ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چرا داشتن یک معلم خصوصی خوب در موفقیت تحصیلی موثر است؟

چرا داشتن یک معلم خصوصی خوب در موفقیت تحصیلی موثر است؟

چرا داشتن یک معلم خصوصی خوب در موفقیت تحصیلی موثر است؟


در این مقاله در رابطه با مزایای داشتن معلم خصوصی خوب و مجرب و دلایلی که نشان می دهد که چرا یک معلم خصوصی خوب می تواند باعث پیشرفت تحصیلی شاگردهای خودش شود توضیح داده شده است.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه


یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییرات روند مثبت در درس و تحصیل و افزایش معدل و گرفتن نمرات خوب استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. داشتن یک معلم خصوصی خوب و استفاده از کلاس های خصوصی مزیت های زیادی دارد که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. واضح است که کلاس خصوصی به نسبت کلاس های گروهی مزیت های زیادی دارد. در کلاس خصوصی معلم و استادی که در کلاس حاضر است خودش را با شاگرد و سطح دانسته ها و توانایی های ایشان هماهنگ می نماید. در هر صورت، هر دانش آموز یا دانشجویی سطح سواد و توانایی هایی دارد که با بقیه متفاوت است. در کلاس های گروهی مدارس، دانشگاهها و آموزشگاهها شاگرد مجبور است که خودش را با کلاس و سرفصل ها هماهنگ نماید. برای دانش آموزان ضعیف این کار کمی سخت خواهد بود و ممکن است مطالب را خوب یاد نگیرند. یک معلم خصوصی خوب در ابتدای کار سوالاتی را از شاگرد خودش می پرسد و با توجه به جواب ها و بازخوردی که می گیرد مطالب را ارائه می نماید و کار تدریس را انجام می دهد. همین ویژگی کلاس های خصوصی کافی است تا این کلاس ها به نسبت کلاس های گروهی بازدهی بسیار بیشتری داشته باشد. در کلاس های خصوصی اساتید مجرب تدریس را به گونه ای انجام می دهند که یادگیری بسیار عالی اتفاق بیافتد.


حتما بخوانید: ويژگي هاي یک معلم خوب در تفکر ابن سينا


به عنوان مثال، برای درس ریاضی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان اشکالات پایه ای دارند. فرض کنید دانش آموزی مشتق را خوب یاد نگرفته باشد و در کلاس استاد بخواهد انتگرال را به ایشان یاد بدهد. از آنجایی که مباحث مشتق و انتگرال رابطه تنگاتنگی با هم دارند، دانش آموز یا دانشجویی که فرمول های مشتق گیری را خوب بلد نیست نمی تواند انتگرال را هم خوب آموزش ببینید. یک معلم خصوصی ریاضی خوب وقتی با پرسیدن سوال متوجه این اشکال پایه ای می شود، در کمترین زمان ابتدا اشکالات بحث مشتق را برطرف نموده و در مرحله بعد سراغ تدریس مبحث انتگرال می رود. در تصویر زیر ملاک هایی برای انتخاب معلم خصوصی خوب ارائه شده است. یک استاد فوق العاده از دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده است و مدرک ارشد یا دکتری دارد. برای تمامی مدرسین در این وب سایت می توانید اطلاعات مفیدی مانند قیمت درخواستی ایشان، نظرات شاگردهای قبلی، فیلم نمونه تدریس و .... را مشاهده نمائید. پیشنهاد می شود ببینید: فیلم آموزشی - چگونگی انتخاب معلم خصوصی و مشاهده شماره تلفن اساتید تدریس خصوصی



مطالعه مقاله شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها هم مفید است.


داشتن یک معلم خصوصی خوب در حالت های مختلفی می تواند بسیار مفید باشد. فرض کنید که دانشجویی در رشته مهندسی مکانیک در حال تحصیل است و 3 یا 4 ترم از تحصیل ایشان گذشته است. این دانشجو به علت پایه ضعیفی که دارد، 2 ترم مشروط شده است و در آستانه اخراج شدن از دانشگاه قرار دارد. در چنین شرایطی دانشجو اعتماد به نفس خودش را از دست داده است و چون درس های پایه ای خودش را خوب نخوانده است، درس های ترم های بالاتر را هم متوجه نمی شود. یک استاد و معلم خصوصی خوب و با تجربه در چنین شرایطی واقعا می تواند حکم یک ناجی را داشته باشد. مدرسین خوب و با تجربه نه تنها اشکالات و ضعف های اساسی و پایه ای را تشخیص داده و در همان راستا تدریس را انجام می دهند، بلکه به عنوان یک پشتیبان و حامی از شاگرد خودشان حمایت کرده و مانند یک دوست و رفیق صمیمی در برنامه ریزی و مطالعه صحیح هم به ایشان کمک می نمایند. بنابراین در مثالی که زده شد، یک معلم خصوصی عالی می تواند دانشجو را به مسیر درست برگرداند. زبان آموزی که قصد دارد در آزمون آیلتس شرکت نمود و مثلا نمره بالای 7 بگیرد هم با در کنار داشتن یک استاد مجرب می تواند با اطمینان بیشتر و با اتلاف وقت و هزینه کمتری به هدف خود برسد. در تمامی این حالت ها داشتن یک استاد خوب کاملا مفید و موثر می باشد.
پیشنهاد می شود بخوانید:
ویژگی های بهترین معلم


در شکل زیر تعدادی از فواید و مزایای داشتن معلم خصوصی خوب از جمله یادگیری دروس در زمان کمتر، آموزش هدفمند و با کیفیت دروس مختلف، هماهنگی کلاس با سطح سواد شاگرد و .... نمایش داده شده است. با در کنار داشتن یک استاد خوب می توانید دروس مختلف را در زمان کمتری یاد بگیرید چرا که این کلاس ها هدفمند است و معلم خصوصی مستقیما سراغ مباحث مد نظر شما و اشکالات پایه ای شما خواهد رفت. کیفیت کلاس های تدریس خصوصی به نسبت کلاس های گروهی بالاتر است و وقتی در این کلاس ها تلف نمی گردد. استاد و مدرس خصوصی خودش را با شاگرد هماهنگ می کند و برای شاگرد ضعیف مباحث پایه ای و برای شاگرد قوی سوالات و مباحث سطح بالاتر را درس می دهد. برای افزایش معدل و گرفتن نمرات هم یک معلم خوب می تواند بسیار مفید باشد و با حل نمونه سوالات امتحانی مهم شاگرد خودش را کمک می کند. کلاس های خصوصی می تواند هم به صورت حضوری و هم مجازی یا آنلاین برگزار گردد و کلاس های آنلاین محدودیت زمانی و مکانی ندارد. اساتید مجرب و فوق العاده نه تنها تدریس را انجام می دهند بلکه به عنوان یک مشاور مجرب و متعهد شاگردهای خودشان را در مسیر رسیدن به موفقیت تحصیلی کمک می کنند.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 548 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image