ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه بهترین استفاده را از کلاسهای تدریس خصوصی داشته باشیم؟

چگونه بهترین استفاده را از کلاسهای تدریس خصوصی داشته باشیم؟

چگونه بهترین استفاده را از کلاسهای تدریس خصوصی داشته باشیم؟

برای اینکه بهترین استفاده را از کلاسهای تدریس خصوصی داشته باشید باید مطالبی که در این قسمت ذکر می شود را در نظر بگیرید. برای حصول بهترین نتیجه در کنار داشتن معلم خوب، عملکرد درست خودتان هم لازم است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: معلم خصوصی خوب چگونه است؟ همراه با معرفی بهترین مدرسین تدریس خصوصی


بهترین استفاده از کلاس تدریس خصوصی


در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک، ریاضی، شیمی و یا هر درس دیگری که شرکت می کنید برای اینکه این کلاسها بازدهی خوبی داشته باشد بهتر است مواردی که در ادامه ذکر می شود را در نظر بگیرید. شرکت در کلاسهای خصوصی را بدون درس خواندن به صورت کلی فراموش کنید. اینکه بخواهید در این کلاسها شرکت کنید و خودتان تمرین و مسئله حل ننمائید و یا درس نخوانید مطمئنا بازدهی برای شما نخواهد داشت. بنابراین باید در کنار شرکت در این کلاسها خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.


در ضمن اینکه بخواهید یکی دو روز مانده به امتحانات در این کلاسها شرکت کنید و فکر کنید که بدون خواندن هیچ مبحثی تنها با شرکت در این کلاسها قبولی شما در امتحان حتمی است باز هم فکر درستی نیست. کلاسهای تدریس خصوصی بسیار موثر است و می تواند کاملا کمک کننده باشد ولی به هر حال باید مواردی را در نظر بگیرید و از این کلاسها هم تا حدی که معقول و منطقی است انتظار داشته باشید.


مطالعه کنید: چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده بهتری داشته باشیم و موفق تر باشیم؟



یک مثال برای استفاده بهینه از تدریس خصوصی


پیش آمده است که یک دانشجو به عنوان مثال درس فیزیک عمومی 2 را نخوانده است و روز قبل از امتحان تصمیم گرفته است با یک مدرس خصوصی با تجربه کلاس داشته باشد. در همان یک روز کل مباحث مطالعه شده است و با توجه به جزوه کلاسی کل درس خوانده شد ولی متاسفانه نتیجه مثبتی در امتحان حاصل نشد. در این مثالی که زده شد دانشجو با وجود اینکه کل مباحث را تمام کرده بود ولی در امتحان نتوانست از آن استفاده کند چرا که ذهن ایشان فرصت دسته بندی مطالب و تسلط بر آن را پیدا نکرده بود.


در ایام امتحانات کلاس خصوصی مناسب نیست


اگر بخواهید یکی دو روز قبل از امتحان حجم زیادی از مطالب را وارد ذهن خودتان بکنید در بهترین حالت فقط می توانید نمره قبولی پایینی بگیرید و حتی ممکن است درس پاس نشود. دروسی مانند ریاضی و فیزیک برای اینکه خوب یاد گرفته شوند به زمان نیاز دارند و به حل تمرین و مسئله و تامل روی مطالب احتیاج دارند.


علاوه بر این دو درس در هر درس دیگری هم اگر بخواهید خوب نتیجه بگیرید باز هم بهتر است در طول ترم در کلاسها شرکت نمائید. مطمئن باشید تمام افرادی که نمره های خوب می گیرند و در درس و تحصیل موفق هستند برای یادگیری دروس خودشان وقت می گذارند و بهای آن را پرداخت کرده اند. شما نیز برای اینکه در درسهای خودتان موفق باشید و نتیجه عالی بگیرید در طول ترم درس بخوانید و در طول ترم در کلاسهای خصوصی شرکت نمائید.


پیشنهاد می شود بخوانید: چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی مفیدتر استفاده کنیم؟


کلاسهای تدریس خصوصی مفید


کلاس های تدریس خصوصی را به موقع هماهنگ کنید


برای اینکه کلاسهای خصوصی بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد با توجه به تعداد جلساتی که لازم دارید کلاسها را به موقع هماهنگ کنید. اگر فکر می کنید اشکالات زیادی دارید و مثلا ممکن است 10 جلسه کلاس لازم باشد بهتر است هر چه زودتر شروع کنید. اما اگر در درسی اشکالات جزئی تری دارید می توانید برگزاری کلاسها را به ایام نزدیک به امتحانات موکول نمائید. به خودتان بستگی دارد که فکر می کنید چند جلسه کلاس لازم است ولی به هر حال کاری نکنید که در ایام امتحانات لازم شود در روز 4 یا 5 جلسه کلاس داشته باشید. به این ترتیب فایده ندارد.


در کلاس های مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید


نکته دیگر اینکه کلاسهای تدریس خصوصی جایگزین کلاسهای مدرسه و یا درس خواندن خودتان نیست. در این کلاسها به صورت تکمیلی مطالبی ارائه می گردد و در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید است. در ضمن 1000 جلسه کلاس هم شرکت کنید در نهایت درس خواندن خودتان هم لازم است. باید خودتان روی مطالب فکر کنید و تمرینات را انجام دهید تا اصلا مشخص شود چه مقدار مطالب را یاد گرفته اید.


معلم خصوصی شما قرار نیست به جای شما امتحان بدهد. کسی که در جلسه امتحان پاسخ ها را می نویسد خود شما هستید و باید قبل از شروع امتحان به اندازه کافی تمرین کرده باشید. وقتی تمرین حل می کنید و درس می خوانید بازدهی و میزان مفید بودن کلاسهای خصوصی هم برای شما چندین برابر خواهد شد. تا تمرین حل نکنید، مسائل را بررسی ننمائید و روی تمرینات تامل نکنید و خودتان دست به خودکار نشوید اصلا معلوم نیست که درس را یاد گرفته اید یا خیر.


حتما بخوانید: آیا استفاده از جلسات تدریس خصوصی مفید است؟


با یک معلم خصوصی خوب کلاس داشته باشید


مطلب دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کلاسهای خصوصی را با یک مدرس خوب، مجرب و با سابقه هماهنگ کنید. در همین سایت ایران مدرس لیست کاملی از اساتید تدریس خصوصی را می توانید مشاهده کنید و با در نظر گرفتن رزومه کاری و سوابق تدریس هر استاد معلم خودتان را انتخاب نمائید (مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی).


برای اینکه بهترین استفاده را از کلاسهای خصوصی داشته باشید باید مجموعه ای از عوامل گفته شده در بالا را در نظر بگیرید و از این کلاسها در کنار کلاسهای اصلی خودتان استفاده کنید و نه به جای آن. تمریناتی که معلم خصوصی به شما می دهد را جدی بگیرید و انجام دهید. بدون درس خواندن و تمرین و حل کردن و مرور درس هیچ کلاسی فایده ندارد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 535 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image