ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 5 راهکار برای بهترین استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

5 راهکار برای بهترین استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

5 راهکار برای بهترین استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

در این بخش در مورد اینکه چگونه بهترین استفاده را از کلاسهای تدریس خصوصی داشته باشیم مطالبی ارائه می گردد. برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس خصوصی ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مقاله در مورد تدریس و یادگیری


بهترین استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی


کلاسهای خصوصی را می توان مانند یک امکان خوب دید که با استفاده از آن می توان در درس و تحصیل پیشرفت کرد. ولی به هر حال بعضا مواردی پیش می آید که دانش آموز یا دانشجو در کلاسهای خصوصی هم شرکت می کند ولی نتیجه خوبی نمی گیرد. اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیافتد و از کلاسهای خصوصی بهترین استفاده را داشته باشید موارد زیر را در نظر بگیرید.


1- به اندازه کافی زود شروع کنید


در بسیاری از موارد دانش آموز یا دانشجو یکی دو هفته مانده به امتحانات به ذهنش خطور می کند که باید درس بخواند و در طول ترم کلا هیچ کاری را انجام نداده است. این مورد می تواند بسیار روی بازدهی کار تاثیر بگذارد. به هر حال کلاسهای خصوصی مفید است ولی اگر زمان کافی نداشته باشید و فاصله بین جلسات به اندازه کافی زیاد نباشد نمی توانید درس را به خوبی هضم کنید.


در چنین مواردی معمولا درس در کلاسهای خصوصی به پایان می رسد ولی استفاده کمی برای شاگرد در جلسه امتحان دارد. بنابراین به تناسب اشکالاتی که دارید و به تناسب مباحثی که خوب بلد نیستید به اندازه کافی زود شروع کنید. اگر فقط رفع اشکال لازم دارید ایرادی ندارد ولی اگر به صورت عمقی در این کلاسها قرار است درس خوانده شود باید زودتر شروع نمائید.


چگونه کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند موثر باشد؟


2- با یک معلم خوب کلاسها را هماهنگ کنید


حالت دیگری هم ممکن است اتفاق بیافتد که منجر به خوب نتیجه گرفتن شاگرد نشود. اگر معلم یا مدرسی که در کلاس حضور دارد بر درس مسلط نباشد کار سخت می شود. بنابراین از همان ابتدای کار سعی کنید با یک استاد خوب کلاسها را برگزار کنید. در ایران مدرس (همین سایت) لیست کامل اساتید ارائه شده است و می توانید با مشاهده رزومه و سوابق تدریس اساتید معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. (مشاهده لیست کامل مدرسین خصوصی). در این وب سایت واسطه ای در کار نیست و به صورت مستقیم شماره اساتید قابل مشاهده است.


3- از کلاسهای خصوصی انتظار معقولی داشته باشید


توجه داشته باشید که کلاسهای خصوصی معجزه نمی کند و مدرس و معلم خصوصی هم نه به جای شما درس می خواند و نه می تواند به جای شما در جلسه امتحان حاضر باشد. بنابراین در نهایت باید روی خودتان کار کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. باید بر مطالب مسلط شوید که بتوانید در جلسه امتحان موفق ظاهر شوید.


از کلاسهای خصوصی انتظار منطقی داشته باشید. یکی دو روز مانده به امتحان فقط برای رفع اشکال خوب است و نه برای خواندن تمام مطالبی که باید در طول ترم خوانده می شد. کلاسهای خصوصی کاملا موثر و مفید است و می تواند خیلی کمک کننده باشد ولی به هر حال تا جایی می توان روی اسن کلاسها حساب کرد. باید زودتر شروع کنید، با یک مدرس خوب هماهنگ کنید و خودتان هم تلاش کنید.


راهکارهای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل


استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی


4- خودتان هم درس بخوانید


در کنار شرکت در این کلاسها، درس خواندن خودتان هم لازم است. همانطور که گفته شد نه معلم خصوصی و نه هیچ کس دیگری نمی تواند به جای شما درس بخواند. معلم راه حل ها را به شما نشان می دهد و اشکالات را برطرف می کند. باید خودتان در زمانهایی به تنهایی روی درس متمرکز شوید و تمرینات و مسائل را حلاجی کنید. باید روی سوالات تامل و تفکر کنید و تلاش کنید راه حل ها را پیاده سازی کنید.


تا خودتان با مطالب درگیر نشوید و سعی نکنید درس را بفهمید هم پیشرفتی اتفاق نمی افتد و هم اشکالات شما خودش را نشان نمی دهد که بخواهید از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. خصوصا اگر برای یادگیری بهتر درسهای ریاضی و فیزیک در کلاسهای خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک شرکت می کنید در کنار شرکت در این کلاسها حل تمرین و مسئله را حتما در نظر داشته باشید.


5- از جزوه کلاسی در کلاسهای خصوصی استفاده کنید


در کلاسهای خصوصی می توانید از کتاب درسی استفاده کنید (دانلود کتابهای درسی) و یا جزوه کلاسی که در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه یادداشت شده است را مورد استفاده قرار دهید. البته جزوه درسی بهتر است چرا که عینا مطالبی که مد نظر معلم و استاد اصلی شما است در آن وجود دارد و در ضمن خلاصه تر از کتاب هم می باشد. برای حل تمرینات بیشتر می توانید از کتاب استفاده کنید. اگر مدرس و معلم خصوصی شما خودش جزوه دیگری دارد باز هم بهتر است از جزوه کلاسی خودتان استفاده کنید. چرا که جزوه اصلی خودتان مطالبی دارد که در امتحان هم از آن مطالب سوال مطرح می شود.


سخن پایانی


با توجه به مطالب گفته شد و به عنوان جمع بندی می توان گفت که اگر می خواهید بهترین استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را داشته باشید برگزاری این کلاسها را به ایام امتحانات موکول نکنید مگر اینکه برای رفع اشکال باشد. با یک معلم خصوصی خوب و مجرب کلاسها را هماهنگ کنید و خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 715 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image