ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی بهترین راهکارها و روش ها برای موفقیت و پیشرفت عالی در تدریس خصوصی ریاضی

بهترین راهکارها و روش ها برای موفقیت و پیشرفت عالی در تدریس خصوصی ریاضی

بهترین راهکارها و روش ها برای موفقیت و پیشرفت عالی در تدریس خصوصی ریاضی

در این مقاله بهترین روش ها و موثرترین راهکارهایی که برای موفق شدن در تدریس خصوصی ریاضی و پیشرفت در این کار در زمان کم وجود دارد مورد بررسی قرار گرفته است. برای تبدیل شدن به یک معلم خوب و موفق ریاضی که درآمد بالا و شاگردهای زیادی دارد مطالعه این مقاله می تواند موثر و مفید باشد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
تجربیات تدریس ریاضی

دانستن شیوه آموزش ریاضی: با شيوه هاي نوين و روشهاي فعال تدريس آشنا باشد در اين قسمت است كه معلم بايد هنر معلمي و دانش روز را داشته باشد و به قولي بايد update باشد. دانستن روانشناسی آموزش ریاضی: در اين قسمت معلم بايد علم و هنر را با هم بياميزد و با شناخت و روانشناسي كامل از دانش آموزان به كلاس برود. مخصوصا كه بايد اين روانشناسي در مورد آموزش ریاضی باشد. از وسایل و امکانات آموزشی موجود، حداکثر بهره را ببرید؛ از جمله، دانش آموزان را با منابع مطالعاتی مثل کتاب ها و نشریات آشنا کنید. برای ارتباط فعالیت های آموزشی کلاس درس و خارج از کلاس، تکالیف مناسبی را به دانش آموزان پیشنهاد کنید؛ مثلاً از آن ها بخواهید، آموخته های خود را به شکل های متنوع، مانند: تهیه ی خلاصه ی درس، طرح سؤال های مهم، کشیدن نقاشی، تهیه ی مصاحبه با بزرگ تر ها، کار پژوهشی و... ارائه دهند. مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او هماهنگ شوید. مطالعه مقاله چگونه بهترین معلم خصوصی ریاضی تهران و کل ایران باشیم؟ هم مفید است.

تمرین و سوال و موفقیت در ریاضی: در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد. جزوه کلاسی خود دانش آموز یا دانشجو را برای تدریس مورد استفاده قرار دهید. چون به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه ارائه می گردد. حتی اگر تمریناتی را برای حل کردن در بین جلسات تدریس به شاگردتان می دهید، سعی کنید که مشابه تمرینات جزوه و یا از نوع همانها باشند. البته خوب است که مباحث تدریسی به صورت مفهومی و کاربردی توضیح داده شود. خوب تدریس کردن شما می تواند شاگردتان را به ریاضی کاملا علاقه مند کند. حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند. حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.

مطالعه کنید:
چگونه ریاضی تدریس کنیم و نحوه تدریس موفق ریاضیات

استراحت بدهید و کیفیت را حفظ کنید: اگر جلسات تدریس ریاضی ای که برگزار می کندی طولانی است، هر 40 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی به شاگردانتان بدهید. همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید. قبل از حضور در کلاسهای تدریس ریاضی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر بر درس ریاضی مسلط باشید حتی نحوه بیان شما متفاوت خواهد شد. اگر بر درس مسلط باشید خودتان مطالب را از بالا می بینید و روانتر تدریس خواهید کرد. لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت. به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید. 30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی

سوال بپرسید و کلاس متنوعی داشته باشید: مطلب دیگری که باید در نظر بگیرید این است که باید عملکرد خودتان را هم حین برگزاری کلاسها بسنجید. باید حین تدریس سوالهایی از مطالب قبلی بپرسید و میزان یادگیری شاگردهایتان را بسنجید. یا به آنها تمرین بدهید تا در فاصله زمانی بین جلسات تدریس ریاضی آن را حل کنند و شما نتیجه را ببینید. اگر به سوالات شما خوب پاسخ داده نشد و یا شاگرد شما نتوانست تمرینات را خوب حل کند باید دلیل را پیدا کنید و روند کار و روند کلاسهای تدریس ریاضی را به گونه ای تغییر دهید که نتیجه بهتری بگیرید. کلاسهای ریاضی را به گونه ای برگزار نمائید که خسته کننده نباشد. کلاسها را متنوع برگزار نمائید. درس بدهید، تمرین حل کنید، از خود شاگردانتان بخواهید تا در برگزاری کلاس ریاضی مشارکت کنند و بعضا خودشان تمرین حل کنند. اگر به اندازه کافی فرصت دارید و جلسات تدریس خصوصی ریاضی به اندازه کافی ادامه پیدا می کند، در کلاسهای خصوصی سوالات امتحانی هم حل کنید. برای آنکه در درس ریاضی حرفی برای گفتن داشته باشید باید با ایجاد تمایز مثبت خودتان را از تعداد زیاد مدرسین عادی ریاضی جدا کنید. به عنوان مثال می توانید جزوه تخصصی خودتان را داشته باشید. یا در برگه هایی که فقط یک صفحه است کل ریاضی یک پایه را خلاصه کنید و به شاگردتان بدهید.

