ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند؟

برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند؟

برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند؟


اگر برای شما هم سوال (برای معلم ریاضی شدن چه رشته‌ای باید خواند؟) مطرح است، در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با نحوه معلم ریاضی شدن و شروع فعالیت در زمینه تدریس ریاضی ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: درآمد بالای 30 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی


اگر شما هم از علاقه‌مندان به رشته معلمی باشید، حتماً تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای دبیر ریاضی شدن باید چه رشته‌ای را بخوانید. به‌طورکلی، برای قدم گذاشتن در مسیر رسیدن به هدف معلم ریاضی شدن، بهتر است از همان دوران دبیرستان تلاش کرده و تسلط مناسبی در دانش مفاهیم ریاضی و فیزیک به‌دست آورید.


برای این منظور می‌توانید از روش‌ها و منابع مرتبط با ریاضی همچون کتاب‌های دبیرستان، شرکت در المپیاد‌ها و نرم‌افزار‌های ریاضی برای پیشرفت بیشتر کمک بگیرید. اگر شما هم دانش‌آموز پایه نهم هستید یا این‌که علاقه به تدریس ریاضی داشته و تصمیم دارید شغل معلمی را انتخاب کنید، تا انتهای متن ما را همراهی کنید تا با راه‌های مختلف مدرس ریاضی شدن آشنا شوید.



برای شغل معلم ریاضی در دبیرستان چه رشته‌ای بخوانیم؟


دانشگاه فرهنگیان با ۶۴ دانشکده و واحد آموزشی فعال در سراسر کشور، در ۱۶ رشته تحصیلی و دانشگاه تربیت دبیر رجایی در شهر تهران با ۱۹ رشته، اقدام به جذب و تربیت نیروی لازم برای شغل معلمی می‌کنند. به‌طورکلی، این دو دانشگاه از میان علاقه‌مندان تمامی گروه‌های آموزشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان انگلیسی و رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دوره دبیرستان و هنرستان، دانشجو پذیرش خواهند کرد.


دانش‌آموزانی که تصمیم دارند پس از اتمام دوره دبیرستان خود در این دو دانشگاه ادامه تحصیل داشته باشند، بهتر است قبل از انتخاب رشته دبیرستان، در فرایند هدایت تحصیلی براساس استعداد و علاقه‌ای که دارند، در رشته‌های مرتبط با معلمی شرکت کنند. به‌عنوان مثال، برای معلم ریاضی شدن باید در دبیرستان در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کنید.


این فیلم خوب را هم حتما ببینید: فیلم آموزشی نحوه پیشرفت سریع و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ریاضی



معلم ریاضی شدن از طریق دانشگاه فرهنگیان


همان‌طورکه اشاره کردیم، برای مدرس ریاضی شدن می‌توانید از طریق یکی از دانشگاه‌های تربیت معلم اقدام کنید. برای این منظور، باید در دوره دبیرستان در رشته ریاضی ـ فیزیک تحصیل کرده و سپس در کنکور شرکت کنید. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان باید معدل دیپلم شما حداقل ۱۴ و سنتان حداقل ۱۷ و حداکثر ۲۴ سال تمام باشد. همچنین چنانچه تراز کسب‌شده در کنکور سراسری حداقل ۶۵۰۰ باشد، می‌توانید در لیست انتخاب رشته خود، رشته آموزش ریاضی این دانشگاه را قرار دهید.


چنانچه از سمت دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوید، باید در مصاحبه دانشگاه نیز شرکت کنید تا سطح علمی و ویژگی‌های جسمی و روانی شما ارزیابی شود. درنهایت، با قبولی در این مرحله می‌توانید به‌عنوان دانشجوی معلم در این دانشگاه تحصیل کرده و در پایان به‌عنوان دبیر ریاضی در مدارس تدریس کنید.



شرایط معلم ریاضی شدن از طریق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش


یکی از روش‌های انتخاب شغل دبیر ریاضی، شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش است که به‌طور معمول هر سال توسط سازمان امور اداری و استخدامی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش با عنوان آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود. اگر تصمیم دارید در این آزمون شرکت کنید، شرایط دقیق این روش را می‌توانید در سایت آموزش و پرورش به آدرس https://medu.ir/ مطالعه کنید.


