ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی بهترین تدریس خصوصی و نحوه تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی

بهترین تدریس خصوصی و نحوه تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی

بهترین تدریس خصوصی و نحوه تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی

در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه بهترین تدریس خصوصی را داشته باشیم و چگونه به یکی از بهترین معلم های خصوصی تهران و کل ایران تبدیل شویم توضیح داده می شود. برای موفق شدن در کلاس های خصوصی آنلاین و حضوری ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس:
بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب

بهترین روش ها برای تبلیغات تدریس خصوصی و جذب شاگرد

بدون شک، بهترین روش تبلیغات تدریس خصوصی این است که تبلیغ خودتان را در اینترنت و در سایت های تخصصی تدریس خصوصی و یا در شبکه های اجتماعی و .... ثبت نمائید. در حال حاضر استفاده از اینترنت و سایت های اینترنتی و همچنین شبکه های اجتماعی برای دریافت خدمات و پیدا کردن کالاهای مورد نظر بسیار متداول و ساده است. تقریبا همه ی افراد گوشی هوشمند دارند و روی گوشی های خودشان اینترنت پر سرعت را هم دارند. برای پیدا کردن یک مدرس خصوصی خوب مراجعه به اینترنت راحت ترین کار ممکن است. بنابراین شما برای تبلیغ توانایی های خودتان در زمینه تدریس خصوصی حتما باید در اینترنت حضور قوی ای داشته باشید. باید در سایت های مختلف و تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com، سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و سایت هایی مانند دیوار و شیپور و سایت های عمومی تبلیغات اینترنتی حضور داشته باشید.

با آموزشگاههای تدریس خصوصی در ارتباط باشید. تراکت چاپ و توزیع نمائید. اگر در حال حاضر شاگردی دارید کارت خودتان را به ایشان بدهید تا به همکلاسی هایش بدهد. اگر خوب تدریس کنید خودشان بدون اینکه شما چیزی بگوئید شاگردهایی را به شما معرفی خواهند کرد ولی به هر حال کارت خودتان را هم بدهید بهتر است. توجه کنید برای کسب درامد بالا از تدریس خصوصی و خوب پول در آوردن از این کار مهمترین عامل خوب تدریس کردن شما و خوب نتیجه گرفتن شاگردهایتان است. اگر عالی باشید هر شاگرد دوباره سال بعد یا ترم بعد بر می گردد و شاگردهای دیگری را هم معرفی می کند.

برای موفقیت در تدریس و جذب شاگرد از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید: می توانید در شبکه های اجتماعی که در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد (مانند تلگرام و اینستاگرام) عضو شده و در زمینه تدریس دروس مورد نظر خودتان تولید محتوا کنید (مثلا اگر زبان انگلیسی درس می دهید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی ویدیو منتشر کنید و یا اصطلاحات زبان را ارائه دهید و ....) و در کنار آن برای جذب شاگرد هم تبلیغ کنید.




مطالعه کنید: بهترین روش تبلیغات تدریس خصوصی کدام است؟

علاقه به تدریس، مهمترین پارامتر برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی

برای اینکه بتوانید یک تدریس خوب داشته باشید در مرحله اول باید سعی کنید دروسی را تدریس کنید که به آموزش و تدریس آن دروس علاقه دارید. معولا شما در زمینه تدریس دروسی موفق عمل خواهید کرد که در دوران تحصیل خودتان هم در آن دروس نمرات خوبی گرفته اید. به عنوان مثال اگر در دوره متوسطه و دانشگاه همواره در درس فیزیک موفق بوده اید و در این درس نمرات خوبی گرفته اید، به احتمال زیاد در زمینه تدریس فیزیک هم موفق عمل خواهید کرد. به هر حال شما وقتی در درس فیزیک نمرات خوبی گرفته اید نشان می دهد که به این درس علاقه دارید. یا اگر مثلا در درس عربی خیلی موفق عمل نکرده اید به احتمال زیاد در زمینه تدریس عربی هم نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید. بنابراین همواره گفته شده است که بهتر است دروسی را تدریس کنید که خودتان به آن درس ها علاقه دارید.

