ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 5 دلیل برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

5 دلیل برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

5 دلیل برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

در این بخش 5 دلیل برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از امکاناتی که در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار دارد و می توانند روی آن برای موفقیت در درس و تحصیل، افزایش معدل، کسب رتبه خوب در کنکور و یادگیری عمقی و مفهومی دروس در زمان کوتاه حساب کنند کلاسهای تدریس خصوصی است.


حتما بخوانید: معلم خصوصی خوب چگونه است؟ همراه با معرفی بهترین مدرسین تدریس خصوصی


دلایل استفاده از تدریس خصوصی


کلاسهای تدریس خصوصی بسیار می تواند مفید و موثر باشد اگر به اندازه کافی زود شروع شود و خود دانش آموز و یا دانشجو با معلم خصوصی همکاری نماید. در هر صورت شرکت در این کلاسها هم شخص را از درس خواندن و مرور درس و حل تمرین و مسئله بی نیاز نمی کند ولی به هر حال اثر بسیار مثبتی می تواند روی پیشرفت تحصیلی شخص داشته باشد.


در ادامه دلایلی که استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را برای پیشرفت در درس و تحصیل و رفع اشکال و مطالعه عمقی تر دروس و .... توجیه می کند ذکر می گردد. برای یادگیری سریع مکالمه زبان هم داشتن معلم خصوصی زبان انگلیسی بسیار مفید است.


1- در کلاسهای خصوصی معلم و مدرس را خود شاگرد انتخاب می کند.


اینکه شما بتوانید مدرس و معلمی که قرار است به شما درس بدهد را خودتان انتخاب کنید خیلی خوب است. بعضی از اساتید برای اینکه به شما اطمینان بدهند تنها در صورت رضایت شما کلاسها ادامه پیدا می کند در متن آگهی تدریس خودشان ذکر کرده اند که در صورت عدم رضایت جلسه اول رایگان می باشد. بنابراین در همان مرحله اول شما با مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی (مشاهده لیست معلم های خصوصی) و با دیدن رزومه هر استاد و سوابق کاری و .... با آگاهی کامل معلم خودتان را انتخاب می کنید.


در ضمن در همین سایت ایران مدرس امکان ارتباط مستقیم و بدون واسطه با اساتید وجود دارد و شماره تماس اساتید را هم می توانید ببینید. در مرحله بعد و پس از انتخاب معلم خصوصی، باز هم اگر در یکی دو جلسه اول کلاسها برای شما مفید نبود می توانید با مدرس دیگری کلاسها را ادامه دهید. به هر حال در این کلاسها رضایت شاگرد بسیار مهم است و معلمی به شما درس می دهد که مورد تایید باشد. این ویژگی کلاسهای خصوصی باعث استقبال زیاد از آن شده است.



2- تعداد جلسات کلاسهای تدریس خصوصی قابل تغییر است.


ممکن است شما برای یادگیری درس ریاضی (به عنوان مثال) از ابتدای کار 3 جلسه را در نظر داشته باشید ولی در نهایت معلم ریاضی بتواند در 2 جلسه مطالب را به پایان برساند و یا خودتان ترجیح دهید برای تمرین بیشتر و حل نمونه سوال امتحانی 5 جلسه کلاس داشته باشید. در هر صورت، محدودیتی وجود ندارد و تعداد جلسات کلاسها را خودتان تعیین می کنید (البته با مشورت معلم خودتان).


به هر میزان که لازم باشد و برای نتیجه گرفتن شما هر تعداد جلسه که بخواهید در هر بازه زمانی می توانید داشته باشید. ممکن است در همان درس ریاضی از مباحث پایه ای اشکالاتی داشته باشید و ترجیح بدهید یکی دو جلسه اول قبل از اینکه سراغ درس اصلی این ترم بروید همان اشکالات را برطرف نمائید. باز هم محدودیتی در کار نیست و نتیجه گرفتن شما در اولویت اول قرار دارد.


3- این کلاسها انعطاف بالایی دارد و هر مبحثی قابل ارائه است.


