ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله دروس دانشگاهی نحوه موفق شدن در تدریس خصوصی استاتیک یا ایستایی

نحوه موفق شدن در تدریس خصوصی استاتیک یا ایستایی

نحوه موفق شدن در تدریس خصوصی استاتیک یا ایستایی

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی درس استاتیک توضیحاتی ارائه می گردد. استاتیک یا ایستایی جزو دروس مهم مهندسی مکانیک، عمران، معماری و بسیاری از رشته های دیگر است و متقاضیان زیادی برای کلاس خصوصی دارد.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: دانلود رایگان جزوات آموزشی و سوالات امتحانی استاتیک


موفقیت در تدریس خصوصی استاتیک


برای موفق شدن در تدریس خصوصی استاتیک، در مرحله اول استادی که می خواهد این درس را تدریس نماید باید خودش درس را پاس کرده باشد و بر آن به صورت کامل مسلط باشد. با تقریب بسیار خوبی می توان گفت اکثر فصل های درس استاتیک یا ایستایی با معادلات تعادل سر و کار دارد. در فصل اول این درس مباحث اولیه مانند کمیتهای برداری و اسکالر، مجموع و تفاضل بردارها، ضرب داخلی و خارجی بردارها و ... مطرح می شود.


در فصل های بعد تعادل ذره، تعادل جسم صلب، خرپاها، قاب و ماشین، مرکز سطح، ممان اینرسی و ... مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل های آخر هم مبحث اصطکاک و کار مجازی بررسی خواهد شد. اکثر فصل های استاتیک با مبحث تعادل سر و کار دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید خرپا یا قاب و ماشین را تدریس کنید باید بر مبحث تعادل مسلط باشید.


1- تعادل ذره و جسم صلب را عالی بررسی نمائید


تعادل ذره و جسم صلب هم به صورت مفصل بررسی می شود. مبحث دیگری که مطرح می شود رسم نمودار نیروی برشی و گشتاور خمشی است. این مباحث را باید به خوبی استادی که می خواهد تدریس خصوصی استاتیک را انجام دهد بلد باشد. استاد باید خودش درک بسیار خوبی از مسائل استاتیک داشته باشد و تمرینات متعددی را حل کرده باشد تا در کلاس سوال ها را بتواند پاسخ دهد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که درس استاتیک فرمول ها و روابط متعددی ندارد ولی هم استاد و در نهایت هم شاگرد باید به درک خوبی برسد و بتواند مسائل را به درستی تحلیل نماید.


جزوه دانلود جزوه استاتیک: تعادل برای یادگیری مبحث تعادل مناسب است.





2- قبل از حضور در کلاس استاتیک مطالعه کنید


برای موفق شدن در تدریس خصوصی استاتیک یک استاد خوب قبل از حضور در کلاس درس را به خوبی مطالعه می کند. استاتیک تمرینات متعدد و متنوعی دارد. با همان معادلات تعادل می توان بسیاری از تمرینات را حل کرد. البته باید نمودار جسم آزاد را به درستی رسم نمود و در ادامه نیروهای وارد بر جسم و عکس العمل های تکیه گاهی را به درستی نشان داد. این مراحل باید به خوبی در کلاس های خصوصی توضیح داده شده و مورد بررسی قرار گیرد.


3- نحوه تحلیل مسائل را به شاگردهای خودتان آموزش دهید


استاد باید به شاگرد خودش نحوه تحلیل مسائل را آموزش دهد. همانطور که گفته شد در درس استاتیک اینکه دانشجو خوب تحلیل کردن را یاد بگیرد بسیار مهم است. باید انواع تکیه گاهها را به درستی درس داد و دانشجو خوب متوجه شود که هر نوع تکیه گاهی چند عکس العمل را ایجاد می کند. بسیار خوب است که در کلاس های خصوصی استاتیک استاد سعی کند دانشجو را به تفکر وا دارد و از ایشان بخواهد تحلیل خودش را ارائه نماید. برای درس استاتیکی و ایستایی تمرین حل کردن بسیار ضروری است. خوب است سوالاتی به شاگرد داده شود تا در فاصله زمانی بین کلاس ها ان را انجام دهد.


حتما بخوانید: معرفی 10 بهترین استاد و معلم خصوصی استاتیک و مقاومت مصالح تهران و کل ایران


کلام آخر


در این مقاله در رابطه با نحوه موفق شدن در تدریس خصوصی استاتیک یا ایستایی توضیحاتی ارائه شد. یکی از مهمترین مباحث مبحث خرپا است. در مبحث خرپا و روش مقطع زدن خود شاگرد باید تلاش کند نحوه برش زدن صحیح را تمرین کند و استاد هم راهنمایی های لازم را انجام دهد. اگر یک استاد و معلم خصوصی بخواهد در تدریس خصوصی استاتیک موفق شود باید خوب تحلیل کردن و نحوه استدلال درست را به شاگرد خودش آموزش دهد.


مطالعه اهمیت درس استاتیک در مهندسی مکانیک هم مفید است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 572 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image