ارتباط مستقیم با 30722 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی نکات کلیدی و مهم برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی ریاضی

نکات کلیدی و مهم برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی ریاضی

نکات کلیدی و مهم برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی ریاضی

در این مقاله در رابطه با بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس های تدریس خصوصی و نکات کلیدی و مهم برای تبدیل شدن به بهترین معلم خصوصی ریاضی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید و در جستجوی بهترین روش تدریس ریاضی هستید مطالعه این مقاله برای شما مفید است.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس:
روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی

به صورت کلی نمی توان گفت که برای تدریس خصوصی ریاضی یک روش خاص و منحصر به فرد وجود دارد و فقط این روش بهترین روش است. البته در این مقاله توضیحاتی در رابطه با نحوه عملکرد عالی در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی ارائه می شود. اما در هر صورت، اگر شما در حال تدریس ریاضی به صورت خصوصی هستید و شاگردهای شما خوب نتیجه می گیرند و راضی هستند و برای برگزاری کلاس دوباره با شما تماس می گیرند، همین روشی که دارید را ادامه دهید. البته همواره می توان بهبود ایجاد کرد و نتایج بهتری گرفت اما در هر صورت، اصلی ترین ملاک برای تشخیص اینکه یک روش اتخاذ شده روش خوبی است یا خیر، نتیجه گرفتن شاگردها می باشد. بنابراین شما باید در کلاس های تدریس خصوصی روندی را در پیش بگیرید که شاگردهای شما نتیجه بگیرند. خصوصا در کلاس های تدریس خصوصی این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا دانش آموزان و دانشجویان وقتی در درس ریاضی پیشرفت نمی کنند آخرین امیدی که دارند کلاس خصوصی است و برای کلاس خصوصی باید بسیار بیشتر از فیلم آموزشی و کتاب کمک درسی و ... هزینه کرد. در نتیجه باید استاد و مدرس خصوصی تلاش کند تا جایی که ممکن است تمام شاگردهای خودش را به موفقیت برساند. البته اگر شاگردی در طول ترم درس نخوانده باشد با یکی دو جلسه کلاس خصوصی نمی توان در امتحان ایشان را به موفقیت رساند. اما برای کلاس هایی که در طول ترم برگزار می شود استاد و معلم خصوصی، اگر می خواهد در کار خودش موفق شود، باید مسئولیت 100 درصدی را به عهده بگیرد.



مطالعه مقاله 15 ویژگی یک مدرس و معلم ریاضی خوب هم مفید است.

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، به جای اینکه در جستجوی بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس های تدریس خصوصی باشید، بیشتر باید در جستجوی بهترین ذهنیت و دیدگاه باشید. باید سعی کنید دیدگاه خودتان را به این شکل تغییر دهید که اگر من به گونه ای متعهدانه و مسئولانه تدریس را انجام دهم که تقریبا تمام شاگردهای من بهترین نتیجه ممکن را بگیرند، در این حالت من بهترین تدریس را داشته ام. البته می توان در رابطه با روش های مفید و به روز تدریس موثر مطالعه کرد و نحوه تدریس را هم بهبود بخشید. اما در هر صورت، نتیجه گرفتن شاگردها در کلاس های تدریس خصوصی اولویت اول است. یک استاد و معلم خصوصی ریاضی خوب برای اینکه شاگردهایی که دارد بهترین نتیجه را بگیرند برای هر شاگردهای که دارد مطابق با میزان گیرایی و دانسته های قبلی شاگرد روند تدریس مشخصی را در نظر می گیرد. از همان جلسه اول تدریس ریاضی در کلاس های خصوصی باید سوالاتی را پرسید تا متوجه شد که شاگرد پایه قوی یا ضعیفی دارد. بهترین نوع تدریس این است که شما مطالبی را ارائه کنید که برای شاگرد شما قابل فهم باشد. مطالب علمی سطح بالا لزوما مفید نیست. باید مطالبی ارائه شود که در راستای آزمون و امتحان در پیش روی شاگرد باشد و ایشان گفته های شما را متوجه شود و برای امتحان آماده تر و آماده تر گردد. بنابراین باید با پرسیدن سوالاتی از شاگردهای خودتان از ایشان به شناخت خوبی برسید و به تناسب آن نحوه تدریس را انتخاب نمائید. انتخاب هوشمندانه سطح مطالب تدریسی، بهترین نحوه تدریس ریاضی است.

