ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی کجا تدریس خصوصی کنم و از کجا شروع کنم

کجا تدریس خصوصی کنم و از کجا شروع کنم

کجا تدریس خصوصی کنم و از کجا شروع کنم

در این مقاله راهنمایی های خوب و کلی ای در رابطه با نحوه شروع کار تدریس خصوصی و در پاسخ به سوالاتی مانند کجا تدریس خصوصی کنم و تدریس خصوصی را از کجا شروع کنم ارائه شده است. اگر در رابطه با نحوه شروع کار تدریس خصوصی سوال دارید و یا نمی دانید کجا کار تدریس خصوصی را انجام دهید مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم

تدریس خصوصی را از کجا شروع کنم

اگر سوال تدریس خصوصی را از کجا شروع کنم برای شما هم مطرح است مطالعه مقاله
چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم و درآمد کسب نمائیم؟ برای شما مفید می باشد. شاید از هر استاد و معلم تدریس خصوصی ای که الان در کار خودش موفق است سوال بپرسید که کار تدریس خصوصی را از کجا شروع کرده اند به شما بگوید که از طریق همکاری با آموزشگاهها این کار را شروع نموده است. البته بسیاری از مدرسین از همان دوره متوسطه و دانشجویی به دوستان، آشنایان و همکلاسی های خودشان دروس مختلف را آموزش داده اند. اگر شما هم در درس و تحصیل موفق هستید و توانایی انجام کار تدریس را دارید احتمالا به همکلاسی های خودتان در یادگیری دروس مختلف کمک کرده اید و همین می تواند نقطه شروع تدریس خصوصی باشد. یعنی اگر همین الان در دانشگاه مشغول به تحصیل هستید می توانید تراکت چاپ نموده و توزیع کنید و به دانشجویان ضعیف تر آموزش بدهید. البته این کار را در ازای دریافت مبلغ انجام می دهید. می توانید با آموزشگاههای تدریس خصوصی در ارتباط باشید و رزومه خودتان را ارائه دهید و تدریس را شروع کنید. ثبت نام در همین سایت ایران مدرس و یا سایت تدریس ریاضی و یا سایت های اگهی اینترنتی مانند دیوار و شیپور هم می تواند برای جذب شاگرد و شروع کار تدریس مفید باشد. در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید و برای خودتان سایت و وبلاگی بزنید. راهکارهای مختلفی را امتحان کنید و اگر در ابتدای کار پیشرفت خیلی سریع نبود نا امید نشوید. اگر به تدریس علاقه دارید با مداومت ادامه دهید و حتما موفق خواهید شد.

کجا تدریس خصوصی کنم

برای برگزاری کلاس های خصوصی و محل برگزاری کلاس گزینه های مختلفی وجود دارد. کلاس های تدریس خصوصی می تواند در منزل برگزار شود و اکثر دانش آموزان و دانشجویان با این شرایط موافق هستند. وقتی کلاس در منزل برگزار می شود وقت شاگرد در مسیر رسیدن به کلاس تلف نشده و این یکی از مزیت های اصلی کلاس خصوصی در منزل است. کلاس های تدریس خصوصی می تواند در آموزشگاه، محل پیشنهادی استاد، محل کار مدرس، دانشگاه محل تحصیل دانشجو و یا هر مکان مناسب دیگری به صورت توافقی برگزار گردد و برای برگزاری کلاس خصوصی و محل برگزاری آن محدودیتی در کار نیست. حتی در زمان هایی که هوا خوب است در پارک هایی که نیمکت مناسب در نظر گرفته شده است می توان کلاس خصوصی را برگزار نمود. بسیاری از مدرسین با آموزشگاههایی قرار داد دارند و کلاس را به صورت ساعتی اجاره می کنند و در چنین کلاس هایی هم می توان تدریس خصوصی را انجام داد. مدرسین خانم که شاید معمولا در زمینه محل برگزاری کلاس بیشتر سوال یا نگرانی داشته باشند می توانند از تمام گزینه هایی که گفته شد استفاده نمایند. در بسیاری از موارد کلاس ها در منزل مدرس خانم برگزار شده است و خود شاگرد به منزل ایشان مراجعه نموده است. البته همانطور که گفته شد برگزاری کلاس خصوصی در منزل شاگرد یا کلاس خصوصی آنلاین طرفداران بیشتری دارد. اگر کلاس در منزل شاگرد برگزار نشود و استاد شرایط خاصی را برای محل برگزاری کلاس در نظر داشته باشد، در این حالت جذب شاگرد کمی سخت تر خواهد شد.