مناسب ترین دروس را برای تدریس انتخاب کنید

اگر می خواهید در کار تدریس و تدریس خصوصی پیشرفت کنید دروسی را تدریس کنید که خودتان به آنها علاقه دارید. اگر به دروس تدریسی خودتان علاقه داشته باشید، آن دروس را بهتر تدریس می کنید و احتمال نتیجه گرفتن شاگردهایتان هم افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر فیزیک را به نسبت درس ریاضی بیشتر دوست دارید و از تدریس آن بیشتر لذت می برد، در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت خودتان را بیشتر کنید.

مطالعه
چگونه در کار تدریس خصوصی پیشرفت کنیم؟ هم مفید است.

جدیت در کلاس درس در کنار تدریس جذاب

در رابطه با کلاسداری موفق و فنون کلاس داری هم مطالبی که در ادامه می آید می تواند مفید و موثر باشد. در کلاس درس جدی باشید و درسی را که تدریس می کنید، هر درسی که باشد، جدی بگیرید. در عین جدیت در کلاس درس انعطاف داشته باشید. به این معنی که در بعضی از مواقع هم می توانید به صلاحدید خودتان بعضی از موارد را خیلی سخت نگیرید. ولی در کل باید دانش آموزان و دانشجویان حس کنند که کلاس شما جدی است و یادگیری درس برای شما مهم است. اگر خودتان کلاس را شل بگیرید، شاگردهایتان به نحو اولی کلاس را شل خواهند گرفت.




7 نکته مهم برای داشتن بهترین تدریس خصوصی

1- سعی کنید جلسات تدریس خشک و بی روحی نداشته باشید.

2- زمان برگزاری جلسات بسیار بلند نباشد.

3- قبل از جلسات تدریس مطالعه داشته باشید.

4- از دانشجو و دانش آموز حل تمرین و مسئله بخواهید.

5- بعضا اجازه دهید شاگردتان به زبان خودش مطالب را توضیح دهد تا بفهمید که آیا مطلب را گرفته است یا نه.

6- مطلب را عمقی و مفهومی توضیح دهید و در عین حال سرعت تدریس را حفظ نمائید.

7- در جلسات تدریس به اندازه کافی مثال و تمرین حل کنید.

مطالعه نمائید:
تدریس موفق، کلاسداری موفق و فنون کلاس داری

حمایت از شاگرد، رمز موفقیت در تدریس خصوصی

اساتید خوب و موفق معمولا حامی و پشتیبان شاگردهای خودشان هم هستند. این اساتید با دقت بالا شاگردهای خودشان را در کلاس های گروهی و یا کلاس های تدریس خصوصی زیر نظر دارند و برای هر شاگرد متناسب با سطح دانسته ها، روحیات و ویژگی های شاگرد روش تدریس مناسب را انتخاب می کنند. بسیاری از افراد همواره از یک معلم به عنوان بهترین معلم زندگی خودشان یاد می کنند. به عنوان مثال شخصی در درس شیمی اشکالات زیادی داشته است و حتی از این درس متنفر بوده است اما یک معلم شیمی خوب توانسته است با یک روند صحیح ایشان را به نتیجه عالی برساند.

مداومت و پشتکار از مهمترین ویژگی های بهترین اساتید

ممکن است اوایل کار کلاس های زیادی نداشته باشید و یا کلاس هایی که به شما داده می شود با قیمت پایین و ارزان هماهنگ شده باشد. البته اگر دروس خاصی را تدریس کنید احتمال اینکه به شما کلاس داده شود بیشتر است. در ایام امتحانات که آموزشگاهها متقاضیان زیادی دارند و وقت مدرسین قدیمی خودشان پر می شود با شما برای کلاس تماس خواهند گرفت. اگر کلاس های اولی که به شما داده می شود را خوب برگزار کنید و شاگرد شما راضی باشد آموزشگاه باز هم کلاس های دیگری را به شما ارجاع خواهد داد. در غیر اینصورت همکاری با شما به پایان می رسد. بنابراین باید خوب تدریس کنید و بر درس مسلط باشید.