حتما بخوانید:
بهترین روش تدریس ریاضی و روش های نوین و جدید تدریس ریاضی



فرض کنید که شما می خواهید مشتق و یا انتگرال را در کلاس های خصوصی ریاضی تدریس کنید. فکر می کنید که بهترین روش تدریس مباحث مشتق و انتگرال کدام است؟ آیا می توانید مباحث یکسانی را در جزوه ای یادداشت کنید و به هر شاگردی همان مباحث را ارائه نمائید؟ مسلما جواب خیر است. ممکن است دانش آموز یا دانشجویی از پایه با این مباحث مشکل داشته باشد و حتی تعریف مشتق یا انتگرال را بلد نباشد. شاگرد دیگری ممکن است تعاریف اولیه و فرمول ها را بلد باشد و در رابطه با تکنیک های مشتق گیری مانند قاعده زنجیری و یا تکنیک های انتگرال گیری مانند تغییر و متغیر اشکال داشته باشد. شما باید از همان جلسات اول تدریس سوالاتی را از شاگرد خودتان بپرسید تا بدانید ایشان این مباحث را در چه حد و اندازه ای بلد هستند. در ادامه با توجه به سطح دانسته های ایشان مطالب را انتخاب کنید. نکته دیگر اینکه شما در کلاس خصوصی خیلی مانند کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه آزادی عمل ندارید. شاگرد شما یا والدین ایشان خصوصا در جلسات اول تدریس مرتبا شما را مورد ارزیابی قرار می دهند و باید عملکرد عالی داشته باشید. باید بر درس مسلط باشید و هر سوالی را پاسخ دهید. از طرفی مطالبی که ارائه می کنید باید هماهنگ با جزوه شاگرد باشد و در ضمن معمولا محدودیت تعداد جلسه هم دارید و باید سعی کنید در کمترین زمان بهترین کار ممکن را انجام دهید. برای داشتن بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس های خصوصی باید تمام این موارد را در نظر بگیرید و هوشمندانه عمل نمائید.

این مقاله را هم مطالعه نمائید:
راهکارهای برتر تدریس درس ریاضی

با توجه به مطالبی که گفته شد، واضح است که برای تدریس خصوصی ریاضی به صورت کلی یک روش را نمی توان به عنوان بهترین روش در نظر گرفت. بلکه یک ملاکی وجود دارد که اگر این معیار و ملاک برآورده شود می توان گفت که شما با هر نوع روش تدریسی یکی از بهترین روش های تدریس را انتخاب کرده اید. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه می گیرند، کلاس های شما کنسل نمی شود، شاگردهای دیگری از طریق همین شاگردهایی که دارید به شما معرفی می شود و شاگردهای شما ترم های بعد هم دوباره با شما برای کلاس ریاضی تماس می گیرند، در این حالت روش تدریس شما عالی است. اگر شاگرد شما مثلا در حال یادگیری ریاضی دهم است ولی به صورت پایه ای در درس ریاضی اشکال دارد می توانید ابتدا یکی دو جلسه برگزار کنید و پایه ریاضی ایشان را تقویت نمائید و یا در حین برگزاری کلاس های اصلی ریاضی این ترم هر جلسه در حدود یک ربع مطالب پایه ای را برای ایشان توضیح دهید. در کلاس های خصوصی شما با یک نفر شاگرد سر و کار دارید و می توانید به شناخت خوبی از ایشان برسید. بنابراین باید خودتان را با شاگرد هماهنگ کنید و به گونه ای درس را ارائه دهید که برای ایشان مفید باشد. حین تدریس ارزیابی داشته باشید و سوال بپرسید تا متوجه شوید شاگرد شما درس را یاد گرفته است یا خیر. می توانید هر از چند گاهی تمرینی به ایشان بدهید تا حل کند و روند یادگیری را مورد ارزیابی قرار دهید. به کار خودتان متعهد باشید و تنها هدف شما نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد. به این ترتیب از شما به عنوان یکی از بهترین معلم های ریاضی یاد می شود و در لیست بهترین مدرسین ریاضی تهران و کل ایران قرار خواهید گرفت. این مقاله خوب و کامل را هم از دست ندهید: بهترین راهکارها و روش ها برای موفقیت و پیشرفت عالی در تدریس خصوصی ریاضی

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1436 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image