ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نحوه داشتن شاگردهای موفق و راضی در کار تدریس خصوصی

نحوه داشتن شاگردهای موفق و راضی در کار تدریس خصوصی

نحوه داشتن شاگردهای موفق و راضی در کار تدریس خصوصی

در این مقاله در رابطه با نحوه داشتن شاگردهای موفق و راضی در کار تدریس خصوصی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید و درامد بالایی کسب کنید حتما این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: رازهای موفقیت در جذب شاگرد با تبلیغات تدریس خصوصی

همانطور که می دانید راز و رمز موفقیت در تدریس خصوصی داشتن شاگردهای موفق و راضی است. در هر کاری اگر مشتریان شما راضی باشند نتیجه خوبی خواهید گرفت و درآمد بالایی خواهید داشت. در کار تدریس خصوصی هم اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند شما به درآمدهای بالا خواهید رسید. در واقع در نظر گرفتن این نکته که شاگردهای شما باید راضی باشند از همان جلسه اول باید شروع شود. بسیاری از کلاس های خصوصی بیشتر از یک جلسه طول نمی کشد و دلیل آن هم این است که شاگرد ترجیح نمی دهد کلاس ادامه پیدا کند. بنابراین باید از همان جلسه اول خوب و قوی شروع کنید. در مقاله اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم در این زمینه توضیحات خوبی ارائه شده است. جلسه اول در واقع حیاتی است. البته این نباید باعث شود استرس داشته باشید. فقط در نظر داشته باشید که عملکرد شما در جلسه اول باید بسیار خوب باشد. با تسلط کامل در اولین جلسه حاضر شوید. سعی کنید عالی تدریس کنید و مهمتر از آن سریع تشخیص دهید که شاگرد شما چه هدفی دارد و می خواهد چگونه کلاسی داشته باشد. شما در واقع در یک کلاس 90 دقیقه ای، 30 دقیقه اول را وقت دارید به شناخت کافی از شاگرد خودتان برسید و 60 دقیقه باقی مانده باید کلاس را عالی و در جهت اهداف و خواسته های ایشان برگزار نمائید. در 30 دقیقه اول سعی کنید هم درس بدهید و هم سوالات هوشمندانه و خوبی بپرسید تا مشخص شود که شاگرد شما چقدر درس را بلد است، آیا مطالبی که می گوئید را متوجه می شود، چه هدفی دارد و از چه نوع تدریسی خوشش می آید. این موارد را باید سریع متوجه شوید و تدریس خودتان را با آن هماهنگ کنید.



مطالعه مقاله 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی و مشاهده فیلم آموزشی - راهکارهایی برای خوب پول درآوردن و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی هم مفید است.

بنابراین اگر می خواهید شاگردهای موفق و راضی ای داشته باشید باید از همان جلسه اول شروع کنید. البته برای اساتید با تجربه هم اتفاق می افتد که بعضا شاگردی بعد از جلسه اول دیگر تماس نمی گیرد. ممکن است شما هر کاری انجام دهید بعضی از افراد با نحوه تدریس شما ارتباط نگیرند. اما در هر صورت باید در نظر داشته باشید که جلسه اول بسیار مهم است و تلاش کنید بهترین خودتان در آن جلسه باشید. بعضی از اساتید در جلسه اول سعی می کنند با آب و تاب مطالب علمی سطح بالایی را ارائه کنند. اما باید در نظر داشته باشید اکثر شاگردهایی که دارید و در کلاس های خصوصی شرکت می کنند پایه درسی قوی ای ندارند. بنابراین باید خودتان را با ایشان هماهنگ کنید. البته نباید خیلی ابتدایی و سطح پایین هم تدریس کنید به گونه ای که شاگرد شما احساس کند وقتش در حال تلف شدن است. اگر درس را هم متوجه نشود و خیلی سطح بالا تدریس کنید باز هم احساس می کند وقتش تلف می شود. بنابراین مهمترین نکته این است که هر شاگردی را مانند یک پروژه جدید ببینید و به گونه ای تدریس کنید که کلاس برای ایشان مفید باشد. باید خیلی سریع به شناخت خوبی از شاگرد خودتان برسید. باید سوال بپرسید و سوال های هوشمندانه شما باید نشان دهد که سطح درسی شاگرد شما چگونه است و سطح کلاس متناسب با آن باشد. در نظر داشته باشید سوالاتی نپرسید که به نظر برسد درس را بلد نیستید و یا بی تجربه هستید. در ضمن، سوالات خیلی زیادی هم نپرسید. بازخورد بگیرید و به اندازه کافی سوال بپرسید تا با پیدا کردن شناخت کافی از شاگرد خودتان کلاس مفیدی داشته باشید.




حتما بخوانید: چگونه شاگردهایمان را حفظ کنیم؟

مطالبی که در بالا گفته شد عمدتا برای جلسه اول تدریس خصوصی است. در هر صورت جلسه اول خیلی مهم است و اگر کلاس ادامه پیدا نکند رضایت شاگرد دیگر معنی ندارد. در جلسه اول باید اعتمادسازی کنید. در ادامه هم سعی کنید کیفیت کلاس ها را حفظ نمائید. در طول برگزاری کلاس ها و همواره در حال مطالعه باشید تا بتوانید تمام سوالات را پاسخ دهید. عدم توانایی در پاسخ به یک سوال در کلاس خصوصی، خصوصا در جلسات اول، باعث می شود شاگرد دید منفی نسبت به شما پیدا کند و احتمال کنسل شدن کلاس افزایش می یابد. اگر می خواهید کار تدریس خصوصی را با جدیت دنبال کنید و به درامدهای خوب و بالا برسید باید به کار خودتان متعهد باشید و فقط یک هدف برای خودتان در نظر بگیرید و آن هم نتیجه گرفتن شاگردهایی باشد که دارید (مطالعه کنید: حداکثر درآمد مدرسین تدریس خصوصی چقدر است؟). در کار تدریس خصوصی حتی یک شاگرد خیلی مهم است و ممکن است چند سال با شما کلاس داشته باشد. یک شاگرد راضی ترم های بعد هم برای درس های دیگری که دارد با شما برای کلاس تماس می گیرد و در ضمن شاگردهای دیگری را هم معرفی می کند. در طول برگزاری کلاس ها هم مرتبا ارزیابی را انجام دهید و بازخورد بگیرید. اگر پیشرفت شاگرد شما قابل توجه نیست روش تدریس خودتان را تغییر دهید. به شاگردهای خودتان تمرین و مسئله بدهید و با جدیت از ایشان حل تمرینات را بخواهید. باید شاگرد خودتان را به سمت موفقیت هدایت کنید تا خودتان هم در کار تدریس خصوصی موفق شوید. بزرگترین راز موفقیت در تدریس خصوصی، داشتن شاگردهای موفق و راضی است.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه کلاس های تدریس خصوصی مفیدی برای شاگردهایمان داشته باشیم؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 691 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image