ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی بهترین توصیه ها برای موفقیت در تدریس به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین

بهترین توصیه ها برای موفقیت در تدریس به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین

بهترین توصیه ها برای موفقیت در تدریس به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین

در این مقاله روش ها، راهکارها و بهترین توصیه ها برای موفقیت در تدریس به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین ارائه می گردد. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مجازی یا حضوری فعالیت داشته باشید و درآمد بسیار خوبی را کسب کنید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی


برای موفق شدن و کسب درآمد بالا به عنوان معلم خصوصی آنلاین ریاضی عوامل مختلفی اثرگذار است. قبل از هر چیزی باید به درس ریاضی و کار تدریس علاقه داشته باشید. اگر از حل مسائل ریاضی لذت می برید .... اگر در دوره مدرسه و دانشگاه نمرات خوبی در درس ریاضی می گرفتید .... چنانچه در کنکور برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کرده اید .... در این حالت مشخص است که به ریاضی علاقه دارید و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی می تواند برای شما مناسب باشد. اگر به درس دیگری علاقه دارید آن درس را تدریس کنید و اگر کلا به تدریس علاقه ندارید دور کار تدریس خصوصی را خط بکشید. نکته بعدی اینکه بسیار خوب است که روی تدریس ریاضی متمرکز باشید و دروس متعددی را تدریس نکنید. اگر فقط ریاضی را تدریس کنید و با تمرکز این کار را انجام دهید می توانید جزو اساتید برتر و برند ایران شوید و درآمدهای بالایی در انتظار شما خواهد بود. نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که هر روز از روز قبل خودتان بهتر شوید و تسلط خودتان را افزایش دهید. به هر میزان بیشتر و بیشتر بر درس ریاضی مسلط شوید در نهایت شاگردهای موفق تری خواهید  داشت و موفق تر خواهید بود. این 3 نکته (فعالیت در زمینه تدریس ریاضی با علاقه، تمرکز روی آن و افزایش تسلط مداوم خودتان) می تواند منجر به موفقیتهای بزرگ در زندگی کاری شما شود.


پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی) را هم مطالعه کنید.


با توجه به مطالب گفته شده، برای کسب موفقیت های بزرگ در تدریس خصوصی و گروهی ریاضی باید سه ویژگی اصلی در شما وجود داشته باشد:


1- به تدریس ریاضی علاقه داشته باشید: اگر خودتان در دوران تحصیل با اشتیاق ریاضی را می خواندید و اغلب نمره خوبی در این درس می گرفتید تا حدود زیادی می توان گفت به ریاضی علاقه دارید. اگر از حل کردن مسائل و تمرینات ریاضی لذت می برید بسیار خوب است.


2- با تمرکز بالا فقط ریاضی را تدریس کنید: ریاضی جزو دروسی است که بیشترین متقاضی را برای کلاس های خصوصی دارد. اگر در زمینه تدریس ریاضی فوق العاده عالی عمل کنید و با تمرکز فقط این کار را انجام دهید شاگردهای زیادی خواهید داشت.


3- بر درس ریاضی به صورت کامل و به صورت صد در صدی مسلط باشید: معمولا اگر به ریاضی علاقه داشته باشید مسلط شدن بر آن هم برای شما کار سختی نخواهد بود. سعی کنید همواره روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر افزایش دهید.



متوجه تفاوت کلاس های خصوصی ریاضی با کلاس های گروهی باشید


نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بین کلاس های خصوصی و گروهی تفاوت عمده ای وجود دارد و باید آن را در نظر بگیرید. در کلاس های گروهی ریاضی و یا هر درس دیگری نمره دست خودتان است و سر فصل ها را هم خودتان مشخص می کنید و بنابراین در رابطه با اینکه چه مبحثی را تدریس کنید و چند جلسه کلاس داشته باشید و .... با چالشی مواجه نخواهید شد. در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی علاوه بر اینکه باید خوب تدریس کنید و بر مباحث مسلط باشید، اینکه چه مطالبی را ارائه کنید و چگونه تدریس کنید هم بسیار مهم است. باید مرتبا از شاگردهای خودتان در این کلاس ها بازخورد بگیرید و سعی کنید مطالبی را ارائه نمائید که مد نظر ایشان است و با اهداف ایشان همخوانی داشته باشد.


