ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 20 بهترین فیلم آموزش و تدریس استاتیک و ایستایی 100 درصد رایگان

20 بهترین فیلم آموزش و تدریس استاتیک و ایستایی 100 درصد رایگان

20 بهترین فیلم آموزش و تدریس استاتیک و ایستایی 100 درصد رایگان


در این بخش ویدئوهای آموزشی فوق العاده درس استاتیک که برای دانشجویان مهندسی عمران، مکانیک، معماری و ... بسیار مفید است و 20 بهترین فیلم آموزش و تدریس استاتیک و ایستایی 100 درصد رایگان ارائه شده است.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل اساتید و مدرسین تدریس خصوصی استاتیک


مطالب کلی در رابطه با استاتیک و اهمیت آن برای رشته های فنی مهندسی


از جمله درس های پایه ای و مهم در رشته مهندسی مکانیک، عمران، معماری و بسیاری از رشته های فنی مهندسی درس استاتیک یا ایستایی است. این درس بسیار مهم بوده و یادگیری آن برای دروس دیگر مانند مقاومت مصالح و طراحی اجزاء و .... لازم می باشد. به عنوان مثال در حل مسائل درس مقاومت مصالح ابتدا با استفاده از معادلات تعادل نیروها باید عکس العمل تکیه گاهها و یا نیروها و گشتاورهای داخلی را محاسبه نمود و بنابراین اینکه دانشجو بر درس استاتیک مسلط باشد بسیار لازم است. در این بخش سعی شده است فیلم های بسیار خوب و مفیدی به صورت 100 درصد رایگان برای یادگیری استاتیک و ایستایی ارائه گردد. این فیلم ها توسط اساتید مجرب در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com ثبت شده است. از مباحث مهم در درس استاتیک می توان به معادلات تعادل ذره و معادلات تعادل جسم صلب در حالت 2 و 3 بعدی اشاره نمود. معادلات تعادل استاتیکی در واقع بیان می کند که اگر برآیند نیروها و گشتاورهای وارد بر جسم صلب صفر باشد، جسم در حالت ساکن باقی می ماند یا اگر در حال حرکت است به حرکت خودش با سرعت ثابت ادامه می دهد. البته باید با انواع تکیه گاهها از جمله تکیه گاه مفصلی یا لولایی، غلطکی، تکیه گاه گیردار و ... هم آشنا باشید. در معادلات تعادل، نوشتن معادله تعادل گشتاور اهمیت بیشتری دارد و برای بسیاری از دانشجویان چالش بیشتری هم دارد. حاصلضرب نیرو در فاصله عمودی خط اثر نیرو تا نقطه مورد نظر اندازه گشتاور را بدست می دهد. در واقع گشتاور یک کمیت برداری است. مباحث دیگر استاتیک شامل ممان اینرسی، خرپا، قاب ها و ماشین ها، نمودار گشتاور خمشی و نیروی برشی در تیرها، اصطکاک و .... است.


حتما بخوانید: نحوه محاسبه گشتاور نیرو در درس استاتیک به زبان ساده


اهمیت معادلات تعادل در درس استاتیک


در نظر داشته باشید که شاید مهمترین مبحث درس استاتیک معادلات تعادل باشد. تقریبا در تمامی مباحث دیگر لازم است از معادلات تعادل استفاده نمائید. به عنوان مثال برای مبحث خرپا از دو روش گره و مقطع زدن استفاده می کنیم. در هر دو روش معادلات تعادل را لازم خواهیم داشت. در روش گره از معادلات تعادل ذره و در روش برش زدن از معادلات تعادل جسم صلب استفاده می کنیم. استاتیک یا ایستایی‌ (به انگلیسی: Statics) شاخه‌ای از مکانیک و علوم مهندسی است که به بحث و مطالعه دربارهٔ یک سیستم یا سامانه فیزیکی در حال تعادل و ایستایی استاتیکی می‌پردازد. تعادل و ایستایی استاتیکی حالتی است که در آن اجسام یا سازه‌های تحت تأثیر نیروهای خارجی- تغییر مکان نسبی نداده و در حالت ایستایی و سکون باقی بمانند. منبع


