ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی چرا تدریس خصوصی ریاضی برای پیشرفت در درس ریاضی موثر است؟

چرا تدریس خصوصی ریاضی برای پیشرفت در درس ریاضی موثر است؟

چرا تدریس خصوصی ریاضی برای پیشرفت در درس ریاضی موثر است؟

در این مقاله در رابطه با اینکه چرا کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای پیشرفت در درس ریاضی، گرفتن نمره خوب در این درس و تقویت پایه درس ریاضی مفید و موثر است توضیح داده می شود. اگر در جستجوی یک راهکار بسیار مفید و موثر برای پیشرفت در درس ریاضی هستید حتما استفاده از کلاس های تدریس خصوصی را در نظر داشته باشید.


برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


چرا تدریس خصوصی ریاضی برای پیشرفت در ریاضی


ریاضی یکی از دروس مهم در دوران مدرسه و دانشگاه است. تسلط بر درس ریاضی نه تنها برای گرفتن نمره خوب در این درس مهم است بلکه برای حل تمرینات بسیاری از دروس دیگر لازم است ریاضی را بلد باشید. روش ها و راهکارهای زیادی برای قوی تر شدن در درس ریاضی وجود دارد و یکی از آن روش ها شرکت در کلاس های تدریس خصوصی در منزل یا آنلاین است. دلایل زیر نشان می دهد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هفتم، هشتم، نهم و سایر مقاطع برای پیشرفت در این درس مفید و موثر است:


1- محدودیتی برای تعداد جلسات کلاس های خصوصی ریاضی وجود ندارد


کلاس های خصوصی ریاضی در هر زمانی قابل برگزاری است و محدودیتی برای تعداد جلسات این کلاس ها وجود ندارد. معمولا در کلاس های مدرسه و دانشگاه به دلیل کمبود وقت استاد و معلم ریاضی نمی تواند به تمام سوالات پاسخ دهد به همین دلیل دانش آموزان هم در سوال پرسیدن برای خودشان محدودیت قائل می شوند. در ضمن، اگر دانش آموز یا دانشجویی سوالی از پایه های قبل داشته باشد نمی تواند آن را بپرسد.


کلاس های خصوصی را به هر میزان و هر تعداد جلسه که لازم باشد می توان برگزار نمود. می توان در یک روز حتی 2 یا 3 جلسه کلاس برگزار کرد و به صورت کامل تمرینات و متن کتاب درسی را مورد بررسی قرار داد. هر چند بهتر است کلاس ها با فاصله برگزار شود تا شاگرد خودش هم بتواند تمرین و مسئله حل نماید ولی در هر صورت اینکه تعداد جلسات می تواند به دلخواه انتخاب شود خودش یک مزیت برای کلاس های تدریس خصوصی به حساب می آید. حتی اگر لازم باشد می توان چند جلسه برای تقویت پایه ریاضی برگزار نمود و مباحث پایه ای مانند اتحادها، حد و مشتق، انتگرال، رسم نمودار، نسبت های مثلثاتی، نقطه عطف و ماکزیمم و می نیمم یک تابع، دامنه و برد تابع و ... را مورد بررسی قرار داد و در ادامه سراغ مبحث اصلی مورد نظر رفت.


مطالعه مقاله چگونه به درس ریاضی علاقه مند شویم؟ هم موثر است.



2- معلم خصوصی ریاضی توسط خود شاگرد و یا والدین ایشان انتخاب می شود


در کلاس های گروهی معمولا شاگرد یا والدین ایشان کنترلی بر روی انتخاب معلم ریاضی حاضر در کلاس ندارند. اگر همه ی دانش آموزان یک کلاس هم از نحوه تدریس معلم ریاضی خودشان ناراضی باشند و اعتراض هم بدهند باز هم حداقل برای ترم حاضر نتیجه ای در پی نخواهد داشت و ممکن است ترم های بعد این استاد تغییر کند. اما در کلاس های خصوصی وضعیت کاملا متفاوت است و معلم و استاد ریاضی را خود شاگرد یا والدین ایشان انتخاب می کنند و این مزیت بسیار بزرگی است و یکی از دلایلی است که باعث می شود کلاس های خصوصی برای پیشرفت در درس ریاضی بسیار موثر باشد.


وقتی معلم خوب تدریس می کند و بر درس مسلط است و شاگردی که در کلاس حضور دارد از نحوه تدریس ایشان راضی است مسلما می تواند کلاس بسیار مفید باشد. در همین سایت ایران مدرس با کلیک بر روی لینکی که در بالا معرفی شد می توانید لیست کامل بهترین معلم خصوصی های ریاضی تهران و کل ایران را مشاهده نمائید. در این وب سایت برای تمامی اساتید ریاضی رزومه کامل و سوابق تدریس و شماره تماس مدرسین ثبت شده است و می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با اساتید در ارتباط باشید و یک معلم خوب را برای خودتان انتخاب نمائید.


