ارتباط مستقیم با 30677 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله دروس دانشگاهی تدریس خصوصی دروس دانشگاهی - تدریس خصوصی استاتیک

تدریس خصوصی دروس دانشگاهی - تدریس خصوصی استاتیک

تدریس خصوصی دروس دانشگاهی - تدریس خصوصی استاتیک

در این بخش در رابطه با تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و به صورت ویژه در رابطه با تدریس خصوصی استاتیک مطالبی ارائه می گردد. اساتیک از دروس مهم و پایه ای برای بسیاری از رشته ها است.


تدریس خصوصی دروس دانشگاهی


در مقطع دانشگاه بسیاری از دانشجویان برای موفقیت در درس و تحصیل و برای ارتقای معدل و یا موفقیت در کنکور ارشد و دکتری از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده می کنند. (مشاهده مدرسین تدریس خصوصی دانشگاهی).


در مقطع دانشگاه بسیاری از دروس پیش نیاز درسهای دیگر هستند و در نتیجه اگر درسی در یک ترم مشخص به خوبی یاد گرفته نشده باشد ممکن است در ترمهای بعد هم دانشجو در درسهای دیگر با مشکل برخورد کند. به عنوان مثال برای درس استاتیک درس فیزیک پیش نیاز است و در واقع برای خوب حل کردن و تحلیل مسائل استاتیک بلد بودن درس فیزیک مکانیک تا حد زیادی لازم است.


اهمیت درس استاتیک در دانشگاه


خود درس استاتیک هم در رشته های مختلف برای بعضی از دروس حالت پیش نیاز دارد. به عنوان مثال در رشته مهندسی مکانیک برای درس مقاومت مصالح پیش نیاز است و تا زمانی که استاتیک پاس نشده باشد دانشجو نمی تواند مقاومت مصالح را بردارد.


به هر حال دروس دانشگاهی ویژگیهای خاص خودشان را دارند و با مقطع متوسطه کاملا متفاوت است در نتیجه دانشجویان در شروع تحصیل در این مقطع ممکن است با چالشهایی مواجه شوند.


حتما بخوانید: دانلود جزوه استاتیک: ممان اینرسی



مراجع مختلف استاتیک در دانشگاه


در مقطع دانشگاه معمولا برای یک درس مرجع مشخصی ارائه نمی شود. البته مراجعی معرفی می گردد ولی به هر حال مانند مقطع متوسطه نیست که فقط یک مرجع معرفی شده باشد بلکه مراجع متعددی معرفی می شود و این کار دانشجو را کمی سخت می کند. برای درس استاتیک معمولا کتابهای مرجع مریام و بیر جانسون معرفی می شود که به زبان لاتین هستند ولی ترجمه های متعددی از آنها در بازار موجود است.


به هر حال در بسیاری از موارد مراجع به زبان فارسی هم نیستند و در نتیجه دانشجویانی که زبان انگلیسی آنها قوی نیست دوباره با چالش جدیدی مواجه خواهند بود. تمام این عوامل باعث می شود که استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در مقطع دانشگاه بسیار متداول و معمول باشد و در گوگل هم عبارتهایی مانند تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و یا تدریس خصوصی استاتیک جزو عبارتهای پرسرچ می باشد. استاتیک تا حدی چالش برانگیز شده است که دانشجوان اصطلاح افتاتیک را برای آن به کار می برند. البته با در کنار داشتن یک استاد خصوصی خوب می توان به راحتی از پس آن برآمد.


کلیک کنید: مشاهده اساتید خصوصی استاتیک



مباحث تدریسی درس استاتیک


در درس استاتیک مباحث مختلفی ارائه می شود که به صورت مختصر در این بخش بررسی می گردد. در فصل اول این درس مباحث اولیه مانند تعریف کمیتهای اسکالر و برداری ارائه می گردد. این مفاهیم در درس فیزیک و یا حتی دروس دوره متوسطه خوانده شده است و در اوایل درس استاتیک هم مرور می گردد. ضرب داخلی و خارجی، تفاضل و جمع بردارها و ... مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل بعد درس استاتیک مبحث تعادل ذره و تعادل جسم صلب بررسی می شود.


