ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
معلم خصوصی آیلتس بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی دلایل تدریس بهتر اساتید در کلاس های خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه

دلایل تدریس بهتر اساتید در کلاس های خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه

دلایل تدریس بهتر اساتید در کلاس های خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه

معلمان، اساتید و مدرسین معمولا در کلاس های تدریس خصوصی به نسبت کلاس های مدرسه و دانشگاه بهتر درس می دهند و شاگردهای آنها هم نتیجه بهتری می گیرند.


پیشنهاد ایران مدرس: 46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب


تدریس بهتر اساتید در کلاس خصوصی


در این بخش به صورت خلاصه دلایل این بهتر تدریس کردن بررسی می شود. موارد زیر در این راستا حائز اهمیت است:


1- در کلاس های تدریس خصوصی شاگردها می توانند مدرس و معلم خودشان را انتخاب کنند و در ضمن اگر از نحوه تدریس مدرس خصوصی فعلی خودشان رضایت نداشته باشند می توانند کلاس ها را با استاد دیگری هماهنگ کنند. به همین دلیل معلم تدریس خصوصی برای اینکه کلاس را از دست ندهند و بتوانند شاگردهای خودشان را حفظ کنند تلاش می کنند کیفیت کلاس را در سطح بالایی نگه دارند. در کلاس های مدرسه و دانشگاه در انتهای ترم فقط یک نظرسنجی انجام می شود و در طول ترم اگر شاگردها خیلی هم راضی نباشند برای جایگزین کردن مدرس کار خاصی نمی توانند انجام دهند.


2- در کلاس های تدریس خصوصی در صورتیکه معلم خصوصی خوب تدریس کند و شاگرد ایشان نتیجه خوبی بگیرد هم افراد دیگری را معرفی خواهد کرد و هم خود شاگرد ترمهای بعد هم برای درس های دیگر خودش دوباره باز خواهد گشت. بنابراین اساتید در کلاس های خصوصی برای اینکه بتوانند رزومه خوبی داشته باشند و شاگردهای بیشتری را جذب کنند برای ارائه با کیفیت درس و به نتیجه رساندن شاگردهایشان تلاش بیشتری می کنند.


مطالعه کنید: چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟


3- در کلاس های تدریس خصوصی مدرس فقط با یک نفر شاگرد (و یا در کلاس های نیمه خصوصی با دو یا سه نفر شاگرد) سر و کار دارد و در این حالت کافی است سطح کلاس را متناسب با ایشان تنظیم کند و درس را به گونه ای ارائه نماید که برای ایشان مفید باشد. در کلاس های گروهی با 30 یا 40 نفر شاگرد ممکن است مدرس به تدریج خودش را به صورت متوسط با سطح کلاس هماهنگ کند ولی باز هم افرادی هستند که درس را خوب متوجه نمی شوند و ممکن است مطالب برای بعضی دیگر خسته کننده باشد.



در کلاس های گروهی می توان باز خوب تدریس کرد ولی چون سطح سواد و بار علمی افراد حاضر در کلاس یکسان نیست در نهایت ممکن است این کلاس ها برای تمامی افراد مفید نباشد. در کلاس های خصوصی اگر شاگرد ضعیف باشد استاد مطالب را به صورت پایه ای تر ارائه می نماید و اگر خود شخص حاضر در کلاس مطالب پایه ای را بلد باشد می تواند سطح کلاس را ارتقا دهد. در نتیجه این کلاس ها همیشه مفید است.


مطالعه کنید: نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل


4- در کلاس های خصوصی تعداد جلسات با توجه به نیاز و با توجه به حجم مطالب تعیین می شود در نتیجه بازدهی کلاس بیشتر است و مدرس هم با خیال راحت و بدون نگرانی از کمبود وقت می تواند به اندازه کافی توضیح دهد و مثال بزند و تمرین حل کند تا در نهایت مطلب خوب جا بیفتد. کلاس های خصوصی معمولا در منزل برگزار می شود و جو راحت تری هم دارد و هم بازدهی آن برای شاگردها بیشتر است و هم استاد راحت تر تدریس می کند.


حتما بخوانید: مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن


جمع بندی و نتیجه گیری


با توجه به مطالب ارائه شده، چون در کلاس های خصوصی هم ادامه پیدا کردن کلاس ها و جذب شاگرد بیشتر به تدریس خوب معلم بستگی دارد و چون در کل معلم با یک نفر شاگرد سر و کار دارد و می تواند سطح کلاس را به گونه ای در نظر بگیرد که برای شاگردش مفید باشد، در نهایت اساتید معمولا در این کلاس ها بهتر تدریس می کنند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 860 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image