ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله دروس دانشگاهی تدریس خصوصی استاتیک و مقاومت مصالح توسط اساتید مجرب

تدریس خصوصی استاتیک و مقاومت مصالح توسط اساتید مجرب

تدریس خصوصی استاتیک و مقاومت مصالح توسط اساتید مجرب

در همین سایت ایران مدرس تدریس خصوصی استاتیک و مقاومت مصالح توسط اساتید مجرب و مدرسینی که سابقه کاری بالا دارند و در دانشگاه هم سابقه تدریس دارند ارائه شده است. اگر برای یادگیری بهتر دروس استاتیک و مقاومت مصالح 1 و 2 یا حتی مقاومت مصالح پیشرفته قصد دارید از کلاس های خصوصی استفاده نمائید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست کامل مدرسین و اساتید تدریس خصوصی استاتیک و مقاومت مصالح بر روی لینک های تدریس خصوصی استاتیک و تدریس خصوصی مقاومت مصالح کلیک کنید. مطالعه مقاله نحوه گرفتن نمره خوب در درس های استاتیک و مقاومت مصالح هم مفید است.

دروس استاتیک و مقاومت مصالح 1و 2 جزو مهمترین دروس برای بسیاری از رشته های فنی مهندسی هستند. این درس ها درس های پایه ای بوده و یادگیری خوب آنها می تواند منجر به موفقیت دانشجو و یادگیری بهتر دروس دیگر هم بگردد. بسیاری از دانشجویان در این دو درس اشکال دارند و برای رفع اشکال و یا یادگیری پایه ای این دو درس قصد دارند از کلاس های خصوصی استفاده نمایند. در واقع بسیار خوب است که دانشجو در کلاس های اصلی خودش برای این دورس استفاده نماید و در کنار آن تمرین و مسئله حل کند و در عین حال از کلاس های تدریس خصوصی هم استفاده کند. در فصل اول درس استاتیک مباحثی مانند عملیات برداری، قوانین نیوتن، یکاها، یکاهای SI، یکا های متداول در امریکا، استاندارد های اولیه، تبدیل یکا ها، قانون گرانش، جاذبه ی گرانشی زمین و ... مطرح می شود. این مباحث جزو مباحث اصلی درس استاتیک نیست اما به عنوان مثال تسلط بر بحث بردارها می تواند بسیار مفید و موثر باشد. در کلاس های تدریس خصوصی معمولا این مباحث بررسی نمی شود و بیشتر مباحث اصلی مورد بررسی قرار می گیرد. اما اگر دانشجو در برآیندگیری، تجزیه و .... بردارها مشکل داشته باشد در مبحث تعادل و خرپا و.... هم نمی تواند به خوبی تمرینات را انجام دهد. در فصل بعدی استاتیک مباحث نیرو، آثار خارجی و داخلی، اصل انتقال پذیری، دسته بندی نیرو ها، کنش و واکنش، نیرو های هم رس، ضرب برداری، قضیه وارینیون، کوپل و .... بررسی می شود.

مطالعه مقاله
چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟ هم پیشنهاد می شود. مشاهده این فیلم آموزشی هم مفید است: فیلم آموزشی درس استاتیک - نحوه محاسبه برآیند نیروها با استفاده از مبحث تجزیه بردارها

بسیاری از دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک، عمران، معماری و ... در درس استاتیک در مبحث گشتاور اشکال دارند. در کلاس های تدریس خصوصی بسیار خوب است برای آموزش گشتاور خصوصا در حالت 3 بعدی وقت در نظر گرفته شود. در فصل های بعدی مباحث تعادل در دو بعد و 3 بعد، مجزا کردن سیستم و نمودار جسم آزاد، مدل سازی اثر نیرو، ترسیم نمودار جسم آزاد و .... بررسی می شود. مبحث تعادل مهمترین مبحث استاتیک است و در کلاس های خصوصی انواع تکیه گاهها، نحوه رسم نمودار جسم آزاد، نحوه تحلیل مسائل تعادل و .... بهتر است تحلیل شود. مبحث دیگر درس استاتیک مبحث خر پا های مسطح، خرپاهای ساده، اتصال ها و تکیه گاه های خر پا، روش مفصل ها و مقاطع است. برای تحلیل خرپا از همان معادلات تعادل استفاده می گردد. نیروهای گسترده و مرکز جسم، قضیه های پاپوس، کابل های انعطاف پذیر، اصطکاک، کار مجازی، ممان اینرسی و .... هم مباحث دیگری است که در درس استاتیک تدریس می شود. این مباحث بسیار پایه ای و مهم هستند و نه تنها برای درس استاتیک بلکه برای سایر دروس هم مورد نیاز می باشند. کلاس های خصوصی برای آموزش نحوه تحلیل مسائل و تسلط بر درس استاتیک بسیار مفید و موثر است. برای افزایش بازدهی این کلاس ها بهتر است در طول ترم کلاس ها برگزار شود و دانشجو هم حتما باید خودش تمرین و مسئله حل نماید.