در حالت دو بعدی مسائل راحت تر است ولی در حالت سه بعدی به تمرین و توجه بیشتری نیاز دارد. اکثر دانشجویان در بدست آوردن گشتاور حول نقطه و محور اشکال دارند و می توانند در کلاسهای تدریس خصوصی این اشکالات را برطرف نمایند. در دانشگاه رشته های فنی مهندسی اغلب درس استاتیک را دارند (مهندسی مکانیک، عمران، معماری و ...). بنابراین درس بسیار پایه ای و مهم است. در فصل های بعد از درس استاتیک مباحثی مانند خرپاها و انواع روشهای تحلیل خرپا (روش گره و روش مقطع زدن)، قاب ها و ماشین ها، رسم نمودارهای نیروی برشی و گشتاور خمشی، اصطکاک، بدست آوردن مرکز سطح با استفاده از انتگرال گیری و یا روش شکلهای مرکب و .... ارائه می شود.


چرا درس استاتیک مهم است؟


در حقیقت استاتیک برای بسیاری از رشته های فنی مهندسی یک درس پایه ای و بسیار مهم است. اگر به عنوان مثال در رشته مهندسی مکانیک این درس خوب آموزش دیده شود در درسهای بعدی مانند مقاومت مصالح، طراحی اجزاء و ... هم کار دانشجو راحت تر خواهد بود. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در کنار کلاسهای اصلی دانشگاه می تواند برای یادگیری این درس بسیار مفید باشد.


حتما مطالعه نمائید: دانلود جزوه خلاصه شده و مفید درس استاتیک


نحوه استفاده موثر از کلاس خصوصی استاتیک


برای اینکه کلاسهای تدریس خصوصی دانشگاهی و خصوصا استاتیک مفید و موثر باشد دانشجویان باید تلاش کنند در طول ترم در این کلاسها شرکت نمایند. البته در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال و جمع بندی درس کلاسهای خصوصی مفید است ولی به هر حال برای آموزش عمقی درس کلاسهایی که در طول ترم برگزار می شود مفیدتر است. در درس استاتیک در حقیقت فرمولها و روابط زیادی وجود ندارد (اکثر تمرینات و مسائل با همان معادلات تعادل حل می شود) ولی مهارتی که برای موفقیت در امتحان لازم است بدست آوردن قدرت تحلیل بالا است.


به هر میزان دانشجو تمرینات بیشتری حل کند و روس مسائل تامل و تفکر نماید قدرت تحلیل بالاتری را بدست می آورد و در نتیجه مسائل سطح بالاتری را می تواند حل کند. با تامل و تفکر روی تمرینات، حضور در کلاسهای دانشگاه و استفاده مفید از کلاسهای تدریس خصوصی می توان توانایی زیادی در حل مسائل بدست آورد و مسائل جدید را هم به خوبی حل کرد.


استاتیک از مهمترین دروس مهندسی است و اکثر دانشجویان رشته های فنی مهندسی از جمله مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، معماری و ... با آن سر و کار دارند. این درس نه تنها خودش درس مهمی است و مطالب پایه ای دارد بلکه پیش نیاز بسیاری از دروس دیگر هم می باشد و دانشجویان لازم است برای یادگیری آن وقت بگذارند. شرکت در کلاس های استاتیک و حل تمرینات متعدد در طول ترم می تواند برای تسلط بر درس بسیار مفید باشد.


مهمترین مباحث درس استاتیک


از مهمترین مباحث درس استاتیک می توان به تعادل، انواع تکیه گاهها، تعادل ذره و جسم صلب، خرپا، قاب ها و ماشین ها و ... اشاره نمود. مبحث تعادل اصلی ترین و کلیدی ترین مبحث استاتیک است که باید برای یادگیری آن وقت زیادی در نظر بگیرید چرا که حل مسائل خرپا و قاب ها و ماشین ها هم به اینکه چقدر تعادل استاتیکی را خوب بلد هستید بستگی دارد. برای تحلیل مسائل خرپا هم می توان از دو روش برش زدن و گره یا مفصل استفاده نمود. در همین سایت ایران مدرس مطالب مفیدی در زمینه آموزش استاتیک ارائه شده است. مدرسین مجربی هم در همین سایت حضور دارند که برای یادگیری بهتر درس و رفع اشکال می توانید از کلاس های ایشان استفاده نمائید.


مطالعه این مقاله هم بسیار مفید است: چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 543 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image