ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب باشیم

چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب باشیم

چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب باشیم

در این مقاله در رابطه با نحوه موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و چگونگی تبدیل شدن به یک معلم و استاد ریاضی خوب توضیح داده شده است و مقالات مفیدی هم در این زمینه معرفی شده است. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بسیار موفق باشید این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب و پردرآمد باشیم؟


نحوه تبدیل شدن به معلم خصوصی ریاضی خوب


اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی ششم، هفتم، هشتم یا هر مقطع دیگری فعالیت داشته باشید و یک مدرس خصوصی خوب و پردرآمد شوید ... اگر قصد دارید پله های موفقیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را سریع طی کنید ... در هر صورت، مواردی که در ادامه ذکر شده است را مد نظر داشته باشید.


یک معلم خصوصی ریاضی خوب به ریاضی علاقه دارد


اگر می خواهید به عنوان یک معلم ریاضی خوب و یا حتی به عنوان یکی از بهترین معلم های ریاضی شناخته شوید باید با علاقه به تدریس این درس روی بیاورید. معمولا اگر به درس ریاضی علاقه داشته باشید در ایام تحصیل هم خودتان در این درس نمره های خوبی گرفته اید. اگر از حل کردن سوالات ریاضی لذت می برید و خودتان همواره در امتحانات این درس موفق بوده اید می توانید در این زمینه موفق باشید. البته پارامترهای دیگری هم مهم هستند اما در هر صورت علاقه به کار شرط لازم است و اگر شما به تدریس خصوصی به صورت کلی علاقه ندارید یا از درس ریاضی خوشتان نمی آید این درس را تدریس نکنید. شما وقتی می توانید به شاگردهای خودتان انگیزه بدهید و در ایشان علاقه ایجاد کنید که خودتان به درس ریاضی علاقه داشته باشید و از تدریس آن لذت ببرید.


آموزش خودتان را متوقف نکنید و همواره در حال یادگیری باشید


اگر می خواهید یک معلم و استاد خوب ریاضی باشید نباید به همان دانسته های قبلی خودتان اکتفا کنید. ممکن است شما خیلی باهوش باشید و هر مبحثی از درس ریاضی که به شما داده شود با همان نگاه اول از آن سر دربیاورید و بتوانید سریع تدریس را انجام دهید. اما در هر صورت، در هر جایگاهی که قرار دارید و هر سطحی از تسلط را که دارید باز هم می توانید بهتر شوید. حساسیت کار را هم حتما درک می کنید. در کلاس های خصوصی خصوصا در یکی دو جلسه اول اگر سوالی را نتوانید پاسخ دهید یعنی اینکه کلاس را از دست داده اید. بنابراین باید همواره روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان را افزایش دهید تا در اوج آمادگی باشید و برای هر سوالی حضور ذهن داشته باشید. اگر می خواهید یک معلم خصوصی خوب ریاضی باشید دائما در رابطه با خود درس ریاضی و یا روش های تدریس پربازده تر و بهتر مطالعه کنید.



برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه تدریس خوب و موثر این مقاله را بخوانید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها



یک معلم خصوصی ریاضی خوب ارزیابی را انجام می دهد


اگر می خواهید در کار خودتان موفق باشید در همین سایت ایران مدرس بارها و بارها گفته شده است که باید به صورت مداوم ارزیابی را انجام دهید. نباید اینطور باشد که فقط تدریس کنید و از میزان یادگیری شاگرد یا شاگردهای خودتان غافل نباشید. ارزیابی می تواند به روش های مختلفی انجام شود. در همان کلاس درس حین تدریس عمدا سوالاتی را بپرسید تا هم شاگرد شما در بحث مشارکت کند و کلاس بازدهی بیشتری داشته باشد و هم اینکه با توجه به پاسخ هایی که شاگرد شما می دهد می توانید متوجه شوید که مطالب چقدر مفید بوده است و شاگرد شما چقدر درس را یاد گرفته است.


در همان کلاس درس هم می توانید بعضا سوالی را به شاگرد خودتان بدهید تا حل کند. راهکار خوب دیگری هم که وجود دارد این است که به شاگرد خودتان تمرین بدهید تا در فاصله زمانی بین کلاس ها آن را حل کند. با توجه به پاسخ هایی که ایشان به تمرینات می دهد می توانید میزان پیشرفت شاگرد خودتان را ارزیابی نمائید. اگر پیشرفت رضایت بخش است همین روند تدریس را ادامه دهید. اگر شاگرد شما خوب نمی تواند به سوالات و تمرینات پاسخ دهد باید در روند تدریس و نحوه ارائه درس تغییراتی را ایجاد نمائید. مسئولیت 100 درصد نتیجه گرفتن شاگرد شما با شما است. باید کاری بکنید که ایشان نتیجه بگیرند.