در رابطه با نحوه انتخاب یک معلم و استاد خوب ریاضی مطالعه مقاله نحوه تشخیص بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و مهمترین نکات برای انتخاب بهترین استاد و معلم تدریس خصوصی ریاضی در تهران مفید است.


3- کلاس های خصوصی در منزل برگزار می شود و جو راحتی دارد


کلاس های خصوصی ریاضی معمولا در منزل و یا به صورت آنلاین برگزار می شود. این کلاس ها چون در منزل برگزار می شود معمولا جو راحت تری دارد و برای پیشرفت در درس و تحصیل به نسبت کلاس های گروهی بازدهی بالاتری هم دارد. در کلاس های گروهی تعداد افراد حاضر در کلاس معمولا زیاد است و همین امر باعث می شود بازدهی کلاس زیاد بالا نباشد. کلاس های خصوصی در هر زمانی که دانش آموز یا دانشجو بازدهی بالاتر و گیرایی بهتری دارد می تواند برگزار شود ولی کلاس های گروهی معمولا در زمان هایی برگزار می شود که انتخابی برای شاگرد وجود ندارد.



در هر صورت، برگزاری کلاس های خصوصی در منزل مزیتی برای این کلاس ها به حساب می آید و باعث می شود بازدهی آن بیشتر هم باشد. در منزل امکان پذیرایی مختصری وجود دارد و معمولا با لباس راحت تری هم می توان در کلاس حاضر شد. بنابراین اگر در جستجوی یک راهکار خوب و پربازده برای یادگیری ریاضی هستید کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل را حتما مد نظر داشته باشید.


این مقاله هم مفید است: تدریس خصوصی ریاضی در منزل داشته باشیم یا آنلاین؟


4- در این کلاس های می توان از پایه های قبل هم سوال پرسید


درس ریاضی درسی است که مطالب ارائه شده در آن برای ریاضی ترم حاضر به مباحث سال های قبل و ترم های گذشته هم ارتباط پیدا می کند. به عنوان مثال دانش آموز یا دانشجویی که در مبحث حد و رفع ابهام در حد و .... اشکال دارد معمولا در محاسبه مشتق هم می تواند مشکل داشته باشد. چون همانطور که می دانید تعریف اولیه مشتق با استفاده از حد انجام می شود. یا دانش آموزی که در مبحث نسبت های مثلثاتی و روابط مثلثاتی اشکال دارد می تواند در انتگرال گیری هم به مشکل برخورد کند. چون برای محاسبه انتگرال های مثلثاتی لازم است بر مبحث نسبت های مثلثاتی مسلط بود. یا در بسیاری از موارد از تغییر متغیر مثلثاتی استفاده می شود. تسلط بر فرمول های مشتق هم برای محاسبه انتگرال لازم است.


بنابراین همانطور که مشاهده می شود مباحث ریاضی به هم ربط دارد و در بسیاری از موارد شاگردی که نمی تواند مسائل ریاضی این ترم را حل کند به احتمال زیاد به صورت پایه ای در درس ریاضی اشکال دارد و لازم است اشکالات پایه های قبل هم برطرف گردد. در کلاس های مدرسه و دانشگاه فرصت برای پرسیدن سوال از پایه های قبلی اصلا وجود ندارد. در کلاس های خصوصی می توان با خیال راحت هر سوالی را پرسید. به همین علت کلاس های خصوصی برای پیشرفت در ریاضی بسیار مفید است.


مطالعه مقاله قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای) هم مفید است.


5- سطح کلاس انعطاف دارد و متناسب با معلومات شاگرد برگزار می گردد


در کلاس های مدرسه و دانشگاه و حتی در فیلم های آموزشی و کتاب های کمک آموزشی مطالبی که ارائه می شود کلی است و بر مبنای سرفصل های مشخصی درس ارائه می شود. در کلاس های مدرسه و دانشگاه ممکن است مطالبی برای عده ای از افراد حاضر در کلاس مفید باشد و لی برای شاگردهای دیگر ممکن است سخت به نظر برسد و حتی برای برخی دیگر خسته کننده باشد. در کلاس های گروهی آموزش ریاضی شاگرد باید سعی کند خودش را با کلاس هماهنگ کند و هر جوری که شده خودش را به کلاس برساند.


