ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی ویژگی های بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی

ویژگی های بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی

ویژگی های بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی

در این مقاله در رابطه با ویژگی ها و مشخصات بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر در جستجوی بهترین معلم خصوصی هستید و یا می خواهید خودتان در کار تدریس خصوصی پیشرفت کنید مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین مدرسین و معلم های تدریس خصوصی خانم و آقا در تهران


ویژگی های بهترین معلم های خصوصی


اگر می خواهید در درس و تحصیل موفق شوید و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید ... اگر قصد دارید در کمترین زمان ریاضی، فیزیک و سایر دروس را یاد بگیرید ... در هر صورت بهتر است با یکی از بهترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی، شیمی، زبان، عربی و ... کلاس داشته باشید. در این مقاله در رابطه با خصوصیات بهترین معلم های خصوصی تهران، کرج، اصفهان، مشهد، تبریز و کل ایران توضیح داده شده است.


علاقه به فعالیت در زمینه تدریس خصوصی


در هر کاری موفق ترین و بهترین افراد کسانی هستند که به کار و حرفه خودشان علاقه دارند. مدرسینی که با علاقه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی را انتخاب کرده اند این علاقه به کار را در حرکات و نحوه رفتار و حتی چگونگی ارائه درس نشان می دهند و این باعث می شود شاگردهای ایشان هم به درس علاقه مند شده و نتیجه بهتری بگیرند.


انتخاب درست دروس تدریسی بر مبنای تعداد متقاضی و علاقه


اینکه می گویند هر کسی برای کاری ساخته شده است واقعا درست است. اگر یک استاد و مدرس به درس فیزیک علاقه دارد و از تدریس آن لذت می برد واقعا بهتر است در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت داشته باشد. این استاد ممکن است در کلاس های تدریس خصوصی شیمی یا ریاضی و آمار اصلا بازدهی خوبی نداشته باشد. دروس پرمتقاضی را که خودتان به تدریس آن دروس علاقه دارید انتخاب نمائید.


سر وقت حاضر شدن در کلاس های خصوصی


بهترین مدرسین معمولا وقت شناس هم هستند. این اساتید برای وقت شاگردهای خودشان ارزش قائل هستند و حتی 5 دقیقه زودتر از وقتی که گفته شده است در کلاس حاضر می شوند. این وقت شناسی استاد باعث می شود شاگرد ایشان هم کلاس را جدی تر بگیرد و سعی کند خودش هم سر وقت در کلاس حاضر شود. بهترین اساتید مسائلی مانند ترافیک مسیر و .... را هم در نظر می گیرند و با وجود تمام این موارد در کلاس سر وقت حاضر می شوند.


مطالعه مقاله راهکارهایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی هم مفید است.


انجام کار اضافه بدون چشم داشت و توقع


مدرسین موفق معمولا بدون اینکه توقعی داشته باشند برای شاگردهای خودشان حتی خارج از وقت کلاس زمان هایی را در نظر می گیرند و ایشان را برای موفقیت در تحصیل و در زمینه برنامه ریزی و مطالعه درست و ... راهنمایی می کنند. بهترین اساتید می دانند که این وقت های اضافه ای که در نظر می گیرند باعث می شود شاگرد ایشان بهتر نتیجه بگیرد و حتی شاگردهای دیگری را هم به استاد معرفی نماید.


تسلط 100 درصدی بر دروس تدریسی


برای موفقیت در کار تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از این شغل تسلط 100 درصدی بر دروس تدریسی کاملا لازم و ضروروی است. در همان جلسه اول اگر نحوه تدریس خوب و رضایت بخش نباشد کلاس ها کنسل می گردد. اساتید خوب این نکته مهم و اساسی را می دانند و همواره دروس تدریسی خودشان را مرور می کنند تا بر آن 100 درصد مسلط باشند. تاخیر در پاسخ دادن به یک سوال یا بلد نبودن پاسخ یک سوال در کلاس های خصوصی مساوی است با کنسل شدن کل کلاس ها و از دست دادن شاگردی که ممکن بود چند ترم با این استاد کلاس داشته باشد.


حمایت و پشتیبانی کامل از شاگردها تا گرفتن بهترین نتیجه


اساتیدی که در کار تدریس خصوصی موفق هستند و درآمدهای بالایی دارند موفقیت خودشان را در گرو موفقیت شاگردهایشان می دانند و تا گرفتن بهترین نتیجه از شاگردهایشان حمایت و پشتیبانی کامل را به عمل می آورند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای اینکه بتوانند در امتحان و کنکور نتیجه خوبی بگیرند به حمایت روحی و پشتیبانی نیاز دارند و اساتید خوب این نیاز را برآورده می کنند.


در دسترس بودن تا شب امتحان و حتی بعد از امتحان


ممکن است بعضا در امتحان میان ترم دانش آموز یا دانشجویی عملکرد خوبی نداشته باشد و سوالات امتحان خیلی سخت در نظر گرفته شده باشد. در چنین حالتی اگر استاد در دسترس باشد و شاگرد بتواند با ایشان تماس بگیرد می تواند کمی از استرس ها را کاهش دهد. حرف زدن با شاگرد نباید فقط محدود به کلاس باشد و استاد باید مانند یک دوست خوب همواره در دسترس باشد و حمایت کند.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه بهترین تدریس خصوصی را داشته باشیم؟


تعهد به کار تدریس خصوصی برای حصول بهترین نتیجه


بهترین معلم های تدریس خصوصی به کار خودشان متعهد هستند. این اساتید حتی اگر قرار داد با شاگرد به گونه دیگری در نظر گرفته شده باشد پیش خودشان فرض می کنند کلاس تضمینی است و اگر نتیجه ای حاصل نشود هزینه کلاس ها به ایشان پرداخت نخواهد شد. تعهدی که اساتید خوب به کارشان دارند باعث می شود شاگردهای ایشان حاضر نشوند با استاد دیگری کلاس داشته باشند.