مطالعه مقاله
روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی هم مفید است.

تسلط 100 درصدی بر درس ریاضی و موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی: در کلاس های خصوصی کوچکترین سوتی می تواند منجر به کنسل شدن کلاس گردد. البته این مختص مدرسین تازه کار نیست و مدرسین با تجربه هم که 20 سال سابقه کار دارند ممکن است در یک کلاس حضور ذهن نداشته باشند و سوالی را نتوانند پاسخ بدهند و در نتیجه کلاس کنسل شود. شاگردها در چنین حالتی معمولا بهانه می آورند که به مسافرت می روند و یا بعدا خودشان برای جلسه بعد تماس می گیرند و این اتفاق نمی افتد. البته این موارد نباید باعث ایجاد استرس شود. بلکه فقط با در نظر گرفتن چنین شرایطی باید همیشه در اوج آمادگی باشید و بر درس ریاضی و یا هر درس دیگری که تدریس می کنید کاملا مسلط باشید. خصوصا یکی دو جلسه اول خیلی مهم است و چون هنوز اعتماد سازی انجام نشده است شما به شدت تحت ارزیابی خواهید بود. اگر می خواهید معلم ریاضی خوبی باشید با علاقه به این کار روی بیاورید. اگر کلا به کار تدریس علاقه ندارید پیشنهاد می کنیم آن را کنار بگذارید و سراغ کار دیگری بروید. کار تدریس خصوصی ریاضی اگر به آن علاقه داشته باشید و در ادامه عملکرد درستی داشته باشید می تواند درامدزایی خوبی داشته باشد. در کنار علاقه به تدریس ریاضی مهم است که خود شما هم در طول زمان مطالعه کنید و توانایی خودتان را افزایش دهید. خوب است که همواره به فکر بهبود کلاس های خودتان باشید. می توانید در کلاس های خودتان از انیمیشن و فیلم استفاده نمائید.

تفاوت کلاس گروهی و کلاس تدریس خصوصی ریاضی: در کلاس های گروهی ریاضی و یا هر درس دیگری نمره دست خودتان است و سر فصل ها را هم خودتان مشخص می کنید و بنابراین در رابطه با اینکه چه مبحثی را تدریس کنید و چند جلسه کلاس داشته باشید و .... با چالشی مواجه نخواهید شد. در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی علاوه بر اینکه باید خوب تدریس کنید و بر مباحث مسلط باشید، اینکه چه مطالبی را ارائه کنید و چگونه تدریس کنید هم بسیار مهم است. باید مرتبا از شاگردهای خودتان در این کلاس ها بازخورد بگیرید و سعی کنید مطالبی را ارائه نمائید که مد نظر ایشان است و با اهداف ایشان همخوانی داشته باشد. به دانش آموزان بیاموزید که انجام یک کار اشتباه، به شرطی که بتوان علت را شناسایی کرد و آن را از میان برداشت، می تواند به اندازه ی انجام یک کار صحیح، مفید باشد. درک و تکمیل صحیح هر مرحله توسط دانش آموزان را مورد تمجید قرار دهید. به دانش آموزان کمک کنید به مشکلاتشان پی ببرند. گاهی اوقات تمرین هایی در اختیارشان قرار دهید و از آن ها بخواهید که اشتباهات شما را در آن پیدا کنند. هدفتان این باشد که به دانش آموزان محتمل ترین اشتباهاتی را که مرتکب می‌شوند، نشان دهید و این فرصت را برای آن ها ایجاد کنید که بدون شرمسار شدن از این که خودشان نیز چنین اشتباهاتی می‌کنند، به آن ها پی ببرند. حس دانش آموزان را نسبت به تخمین پاسخ های مربوط تقویت کنید تا راحت تر بتوانند پاسخ های نامربوط را شناسایی نمایند.

