ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 10 روش فوق العاده برای حصول بیشترین بازدهی از تدریس خصوصی با حداقل تعداد جلسات

10 روش فوق العاده برای حصول بیشترین بازدهی از تدریس خصوصی با حداقل تعداد جلسات

10 روش فوق العاده برای حصول بیشترین بازدهی از تدریس خصوصی با حداقل تعداد جلسات

در این مقاله به صورت خلاصه 10 روش خیلی عالی و موثر برای گرفتن بیشترین بازدهی از کلاس های تدریس خصوصی با حداقل تعداد جلسات توضیح داده می شود. اگر می خواهید با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی در درس و تحصیل پیشرفت کنید این مقاله را بخوانید.

برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید. مطالعه مقاله نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای یادگیری بهتر دروس هم مفید است.



1- کلاس های تدریس خصوصی را جدی بگیرید: برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید باید این کلاس ها را جدی بگیرید و تمریناتی که معلم شما در نظر می گیرد را انجام دهید. در کلاس های خصوصی تمرکز داشته باشید و با دقت بالا گوش دهید. این کلاس ها را به عنوان فرصتی برای یادگیری ببینید.

2- کلاس های تدریس خصوصی را زودتر شروع کنید: اکثر دانش آموزان و دانشجویانی که حتی با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی نتیجه خوبی نگرفته اند به این دلیل بوده است که وقتی به فکر شروع کلاس افتاده اند که دیر شده است. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و یا دروس تخصصی رشته های فنی مهندسی مانند استاتیک، مقاومت مصالح، مدار، مکانیک خاک و .... واقعا لازم است دانش آموز یا دانشجو تمرین و مسئله حل کند تا درس را یاد بگیرد. یا درسی مانند فیزیک عمومی 2 دانشگاه به زمان نیاز دارد تا یاد گرفته شود. برای چنین درس هایی حتما لازم است کلاس ها زودتر شروع شود. برای دروس دیگر هم زودتر شروع کردن کلاس ها هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ بازدهی کلاس نتیجه بهتری دارد.

3- در فاصله زمانی بین کلاس ها حتما درس بخوانید: شرکت در کلاس های تدریس خصوصی بدون مطالعه و درس خواندن خود شاگرد هیچ بازدهی ای ندارد. اگر می خواهید خوب نتیجه بگیرید و با حداقل تعداد جلسات به بهترین نتیجه ممکن برسید حتما باید خودتان درس بخوانید. به این ترتیب جلسات بعدی هم بهتر متوجه خواهید شد که استاد شما چه چیزی را تدریس می کند و بازدهی کلاس ها برای شما بیشتر خواهد شد.

4- با یک معلم خصوصی خوب کلاس داشته باشید: در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و با کلیک بر روی عبارتی که در ابتدای همین متن معرفی شد می توانید لیست کامل مدرسین و اساتید تدریس خصوصی را ببینید. اگر می خواهید در رابطه با نحوه انتخاب استاد و معلم خصوصی خوب اطلاعاتی را بدست آورید حتما این مقاله را بخوانید:
7 معیار مهم و اساسی برای انتخاب بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی



5- در روزهای تعطیلی کلاس برگزار کنید: روزهای تعطیل فرصت بسیار خوبی برای یادگیری است. فرض کنید که صبح پنج شنبه یا جمعه مثلا ساعت 9 تا 10 و نیم یک جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی برگزار کنید. چون به اندازه کافی استراحت کرده اید و سرحال هستید گیرایی خیلی خوبی دارید و کلاس برای شما بازدهی بالایی خواهد داشت. اگر لازم شد روزهای دیگر هم کلاس داشته باشید ولی به هر حال از روزهای تعطیل هم در حد یکی دو جلسه استفاده کنید.