درآمد تدریس خصوصی

درآمد اساتید و مدرسین تدریس خصوصی به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در مقاله
حداکثر درآمد مدرسین تدریس خصوصی چقدر است؟ توضیحات بسیار خوبی در زمینه درآمد تدریس خصوصی ارائه شده است. درآمد تدریس خصوصی می تواند از 1 میلیون تومان در ماه تا 10 میلیون تومان و حتی 20 میلیون تومان درماه و بیشتر از آن هم متغیر باشد. از همان ابتدای کار به فکر درآمدهای خیلی بالا نباشید. البته نه اینکه ممکن نباشد ولی اگر در ابتدای کار تعداد شاگرد کمی جذب شد و آن طوری که فکر می کنید درآمد بالا نبود باید مداومت داشته باشید و ادامه دهید. در کار تدریس خصوصی زمان هایی متقاضی برای تدریس خصوصی خیلی بالا است و درآمد شما خیلی بالا خواهد بود. اما در زمان های دیگری ممکن است افراد کمی بخواهند از کلاس خصوصی استفاده نمایند و در نتیجه درآمد شما هم خیلی زیاد نباشد. البته به درس هم بستگی دارد. افرادی که در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت دارند معمولا همیشه شاگردهای زیادی دارند ولی به عنوان مثال مدرسین و معلم های تدریس خصوصی ریاضی در ایام امتحانات خیلی سرشان شلوغ است و در ایام نزدیک به عید و تابستان متقاضیان کمتری دارند. مدرسین کنکور هم اگر کارشان خوب باشد معمولا همیشه شاگرد و درآمد بالا دارند. در همان مثال زبان انگلیسی هم درآمد تدریس خصوصی به درسی که تدریس می شود بستگی دارد. به عنوان مثال استادی که زبان انگلیسی متوسطه را درس می دهد مسلما به اندازه معلم زبان کنکور و یا استاد آیلتس با سابقه درآمد ندارد.


شرایط تدریس خصوصی در منزل

کلاس های تدریس خصوصی می تواند در منزل برگزار شود و اکثر متقاضیان تدریس خصوصی هم تمایل دارند که کلاس های خصوصی خودشان را در منزل داشته باشند. در مقاله آموزش خصوصی در منزل و فواید و موارد استفاده آن توضیحات کاملی در رابطه با تدریس خصوصی در منزل ارائه شده است. کلاس هایی که در منزل برگزار می شود معمولا بهتر است در زمان هایی باشد که افراد کمتری در خانه حضور دارند و در یک اتاق آرام و با شرایط مناسب برگزار شود. استاد باید ادب و نزاکت و آداب اجتماعی را به خوبی مد نظر داشته باشد و سعی کند رفتار و شخصیت خوبی را از خودش نشان دهد به گونه ای که کلاس ها ادامه دار باشد. پوشش مناسب برای استاد و شاگرد در کلاس های خصوصی ای که در منزل برگزار می شود بسیار مهم است. کلاس های خصوصی برگزار شده در منزل به دلیل جو راحتی که وجود دارد معمولا بازدهی خوبی هم دارد اما همانطور که گفته شد باید این موارد هم در نظر گرفته شود.