برای مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت ویدیوی تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

محبت به شاگردها و گرفتن نتیجه بهتر: معلمان ریاضی بیشتر از نوع معلمان درس نگر علمی هستند. آنان معمولاً سخت‌گیر و بی‌مهر و محبت هستند. معلمان ریاضی فکر می‌کنند که اگر خشن نباشند، اگر خشک و جدی نباشند، دانش‌آموزان درس ریاضی را نخواهند خواند و چیزی از ریاضی یاد نخواهند گرفت! بسیاری از زمان‌هایی که دانش‌آموزان نسبت به تدریس یک معلم ریاضی اعتراض دارند، مسأله ربطی به تدریس معلم ندارند بلکه مشکل به نوع رفتار معلم برمی‌گردد که شاگردان دل خوشی از آن ندارند! در میان شاگردان فردی پیدا نمی‌شود که نسبت به مهر و محبت معلمان خشنود نباشد، بلکه تمامی شاگردان بسیار علاقه‌مند هستند که مورد مهر و محبت معلمان قرار گیرند. معلمان اگر رفتار توأم با محبت و مهر را در کلاس پیش بگیرند، شاگردان با علاقه‌ فراوان در سر کلاسشان حاضر خواهند شد. ما معلمان ریاضی فقط به روش‌های تدریس ریاضی فکر می‌کنیم اما نصف تدریس ریاضی محبت است. معلم‌هایی بیشتر موفق هستند که در کلاس به دانش آموزش به چشم دوستان کوچک خود نگاه می‌کنند و آنها را از صمیم قلب دوست دارند! شاید بیشتر معلمان فکر می‌کنند که فقط معلمان مقاطع ابتدایی باید در کلاس درس با محبت با دانش‌آموزان رفتار کنند. زیرا دانش‌آموزان از نظر سنی کوچک هستند و معلمی را که به آنها محبت کند، دوست دارند و به خاطر آن معلم به مدرسه می‌آیند و درس می‌خوانند. اما واقعیت این است که دانش‌آموزان مقاطع دیگر هم در سایه محبت معلمان بهتر درست می‌خوانند. تشویق و محبت همانند نیروی محرکه‌ای دانش‌آموزان را به حرکت در می‌آورند.

در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید.

کوئیز یا امتحان بگیرید: برای موفقیت در تدریس ریاضی و برای اینکه خیالتان راحت باشد که شاگردان شما نتیجه خواهند گرفت، ارزیابی و امتحان گرفتن را فراموش نکنید. می توانید در تعدادی از جلسات اول جلسه یک کوئیز بگیرید و در حد 15 دقیقه وقت به آن اختصاص دهید. کوئیز و امتحان باعث می شود میزان یادگیری شاگردانتان مورد سنجش قرار گرفته و اگر خوب درس را یاد نگرفته اند روش تدریس خودتان را اصلاح کنید و یا توصیه هایی در رابطه با روش مطالعه به آنها داشته باشید.

پیگیر و حمایتگر باشید: برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و موفق ریاضی تنها ارائه یک تدریس خوب در کلاس درس کافی نیست. سعی کنید تا روز امتحان از شاگرد یا شاگردانتان حمایت کنید. اشکالات آنها را رفع کنید و اگر لازم شد جلسات تدریس ریاضی اضافه هم در نظر بگیرید. یکی دو جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی قبل از روز امتحان در نظر بگیرید.

فرض کنید کلاس های ریاضی شما تضمینی است: اگر کلاسهای شما حتی حالت معمولی دارد پیش خودتان فکر کنید که کلاسها تضمینی است و اگر شاگردهای شما نتیجه نگیرند پولی به شما داده نخواهد شد. همین ذهنیت را اگر داشته باید و اگر تا این اندازه به کار تدریس خصوصی ریاضی متعهد باشید مطمئن باشید که در این کار موفق خواهید بود. مهمترین ویژگی ای که می تواند منجر به موفقیت شما در تدریس شود این است که موفقیت خودتان را بر پایه موفقیت شاگردهایتان تعریف کنید و سعی کنید حتما شاگردهای شما نتیجه بگیرند. البته در کار تدریس خصوصی اتفاق می افتد که در ایام امتحانات فردی در حد یکی دو جلسه برای رفع اشکال به شما مراجعه می کند و برای نتیجه گرفتن ایشان شما خیلی کاری نمی توانید انجام دهید. هر چند در این حالت هم تمام تلاش خودتان را خواهید کرد ولی به هر حال نمی توان در یکی دو جلسه قول خاصی داد. استانداردهای خودتان را بالا ببرید، به صورت مداوم مطالعه داشته باشید و روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان را بر درس افزایش دهید. اگر می خواهید تعداد شاگردهایی که دارید به صورت نمایی رشد کند و در این کار بسیار موفق باشید، هر شاگردی که دارید را به بهترین نتیجه ممکن برسانید. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند شما را معرفی خواهند کرد و خیلی سریع رشد می کنید. بنابراین به عنوان یک معلم موفق نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید اولویت اول شما باشد. بنابراین در کنار عشق به کار، تمرکز روی آن و افزایش تسلط مداوم خودتان بر درس ریاضی، سعی کنید به کار خودتان متعهد هم باشید و به این ترتیب پله های ترقی را در کمترین زمان ممکن طی خواهید کرد.