درحقیقت، با گذراندن دوره دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک، این امکان برای شما فراهم خواهد بود که برای شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی معلمی در دانشگاه اقدام کنید. یکی از گزینه‌هایی که برای این منظور می‌توانید انتخاب کنید، رشته ریاضیات در دانشگاه است. با تحصیل در این رشته و پشت سر گذاشتن دوره آموزش ریاضی با جزئیات کامل و گذراندن دروس پایه‌ای ریاضیات همچون آنالیز، جبر و توپولوژی، توانایی‌های لازم برای تدریس ریاضی را به‌دست می‌آورید. به‌طورکلی، برای شرکت در آزمون دبیر ریاضی لازم است که مدرک کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد خود را در یکی از رشته‌های ریاضی، دبیری ریاضی یا آمار از دانشگاه دریافت کنید.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد


این آزمون استخدامی در واقع یکی از مراحل مهم استخدام معلمان در کشور محسوب می‌شود که به‌ویژه برای دبیران ریاضی علاوه‌بر آزمون‌های عمومی همچون دانش تخصصی و آمادگی شغلی، آزمون ریاضی نیز برگزار خواهد شد. با قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی، نوبت به تأییدیه معاینات پزشکی و سؤالات گزینش مربوط به احکام دینی و شرعی خواهد رسید. درنهایت نیز باید یک دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی را نیز در دانشگاه فرهنگیان پشت سر بگذارید. این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت در این آزمون استخدامی برای دبیر ریاضی و ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی یا دانشگاه فرهنگیان، مسیر متفاوتی خواهد داشت. بااین‌حال، با قبولی در این آزمون و تأیید صلاحیت می‌توانید به‌ عنوان معلم ریاضی در مدارس تدریس کنید.



معلم ریاضی شدن از طریق کنکور سراسری


از مهم‌ترین راه‌های انتخاب شغل دبیر ریاضی، از طریق شرکت در کنکور سراسری خواهد بود. همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، دانشگاه‌هایی تخصصی که در این حوزه در کشور فعالیت می‌کنند، دانشگاه فرهنگیان و دانشکده تربیت دبیر شهید رجایی تهران به‌همراه واحد‌های تربیت‌معلم دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها است که هرساله از میان شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری، دانشجو جذب می‌کنند. در حقیقت، وزارت آموزش و پرورش نیرو‌های موردنیاز خود را از این دانشگاه‌ها تأمین می‌کند.


به‌طورکلی، تمامی افرادی که شرایط لازم شرکت در کنکور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را داشته باشند و رتبه لازم را با قبولی در کنکور به‌دست آورند می‌توانند برای ورود به رشته مدرس ریاضی اقدام کنند. درنهایت، پیشنهاد می‌شود برای مطالعه شرایط و قوانین جدید به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنید.


حتما بخوانید: 8 نمونه آگهی تدریس خصوصی موفق و فوق العاده برای جذب شاگرد بیشتر


معلم ریاضی شدن از روش حق‌التدریس


در ابتدا بهتر است با معلمان حق‌التدریس آشنا شوید؛ این دبیران نسبت‌به معلمانی که استخدام رسمی هستند از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند و وزارت آموزش و پرورش نیز تعهدی برای استخدام آن‌ها ندارد. در واقع، میزان حقوق این معلمان براساس تعداد واحد‌ها و ساعات کاری که تدریس ریاضی دارند محاسبه می‌شود.


اگر تصمیم دارید به این روش مدرس ریاضی شوید، کافی است به مدارس یا اداره آموزش و پرورش منطقه موردنظرتان مراجعه کرده و درخواست بدهید. درصورتی‌که مدارس به خدمات شما به‌ عنوان دبیر ریاضی نیاز داشته باشند، از شما به‌عنوان معلم حق‌التدریس استفاده می‌کنند.



مدرس ریاضی شدن در آموزشگاه‌های علمی


یکی از روش‌های دیگر برای معلم ریاضی شدن که می‌توان گفت آسان‌تر از سایر موارد است، فعالیت به‌عنوان معلم خصوصی ریاضی در آموزشگاه‌های علمی خواهد بود. برای این منظور باید با مراجعه به یک یا چند آموزشگاه علمی، درخواست خودتان را برای تدریس ریاضی عنوان کرده و در صورت نیاز، فرم‌های استخدامی را تکمیل کنید. درنهایت، اگر آموزشگاه کنکور به تخصص شما برای تدریس خصوصی ریاضی نیاز داشته باشد، از شما دعوت کرده و مصاحبه‌ای به‌عمل می‌آورد.


