ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 5 نکته مهم داشتن تدریس خصوصی برتر و موفق

5 نکته مهم داشتن تدریس خصوصی برتر و موفق

5 نکته مهم داشتن تدریس خصوصی برتر و موفق

در این مقاله در رابطه با نحوه موفقیت در کار تدریس خصوصی و چگونگی داشتن یک تدریس برتر و موفق توضیح داده شده است. برای اینکه یک معلم خصوصی موفق باشید ادامه این مطلب را بخوانید.



1- توجه به ماهیت درس تدریسی


 برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی باید به ماهیت درسی که تدریس می کنید هم توجه داشته باشید. به عنوان مثال تدریس خصوصی فیزیک با ریاضی و شیمی کاملا متفاوت است. بهترین مدرسین خصوصی فیزیک به خوبی می دانند که درس فیزیک با درس ریاضی کاملا متفاوت است. درست است که هر دو درس فرمول ها و روابط دارند ولی نحوه تدریس این دو درس باید متفاوت باشد. درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است و روابطی که در این درس ارائه می شود هر کدام یک معنی فیزیکی مشخصی دارد. در واقع در درس فیزیک پدیده های واقعی و فیزیکی با استفاده از روابط مدلسازی می شوند در حالیکه در درس ریاضی فقط یک سری قواعد محاسبات ریاضی آموزش داده می شود. در کلاس های تدریس خصوصی فیزیک استاد و معلم خصوصی باید ارتباط هر رابطه و فرمول را با پدیده های واقعی را توضیح دهد و به شاگرد خودش دید خوبی بدهد و برای ایشان به خوبی شرح دهد که هر رابطه چه معنی ای دارد. مطالعه مقاله 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی هم پیشنهاد می شود.


2-هماهنگ شدن با سطح توانایی و دانسته های شاگرد


کار تدریس خصوصی با تدریس در مدارس و دانشگاهها و کلاس های گروهی تفاوت های اساسی و پایه ای دارد. در کار تدریس خصوصی چون کلاس تک نفره است و استاد و معلم فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد می تواند به خوبی به شناخت کاملی از ایشان برسد و نحوه تدریس خودش را به گونه ای تنظیم نماید که مطمئن شود برای شاگردی که در کلاس حضور دارد مفید است. برای موفقیت در کار تدریس خصوصی و قرار گرفتن در لیست مدرسین برتر تدریس خصوصی حتما استاد باید این نکته را مد نظر داشته باشد و خودش را با شاگردی که در کلاس حضور دارد هماهنگ نماید. اگر شاگردی که در کلاس حضور دارد اشکالات پایه ای زیادی دارد باید استاد و معلم خصوصی از مطالب مقدماتی شروع کند و سعی کند به تدریج ایشان را به حد مطلوبی برساند. اگر شاگردی که در کلاس حضور دارد باهوش است و خودش مطالب را تا حد خوبی بلد است باید استاد سعی کند از مطالب پیش پا افتاده اجتناب نماید و مطالب را به گونه ای انتخاب نکند که کلاس خسته کننده باشد. یک معلم خوب و با تجربه از همان ابتدای کلاس به صورت هوشمندانه سوالاتی را می پرسد تا به شناخت خوبی از شاگرد خودش برسد و در نتیجه مطالب مفیدی را متناسب با سطح انتظارات و سطح سواد ایشان ارائه می کند. مطالعه مقاله 15 نکته برای تدریس خصوصی موفق را هم از دست ندهید.



3- تدریس با کیفیت و هدایت شاگرد به سمت موفقیت


 یک استاد و معلم خصوصی خوب می داند که در کلاس های تدریس خصوصی وظیف معلم فقط ارائه درس نیست. یک استاد خصوصی خوب و موفق در کلاس های تدریس خصوصی نه تنها با بالاترین کیفیت ممکن درس را ارائه می دهد بلکه شاگرد خودش را به سمت موفقیت هدایت می کند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان حتی در رابطه با نحوه مطالعه درست دروس هم اطلاعاتی ندارند. افرادی که از کلاس های تدریس خصوصی استفاده می کنند معمولا در برنامه ریزی درسی هم اشکال دارند. یک معلم خوب باید شاگرد خودش را در تمامی این زمینه ها راهنمایی کند. به عنوان مثال معلمان ریاضی به خوبی می دانند که شاگردهای ایشان معمولا در رابطه با درست تمرین حل کردن ریاضی دچار اشکال هستند. بنابراین برای درس ریاضی باید به خوبی به دانش اموز یا دانشجو در رابطه با نحوه درست تمرین کردن توضیح داده شود. دبیرهای خصوصی شیمی، زیست، فیزیک، عربی، زبان، دروس دانشگاهی و کنکوری و ... هم به خوبی می دانند که برای خوب نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارند باید ایشان را راهنمایی کنند.


4- ارزیابی در طول برگزاری کلاس های تدریس خصوصی



همانطور که گفته شد، وظیفه یک استاد و معلم خصوصی فقط ارائه درس با کیفیت بالا نیست بلکه باید شاگرد خودش را به سمت موفقیت در امتحان و کنکور هدایت کند. استاد برای اینکه بداند جلساتی که برگزار نموده است چقدر مفید می باشد باید در طول برگزاری کلاس ها حتما ارزیابی را در نظر داشته باشد. ارزیابی به روش های مختلفی می تواند انجام شود. سوال پرسیدن حین تدریس خودش یک نوع ارزیابی است. وقتی استاد مبحثی را تدریس می کند می تواند هر از چند گاهی سوال بپرسد و توضیحی بخواهد تا بداند و متوجه شود که آیا مطالب ارائه شده مفید بوده است یا نه. استاد نباید با توجه به ذهنیتی که خودش دارد و بدون ارزیابی جلسات متعددی را برگزار نماید. دادن تمرین به شاگرد برای اینکه در فاصله زمانی بین جلسات مورد بررسی قرار دهد و بررسی تمرین حل شده توسط استاد هم می تواند راهکار دیگری برای ارزیابی باشد.


5- تعهد به کار و به موفقیت رساندن شاگردها


برای داشتن یک تدریس برتر و موفق استاد و معلم تدریس خصوصی باید ذهنیت درستی داشته باشد. یک معلم موفق همواره پیش خودش فرض می کند که اگر شاگردی که دارد نتیجه نگیرد و موفق نشود مبلغی به ایشان پرداخت نخواهد شد. اساتید مجرب و موفق اگر تضمینی هم تدریس نکنند باز هم پیش خودشان این طور در نظر می گیرند که کلاس ها تضمینی است و تمام تلاش خودشان را برای خوب نتیجه گرفتن شاگردی که دارند به کار می بندند. مدرسین موفق می دانند که نتیجه گرفتن ایشان در گرو موفقیت شاگردهایی است که دارند. اگر شاگردهای یک استاد خوب نتیجه بگیرند، علاوه بر حس خوبی که استاد به نسبت کار خودش خواهد داشت، این شاگردها ترم های بعد هم دوباره برای برگزاری کلاس خصوصی مراجعه می کنند و در عین حال شاگردهای دیگری را هم معرفی خواهند کرد. اساتید با درآمد بالا اکثر شاگردهایی که دارند را بدون هیچ تبلیغاتی از همین روش جذب می کنند. در واقع جذب شاگرد از طریق معرفی شاگردهای قبلی بهترین و ارزان ترین راهکار برای افزایش تعداد شاگردهای یک معلم خصوصی است. فیلم آموزشی - چگونگی کسب درآمد خوب و بالا از کار و شغل تدریس خصوصی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1000 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image