ارزیابی مداوم در طول برگزاری کلاس ها


مدرسین خوب به صورت مداوم شاگردهای خودشان و در حقیقت نتیجه کلاس را مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر پیشرفت قابل قبول نباشد نحوه برگزاری کلاس ها و ارائه درس را تغییر می دهند تا شرایط بهتر شود. این اساتید مسئولیت نتیجه را به عهده می گیرند و اگر نتیجه ارزیابی خوب نباشد به فکر این هستند که چه کاری باید انجام دهند تا شرایط بهتر شود.


جدیت در کار و داشتن انعطاف در روش تدریس


بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که در کلاس های تدریس خصوصی شرکت می کنند ممکن است زیاد عادت به درس خواندن نداشته باشند و یا تنبلی کنند و به درس اهمیت ندهند. در این حالت اساتید خوب معمولا جدیت به خرج می دهند و انجام ندادن تمرینات و درس نخواندن را قبول نمی کنند. از طرف دیگر، بهترین اساتید در نحوه ارائه درس انعطاف دارند و خودشان را به گونه ای تنظیم می کنند تا در نهایت کلاس برای شاگرد ایشان مفید باشد.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 22 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران


بهترین معلم خصوصی ریاضی، لیست 31 معلم برتر ریاضی تهران و کل ایران


بهترین مدرسین فیزیک (لیست 22 استاد و معلم خصوصی برتر فیزیک)


تدریس دو طرفه و ایجاد فضای دوستانه و متنوع در کلاس


بسیار مهم است که شاگردی که در کلاس حضور دارد با درس درگیر شود. به این معنی که استاد به گونه ای روند کلاس را پیش ببرد که شاگرد هم مشارکت داشته باشد. باید از ایشان سوال پرسیده شود و حتی از شاگرد باید توضیح خواست. اساتید خوب جو و فضای دوستانه ای را در کلاس ایجاد می کنند و از شاگرد خودشان مرتبا سوال می پرسند و نظر خواهی می کنند به گونه ای که تدریس بیشتر به شکل یک گپ دوستانه و حرف زدن دو نفره به نظر می رسد تا اینکه فقط شخصی به عنوان مدرس حرف بزند و شاگرد هم فقط گوش کند.


ارائه گزارش به والدین و ارتباط منظم با آنها


برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن، مدرسین خوب از هر امکانی که در اختیار دارند استفاده می کنند. یکی از امکاناتی که وجود دارد و باید به آن اهمیت داد نفوذ والدین بر فرزند خودشان و تسلط آنها است. ممکن است در کلاس های خصوصی شاگرد خیلی نخواهد درس بخواند و تنبلی کند. در این موارد می توان از والدین کمک گرفت. علاوه بر این اساتید خوب مرتبا به والدین گزارش می دهند و در رابطه با نحوه پیشرفت کلاس ها و خوب نتیجه گرفتن و ... با ایشان مشورت می کنند.


تلاش مداوم برای بهتر شدن نحوه تدریس و ارائه درس


در هر کاری می توان مرتبا بهتر شد و حد بالایی برای افزایش کیفیت وجود ندارد. بهترین اساتید تدریس خصوصی در حال حاضر در هر جایگاهی که هستند و به هر میزان که خوب تدریس می کنند و موفق هستند باز هم متوقف نمی شوند و مرتبا در حال یادگیری هستند. یادگیری می تواند در زمینه خود دروسی باشد که قرار است درس داده شود و یا در زمینه موفقیت تحصیلی و یا حتی انواع روش های پربازده و بهینه تدریس و چگونگی ارائه درس با بهترین کیفیت ممکن باشد.


ارائه درس در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت


ممکن است بعضی از اساتید بدشان نیاید که تعداد جلسات بیشتری داشته باشند و به این ترتیب درآمد بیشتری کسب کنند. اما اساتید خوب و موفق ترین مدرسین سعی می کنند در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت درس را ارائه نمایند و تعداد جلسات را بدون دلیل افزایش ندهند. اگر تعداد جلسات بیشتری برای گرفتن نتیجه بهتر و یا حل نمونه سوال امتحانی و تمرین لازم باشد ایرادی ندارد ولی مهم است که از زمان تمام جلسات به خوبی استفاده نمود.


مطالعه مقاله چگونه در تدریس خصوصی موفق تر باشیم و بهتر عمل کنیم؟ هم پیشنهاد می گردد.


استفاده از نظرات شاگرد در نحوه برگزاری کلاس


در کار تدریس خصوصی شاگردهایی که در کلاس های خصوصی حاضر می شوند استعداد، پیشینه، سطح درسی و خصوصیات متفاوت با یکدیگر دارند. یک استاد خوب می داند که هر شاگرد یک پروژه جدید است و باید با هوش بالا و با دقت زیاد در رابطه با نحوه تدریس به هر شاگرد تصمیم گیری کرد و به صورت مرتب نحوه تدریس را اصلاح نمود. بهترین مدرسین از شاگردهای خودشان نظر خواهی می کنند و کلاس را به گونه ای پیش می برند که برای ایشان مفید باشد.


کلام آخر


بهترین مدرسین خصوصی به کار خودشان علاقه دارند، بر دروس تدریسی خودشان مسلط هستند و در کمترین زمان شاگردهای خودشان را به نتیجه عالی می رسانند. در این مقاله این موارد با جزئیات کامل توضیح داده شد. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com اساتید عالی و برجسته ای حضور دارند که می توانید کلاس خصوصی را با ایشان هماهنگ نمائید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 953 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image