در زمینه جذب شاگرد به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین خوب عمل کنید


سعی کنید در زمینه جذب شاگرد هم خوب عمل کنید. از روش های مختلف برای جذب شاگرد در زمینه تدریس ریاضی استفاده نمائید. می توانید با آموزشگاههای مختلف در ارتباط باشید و یا در شبکه های اجتماعی برای خودتان تبلیغ کنید. راهکار خوب دیگری که وجود دارد این است که در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. دقت کنید که اگر می خواهید به صورت مجازی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید حضور قوی شما در اینترنت و شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند همین سایت ایران مدرس بسیار مهم است. با درج تبلیغ در این وب سایت می توانید از کل دنیا شاگرد جذب کنید. از سایت های خارجی تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس هم می توان به tutor.com و tutordoctor.com اشاره نمود.


مطالعه نمائید: روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی


در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی آنلاین عالی عمل نمائید


برای موفقیت در کار تدریس خصوصی ریاضی، داشتن عملکرد فوق العاده در جلسه اول ضروری است. بسیاری از مدرسین، خصوصا اساتیدی که به تازگی کار تدریس ریاضی را شروع کرده اند، در رابطه با نحوه برگزاری جلسه اول کلاس خصوصی سوال دارند. به هر حال حق هم دارند و جلسه اول بسیار مهم است. جلسه اول اگر خوب برگزار نشود می تواند باعث شود شاگرد را از دست بدهید. باید کاملا آماده باشید و به نسبت وضعیت همیشگی خودتان هم عملکرد بهتری داشته باشید. در جلسه اول گاها سوالاتی بپرسید تا مشخص شود هدف شاگرد شما از برگزاری کلاس چیست و خیلی سریع خودتان را تنظیم و هماهنگ کنید و مطالبی را ارائه نمائید که برای ایشان مفید باشد. بر مبنای حدسیات خودتان تدریس نکنید و با پرسیدن سوال سطح سواد شاگرد خودتان را هم درک نمائید تا مطالب مناسبی را ارائه کنید.


در کلاسهای خصوصی ریاضی آنلاین یا حضوری در همان یکی دو جلسه اول باید سعی کنید نقطه ضعف های شاگردهای خودتان را تشخیص دهید و به تناسب آن برای هر کدام از شاگردهایتان نسخه مخصوص خودش را بپیچید. شما به هر میزان خوب و با آب و تاب تدریس کنید، اگر مطالبی که ارائه می کنید مناسب شاگرد شما نباشد و باعث برطرف شدن اشکالات ایشان نشود باز هم فایده ای ندارد. ممکن است یکی از شاگردهای شما در بحث های پایه ای اشکال داشته باشد و لازم باشد چند جلسه روی این مباحث کار کنید. در حالت دیگر ممکن است شاگرد شما درس را بلد باشد ولی نحوه برخورد با مسائل و حل تمرینات و مثالها را نداند. در این حالت باید درس را به صورت خلاصه ارائه کنید و سریع سراغ حل تمرین و مسئله بروید. خلاصه اینکه به تناسب اشکالاتی که شاگردهای شما دارند عمل کنید و نه فقط بر مبنای ذهنیتی که خودتان دارید.



برای حفظ شاگردهای خودتان برنامه داشته باشید


الف- اگر می خواهید شاگردهای خودتان را حفظ کنید به گونه ای که از جایی به بعد مدرس خودشان را تغییر ندهند و حتی ترم های بعد هم با شما تماس بگیرند، باید با تعهد کامل و با تسلط و آمادگی کامل کار تدریس را انجام دهید. با جدیت در کلاس ها حاضر شوید و نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان را در اولویت اول قرار دهید. هر کاری که لازم است برای نتیجه گرفتن آنها انجام دهید و حمایت و پشتیبانی 100 درصد را مد نظر داشته باشید.


