ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه معلم کودکان استثنایی شویم

چگونه معلم کودکان استثنایی شویم

چگونه معلم کودکان استثنایی شویم

در این مقاله در پاسخ به سوال (چگونه معلم کودکان استثنایی شویم) توضیحاتی ارائه شده است. اگر در جستجوی شغل معلمی هستید و در رابطه با شرایط استخدام معلم کودکان استثنایی سوال دارید ادامه این مطلب را بخوانید.


برای مشاهده لیست مدرسین کودکان استثنایی خانم و آقا بر روی عبارت معلم خصوصی کودکان استثنایی کلیک نمائید.


توضیحات کلی در رابطه با استخدامی، حقوق و شغل معلم کودکان استثنایی


در این مقاله سعی می شود در رابطه با رشته های مورد نیاز برای معلمان کودکان استثنایی، حقوق و فیش حقوقی معلم استثنایی، شرایط استخدام و ... توضیحاتی ارائه گردد. به نظر می رسد حقوق معلم های کودکان استثنایی به نسبت معلمان دیگر خیلی بالاتر نمی باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه شده است. منطقی است که با توجه به سختی کار معلمان استثنایی، این معلم ها حقوق و درآمد بیشتری داشته باشند. افرادی که در رشته های علوم تربیتی و روانشناسی تحصیل کرده اند برای فعالیت در این زمینه مناسب می باشند. هر چند که بهتر است در ادامه آموزش های تخصصی تری در رابطه با نحوه برخورد با کودکان کم توان ببینند. با توجه به خبرهای ذکر شده در سایت های مختلف به نظر می رسد که در زمینه آموزش کودکان استثنایی کمبود نیرو وجود دارد و استخدام در این زمینه لازم می باشد. خوشبختانه در سال 1400 و 1401 زمزمه هایی وجود دارد که قرار است حقوق معلمان و معلمان استثنایی افزایش یابد و بسیار خوب است که این قشر دلسوز و زحمت کش بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند چرا که برای پیشرفت کشور، آموزش درست و معلمانی که با خیال آسوده بتوانند تدریس را انجام دهند بسیار مفید و موثر است. اگر می خواهید معلم کودکان استثنایی شوید برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را بخوانید.



حتما بخوانید: تدریس خصوصی کودکان استثنایی و 5 بهترین معلم خصوصی کودکان کم توان ذهنی و استثنایی


تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل معلم کودک استثنایی


همانطور که در سایت مسیر ایرانی ذکر شده است، علاقه مندان این شغل می توانند برای کسب دانش و مهارت لازم به صورت تخصصی در سطح کارشناسی در رشته های روانشناسی آموزش کودکان استثنایی، علوم تربیتی گرایش های آموزش و پرورش کودکان استثنایی و آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی و در سطح کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی در دانشگاه های کشور تحصیل کنند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی: مجید هداوند  معاون توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ایران در سال 1400 به نسبت هر 149 دانش‌آموز یک نیروی گفتاردرمان وجود دارد در حالیکه مطابق استانداردها باید به ازای هر 25 دانش‌آموز یک نیروی توانبخشی وجود داشته باشد؛ بنابراین برای رسیدن به استاندارد مطلوب در حوزه گفتاردرمانی به بیش از 1900 نیروی دیگر نیازمندیم.



مطالعه نمائید: چگونه معلم حق التدریس شویم و میزان حقوق معلمان حق التدریس



میزان تفاوت حقوق معلمان استثنایی با حقوق معلمان عادی


با اینکه کار در مدارس استثنایی بسیار مشکل و طاقت فرساست، اما حقوق معلمان آموزش استثنایی به نسبت کار زیاد و سختی کار و به دلیل سر و کار داشتن با کودکان کم توان ذهنی بسیار تخصصی، مشکل‌تر و فرساینده‌تر از کار معلمان مدارس عادی است که تقریبا در زمان دریافت حقوق فرق چندانی با حقوق معلمان عادی ندارد. امتیازی تحت عنوان حق استثنایی به معلمان این مدارس پرداخت می‌شود که حدود ۱۶۰ هزار تومان است و بنظر می‌رسد این مقدار تفاوت حقوق دور از انتظار است. منبع: خبرگزاری دانشجو


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق معلمان اظهار کرد: از این پس (سال 1401) معلمان کمتر از ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافتی نخواهد داشت و بر این اساس معلمان حداقل حقوق  ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و حداکثر کمی بیش از ۱۶ میلیون تومان خواهد بود، اساس رتبه بندی برای این بود که سطح آموزش کشور را بالا ببریم.


مطالعه این مطلب هم مفید است: تفاوت حقوق معلمان عادی و استثنایی چقدر است؟


نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی کودکان استثنایی


اگر به فعالیت در زمینه آموزش دادن به کودکان استثنایی و به بحث تدریس و آموزش به صورت کلی علاقه مند هستید علاوه بر استخدام شدن در آموزش و پرورش، یک راهکار خوب دیگر هم برای کسب درآمد از این کار وجود دارد. این روشی که گفته می شود اگر با جدیت دنبال گردد می تواند به نسبت حقوق معلم رسمی کودکان استثنایی برای شما درآمد بالاتری را ایجاد نماید. می توانید روش های مختلف برای ایتخدام شدن را دنبال نمائید اما در کنار آن در زمینه تدریس خصوصی دروس مختلف به کودکان استثنایی و حتی سایر کودکان فعالیت داشته باشد. در همین سایت ایران مدرس عضو شوید و بعد از ورود به پنل کاربری تبلیغات تدریس خودتان را ثبت نمائید. به این ترتیب مشخصات و شماره تماس شما به صورت مستقیم در سایت نمایش داده شده و می توانید بدون واسطه شاگرد جذب کنید. اگر این روش را جدی بگیرید و تبلیغات خودتان را خوب بنویسید مطمئن باشید که درآمد شما به نسبت مبلغی که در فیش حقوقی معلمان استثنایی نوشته شده است بسیار بالاتر خواهد بود. شما می توانید بحث استخدام شدن را هم دنبال نمائید اما در کنار آن برای جذب شاگرد به صورت مستقیم هم اقدام نمائید. والدین حاضر هستند به معلمی که واقعا بتواند موثر باشد و کودک استثنایی ایشان را مدیریت نموده و راه بیندازد مبالغ بالایی را پرداخت نمایند.


در زمینه نحوه ثبت تبلیغات تدریس خصوصی موثر حتما بخوانید: نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد


عبارت های کلیدی: استخدام معلم کودکان کم توان ذهنی، اختلال یادگیری، حقوق معلمان کودکان بیش فعالی اوتیسم سندروم، معلمان استثنایی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 16170 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image