ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی روش های موثر و مفید برای تدریس خصوصی ریاضی

روش های موثر و مفید برای تدریس خصوصی ریاضی

روش های موثر و مفید برای تدریس خصوصی ریاضی

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با روش های موثر و مفید برای تدریس خصوصی ریاضی توضیح داده می شود. اگر به عنوان یک معلم و مدرس ریاضی قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید و موفق باشید مطالعه این مقاله برای شما می تواند مفید باشد.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: بهترین راهکارها و روش ها برای موفقیت و پیشرفت عالی در تدریس خصوصی ریاضی

برای اینکه کلاس های تدریس خصوصی ریاضی شما بازدهی بالایی داشته باشد و در این کار موفق باشید باید در مرحله اول سعی کنید با علاقه به تدریس ریاضی بپردازید و اگر به درس دیگری علاقه دارید سراغ آن درس بروید. در مرحله بعد باید سعی کنید بر روی تعداد درس محدودی تمرکز کنید. اگر فقط ریاضی را درس بدهید که بسیار خوب است. اما مثلا در کنار ریاضی می توانید تدریس خصوصی فیزیک هم انجام دهید. در هر صورت، نگران تعداد شاگرد نباشید. برای درس ریاضی و کلاس خصوصی ریاضی متقاضیان زیادی وجود دارد و اگر فقط بر روی این درس متمرکز شوید و عالی عمل کنید می توانید شاگردهای زیادی را جذب نمائید. نکته دیگر اینکه سعی کنید همواره برای تدریس ریاضی در اوج آمادگی باشید و برنامه منظمی برای مطالعه داشته باشید تا در کلاس ها به هر سوالی بتوانید پاسخ دهید. هر شخصی برای ارائه درس در کلاس های خصوصی ریاضی ممکن است روش و شیوه خاص خودش را داشته باشد. اگر روشی که ترم های قبل برای تدریس ریاضی استفاده کرده اید موثر بوده است و شاگردهای شما خوب نتیجه گرفته اند همان روش را ادامه دهید. البته به نسبت خودتان همواره می توانید پیشرفت کنید و روش های جدید تدریس و یا راهکارهای موثرتر برای انتقال مفاهیم را می توانید آموزش ببینید. اما در هر صورت، اگر نحوه تدریس شما به عنوان یک معلم ریاضی موفق منجر به موفقیت شاگردهای شما شده است همان را ادامه دهید و با ایجاد تغییرات مثبت باز هم بهتر شوید.

در زمینه روش های جدید و نوین تدریس ریاضی و سایر دروس مطالعه مقاله
تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس و روشهای نوین تدریس مفید است.





اگر در آستانه شروع کار تدریس خصوصی ریاضی هستید و یا می خواهید روش های خودتان را که قبلا چندان موثر نبوده اند بهبود ببخشید، مطالبی که در ادامه ارائه می شود می تواند برای شما مفید باشد. در مرحله اول باید به فکر جذب شاگرد باشید. یک راهکار بسیار خوب برای جذب شاگرد درج تبلیغ در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com است. این سایت ها به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس فعالیت دارند. در مرحله بعد وقتی شاگرد یا والدین ایشان با شما تماس می گیرند باید خوب و با اعتماد به نفس بالا حرف بزنید. اگر واقعا بر درس مسلط باشید و به خودتان ایمان داشته باشید، این تسلط و ایمان خودش را در حرف های شما نشان می دهد و کلاس معمولا هماهنگ خواهد شد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که جلسه اول تدریس ریاضی را باید بسیار عالی عمل نمائید. جلسه اول معمولا معلم مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر خوب تدریس کنید کلاس ها ادامه پیدا می کند. نکته مهمی را در این بخش باید در نظر داشته باشید. فقط خوب تدریس کردن مهم نیست، اینکه مطالبی را ارائه کنید که برای شاگرد شما قابل فهم باشد و در راستای اهداف ایشان باشد هم اهمیت بالایی دارد. باید از همان جلسه اول به صورت هوشمندانه سوالاتی را بپرسید تا سطح سواد و اهداف شاگرد خودتان از کلاس را مورد ارزیابی قرار دهید و مطالب را به گونه ای ارائه نمائید که برای ایشان مفید باشد. اینکه فقط مطالب با سطح علمی بالا را با بیان خوب ارائه دهید کافی نیست باید برای شاگرد شما مفید باشد. جلسه اول بسیار مهم است.