ب- نکته بسیار مهمی که برای موفقیت در کار تدریس ریاضی می تواند کاملا حیاتی باشد این است که در کلاسهای خصوصی هدف نهایی خودتان را نتیجه گرفتن شاگردهایتان در نظر بگیرید و ارائه درس را به عنوان بخشی از کار در نظر داشته باشید. هر چند تدریس عالی و تسلط بر درس بسیار مهم است ولی در کار تدریس هدایت شاگردهایتان به سمت موفقیت مهم تر است. برای هر کدام از شاگردهایتان به تناسب وضعیت تحصیلی و شرایط خانوادگی و درسی و ... برنامه ویژه ای داشته باشید و با جدیت درس خواندن آنها را دنبال کنید تا نتیجه مورد نظر را کسب نمایند.


ج- اگر کلاسهای شما حتی حالت معمولی دارد پیش خودتان فکر کنید که کلاسها تضمینی است و اگر شاگردهای شما نتیجه نگیرند پولی به شما داده نخواهد شد. همین ذهنیت را اگر داشته باید و اگر تا این اندازه به کار تدریس خصوصی ریاضی متعهد باشید مطمئن باشید که در این کار موفق خواهید بود. مهمترین ویژگی ای که می تواند منجر به موفقیت شما در تدریس شود این است که موفقیت خودتان را بر پایه موفقیت شاگردهایتان تعریف کنید و سعی کنید حتما شاگردهای شما نتیجه بگیرند.


مطالعه مقاله قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای) هم مفید است.


در کلاس های خصوصی ریاضی شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت هدایت کنید


برای گرفتن بیشترین بازدهی از کلاسهای خصوصی ریاضی ششم، هفتم و یا هر پایه دیگری سعی کنید شاگردهای خودتان را وادار کنید درس بخوانند و تمرین و مسئله حل کنند. تنها با خوب درس دادن شما اتفاقات خوبی نمی تواند بیافتد. از اهرمهای فشاری که در اختیار دارید استفاده کنید. اگر شاگرد شما تمرین حل نمی کند و یا درس نمی خواند بگوئید که دیگر کلاس برگزار نمی کنید. از والدین کمک بخواهید. ارزیابی را در طول کلاسها انجام دهید و پیگیر درس خوادن و نتیجه گرفتن شاگردتان باشید.


تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینات را با جدیت بخواهید. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. خود شما بهتر می دانید بدون حل تمرین و مسئله نمی توان ریاضی را یاد گرفت. ممکن است شاگردهای شما فقط شرکت در کلاسهای خصوصی را کافی بدانند ولی به هر حال باید شما تمرین بدهید و حل تمرینات و مثالها را هم با جدیت بخواهید. درس خواندن شاگردهای شما در کنار کلاسهای خصوصی لازم و ضروری است.


در جلسات تدریس خصوصی حین تدریس سوال بپرسید و میزان یادگیری شاگردهایتان را چک کنید. سوال پرسیدن حین تدریس هم باعث می شود شاگردهایتان حواسشان به درس جمع تر باشد و هم چون خودشان درس را توضیح می دهند بیشتر با آن در گیر شده و بازدهی کلاس افزایش می یابد. نکته دیگر اینکه باعث می شود کلاس حالت متنوع تری به خودش بگیرد و شما هم به صورت دائم از میزان یادگیری شاگردهایتان ارزیابی داشته باشید.


به شاگردهای خودتان در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و برنامه ریزی و ... مشاوره بدهید. بسیاری از افرادی که در کلاسهای خصوصی شرکت می کنند در حقیقت در زمینه نحوه برنامه ریزی، چگونگی مطالعه صحیح درس ریاضی و سایر دروس، نحوه مطالعه برای امتحان و کنکور و .... اشکال دارند. حین ارائه درس، اول یا آخر جلسه و یا هر زمانی که وقت کردید به آنها مشاوره بدهید و کمک کنید خوب برنامه ریزی کنند.



