ارتباط مستقیم با 30699 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی اولین جلسه تدریس زبان (کلاس های خصوصی و گروهی)

اولین جلسه تدریس زبان (کلاس های خصوصی و گروهی)

اولین جلسه تدریس زبان (کلاس های خصوصی و گروهی)

در این مقاله در رابطه با نحوه برگزاری موفقیت آمیز اولین جلسه تدریس زبان در کلاس های خصوصی و گروهی توضیح داده می شود. برای موفقیت در کار تدریس باید جلسه اول را بسیار عالی برگزار نمائید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه تدریس زبان را شروع کنیم


اولین جلسه تدریس زبان در کلاس های خصوصی


در مقالات قبلی ارائه شده در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com توضیح داده شده است که باید خیلی زیاد حواستان به جلسه اول کلاس های تدریس خصوصی باشد. در کلاس های زبان هم که به صورت خصوصی در منزل یا آموزشگاه برگزار می شود باز هم باید هوای جلسه اول را داشته باشید. البته نباید در جلسه اول استرس داشته باشید یا فکر کنید که ممکن است کار خراپ شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین تدریسی که بلد هستید را در جلسه اول کلاس ارائه دهید. در جلسه اول کلاس های تدریس خصوصی زبان معمولا استاد مورد ارزیابی قرار می گیرد و والدین و خود شاگرد هم با دقت به نحوه تدریس ایشان نگاه می کند تا ببینید آیا استاد خوبی است یا نه. جلسه اول در واقع جلسه جلب اعتماد است.


در جلسه اول کلاس خصوصی زبان باید با آمادگی کامل حاضر شوید. تا جایی که می توانید بر درس مسلط باشید. وقتی آموزشگاه کلاسی را به شما واگذار می کند و یا خودتان شاگردی را جذب می کنید دقیق از ایشان بپرسید که چه کتابی و چه مقطعی را در نظر دارند و در صورت لزوم قبل از حضور در کلاس مطالعه درس را در نظر داشته باشید. در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی در جلسه اول به سرعت باید متوجه شوید چه نوع تدریسی مد نظر شاگرد شما است و چند بار از ایشان بپرسید که روند برگزاری کلاس مناسب است یا باید تغییری ایجاد کنید. با اعتماد به نفس بالا و با انرژی حرف بزنید و سعی کنید بهترین جلسه تدریس خودتان را داشته باشید. در کلاس های خصوصی جلسه اول اگر عالی عمل کنید ادامه پیدا کردن کلاس ها تضمین می شود.


مطالعه مقاله چگونه مدرس زبان انگلیسی شویم یا چگونه میتوان معلم زبان شد یا تدریس خصوصی زبان انگلیسی و کسب درآمد حداکثری (ویژه مدرسین) هم مفید است.


اولین جلسه تدریس زبان در کلاس های گروهی


در کلاس های گروهی ممکن است اساتید کمی استرس و اضطراب بیشتری داشته باشند و در واقع چون تعداد شاگردهای بیشتری در کلاس حاضر هستند شاید استاد و معلم زبان فکر کند کار سخت تری را در پیش رو دارد و ممکن است سوالی پرسیده شود که نتواند آن را پاسخ دهد. به هر حال چون شاگردهای بیشتری در کلاس حضور دارند باید با آمادگی بیشتری در کلاس حاضر شوید. اما نکته دیگری وجود دارد و آن هم اینکه در کلاس های گروهی چون سرفصل ها توسط خود استاد مشخص می شود اگر در جلسه اول خیلی عملکرد عالی هم نباشد کلاس ها کنسل نمی شود. در کلاس های خصوصی معمولا چون هزینه بالایی توسط شاگرد پرداخت می شود و فاصله تا امتحان هم معمولا زیاد نیست، اگر جلسه اول استاد خوب تدریس نکند فورا استاد دیگری جایگزین خواهد شد.