در کلاس های مدرسه و دانشگاه استاد و معلم ریاضی حاضر در کلاس نمی تواند خودش را با تمام شاگردها هماهنگ کند و به گونه ای تدریس کند که حتما برای همه قابل فهم و مفید باشد. اما در کلاس های خصوصی استاد و معلمی که در کلاس حاضر است چون فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد خودش را با ایشان هماهنگ می کند و مطالب را به گونه ای ارائه می نماید که برای شاگرد خودش حتما مفید باشد. اگر دانش آموزی ضعیف است از مطالب پایه ای تر شروع می کند. اگر دانش آموز یا دانشجویی متوسط است سعی می کند مطالب سطح بالاتری را ارائه نماید. کلاس های خصوصی کاملا منعطف می باشد و به همین دلیل بازدهی بالایی دارد.


6- در ایام امتحانات هم می توان از این کلاس ها استفاده کرد


در ایام امتحانات معمولا دروس مختلف و از جمله درس ریاضی با جدیت بیشتری مطالعه می شود. حتی دانش آموزان و دانشجویانی که در طول ترم درس نخوانده اند در ایام امتحانات سعی می کنند خودشان را به کلاس برسانند و درس بخوانند تا در امتحان موفق باشند. در این حالت، وقتی دانش آموز یا دانشجو سعی می کند خودش را آماده نماید و خوب ریاضی را بخواند اشکالاتی که دارد مشخص می شود و از هر زمان دیگری بیشتر به راهنمایی نیاز پیدا خواهد کرد. در ایام امتحانات معمولا به معلم اصلی درس دسترسی وجود ندارد و همچنین نمی توان روی نظر دوستان و همکلاسی ها هم زیاد حساب باز کرد چرا که ممکن است خودشان درس را خوب متوجه نشده باشند. در این ایام استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی بسیار مفید است.


البته توصیه می شود مطالعه درس برای ایام امتحانات باقی گذاشته نشود. اما در هر صورت، اینکه می توان در ایام امتحانات و فرجه ها برای درس ریاضی از کلاس های خصوصی استفاده کرد و رفع اشکال نمود یک مزیت برای این کلاس ها به حساب می آید. حتی شب امتحان می توان نمونه سوال امتحانی حل کرد و رفع اشکال و جمع بندی انجام داد. به این ترتیب احتمال گرفتن نمره خوب در درس ریاضی به مقدار بسیار زیادی افزایش می یابد.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: راهکارهایی برای قبول شدن در امتحان ریاضی با شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی


7- در ایام تابستان و تعطیلات هم می توان کلاس برگزار نمود


اگر می خواهید واقعا در درس ریاضی پیشرفت کنید و حتی نابغه ریاضی شوید، اگر می خواهید پایه ریاضی خودتان را تقویت نمائید و در این درس قوی شوید، اگر می خواهید ریاضیدان شوید و به یادگیری آن در سطح بالا علاقه مند هستید و یا اگر در این درس اشکالات پایه ای دارید و می خواهید این اشکالات برای همیشه از بین بروند و نمرات خوبی در این درس بگیرید، در هر صورت در ایام تعطیلات و تابستان می توانید یک معلم خوب ریاضی را در کنار خودتان داشته باشید. یک دلیل دیگر برای مفید بودن کلاس های خصوصی ریاضی این است که در ایام تعطیلات هم قابل برگزاری بوده و می تواند باعث پیشرفت قابل توجهی گردد.


در ایام تابستان می توان روی بحث های پایه ای درس ریاضی مانند دامنه و برد تابع، حد و مشتق و انتگرال، نحوه رسم نمودار تابع، ترکیب توابع، انواع روش های انتگرال گیری مانند جزء به جزء، تغییر متغیر و ... کار کرد. در ایام تابستان حتی می توان در کلاس های خصوصی ریاضی برای موفق شدن در کنکور تست های زیادی را مورد بررسی قرار داد و در این درس به تسلط کامل رسید.


سخن آخر


در این مقاله در رابطه با دلایلی که نشان می دهد (چرا تدریس خصوصی ریاضی برای پیشرفت در درس ریاضی موثر است؟) توضیح داده شد. کلاس خصوصی ریاضی چون دقیقا مطابق با نیازهای شاگرد و برای رفع اشکالات ایشان برگزار می شود بسیار موثر است. البته باید کلاس ها را زودتر شروع کنید و حل تمرین و مسئله توسط دانش آموز یا دانشجو همزمان با برگزاری کلاس ها هم بسیار لازم می باشد.


مطالعه مقاله 12 راهکار موثر و مفید برای استفاده بهتر از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 749 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image