ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نحوه انتخاب معلم نمونه و ملاک و دلایل انتخاب معلم نمونه شهرستانی و کشوری

نحوه انتخاب معلم نمونه و ملاک و دلایل انتخاب معلم نمونه شهرستانی و کشوری

نحوه انتخاب معلم نمونه و ملاک و دلایل انتخاب معلم نمونه شهرستانی و کشوری

در این مقاله در رابطه با نحوه انتخاب معلم نمونه و ملاک و دلایل انتخاب معلم نمونه، جایزه معلم نمونه شهرستانی و کشوری و .... توضیحاتی ارائه می شود.
پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس:
تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس
شیوه نامه انتخاب معلم نمونه ممکن است هر سال تغییر کند و در سایت آموزش و پرورش به آدرس www.medu.ir اطلاع رسانی می گردد. از جمله معیارها و ملاک های انتخاب معلم نمونه شهرستانی و کشوری می توان به سوابق کاری، صلاحیت های علمی و حرفه ای، اخلاقی و اعتقادی، مدرک تحصیلی، تالیف و ترجمه، تسلط به زبان های خارجی و .... اشاره کرد. سهمیه معرفی معلم های منتخب برای مدارس به نسبت تعداد مدرسین مشغول به کار متفاوت است. به عنوان مثال مدارسی که 5 تا 20 نفر معلم دارند می توانند 1 نفر را معرفی نمایند و مدارسی که 21 تا 36 نفر معلم دارند می توانند 2 نفر را معرفی کنند. برای مدارس با 37 تا 52 نفر معلم و 53 نفر معلم به بالا هم به ترتیب 3 و 4 نفر معلم منتخب معرفی خواهند شد. در ادامه توضیحاتی در این زمینه ارائه می شود (مطالعه کنید: 7 ویژگی معلم نمونه). روند معرفی معلم های منتخب برای انتخاب معلم نمونه به صورت زیر است:
1- مدیران محترم بخشنامه را به رویت همه کارکنان اداری و آموزشی مدرسه برسانند.
2- کارگروه تخصصی بزرگداشت مقام معلم درسطح مدرسه با ترکیب اعضای شورای مدرسه و با مسئولیت مدیر واحد آموزشی تشکیل و بر اساس شاخصهای مندرج در فرم «الف» نسبت به انتخاب و معرفی معلمان نمونه آموزشگاه اقدام نماید. {مدیران محترم برای اعضای شورای مدرسه، ابلاغ عضویت در کار گروه بزرگداشت مقام معلم صادر نمایند}.


3- شورای مدرسه براساس فرم «الف » معلمان واجد شرایط برای انتخاب را شناسایی و مدارک و مستندات را از آنان درخواست و در مدرسه نگهداری نماید.
مطالعه کنید:
چگونه تدریس آنلاین کنیم و نحوه کسب درآمد بالا از تدریس مجازی