همانطور که گفته شد، برای کلاسهای تدریس خصوصی هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید در ابتدای کار اشکالات پایه ای را برطرف نمائید. یا اگر درس اصلی را خودتان بلد هستید می توانید همراه با معلم خصوصی خودتان تمرین و مسئله حل کنید و یا نمونه سوالات امتحانی را بررسی نمائید. سطح این کلاسها کاملا قابل تنظیم است. برای دانش آموزان و دانشجویان ضعیف مباحث پایه ای تر تدریس می شود و برای دانش آموزان متوسط رو به بالا می توان سوالات سطح بالاتری را مورد بررسی قرار داد. با توجه به هدف شما سطح این کلاسها و مطالبی که ارائه می شود قابل تغییر و قابل تنظیم است.


مطالعه کنید: چرا از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟


4- به نسبت کتاب کمک آموزشی و فیلم های آموزشی بازدهی بالاتری دارد.


بازدهی کلاسهای خصوصی با کتاب کمک آموزشی اصلا قابل مقایسه نیست. فرض کنید در مبحث انتگرال اشکالی داشته باشید و بخواهید از کتاب کمک آموزشی و یا با جلو و عقب کردن یک فیلم آموزشی و جستجو در آن به جواب سوال خودتان برسید و یا اشکال را برطرف نمائید. حتی اگر موفق شوید که این اشکال را در فیلم آموزشی و یا کتاب کمک آموزشی پیدا کنید زمان بسیار زیادی از شما می گیرد. بعضا اشکال و سوالی دارید که در کتاب یا فیلم نیست. در ضمن وقتی مثلا مبحث مرتبط با اشکال خودتان را پیدا کردید باید آن را بخوانید و یا از روی فیلم ببینید و معلوم نیست که آیا برداشت خودتان درست است یا نه.


به هر حال در کتاب یا فیلم آموزشی دقیقا سوال شما جواب داده نمی شود و باید کل آن مبحث را ببینید. در کلاسهای خصوصی با پرسیدن یک سوال از معلم خصوصی خودتان اشکال شما در کمترین زمان برطرف می شود و در ضمن ایشان نکات جنبی مرتبط با اشکالی که دارید را هم به شما گوشزد خواهد کرد و حتی ممکن است به بحثهای قبلی که مرتبط با آن است اشاره کند و ریشه یابی کند که این اشکال شما از کجا بوجود آمده است. خودتان قضاوت کنید که آیا بازدهی این رفع اشکال در مقایسه با حالتی که بخواهید از کتاب یا فیلم آموزشی استفاده کنید خیلی بالاتر نیست؟


حتما بخوانید: بهترین زمان برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی چه زمانی است؟


5- در ایام امتحانات و یا نزدیک به کنکور هم قابل برگزاری است.


معمولا در ایام امتحانات و کنکور که دانش آموزان و دانشجویان شروع به درس خواندن می کنند اشکالات و سوالاتی که دارند بسیار زیاد خودش را نشان می دهد. در این ایام در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب بسیار کمک کننده و لازم است. در ایام نردیک به کنکور هم برای رفع اشکال و جمع بندی اگر یک مدرس تدریس خصوصی کنکور در کنار خودتان داشته باشید بسیار عالی است. در بسیاری از موارد روز قبل از امتحان یک جلسه کلاس خصوصی برای رفع اشکال و جمع بندی به اندازه تمام کلاسهایی که در طول ترم برگزار شده است برای نتیجه گرفتن در امتحان موثر است. بنابراین یکی از دلایل دیگر برای استفاده از کلاسهای خصوصی این است که شرکت در این کلاسها در ایام امتحانات و نزدیک به کنکور برای گرفتن نتایج عالی بسیار مفید است.


سخن آخر


با توجه به مطالب ارائه شده می تواند در کنار سایر مواردی که می تواند منجر به موفقیت در درس و تحصیل شود مانند درس خواندن در طول ترم، حضور فعال در کلاسهای اصلی در مدرسه یا دانشگاه و .... شرکت در کلاسهای خصوصی هم می تواند بسیار کمک کننده باشد و برای یادگیری بهتر دروس و موفقیت در تحصیل می توان روی آن حساب کرد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 580 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image