ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله دروس دانشگاهی روش تدریس در دانشگاه و نحوه تدریس دروس دانشگاهی

روش تدریس در دانشگاه و نحوه تدریس دروس دانشگاهی

روش تدریس در دانشگاه و نحوه تدریس دروس دانشگاهی

در این مقاله در رابطه با روش تدریس در دانشگاه و نحوه تدریس دروس دانشگاهی در کلاس های گروهی و خصوصی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در دانشگاه تدریس کنید و یا در زمینه تدریس خصوصی دروس دانشگاهی فعالیت داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.
برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی دروس دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی کلیک کنید.


مطالعه روش تدریس در دانشگاه و نکات مهم تدریس خصوصی دروس دانشگاهی هم مفید است.


1- روش تدریس در دانشگاه و در کلاس های گروهی


ابتدا در رابطه با روش تدریس در دانشگاه و در کلاس های گروهی دانشگاهی توضیحاتی را ارائه می کنیم. تدریس در دانشگاه کمی با تدریس در مقطع متوسطه متفاوت است. دانشجویان به نسبت دانش آموزان سطح درک بالاتری دارند و به سرعت متوجه می شوند که با استادی با کدام نوع شخصیت سر و کار دارند و به سرعت خودشان را با استاد هماهنگ می کنند. در مقطع دانشگاه به جای یک کتاب درسی معمولا چند مرجع معرفی می شود و استاد قبل از حضور در کلاس باید آمادگی های لازم را در خودش ایجاد نماید. جلسه اول تدریس در کلاس های دانشگاه معمولا خیلی جدی گرفته نمی شود و درس زیادی ارائه نمی گردد. در جلسه اول کلاس های دانشگاهی، استادی که در کلاس حضور دارد منابع و مراجع درس را معرفی می کند و سرفصل ها را هم ارائه می نماید. همچنین استاد در این جلسه اول نحوه ارزیابی و روش تدریس خودش را توضیح می دهد. اساتید در کلاس های دانشگاهی باید بر درسی که تدریس می کنند کاملا مسلط باشند و در عین حال که به دانشجویان احترام می گذارند به اندازه کافی در کلاس جدی باشند تا نظم کلاس برقرار باشد. در کلاس های دانشگاهی استاد باید تنوع در تدریس را مد نظر داشته باشد تا کلاس خسته کننده به نظر نرسد. حل مثال به اندازه کافی در کلاس های دانشگاهی و دادن تمرین هم باید مد نظر قرار گیرد. یک استاد خوب کلاس را به صورت مباحثه پیش می برد تا دانشجویان هم اظهار نظر کرده و درس را بهتر یاد بگیرند.
حتما بخوانید:
تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس
2- نحوه تدریس دروس دانشگاهی در کلاس های خصوصی
ممکن است شما قصد داشته باشید در زمینه تدریس خصوصی دروس دانشگاهی فعالیت کنید. اگر چنین است در ادامه راهکارهایی برای موفقیت در این زمینه هم ارائه می شود. سعی کنید اگر رشته تحصیلی خودتان به عنوان مثال مهندسی مکانیک است در زمینه تدریس خصوصی دروس تخصصی رشته خودتان فعالیت داشته باشید. در کلاس های خصوصی دروس دانشگاهی هم جلسه اول به اندازه کلاس های گروهی مهم است و حتی اهمیت آن بالاتر هم می باشد. در کلاس خصوصی جلسه اول را باید خیلی جدی بگیرید (
نرخ و قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی). در جلسه اول معمولا استاد توسط والدین و شاگرد مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر خوب تدریس نکنید و یا نتوانید به سوالی پاسخ دهید کلاس کنسل خواهد شد. توجه داشته باشید که در کار تدریس خصوصی اگر شما به عنوان مثال به یک دانشجوی ترم دوم تدریس کنید، چنانچه ایشان از کار شما راضی باشد، احتمال دارد تا آخر فارغ التحصیلی ایشان کلاس ها ادامه پیدا کند و در نتیجه یک شاگرد در کار تدریس خصوصی ارزش زیادی دارد. بنابراین جلسه اول را خیلی جدی بگیرید. نکته دیگر اینکه در کلاس های خصوصی دروس دانشگاهی سعی کنید از جزوه ای که دانشجو در کلاس های اصلی خودش یادداشت کرده است استفاده کنید تا مباحث مد نظر استاد اصلی درس را به صورت کامل پوشش دهید. دروس دانشگاهی سرفصل های زیادی دارد و استفاده از جزوه کلاسی باعث می شود شما دقیقا مواردی که مد نظر استاد اصلی درس است را تدریس کنید. در نتیجه شاگرد شما نتیجه خوبی خواهد گرفت.


مطالعه بهترین روش تدریس در دانشگاه و دبیرستان و بهترین روش تدریس در دانشگاه و آموزش دروس دانشگاهی هم مفید است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 3306 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image