4- شورای مدرسه پس از بررسی دقیق مدارک و مستندات دریافت شده از همکاران شناسایی شده، فرم الف را برای معلمانی که بیشترین امتیاز را در زمینه شاخصها ی فرم کسب می نمایند تکمیل و اصل فرم / فرمهای تکمیل شده را پس ازامضای صورتجلسه توسط اعضای شورا براساس جدول سهمیه به ستاد بزرگداشت مقام معلم ناحیه تحویل نماید. یادآوری: شورای مدرسه در شناسایی، انتخاب و معرفی معلمان، علاوه بر لحاظ نمودن سوابق کاری، صلاحیت های علمی و حرفه ای، اخلاقی و اعتقادی، به جلوه های ویژه معلمی ییشتر توجه نماید تا زمینه انتخاب مطلوب فراهم گردد.
5- فرمهای ارسالی بعد از مهلت تعیین شده، مازاد برسهمیه، عدم امضای صورتجلسه توسط اعضای شورا و ناقص توسط ستاد ناحیه بررسی نشده و به مدرسه عودت داده می شود و مسئولیت پاسخگویی به اعتراض همکاران ذینفع در زمینه تضییع حق آنان با مدیر محترم مدرسه خواهد بود.
6- ملاک تکمیل فرم برای کارکنان و تعیین آمار پرسنل هر آموزشگاه، مکان ارزشیابی پرسنل می باشد.
7- انتخاب معلمان مدارس کمتر از 5 نفرارزشیابی شونده با مدیر مجتمع و در مدارس فاقد مجتمع یا ستاد بزرگداشت مقام معلم ناحیه می باشد.
حتما بخوانید:
بهترین معلم های ایران و معلم های معروف ایران
8- انتخاب معلمان نمونه دردوسطح منطقه ای و استانی خواهد بود، لذا شورا ی مدرسه توجه نماید ازانتخاب مجدد معلمانی که در4 سال گذشته به عنوان نمونه انتخاب گردیده اند در همان سطح خودداری و زمینه را برای انتخاب همکاران دیگر فراهم نماید.
در کارگزین خبر ذکر شده است که برای انتخاب معلم نمونه 99-1400 حداقل سقف امتیاز مورد نظر جهت شرکت در فرآیند 455 امتیاز می باشد. لذا چنانچه امتیاز متقاضی به حد نصاب نرسید (امتیاز کمتر از 455 می باشد) نیازی به تکمیل نمودن فرم الکترونیکی و ارائه مدارک نبوده و همکار متقاضی را فقط به عنوان معلم شاخص آموزشگاه طی یک نامه اداری به دبیرخانه ستاد نکوداشت مقام معلم معرفی نمایند. همانطور که گفته شد شیوه نامه و دستورالعمل انتخاب معلم نمونه در سال های 401 و 402 و سال های بعد از آن می تواند متفاوت باشد و بهتر است سایت آموزش و پرورش را در این زمینه مشاهده نمائید. واضح است که معیارهایی مانند سابقه کاری معلم، رضایت دانش آموزان، معیارهای اخلاقی و ... همواره موثر است.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی در ایران مدرس
در انتخاب معلم نمونه مواردی مانند زیر هم معمولا ذکر می شود که ممکن است سال به سال تغییر کند:
- معلمان نمونه ی سال‌های قبل برای شرکت در برنامه باید همانند سایر معلمان، مرحله آموزشگاهی را طی کرده و مانند سایر افراد متقاضی در برنامه شرکت نمایند. این افراد در مرحله تکمیل امتیازها برای شرکت در مرحله ی بالاتر می‌توانند از کلیه مدارک خود استفاده نمایند. اما شرکت در مراحل همسطح و پایین تر از نمونه قبلی، کلیه مدارک و سوابق خدمت در زمان کسب عنوان نمونه به بعد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
- معلمانی که در سال‌های گذشته به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند تا سه سال مجاز به شرکت در همان سطح و سطح پایین تر نمی‌باشند (البته این عدد 3 سال ممکن است کم یا زیاد شود).
پیشنهاد می شود مقاله
بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب را هم بخوانید.
برخی از ملاک ها، معیارها و دلایل انتخاب معلم نمونه در ادامه ارائه شده است:
1 - ايثارگري
2 - آخرين مدرك تحصيلي ديپلم ( 12 ) ، فوق ‌ديپلم ( 14 ) ، ليسانس ( 16 ) ، فوق‌ليسانس (18 ) ، دكتري (20)
3 - سابقه خدمت و ارزشيابي: مجموع امتياز مازاد  بر 90 در مرحله اول فرم ارزشيابي سالانه در سه سال اخير ، حداكثر 30 امتياز
4 -  تأليف و ترجمه
5 -  اختراع و اكتشاف 20 امتياز به ازاي هر مورد اختراع با ارائه گواهي از سازمان ثبت اختراعات پنج امتياز – حداكثر 20 امتياز
6 -  نظام پيشنهادها
7 -  شركت در همايش‌هاي علمي، تخصصي،  فرهنگي  حداکثر 30 امتياز
8 -  تقديرنامه
9 -  قهرماني در مسابقات  
10– معلم ِ نمونه سالهاي قبل حداکثر 12 امتياز   
11-  تسلط به زبان‌‌هاي خارجي
12 -  مهارت در فناوري اطلاعات 14 امتياز مهارت‌هاي 7 گانه ICDL  هر مهارت دو امتیاز – حداکثر 14 امتیاز


دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان کهگیلویه و بویراحمد: سیاست وزارت آموزش و پرورش www.medu.ir در خصوص تکریم و بزرگداشت مقام معلم نهادینه کردن فرهنگ تکریم در جامعه بوده و تکریم مقام معلم به زمان خاصی محدود نمی باشد و اداره کل آموزش و پرورش استان علاوه بر برنامه های هفته معلم، اقدام به تهیه تقویم اجرایی تکریم و بزرگداشت مقام معلم نموده است و انتظار می رودشهرستانها  و مناطق با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی اقدامات شایسته ای را در این خصوص انجام دهند.
پیشنهاد می کنیم مطالعه نمائید:
چگونگی کسب درآمد از تدریس خصوصی
تاثیر نظر دانش آموزان در انتخاب معلم نمونه
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در انتخاب معلمان نمونه تالیف کتاب، استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش و ارائه مقاله در همایش‌های بین المللی امتیاز دارد، گفت: نظر دانش آموزان درباره معلمان نیز دارای امتیاز است و در تعیین معلم نمونه بودن مهم است.
نحوه داوری برای انتخاب معلم نمونه
داوران در مناطق افرادی هستند که شیوه نامه انتخاب معلم نمونه را به طور کامل مطالعه کرده‌اند و به آن تسلط دارند؛ در هر مرحله یک بار داوری صورت می‌گیرد اما در استان‌ها این کار سه بار انجام می‌گیرد به این صورت که دو داور به یک معلم امتیاز می‌دهند و اگر اختلاف امتیاز آنها به 30 برسد داور سوم آن را بررسی کرده و نمره داور سوم نمره نهایی منظور می‌شود.  منبع: تسنیم
مطالعه نمائید:
ويژگي هاي یک معلم خوب در تفکر ابن سينا
معلمی که سال اول خدمتش نمونه کشوری شد
سیدمیثم سیداحمدی، متولد 17 دی ماه 1373 در شهرستان بیجار، دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان کردستان و آموزگار پایه ششم ابتدایی است که کار تدریس را از مهر ماه ۱۳۹۷ در دبستان شهید عرب زاده شهرستان بیجار آغاز کرد. ایشان به عنوان معلم نمونه کشوری در سال ۹۸ انتخاب شد. بخشی از مصاحبه با ایشان در ادامه ارائه شده است (منبع: ایسنا).
* از نظرشما یک معلم نمونه کشوری چه ویژگی‌هایی دارد؟ به نظرم مهم‌ترین ویژگی معلم نمونه چند بعدی بودن وی است، یعنی باید سعی کند تا تمامی شاخص‌های علمی و اخلاقی را در خود تقویت و در جهت انتقال آن‌ها به دانش‌آموزان تلاش کند.
* روش خاص و منحصر به فردی در تدریس دنبال می‌کنید؟ در مبحث تدریس ،همواره سعی دارم از روش‌های گروهی استفاده کنم، در اکثر اوقات کلاس را به صورت کنترل شده به خود دانش‌آموزان واگذار و نقش راهنما را ایفا می‌کنم همچنین فضای فیزیکی را نیز مورد توجه قرار خواهم داد.
* کتابی هم تألیف کرده‌اید؟ بله بنده یک جلد کتاب با عنوان یادگیری با اصول روانشناسی تالیف کرده‌ام که همان طور که از اسمش هم پیداست در حوزه روانشناسی است و به دانش‌آموزانی که اختلالات یادگیری دارند، کمک شایانی می‌کند.
حتما بخوانید:
چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟
*در پایان تعریف کوتاهی از معلم از زبان معلم نمونه کشوری؟ معلم یعنی منشاء مهر، عشق، اسوه‌ی ایثار و صبر
گردآوری: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 110960 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image