20 فیلم آموزشی و تدریس استاتیک کاملا رایگان


در این بخش تعدادی از بهترین فیلم های آموزش و تدریس استاتیک را می توانید مشاهده نمائید. این فیلم های آموزشی توسط اساتید مجرب در همین سایت ایران مدرس ثبت شده اند. یکی از فیلم ها در رابطه با مفاهیم اولیه (برآیند بردار، تجزیه کردن و ضرب) می باشد. در نظر داشته باشید که در استاتیک با نیرو بسیار زیاد سر و کار دارید که خود نیرو یک کمیت برداری می باشد (کمیت برداری کمیتی است که برای تعریف آن باید هم اندازه و هم جهت مشخص گردد). بنابراین باید با بحث تجزیه نیرو، برآیندگیری از نیروها و انواع ضرب بردارها آشنا باشید. برای محاسبه گشتاور نیرو از تعریف ضرب خارجی استفاده می کنیم. بنابراین مشاهده این فیلم می تواند بسیار مفید باشد. مبحث ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح هم در درس استاتیک اهمیت زیادی دارد که در فیلم دیگری توضیح داده شده است. ممان اینرسی در واقع نحوه توزیع سطح حول یک نقطه یا محور را نشان می دهد. برای اجسامی که یک یا دو محور تقارن دارند ممان اینرسی حول محورهای x و y وجود دارد اما ممان اینرسی حاصلضرب IXY برابر صفر است. در فیلم های دیگر نحوه محاسبه گشتاور نیرو در حالت دو بعدی، قضیه وارینیون یا وارینون برای محاسبه گشتاور نیرو، نحوه تجزیه نیرو به مولفه های آن در حالت سه بعدی و کسینوس های هادی، مبحث ضرب داخلی یا ضرب نرده ای یا عددی و .... توضیح داده شده است. فیلم های آموزشی استاتیک در ادامه ارائه شده است. برای مشاهده فیلم ها بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: حل مثال استاتیک مبحث تعادل جسم صلب - تیر یک سرگیردار با بار گسترده مثلثی


فیلم آموزش مفاهیم اولیه (برآیند بردار، تجزیه کردن و ضرب) بردارها از درس استاتیک و فیزیک



فیلم آموزشی نمونه تدریس خصوصی - معادلات تعادل در استاتیک، ایستایی و فیزیک مهندسی مکانیک و عمران



فیلم نمونه تدریس خصوصی درس استاتیک و ایستایی - مبحث ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح



فیلم آموزش و تدریس خصوصی استاتیک به زبان ساده - نحوه محاسبه گشتاور نیرو در حالت دو بعدی


فیلم آموزش و تدریس خصوصی استاتیک به زبان ساده - قضیه وارینیون یا وارینون برای محاسبه گشتاور نیرو



فیلم آموزشی استاتیک - نحوه تجزیه نیرو به مولفه های آن در حالت سه بعدی و کسینوس های هادی



نمونه فیلم آموزش و تدریس خصوصی درس استاتیک - مبحث ضرب داخلی یا ضرب نرده ای یا عددی



فیلم آموزش استاتیک - نحوه محاسبه گشتاور نیرو در حالت 3 بعدی به زبان ساده و روان


ویدیوی آموزشی درس استاتیک - نحوه رسم نمودار جسم آزاد برای حل معادلات تعادل



فیلم نمونه تدریس خصوصی استاتیک - تجزیه نیرو در حالت سه بعدی و کسینوس های هادی



نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - تعادل جسم صلب در حالت دو بعدی با حل مثال تشریحی



نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - آموزش روش برش زدن یا مقطع زدن برای تحلیل خرپا


نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - عضوهای صفر نیرویی در خرپا



نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - آموزش تحلیل تیر و محاسبه نیروی داخلی تیرها



فیلم نمونه تدریس استاتیک - قضیه محورهای موازی برای محاسبه ممان اینرسی حول محور غیر مرکزی



نمونه ویدیوی تدریس خصوصی استاتیک - دوران محورهای مختصات در مبحث ممان اینرسی


نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - حل مثال از مبحث تعادل جسم صلب



فیلم آموزشی و تدریس خصوصی استاتیک - تحلیل خرپا با روش برش یا مقطع زدن



فیلم آموزش استاتیک به زبان ساده - نحوه محاسبه برآیند نیروها با روش مثلث و متوازی الاضلاع



فیلم آموزشی درس استاتیک - نحوه محاسبه برآیند نیروها با استفاده از مبحث تجزیه بردارها


توضیحات تکمیلی در رابطه با فیلم های آموزش و تدریس استاتیک


در این مقاله فیلم های آموزشی بسیار خوبی به صورت 100 درصد رایگان ارائه گردید. این فیلم های آموزشی مربوط به درس استاتیک و از مباحثی مانند معادلات تعادل ذره و جسم صلب، خرپا، قاب ها و ماشین ها، ممان اینرسی، بردارها و ضرب خارجی و داخلی بردار، گشتاور، نمودار نیروی برشی و گشتاور خمشی تیرها و ... است. در تحلیل خرپا هدف نهایی این است که نیروی داخلی اعضای خرپا را محاسبه نمائیم. در مبحث رسم نمودار نیروی برشی و گشتاور خمشی هم هدف این است که نقطه بحرانی تیر که بیشترین نیروی برشی و یا بیشترین مقدار گشتاور خمشی داخلی را دارد را بدست آوریم. در بحث طراحی تیرها این نقطه بحرانی و محل اتفاق افتادن و مقدار نیروی برشی و گشتاور خمشی ماکزیمم از اهمیت بالایی برخوردار است. کلیک کنید: مشاهده لیست کامل نمونه فیلم های تدریس خصوصی و آموزش استاتیک


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2638 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image