به بیشترین حد تسلط بر دروس تدریسی خودتان برسید

برای ارائه دروس به بهترین شکل ممکن سعی کنید همیشه درس ها را مرور نمائید و قبل از کلاس آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید. به هر میزان تسلط شما بیشتر باشد عملکرد بهتری هم خواهید داشت. در عین حال فن بیان شما هم بهبود پیدا خواهد کرد. وقتی درسی را 70 درصد بلد هستید به اندازه آن 30 درصدی که تسلط ندارید ذهن شما درگیر فهم مطالب خواهد بود و به همان میزان از بازدهی کلاس شما کم می شود. اگر 100 درصد بر درس مسلط باشید اصلا خودتان را درگیر متوجه شدن مطالب حین تدریس آن نمی کنید و در نتیجه بیشترین بازدهی را خواهید داشت.

مطالعه کنید:
10 نکته مهم برای بهترین استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

نکات تکمیلی و جمع بندی برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی

- اگر به کار تدریس خصوصی علاقه داشته باشید و برای خودتان هر ترم هدف های واضح و مشخصی در نظر بگیرید و الگوهای موفقی که درامد بالا در این زمینه دارند برای خودتان در نظر بگیرید و این باور را در خودتان ایجاد کنید که از این کار می توان به درامد های خیلی بالا رسید مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد و روز به روز موفق تر و موفق تر خواهید شد. اگر در اوایل کار تعداد شاگردهای کمی داشتید نا امید نشوید و با تلاش و پشتکار و با باور و ایمان به توانایی های خودتان ادامه دهید.

- سعی کنید با ارائه روش های جدید و استفاده از ابزارهای جدید و به روز آموزشی کلاس های جذابی داشته باشید. خصوصا در کلاس های گروهی باید تلاش کنید از خود دانش آموزان و دانشجویان هم کمک بگیرید و به جای اینکه فقط خودتان حرف بزنید یک محیطی را فراهم کنید که همه ی افراد در ارائه درس مشارکت داشته باشند، حرف بزنند، سوال بپرسند و حتی بخش هایی از درس را خود دانشجویان یا دانش آموزان ارائه نمایند.

- در کلاس فقط به صورت مداوم تدریس نکنید. به صورت مداوم سوال بپرسید. این سوال پرسیدن شما باعث می شود شاگرد شما حواس خودش را جمع تر کند. هر از چندگاهی از ایشان توضیح بخواهید. بگوئید که به زبان خودش و خیلی ساده توضیح دهد چه چیزی را متوجه شده است و چه برداشتی از مطالب کلاس دارد. به این ترتیب شاگر شما بیشتر با کلاس درگیر خواهد شد و مطالب را بهتر درک خواهد کرد. این سوال پرسیدن باعث می شود خودتان هم متوجه شوید مطالب چقدر مفید بوده است.

- وقتی در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید بیشتر از کلاسهای گروهی باید حواستان به جلسه اول کلاس باشد. اگر خودتان در کار تدریس عالی هستید، در جلسه اول کلاسها باید بسیار بسیار عالی عمل کنید. جلسه اول بسیار مهم است و مشخص می کند که کلاسها ادامه می یابد یا نه.

پیشنهاد می شود مطالعه نمائید:
7 روش کاربردی و مهم برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی

- با سایر مدرسین تدریس خصوصی در ارتباط باشید و به آنها شاگرد معرفی کنید و از انها شاگرد بگیرید. مثلا اگر شما مدرس زبان انگلیسی هستید با مدرسین ریاضی، فیزیک، شیمی و ... در ارتباط باشید. اگر شاگر شما به مدرس ریاضی نیاز داشت به آنها معرفی کنید و مطمئنا اگر شاگردهای آنها به معلم زبان نیاز داشته باشد به شما معرفی خواهند کرد. روش بسیار خوبی است.

- علاوه بر جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی، برای موفقیت در کار تدریس در طول ترم هم کیفیت جلسات تدریس را حفظ کنید و خودتان هم مرتبا درس را مرور نمائید تا بتوانید با موفقیت در کلاس حاضر باشید. درست است که جلسه اول بسیار مهم است ولی به هر حال دغدغه اصلی شما در نهایت باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد که با ارائه تدریس با کیفیت و مفید در کلاسها حاصل می شود.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1094 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image