ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی در چه مواردی نباید از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرد؟

در چه مواردی نباید از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرد؟

در چه مواردی نباید از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرد؟

کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل بسیار مفید است. این کلاس ها می تواند به جبران ضعف ها و رفع اشکال کمک زیادی بکند.


البته مواردی هم وجود دارد که در آن موارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی شاید خیلی مفید نباشد و یا لزومی نداشته باشد از این کلاس ها استفاده کرد. در ادامه چند مثال ارائه می گردد که در آن موارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی لازم نیست یا شاید خیلی مفید نباشد.


استفاده درست از تدریس خصوصی


1- ممکن است شما برای بعضی از دروس به استفاده از کلاس های تدریس خصوصی نیاز داشته باشید ولی برای دروس دیگری استفاده از این کلاس ها برای شما مفید نباشد. لزومی ندارد برای همه ی دروسی که در طول ترم دارید از کلاس های خصوصی استفاده نمائید. می توانید برای دروس مختلف به تناسب نیاز از این کلاس های استفاده نمائید و برای بعضی ار دروس حتی کلاس خصوصی نداشته باشید.  به عنوان مثال شاید شما در درس ریاضی اشکالات پایه ای داشته باشید و از همان اوایل ترم از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. شاید در درس فیزیک اشکالات جزئی تری داشته باشید و 3 یا 4 جلسه کلاس کافی باشد و ممکن است برای درس عربی، زبان و سایر دروس خودتان استفاده از این کلاس ها اصلا لازم نباشد.


مطالعه نمائید: راهکارهای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل


2- در حالت دیگر ممکن است شما به لحاظ درسی و تحصیلی خودتان در سطح خوبی قرار داشته باشید و در کل استفاده از کلاس های خصوصی را لازم نداشته باشید. در این حالت باز هم تدریس خصوصی برای شما کاربرد دارد البته به این شکل که به دانش اموزان و دانشجویان ضعیف تر می توانید درس بدهید. به هر حال اگر ترم های قبل هم نمرات خوبی گرفته اید و در دروس مختلف اشکالی ندارید لزومی ندارد در این کلاس ها شرکت کنید. ولی اگر مثلا معدل شما حتی حدود 17 است دو معدل بالایی دارید (در مقطع دانشگاه این معدل معدل الف است و معدل بالایی به حساب می آید) ولی باز هم می خواهید بهتر شوید، باز هم برای رسیدن از سطح متوسط و خوب به سطح بسیار عالی کلاس های خصوصی مفید است.



حتما بخوانید: چگونه از کلاس تدریس خصوصی برای موفقیت تحصیلی استفاده کنیم؟


3- در حالتی که زمان زیادی تا امتحان باقی نمانده است (مثلا یکی دو روز مانده با امتحان) و شما درس را اصلا نخوانده اید شاید بخواهید با یک معلم خصوصی هماهنگ کنید و در ان یکی دو روز کل کتاب را به پایان برسانید. البته بهتر است این حال اتفاق نیفتد و در طول ترم درس ها خوانده شود. نکته ای که وجود دارد این است که اگر در طول یکی دو روز مانده به امتحان کل کتاب درسی را هم تمام کنید، چون ذهن شما فرصت دسته بندی مطالب و تسلط بر آن را ندارد به احتمال زیاد در امتحان نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید. بنابراین در این حالت هم شاید استفاده از کلاس های خصوصی خیلی مفید نباشد. البته اگر درس را خوانده باشید و برای رفع اشکال، حل نمونه سوالات امتحانی و یا جمع بندی درس بخواهید از این کلاس ها استفاده کنید می تواند بسیار مفید و موثر باشد.



این مقاله هم مفید است: قیمت تدریس خصوصی در منزل چگونه مشخص می شود؟


سخن آخر


با توجه به مطالب ارائه شده در حالتی که خودتان بر بعضی از دروس یا تمام دروس مسلط هستید و یا در حالتی که درس تا یکی دو روز مانده به امتحان اصلا خوانده نشده است، استفاده از کلاس های تدریس خصوصی شاید لازم نباشد و یا نتواند بسیار مفید باشد. بهتر است برای دروسی که در آن اشکال دارید از این کلاس ها استفاده کنید و به دتناسب تعداد جلسات مورد نیاز زود شروع کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 575 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image