6- حین درس خواندن و حل تمرین اشکالات را یادداشت نمائید: همانطور که گفته شد برای اینکه کلاس های خصوصی بیشترین بازدهی را داشته باشد و از طرفی تعداد جلسات و هزینه شما بدون دلیل افزایش پیدا نکند بسیار خوب است که خودتان درس بخوانید. وقتی در فاصله زمانی بین کلاس ها درس می خوانید و یا تمرین حل می کنید اشکالات را یادداشت کنید تا از معلم خصوصی خودتان بپرسید. با تمرین حل کردن اشکالات شما مشخص خواهد شد و در کلاس های خصوصی می توانید رفع اشکال کنید و به این ترتیب بهترین نتیجه را خواهید گرفت.


7- بخش هایی از درس که بلد هستید را خودتان بخوانید: مثلا اگر می خواهید از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی دهم استفاده کنید و در مبحث مجموعه ها که مربوط به فصل اول آن است اشکالات زیادی ندارید آن فصل را خودتان بخوانید و برای آن کلاس خصوصی نداشته باشید. در نهایت اگر از فصل اول اشکالاتی دارید می توانید به صورت رفع اشکالی برطرف نمائید. تمرکز خودتان را بر روی فصل هایی قرار دهید که اشکالات زیادی دارید.

مطالعه مقاله برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس تدریس خصوصی لازم است؟ هم مفید است.

8- از هر جلسه تدریس خصوصی بیشترین استفاده را داشته باشید: هر جلسه تدریس خصوصی را مانند یک فرصت عالی برای یادگیری ببینید. با دقت بالا گوش دهید. سعی کنید سوال بپرسید. هر جلسه ای که تعداد سوالات بیشتری بپرسید آن جلسه برای شما بازدهی بیشتری خواهد داشت. با پرسیدن سوال حواس خودتان هم جمع تر خواهد شد.

9- ایام فرجه ها و ایام امتحانات هم زمان خوبی برای کلاس خصوصی است: همانطور که گفته شد بهتر است کلاس ها را زودتر شروع نمائید. حتی اگر از اوایل ترم کلاس داشته اید ایام فرجه ها و امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی و حل نمونه سوال امتحانی بسیار مفید و موثر است. برای بعضی از دروس هم ممکن است فقط رفع اشکال لازم داشته باشید و برای این دروس هم ایام فرجه ها بسیار مناسب است. روز قبل از امتحان هم برگزاری یک جلسه کلاس می تواند کاملا مفید و موثر باشد.

پیشنهاد می شود مطالعه نمائید:
20 راهکار برای استفاده بهتر از کلاس های تدریس خصوصی

10- با هدف و انگیزه درس بخوانید و تاثیر تدریس خصوصی را افزایش دهید: هر امکان آموزشی ای که در اختیار شما قرار بگیرد در نهایت اینکه برای شما چقدر مفید باشد به خودتان بستگی دارد. از همان اوایل ترم برای خودتان هدفی در نظر بگیرید (مثلا معدل این ترم من بالای 18 است) و برای رسیدن به آن تلاش کنید. وقتی هدف دارید انگیزه بیشتری هم خواهید داشت و خود به خود در مسیر درست قرار می گیرید و بازدهی کلاس های خصوصی هم برای شما بیشتر خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری: در این مقاله تلاش شد راهکارهایی ارائه شود که هم بازدهی کلاس های تدریس خصوصی افزایش یابد و هم اینکه با به حداقل رساندن تعداد جلسات هزینه این کلاس ها برای دانش آموز و دانشجو در کمترین حد خودش باقی بماند. از بین تمام مواردی که ذکر شد درس خواندن و تلاش خود شاگرد شاید بیشترین تاثیر را داشته باشد. وقتی خود شاگرد خوب درس می خواند و تمرین حل می کند خود به خود بازدهی کلاس ها هم بیشتر خواهد شد چرا که شاگرد با آمادگی بیشتری در کلاس شرکت می کند. در ضمن، با درس خواندن و مرور مطالب توسط خود شاگرد استاد مجبور نخواهد شد هر جلسه مطالب جلسات قبل را بازگو کند و تعداد جلسات و در نتیجه هزینه کلاس ها به حداقل خواهد رسید.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 697 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image