مطالعه مقاله نحوه پیشرفت سریع در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا هم پیشنهاد می شود.


تعهد به کار و پشتیبانی و حمایت از شاگرد تا شب امتحان


بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی ریاضی نهم، دهم، یازدهم و سایر مقاطع علاوه بر اینکه به تدریس ریاضی علاقه دارند، بر درس به صورت کامل مسلط هستند و ارزیابی را هم مرتبا انجام می دهد و روند تدریس خودشان را بهبود می بخشند، به کار خودشان هم متعهد می باشند و از شاگردهای خودشان تا شب امتحان پشتیبانی می کنند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان با وجود اینکه از سطح هوشی خوبی برخوردار هستند، به دلیل عدم اعتماد به نفس، پایه درسی ضعیف، تنبلی کردن در ترم های قبل و درس نخواندن، استاد و معلم نامناسب و ... نمی توانند در درس های خودشان نمره خوبی بگیرند.


یک استاد خوب ریاضی علاوه بر ارائه درس به صورت کاملا کیفیت بالا، سعی می کند از شاگردهای خودش به لحاظ روحی هم حمایت و پشتیبانی کند و مسیر رسیدن به موفقیت تحصیلی را به ایشان نشان دهد. یک استاد خوب ریاضی موفقیت خودش را در گرو موفقیت شاگردهای خودش می داند و تمام تلاش خودش را برای به موفقیت رسیدن شاگردهایش انجام می دهد. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان اگر خوب راهنمایی شوند و معلم ریاضی در برنامه ریزی و نحوه درس خواندن و حل تمرین و ... به ایشان کمک کند، نتیجه بسیار خوبی خواهند گرفت. بنابراین بسیار خوب است که اساتید ریاضی به صورت رفع تکلیفی تدریس را انجام ندهند و برای نتیجه گرفتن شاگردهایشان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. یک معلم خوب ریاضی که شاگردهای موفقی دارد به درآمدهای بسیار بالا هم خواهد رسید.


مطالعه کنید: 15 ویژگی یک مدرس ریاضی خوب



سایر ویژگی های یک معلم خصوصی ریاضی خوب


در همین سایت ایران مدرس مقالات متعددی در زمینه ویژگی های یک معلم و مدرس خصوصی ریاضی خوب ارائه شده است (مثلا این مقاله را بخوانید: چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی)). ویژگی دیگری که یک معلم خصوصی ریاضی خوب دارد این است که برای هر کدام از شاگردهای خوش نحوه تدریس و برنامه ریزی منحصر به فردی دارد. به عنوان یک معلم ریاضی باید به شناخت خوبی از هر کدام از شاگردها رسید. باید از هر شاگرد سوالات متعددی را پرسید تا مشخص شود چقدر درس را بلد است و به تناسب آن مطالب را ارائه نمود. فقط ارائه درس با کیفیت بالا و داشتن فن بیان عالی نیست که اهمیت دارد. بلکه باید انتخاب مطالب و نحوه ارائه مطالب به گونه ای باشد که با توجه به گیرایی و استعداد هر شاگرد و با توجه به سطح درسی و توانایی های ایشان، در نهایت کلاس برای شاگرد مفید باشد.


یک معلم خصوصی خوب این مورد را در نظر می گیرد و با هوش بالا مطالب مفید را ارائه می کند. بسیار خوب است که در کلاس های خصوصی ریاضی از جزوه اصلی که خود شاگرد در کلاس های مدرسه و دانشگاه یادداشت کرده است استفاده نمود. این جزوه هم خلاصه است و هم مهمترین مطالب مد نظر استاد اصلی درس را دارد. معلم های خوب ریاضی معمولا با شاگرد خودشان ارتباط دوستانه ای دارند و کلاس های ایشان جو راحت و صمیمی ای دارد. برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در درس ریاضی ممکن است لازم باشد در رابطه با مسائل غیر درسی هم حتی به شاگرد توصیه هایی کرد. وقتی رابطه صمیمی و دوستانه ای برقرار باشد معلم ریاضی می تواند در تمامی جنبه ها توصیه های خوبی را به شاگرد خودش بکند و به موفقیت ایشان بیشتر از قبل کمک نماید.


مطالعه کنید: چگونه تدریسی حرفه ای داشته باشیم؟


کلام پایانی


برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی می توانید تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com ثبت نمائید. درج اگهی در این سایت ها رایگان است و فقط در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را با پرداخت هزینه مناسبی ویژه کنید. یک معلم خصوصی ریاضی خوب روش های مختلفی را برای جذب شاگرد امتحان می کند. با درج تبلیغ در این سایت ها می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی ریاضی در ارتباط باشید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی ثبت نامی در این وب سایت و مشاهده لیست بهترین معلم های خصوصی ریاضی تهران و کل ایران بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 886 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image