مطالعه نمائید: چگونه برای جذب شاگرد در زمینه تدریس خصوصی ریاضی خوب تبلیغ کنیم؟


فعالیت به‌عنوان معلم خصوصی ریاضی


از دیگر روش‌های فعالیت به‌عنوان دبیر ریاضی می‌توان به تدریس خصوصی ریاضی در فضای آنلاین یا به‌صورت کلاس رفع مشکلات برای دانش‌آموزان اشاره کرد. در حقیقت، بسیاری از خانواده‌ها در زمان امتحانات برای تقویت ریاضی فرزندشان، به‌دنبال استخدام معلم خصوصی ریاضی هستند. این موضوع را فراموش نکنید که معلم شدن با این روش دغدغه‌های خاصی خواهد داشت. به‌عنوان مثال، برای جذب شاگرد باید زمان و هزینه زیادی را برای تبلیغات در نظر بگیرید. البته با عضویت در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و درج تبلیغات تدریس خصوصی می توانید به راحتی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید و به درآمد بالا برسید.



گفتار پایانی


در متن بالا تلاش کردیم به سؤالات برای مدرس ریاضی شدن چه رشته‌ای باید خواند و از چه مسیری برای این کار باید اقدام کرد پاسخ کاملی بدهیم. درحقیقت، آگاهی درمورد نحوه ورود به شغل تدریس ریاضی برای علاقه‌مندان به معلمی اهمیت بالایی دارد. به‌عنوان یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌توانید در مسیر رسیدن به شغل معلم ریاضی قدم بردارید و به‌عنوان یک دبیر ریاضی موفق در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی تدریس کنید.


به‌طور خلاصه می‌توان گفت که روش‌هایی همچون شرکت در کنکور سراسری، شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، معلم حق‌التدریس و درنهایت فعالیت به‌عنوان معلم خصوصی ریاضی ششم، هفتم، هشتم، نهم یا سایر پایه ها، راهکار‌هایی هستند که برای معلم ریاضی شدن در پیش‌ِروی شما قرار دارد. درصورتی‌که بخواهید از طریق آزمون آموزش و پرورش پیش بروید، لازم است مدرک لیسانس یا فوق‌لیسانس خود را در رشته ریاضی یا آمار ارائه کنید. برای تدریس در آموزشگاه‌های علمی نیز گاهی اوقات به یک مدرک مرتبط با ریاضیات یا سابقه تدریس ریاضی به‌عنوان رزومه نیاز خواهید داشت. نظر شما درمورد شغل مدرس ریاضی چیست؟


این مقاله هم پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: چگونه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنیم؟


سؤالات متداول


برای معلم ریاضی شدن در چه رشته‌ای باید تحصیل کنیم؟


به‌طورکلی، برای انتخاب شغل مدرس ریاضی باید در رشته‌های مرتبط با آموزش ریاضی تحصیل کنید. درحقیقت، در دوره دبیرستان بهتر است در رشته ریاضی ـ فیزیک و در دانشگاه نیز رشته‌هایی همچون ریاضیات، آمار و... را انتخاب کنید.


آیا بدون کنکور هم می‌توان در رشته‌های دبیر ریاضی شرکت کرد؟


بله. شما می‌توانید با پذیرش بدون کنکور برخی از دانشگاه‌ها در رشته‌های ریاضی و آمار تحصیل کرده و درنهایت در آزمون استخدامی معلمی شرکت کنید.


چه توانایی‌هایی برای شغل معلم ریاضی باید داشته باشیم؟


برای دبیر ریاضی شدن علاوه‌بر علاقه و تدریس در رشته‌ها و دانشگاه‌های مرتبط، بهتر است توانایی‌های خود را در حل مسائل پیچیده ریاضی و استفاده از روش‌های آموزشی نوین تقویت کنید. همچنین از کسب تجربه تدریس در زمان دانشجویی نیز غافل نشوید.


آیا می‌توان از رشته ریاضی ـ فیزیک دبیرستان به دانشگاه فرهنگیان رفت؟


بله. شما می‌توانید پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی ـ فیزیک دبیرستان، در کنکور سراسری شرکت کرده و برای انتخاب رشته خود، دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنید.


حتما بخوانید: صفر تا صد نحوه شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 1065 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image