در زمینه موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی مطالعه مقاله
چگونه بهترین معلم خصوصی ریاضی تهران و کل ایران باشیم؟ و چگونه در تدریس ریاضی موفق تر باشیم؟ هم پیشنهاد می شود.





برای اینکه کلاس های خصوصی ریاضی شما مفیدتر و موثرتر باشد موارد زیر را هم مد نظر داشته باشید:

1- جزوه کلاسی خود شاگرد را برای کلاس های خصوصی ریاضی استفاده کنید. جزوه کلاسی هم خلاصه است و هم اینکه مطالب اصلی مد نظر استاد اصلی درس را شامل می شود.


2- حین تدریس از شاگرد خودتان سوال بپرسید و ایشان را به مشارکت در بحث دعوت کنید. باید بازخورد بگیرید تا متوجه شوید شاگرد شما حواس جمعی دارد یا در حال یادگیری است یا نه.

3- برای فاصله زمانی بین کلاس های خصوصی به شاگرد خودتان تمرین بدهید تا حل کند. یک روش خوب هم این است که در همان کلاس درس بعضا از ایشان بخواهید تمرینی را حل نماید.

4- برای اینکه شاگرد شما درس بخواند و پیشرفت کند می توانید مبحث جلسه بعدی را برای ایشان مشخص کنید و از ایشان بخواهید قبل از شروع تدریس شما در جلسه بعد باید خودش توضیح مختصری بدهد.

5- هر دو یا سه جلسه یک بار می توانید کوئیز یا امتحان کوچکی بگیرید. یک مدرس خوب ریاضی علاوه بر ارائه درس شاگرد خودش را به سمت درس خواندن و مطالعه و حل تمرین هدایت می کند.

مطالعه کنید: چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب و پردرآمد باشیم؟

6- در کلاس های خصوصی ریاضی حین تدریس هر از چند گاهی در رابطه با نحوه حل سوالات از ایشان نظر خواهی کنید. به این ترتیب شاگرد شما به فکر کردن و ارائه راه حل عادت می کند.

7- مثلا اگر
تدریس خصوصی ریاضی ششم را انجام می دهید نمونه سوالات امتحانی این درس را داشته باشید و به تناسب هر مبحث یکی دو نمونه سوال حل کنید. اعتماد به نفس شاگرد شما افزایش می یابد.

8- اگر شاگرد شما در درس ریاضی ضعف پایه ای دارد و مثلا در کلاس ریاضی نهم مطالب ریاضی هفتم را لازم دارد و بلد نیست، هر از چند گاهی گریزی به مباحث پایه های قبلی بزنید و پایه ریاضی ایشان را تقویت کنید.

9- در کلاس های خصوصی ریاضی معمولا استاد و معلم تدریس خصوصی خودش را با شاگرد هماهنگ می کند. سعی کنید برای هر شاگردی که دارید مطالب را به گونه ای ارائه کنید که برای ایشان مفید باشد.

10- اگر در طول ترم کلاس برگزار کرده اید در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال و جمع بندی چند جلسه کلاس برگزار کنید. از شاگرد خودتان حمایت کنید و با جملات تاکیدی مثبت به ایشان روحیه مثبت را تزریق کنید.

مشاهده
فیلم آموزشی - راهکارهایی برای خوب پول درآوردن و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی هم مفید است.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 942 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image