قوانین تدریس خصوصی

برای کار تدریس خصوصی قوانین مکتوب و نوشته شده ای جایی ارائه نشده است. البته مواردی وجود دارد که به صورت عرف باید رعایت شود تا در کار خودتان موفق باشید و متضرر نشوید. در مقاله
قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه توضیحات کاملی در این زمینه ارائه شده است. بسیار خوب است که قرار داد کتبی ای وجود داشته باشد. البته آموزشگاهها معمولا این کار را انجام می دهند اما مدرسینی که به صورت مستقیم شاگرد جذب می کنند معمولا قرار دادی ندارند. در هر صورت، قرار داد اگر نوشته شود مفید است. بسیار خوب است که تمام موارد مد نظر طرفین قبل از شروع کلاس ها گفته شود. اگر کلاس های خصوصی به صورت تضمینی برگزار می شود باید منظور از تضمینی بودن کلاس مشخص گردد. بسیاری از اساتید فقط کیفیت کلاس های خودشان را تضمین می کنند و برخی دیگر نتیجه گرفتن شاگرد خودشان را هم تضمین می نمایند. تعدادی از اساتید بعد از نتیجه گرفتن شاگرد مبلغ را دریافت می کنند و نتیجه گرفتن شاگرد خودشان را تضمین می کنند. اگر این طور است حتما باید قراردادی باشد تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود. اگر کلاس ها حالت معمول دارد به شدت توصیه می شود جلسه به جلسه تسویه حساب انجام شود. نحوه پرداخت هزینه کلاس ها و قیمت تدریس خصوصی برای هر ساعت و یا هر جلسه باید قبل از شروع کلاس ها به وضوح مشخص گردد.

آگهی تدریس خصوصی

یک راهکار بسیار خوب برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی درج آگهی تدریس در سایت های تخصصی تبلیغات تدریس مانند همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و .... است. در ایران مدرس تا سال 99 بیش از 20000 مدرس و استاد تدریس خصوصی ثبت نام کرده اند. با درج تبلیغات تدریس خصوصی در این سایت های تخصصی متقاضیان کلاس خصوصی به صورت مستقیم و بدون واسطه با شما در ارتباط خواهند بود و می توانید کار تدریس را شروع نمائید. درج تبلیغ در این سایت ها رایگان است ولی در صورت تمایل می توانید جزو مدرسین ویژه باشید و بازدهی تبلیغ خودتان و در نتیجه احتمال جذب شاگرد خودتان را افزایش دهید. در مقاله
چگونه آگهی تدریس موفق ثبت کنیم؟ در رابطه با نحوه ثبت آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی مفید و موثر توضیح داده شده است. مزیتی که ثبت تبلیغات در همین سایت ایران مدرس دارد این است که این سایت به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی فعال است و برای اکثر عبارت های تدریس خصوصی در صفحه اول گوگل حضور دارد. نکته دیگر اینکه وقتی شما در اینترنت و در سایت های تخصصی تدریس حضور دارید نه تنها در شهر خودتان و به صورت حضوری می توانید شاگرد جذب کنید و کلاس داشته باشید، بلکه از شهرهای دیگر هم می توانید شاگرد جذب نموده و به صورت اینترنتی و آنلاین کلاس خصوصی برگزار نمائید.

آیا تدریس خصوصی مجوز می خواهد؟

برای شخصی که می خواهد به عنوان یک مدرس و استاد تدریس خصوصی در این زمینه فعالیت داشته باشد مجوز خاصی لازم نیست. اما اگر قصد دارید آموزشگاه تدریس خصوصی داشته باشید حتما مجوزهای لازم را باید اخذ نمائید. حالت دیگری که وجود دارد این است که با چند نفر از دوستان و همکاران خودتان یک گروه آموزشی تشکیل دهید و در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید. در این حالت هم مجوز خاصی لازم نیست ولی اگر برای گروه آموزشی خودتان مجوز داشته باشید و به صورت رسمی کار را انجام دهید مسلما بهتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله
شرایط گرفتن مجوز تدریس خصوصی را بخوانید.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 7788 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image