ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ اختلال - موسیقی تقویت کننده ای جهت تسهیل رفتار و کنترل تحریکات

اختلال - موسیقی تقویت کننده ای جهت تسهیل رفتار و کنترل تحریکات

زندگی در هر مرحله ای از رشد و برای ادامه ی آن مستلزم یادگیری است زیرا قسمت عمده رفتار انسان آموختنی است. یکی از هوش های به اثبات رسیده انسان هوش موسیقیایی موزون است اگر روند آموزش با ریتم، وزن و آهنگ همراه باشد درک مفاهیم آموزشی برای دانش آموزان بهتر و سهل تر خواهد بود اگر در آموزش مفاهیم درسی به فراخور موضوع از موسیقی استفاده شود فرآیند یاددهی-یادگیری با موفقیت بیشتری انجام خواهد شد. امروزه موسیقی و تاثیرات نوروفیزیولوژیک آن مورد توجه بسیاری از محققان در سراسر دنیاست. موسیقی همراه با نظم و ساختار توام می تواند به عنوان تقویت کننده ای جهت تسهیل رفتار و کنترل تحریکات استفاده می شود. رشته موسیقی درمانی در حقیقت یکی از شاخه های علوم درمانی است که مانند پزشک که از دارو یا وسایل جراحی استفاده میکند، از موسیقی و فعالیت های گوناگون همراه با موسیقی به عنوان ابزار درمانی استفاده می نماید. با توجه به این که پردازش موسیقی در مغز در مناطقی متفاوت از مناطق درگیر در ادراک سایر اصوات از جمله گفتار، صورت می پذیرد امروزه از موسیقی درمانی در توانبخشی ذهنی و جسمی و نیز کمک به رشد دقت شنیداری و بهبود توجه و تمرکز و در نهایت رشد مهارتهای گفتاری استفاده می شود
يکي از هوش هاي به اثبات رسيده انسان هوش موسيقيايي موزون است اگر روند آموزش با ريتم ، وزن و آهنگ همراه باشد درک مفاهيم آموزشي براي دانش آموزان بهتر و سهل تر خواهد بود اگر در آموزش مفاهيم درسي به فراخور موضوع از موسيقي استفاده شود فرآيند ياددهي-يادگيري با موفقيت بيشتري انجام خواهد شد. زماني که فرد مطالب و انديشه ها و کلمات را با موسيقي تنظيم و هماهنگ مي نمايد، ضمن اينکه مناطق مختلفي از مغز فعال ميگردند، مطالب در شاهراه هاي متفاوت حافظه ذخيره شده و به اين ترتيب ، قدرت يادگيري مطالب تقويت ميگردد. زماني که فرد مطالب و انديشه ها و کلمات را با موسيقي تنظيم و هماهنگ مينمايد، ضمن اينکه مناطق مختلفي از مغز فعال ميگردند، مطالب در شاهراه هاي متفاوت حافظه ذخيره شده و به اين ترتيب ، قدرت يادگيري مطالب تقويت ميگردد . اختلال يادگيري: اصطلاح ناتواني يادگيري فقط در مورد کودکاني به کار گرفته ميشود که با وجود توانايي ظاهرا طبيعي (که براي يادگيري دارند) ناموفقند و اين بدان معنا نيست که همه ي کودکان و نوجواناني که عملکردشان در مدرسه ضعيف است ، دچار ناتواني هاي يادگيري هستند.
(1391 غربالگري و تشخيص اختلال يادگيري جهت انجام مداخله هاي زودهنگام و پيشگيري از اختلالات ناشي از ناتوانيهاي تحولي و تحصيلي همواره مورد توجه محققان ، روانشناسان و کارشناسان تعليم و تربيت بوده است .

آمار بازدید: 81 بار