مطالعه مقاله چگونه معلم و دبیر ریاضی موفقی باشیم؟ هم می تواند مفید باشد.


درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی تدریس کنید و فقط فرمولی درس ندهید. نحوه تدریس شما در کلاسهای خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری خیلی مهم است. مفهومی تدریس کنید و سعی کنید مطالب را به گونه ای ارائه کنید که برای شاگردهایتان خوب جا بیافتد. ارائه روابط و فرمولها لازم است ولی به هر حال نحوه استفاده از روابط، موارد استفاده هر فرمول، دلیل استفاده از هر رابطه در هر مسئله و .... هم باید توضیح داده شود.


کلاسهای ریاضی را به گونه ای برگزار نمائید که خسته کننده نباشد. کلاسها را متنوع برگزار نمائید. درس بدهید، تمرین حل کنید، از خود شاگردانتان بخواهید تا در برگزاری کلاس ریاضی مشارکت کنند و بعضا خودشان تمرین حل کنند.


در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی از شاگردانتان توضیح بخواهید. بعضا سوال بپرسید و روند پیشرفت آنها را پیگیری کنید. از شاگردتان بخواهید مطلب را خودش توضیح دهد. به این ترتیب می توانید میزان یادگیری او را بسنجید.


رمز موفقیت در تدریس ریاضی، موفقیت شاگردهای شما است. اگر بتوانید روندی را به شاگردهایتان ارائه دهید و به گونه ای ریاضی را به آنها یاد بدهید که موفق شوند و نتیجه بگیرند، بدون شک شما هم در تدریس ریاضی و کسب درامد بالا از آن موفق خواهید بود.


کیفیت کلاس های خصوصی آنلاین خودتان را بالا نگه دارید


برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از آموزش ریاضی کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بالا نگه دارید و بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در آنها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.


حتما بخوانید: درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی


مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.


در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است. شما اگر از دانشگاههای تراز اول کشور مانند دانشگاه تهران https://ut.ac.ir/fa دانشگاه شریف http://www.sharif.edu/ و یا هر دانشگاه خوب دیگری هم که فارغ التحصیل شده باشید و ریاضی را در سطح خیلی بالا بلد باشید باید بتوانید آن را به زبان ساده و روان توضیح دهید تا موفق شوید.


7 ویژگی که یک معلم ریاضی عالی باید داشته باشد


1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.


2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.


3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.


4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.


5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.


6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.


7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.



کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم تدریس خصوصی ریاضی در ایران مدرس


حل تمرین در کلاس های خصوصی ریاضی بسیار مهم است


در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.


جزوه کلاسی خود دانش آموز یا دانشجو را برای تدریس مورد استفاده قرار دهید. چون به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه ارائه می گردد. حتی اگر تمریناتی را برای حل کردن در بین جلسات تدریس به شاگردتان می دهید، سعی کنید که مشابه تمرینات جزوه و یا از نوع همانها باشند. البته خوب است که مباحث تدریسی به صورت مفهومی و کاربردی توضیح داده شود. خوب تدریس کردن شما می تواند شاگردتان را به ریاضی کاملا علاقه مند کند.


در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.


مطالعه نمائید: مهمترین ویژگی های بهترین معلم خصوصی ریاضی کدام است؟


علاوه بر علم بالا در زمینه تدریس ریاضی، رفتار و کردار عالی هم داشته باشید


در فرآیند تدریس، رفتار و کردار معلم از اهمیت خاصی برخوردار است. برای شاگردان، عمل و رفتار معلم معیار مناسبی برای ارزشیابی مطلب، گفته‌ها، وصایا و رهنمودهای او است. بنابراین، معلم باید در رفتار و اعمالش آن قدر بزرگوار باشد که نمونه و الگوی شاگردانش قرار گیرد.


معلمان ریاضی باید علاقه و محبت خود رابه صورت کلامی و هم از طریق ابزارهای غیرکلامی همچون توجه تمام و کمال به دانش‌آموزان، حفظ و تداوم ارتباط چشمی با تمامی دانش‌آموزان و لبخند زدن نشان دهند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 999 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image