مطالعه مقاله
درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.

تمرکز کنید و سریع تر و بیشتر موفق شوید: نکته دیگری که برای تبدیل شدن به یکی از بهترین اساتید و معلم های ریاضی باید در نظر بگیرید این است که باید سعی کنید روی تدریس خصوصی ریاضی تمرکز نمائید. شخصی که دروس زیادی را تدریس می کند نمی تواند برای هیچ کدام از آن دروس بهترین استاد باشد و برای همه ی آنها در حد متوسط باقی خواهد ماند. بنابراین اگر می خواهید یکی از بهترین معلم های ریاضی باشید، تمرکز را در نظر داشته باشید و فقط ریاضی تدریس کنید. برای تبدیل شدن به بهترین استاد ریاضی ایران باید به کار خودتان متعهد باشید و علاوه بر تدریس عالی حمایت از شاگردهای خودتان را هم مد نظر داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرند. در اصل، اگر شاگردهای شما خوب نتیجه می گیرند هیچ معیار دیگری لازم نیست و شما عالی عمل کرده اید. اما اگر شما شاگردهای موفقی ندارید به هر میزان بر درس مسلط باشید و خوب تدریس کنید اهمیتی ندارد. معیار اصلی برای خودتان هم باید نتیجه خوب شاگردهایی باشد که دارید. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی می توانید تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com ثبت نمائید. درج اگهی در این سایت ها رایگان است و فقط در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را با پرداخت هزینه مناسبی ویژه کنید. یک معلم خصوصی ریاضی خوب روش های مختلفی را برای جذب شاگرد امتحان می کند. با درج تبلیغ در این سایت ها می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی ریاضی در ارتباط باشید.

شناخت شاگرد و پرورش شاگردهای موفق: اساتید خوب ریاضی با هوش بالایی که دارند و با پرسیدن سوالات درست و به جا خیلی زود به شناخت کاملی از شاگرد خودشان می رسند و سعی می کنند که کلاس درس را به گونه ای پیش ببرند که برای شاگرد ایشان مفید باشد. اساتید موفق ریاضی شاگردهای موفقی دارند چرا که به کار خودشان متعهد هستند و هدفی جز موفقیت شاگردهایشان برای خودشان در نظر نگرفته اند. یک معلم ریاضی خوب به نتیجه گرفتن شاگردهای خودش بسیار علاقه مند است و برای گرفتن نمره خوب ایشان در درس ریاضی هر کاری را انجام می دهد. اساتید و معلم های ریاضی خوب در کلاس های خصوصی و گروهی رابطه دوستانه ای با شاگردهای خودشان دارند و ماموریت و هدف خودشان را فقط خوب درس دادن در نظر نمی گیرند. این اساتید هر کاری که برای موفق شدن شاگردشان لازم باشد را انجام می دهند و از شاگردهای خودشان پشتیبانی و حمایت کامل را به عمل می آورند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که در کلاس خصوصی ریاضی شرکت می کنند حتی با نحوه برنامه ریزی، چگونگی درس خواندن و نحوه تمرین حل کردن درست برای درس ریاضی آشنا نیستند. بسیاری از آنها به علت آموزش نامناسب و کسب نمرات پایین در این درس در ترم های متوالی از درس ریاضی زده شده اند. در نتیجه شما باید با ارائه خوب درس و با راهنمایی ایشان در زمینه هایی که گفته شد هم علاقه و انگیزه را در ایشان زنده کنید و هم اینکه شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت هدایت نمائید. موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی فقط با تدریس خوب بدست نمی آید. هر چند، همانطور که گفته شد، علاقه به تدریس ریاضی و تسلط 100 درصدی بر آن جزو الزامات است و باید حتما در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید:
رشد سریع و طی کردن پله های موفقیت در زمان کم در تدریس خصوصی ریاضی

موارد تکمیلی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی: بسیار خوب است که در کلاس های خصوصی ریاضی از جزوه اصلی که خود شاگرد در کلاس های مدرسه و دانشگاه یادداشت کرده است استفاده نمود. این جزوه هم خلاصه است و هم مهمترین مطالب مد نظر استاد اصلی درس را دارد. معلم های خوب ریاضی معمولا با شاگرد خودشان ارتباط دوستانه ای دارند و کلاس های ایشان جو راحت و صمیمی ای دارد. برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در درس ریاضی ممکن است لازم باشد در رابطه با مسائل غیر درسی هم حتی به شاگرد توصیه هایی کرد. وقتی رابطه صمیمی و دوستانه ای برقرار باشد معلم ریاضی می تواند در تمامی جنبه ها توصیه های خوبی را به شاگرد خودش بکند و به موفقیت ایشان بیشتر از قبل کمک نماید.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1514 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image