد دروسی را تدریس کنید که مورد علاقه خودتان باشد و در عین حال دروس پر متقاضی ای را انتخاب نمایید.در حال حاضر دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، عربی، زیست، کامپیوتر و انواع نرم افزارها، موسیقی و ... متقاضیان بالایی برای کلاس های تدریس خصوصی دارد.


۲۵. توجه داشته باشید که اگر شاگردهای شما عالی نتیجه بگیرند ترم های بعد هم برای دروس دیگر خودشان با شما تماس گرفته و حتی شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی می کنند. رمز موفقیت در تدریس خصوصی و رسیدن به درآمدهای بالا به عنوان یک معلم خصوصی برتر داشتن شاگردهای موفق است.


۲۶. مطالب را از دید شاگردهای خودتان ببینید. برای هر شاگرد به تناسب سطح سواد و توانایی ایشان به گونه ای تدریس کنید که قابل فهم و واضح باشد.مسلما نحوه تدریس برای یک شاگرد ضعیف با شاگردی که در مدرسه تیزهوشان درس می خواند باید متفاوت باشد.


۲۸. به هر میزان بر مطالب تدریسی خودتان مسلط باشید در نهایت روان تر درس می دهید و فن بیان بهتری خواهید داشت. برای داشتن فن بیان عالی بسیار مسلط باشید و به شناخت خوبی از شاگردهای خودتان برسید. برای یک شاگرد ضعیف که مطالب پایه ای را هم بلد نیست ارائه مطالب علمی سطح بالا بسیار اشتباه بزرگی است.


۲۹. با درج تبلیغات تدریس خصوصی ویژه در همین سایت ایران مدرس می توانید بازدهی تبلیغ خودتان را افزایش دهید و شاگردهای بیشتری را جذب نمایید.حضور در این وب سایت باعث می شود به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید و شاگرد جذب کنید. این روش بسیار مفید است چرا که نه تنها از شهر محل سکونت خودتان بلکه از کل ایران می توانید شاگرد جذب نموده و کلاس خصوصی حضوری یا آنلاین برگزار نمائید.


مطالعه نمائید: 25 ویژگی یک معلم موفق


۳۰. برای بازه های زمانی بین کلاس ها به شاگردهای خودتان تمرین بدهید. تدریس موفق فقط محدود به بازه زمانی داخل کلاس نمی شود. باید شاگردهای خودتان را با دادن تمرین و خواستن آن با جدیت به سمت موفقیت در تحصیل هدایت نمایید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی که از کلاس های تدریس خصوصی استفاده می کنند در نحوه مطالعه و برنامه ریزی و ... مشکل دارند. باید در این موارد هم به شاگردهای خودتان مشورت بدهید.


۳۱. در تدریس حضوری با لباس مناسب و رسمی در منزل شاگرد خودتان حضور پیدا کنید. رعایت چنین مواردی باعث می شود شاگرد شما و والدین ایشان دید مثبتی نسبت به شما پیدا کرده و کلاس های شما ادامه دار باشد. به همان میزان که به فکر جذب شاگرد هستید برای حفظ شاگردهای قبلی خودتان هم باید برنامه داشته باشید.


۳۲. در حال حاضر تدریس آنلاین می تواند بسیار درآمدزایی خوبی برای اساتید دارد. امکانات و ابزارهای لازم برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی آنلاین و مجازی را برای خودتان فراهم کنید. با انجام تدریس آنلاین علاوه بر شهر محل تدریس خودتان می توانید از کل ایران و جهان جذب شاگرد داشته باشید.


۳۳. برای جذب شاگرد زیاد در اینترنت، سایتهای قوی تبلیغات تدریس خصوصی مثل همین سایت ایران مدرس، شبکه های اجتماعی و ... حضور فعال داشته باشید. حتی اگر می خواهید تدریس حضوری و تدریس خصوصی در منزل داشته باشید باز هم در اینترنت حضور قوی داشته باشید چرا که اکثر افراد از طریق اینترنت معلم و استاد خصوصی خودشان را انتخاب می کنند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1658 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image