این مقاله را هم مطالعه کنید:
چگونه مقاومت مصالح بخوانیم

برای مشاهده نمونه فیلم های آموزشی استاتیک بر روی عبارت های نمونه فیلم تدریس استاتیک کلیک کنید. برای دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی استاتیک هم بر روی عبارت جزوه و سوال امتحانی استاتیک کلیک کنید.

درس دیگری که توسط اساتید مجرب در همین سایت ایران مدرس تدریس می شود درس مقاومت مصالح است. درس مقاومت مصالح هم جزو دروس پایه ای و مهم است. خصوصا برای رشته های مهندسی عمران و مهندسی مکانیک این درس بسیار مهم و پایه ای می باشد. به عنوان مثال در رشته مهندسی مکانیک برای اینکه دانشجو بتواند در درس طراحی اجزاء تمرینات را حل کند و طراحی مهندسی انجام دهد تسلط بر درس های استاتیک و مقاومت مصالح بسیار مهم و ضروری است. برای یادگیری بهتر درس مقاومت مصالح هم استفاده از کلاس های تدریس خصوصی بسیار مفید است. نکته مهمی که وجود دارد این است که برای یادگیری خود درس مقاومت مصالح بلد بودن استاتیک لازم است. بنابراین اگر دانشجویی می خواهد با استفاده از کلاس های خصوصی مقاومت مصالح 1 و 2 را یاد بگیرد و در درس استاتیک ضعیف است بهتر است چند جلسه اول کلاس های خصوصی به یادآوری و آموزش استاتیک اختصاص داده شود. در درس مقاومت مصالح 1 مباحثی مانند مقدمه – مفهوم تنش، تنش و کرنش – بارگذاری محوری، پیچش، خمش خالص، تحلیل و طراحی خمش در تیر ها، تنش های برشی در تیر ها و عضو های جدار نازک، در درس مقاومت مصالح 2 هم تبدیل های تنش و کرنش، تنش های اصلی تحت یک بارگذاری مفروض، تغییر مکان تیر ها (خیز تیر)،  قضایای گشتاور سطح، ستون ها، روش های انرژی (قضیه کاستیگلیانو) و .... مورد بررسی قرار می گیرد.


مطالعه مقاله آموزش مقاومت مصالح به زبان ساده و فیلم آموزش مقاومت مصالح هم مفید است.

استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای یادگیری استاتیک و مقاومت مصالح 1 و 2 و حتی مقاومت مصالح پیشرفته تیموشنکو و .... بسیار مفید است. برای دروس استاتیک و مقاومت مصالح معمولا از کتاب های مرجع مریام و بیرجانسون استفاده می شود. البته دانشجو نباید فقط به کلاس های تدریس خصوصی تکیه کند و تمرین و مسئله حل کردن خود ایشان و وقت گذاشتن برای مطالعه درس بسیار لازم است. تفاوتی که درس های استاتیک و مقاومت مصالح با درسی مانند ریاضی دارد این است که این دروس به قوه تحلیل نیاز دارد. در کل رشته های فنی مهندسی چنین حالتی دارد. دانشجو باید خودش برای مطالعه درس وقت بگذارد و مسائل را تحلیل نماید. کلاس های خصوصی بسیار مفید است ولی در هر صورت مطالعه و تحلیل مسائل توسط خود دانشجو بسیار لازم و ضروری می باشد. نکته دیگر اینکه دانشجو نباید به روخوانی مثال ها و تمرینات اکتفا کند و باید خودش را با حل مسئله درگیر نماید. یک دانشجوی خوب تلاش می کند در مرحله اول برای هر مبحث تعدادی از تمرینات حل شده را مورد بررسی قرار دهد و در رابطه با نحوه تحلیل مسائل اطلاعات کاملی را بدست آورد. در ادامه باید خودش تلاش کند مسائلی را حل نماید. باید برای تمرین حل کردن وقت کافی در نظر گرفته شود و در ادامه اشکالات را در کلاس های تدریس خصوصی مطرح نموده و رفع اشکال کرد. مشاهده کنید:
فیلم آموزش و نمونه تدریس مقاومت مصالح - نمودار تنش کرنش به زبان ساده

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 787 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image