در کلاس های گروهی چنین حساسیت بالایی معمولا وجود ندارد و اگر جلسه اول کلاس زبان خیلی هم عالی نباشد منجر به از دست رفتن کلاس نمی شود. البته اگر در طول ترم کلا نحوه تدریس خوب نباشد در این حالت هم کلاس کنسل خواهد شد. در هر صورت، باید سعی کنید در کلاس های گروهی تدریس زبان هم با تسلط بالا حاضر شوید و جلسه اول بهترین عملکرد خودتان را داشته باشید. با جدیت درس را ارائه دهید و در عین حال که احترام شاگردها را نگه می دارید اجازه بر هم زدن نظم کلاس را به کسی ندهید. البته اگر از همان جلسه اول کلاس خوی و جذاب و پرمحتوایی داشته باشید معمولا جو کلاس مثبت بوده و شاگردها هم همکاری لازم را خواهند داشت.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟


نکات تکمیلی در رابطه با اولین جلسه کلاس های خصوصی و گروهی زبان


در این بخش به صورت خلاصه جمع بندی مطالب قبلی ارائه شده و در رابطه با اولین جلسه تدریس زبان نکات تکمیلی ارائه می گردد.


1- قبل از حضور در کلاس های خصوصی یا گروهی زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری در رابطه با اینکه چه مطلبی را قرار است تدریس کنید اطلاعات کاملی را بدست آورید و بر آن به صورت کامل مسلط شوید. در اولین جلسه کلاس و حتی جلسات بعدی هم کاملا مسلط حاضر شوید.


2- علاوه بر اینکه بر درس تسلط دارید باید از همان جلسه اول سعی کنید مطالب را ارائه نمائید که در جهت اهداف شاگرد خودتان باشد. در کلاس خصوصی زبان از شاگرد خودتان بپرسید که چه نتیجه ای می خواهد بگیرد و چه نوع تدریسی را می پسندد. باید مطالبی را ارائه کنید که مد نظر شاگردتان است.


3- در جلسه اول کلاس زبان بهترین حالت تدریس خودتان را داشته باشید. با انرژی بالا حرف بزنید و سعی کنید در کمترین زمان بیشترین حجم مطالب را ارائه نمائید. باید چند بار در فاصله های زمانی مختلف از شاگرد خودتان بپرسید که آیا نحوه تدریس را دوست دارند یا نه و نظر ایشان را هم جویا شوید.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم


4- در همان جلسه اول کلاس و حتی در جلسات بعد هم سعی کنید از منابعی که خود شاگردتان دارد در کلاس های خصوصی استفاده نمائید. در کلاس گروهی سرفصل و منبع را خودتان مشخص می کنید. در کلاس خصوصی جزوه یادداشت شده توسط خود شاگردتان در کلاس های اصلی خودش، بهترین منبع برای تدریس است.


5- با اعتماد به نفس بالا حرف بزنید و تدریس کنید. اگر جایی سوالی از شما پرسیده شد و در آن زمان جواب را بلد نبودید سعی کنید به گونه ای بحث را به سمت مطالب دیگر منحرف کنید و بگوئید که بعدا این مطلب گفته خواهد شد. در ادامه در اولین زمان مطالعه کنید و جواب درست را ارائه نمائید.


6- هم در کلاس های خصوصی زبان و هم در کلاس های گروهی، هم در جلسه اول تدریس و هم در جلسات بعدی سعی کنید شاگرد و یا شاگردهای خودتان را در بحث مشارکت دهید. از ایشان سوال بپرسید و توضیح بخواهید. به این ترتیب حواسشان کمتر پرت شده و بیشتر یاد می گیرند.


حتما بخوانید: چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟


7- هم در اولین جلسه تدریس زبان و هم در جلسات بعدی با تعهد تدریس کنید و هدف خودتان را به موفقیت رساندن شاگردتان قرار دهید. اگر شاگرد شما و والدین ایشان ببینند که شما بر درس کاملا مسلط هستید و تمام تلاش خودتان را برای موفق شدن شاگردتان انجام می دهید حتی شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد.


مطالعه این مقاله هم مفید است: اولین جلسه تدریس خصوصی و جلسه اول تدریس در دانشگاه


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 22399 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image