ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی تدریس ریاضی هفتم فصل اول به صورت گام به گام همراه با نکات مهم و کلیدی

تدریس ریاضی هفتم فصل اول به صورت گام به گام همراه با نکات مهم و کلیدی

تدریس ریاضی هفتم فصل اول به صورت گام به گام همراه با نکات مهم و کلیدی

تدریس ریاضی هفتم فصل اول به صورت گام به گام همراه با نکات مهم و کلیدی آن در این بخش ارائه شده است. اگر در جستجوی آموزش ریاضی هفتم فصل او راهبرد حذف حالت های نامطلوب، راهبرد رسم شکل و ... هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست کامل مدرسین ریاضی هفتم بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی هفتم کلیک کنید. مطالعه دانلود رایگان خلاصه جزوه آموزشی فصل 1 اول ریاضی 7 پایه هفتم هم مفید است.

برای حل مسائل ریاضی روش های متفاوتی وجود دارد که با تشخیص راهبرد مناسب برای مسئله می توان آن را با روش بهتری حل کرد. ممکن است یک مسئله را بتوان به راهبردهای متفاوتی حل کرد، اما تشخیص راهبرد، اهمیت زیادی دارد. در تدریس فصل اول ریاضی هفتم به صورت مفصل در رابطه با انواع راهبردهای حل مسئله و تمرین توضیح داده شده است. از جمله راهبردهای مهم حل مساله که در ریاضی پایه 7 توضیح داده شده است می توان به رسم شکل، الگوسازی و حذف حالتهای نامطلوب اشاره کرد. به عنوان مثال در راهبرد رسم شکل سعی می کنیم که اطلاعات داده شده ی مسئله را روی شکل نشان دهیم، تا نیاز به محاسبه و عملیات ریاضی به حداقل مقدار ممکن برسد. نکته دیگر اینکه وقتی داده ها و خواسته های سوال را روی شکل نشان می دهید به صورت واضح تری می توانید مساله را درک کنید و جواب مناسب را بدست آورید. همانطور که می دانید فهم سوال نصف حل سوال است و با رسم شکل خیلی راحتتر می توان خواسته سوال را فهمید و متوجه شد. فصل 1 ریاضی هفتم که این مباحث در آن تدریس می شود و مورد بررسی قرار می گیرد بسیار مهم و مفید است. از جمله دیگر راهبردهای حل مساله می توان به الگویابی، حدس و آزمایش، زیر مسئله، حل مسئله ی ساده تر و روش های نمادین اشاره کرد. این روش ها و ابزارها باعث می شود راحت تر بتوانید سوالات را حل نمائید.

کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس ریاضی هفتم

یکی از روش ها و راهبردهای مفید و مهم دیگر که در فصل اول ریاضی پایه 7 تدریس می شود راهبرد الگوسازی است. برای حل برخی از مسائل مجبوریم همه ی حالتهای ممکن را بنویسیم اما برای جلوگیری از تکرار یا این که حالتی را از قلم بندازیم باید برای نوشتن حالت ها نظم و ترتیب خاصی را رعایت کنیم، این نظم و ترتیب را در نوشتن حالت های مختلف را الگو سازی می گویند. روش الگوسازی باعث می شود مسئله در ذهن شما نظم خوبی پیدا کند و ارتباط مناسبی بین حالت های مختلف و خواسته و داده های سوال برقرار نمائید. در بسیاری از اوقات وقتی که می خواهید سوالی را حل کنید، به وضوح بعضی از جواب ها نادرست است و می توانید آنها را کنار بگذارید. اساس و پایه راهبرد حذف حالت های نامطلوب هم همین است. اگر مسئله ای را حل می کنید و جوابی به وضوح نمی تواند درست باشد آن را کنار بگذارید. در راهبرد حذف حالت های نامطلوب تمام حالت های ممکن را با استفاده از روش تفکر نظام دار می نویسیم و حالت های نادرست را حذف می کنیم تا به پاسخ درست با شرایط گفته شده در مسئله برسیم. دقت کنید مطالبی که اینجا ارائه شده است نکات فصل اول ریاضی هفتم است و باید این موارد را خوب بلد باشید و درک کنید تا از پس حل مسائل بربیائید. در این مقاله تلاش شده است مهمترین نکات به صورت گام به گام تدریس شود. مثال زیر از راهبرد الگوسازی ارائه شده است.




حتما بخوانید: خلاصه جزوه و حل کامل تمرینات و مسائل کتاب درسی فصل اول ریاضی پایه هفتم

علاوه بر راهبردهای توضیح داده شده در بالا، در ریاضی هفتم راهبردهای دیگری از جمله الگویابی توضیح داده شده است. در این روش سعی می کنیم بین اعداد یا اشکال مختلف نظم یا الگوی مشخصی را پیدا کنیم و به این ترتیب به جواب سوال مد نظر خواهیم رسید. روش و راهبرد دیگری هم برای حل سوالات ریاضی وجود دارد. این روش حدس و آزمایش یا سعی و خطا نامیده می شود. در این روش سعی می کنید جواب درست را حدس بزنید و درستی حدس خودتان را بررسی نمائید و در ادامه اگر درست نبود آن را مرتبا اصلاح کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. معلم های ریاضی هفتم در کلاس های خودشان با مثال و تمرین این موارد را ارائه می دهند. در راهبرد زیر مساله سعی می کنید مسئله اصلی که پیچیده است را به مسائل کوچکتری تقسیم بندی کنید و با حل مسائل کوچکتر در نهایت به جواب سوال اصلی هم خواهید رسید. در تدریس فصل 1 ریاضی 7 راهبردهای دیگری هم از جمله راهبرد حل مسئله ی ساده تر ارائه شده است. در این روش سعی می کنید ابتدا سوالی مشابه سوال اصلی که خودتان که کمی ساده تر است را حل نمائید و در مرحله بعد با توجه به جوابی که بدست آورده اید سراغ سوال اصلی می روید. وقتی سوال ساده تر را حل می کنید کمی با مبحث آشنا می شوید و حل سوال بعدی هم که سطح بالاتری دارد برای شما کار سختی نخواهد بود. در شکل زیر مثالی از راهبرد حذف حالت های نامطلوب قابل مشاهده است.



مطالعه دانلود جزوه فصل اول ریاضی پایه هفتم : راهبردهای حل مسئله هم پیشنهاد می شود.


آخرین روش و راهبرد ارائه شده در ریاضی هفتم راهبرد روش های نمادین است. در این روش با استفاده از نماد های جبری، صورت مساله را به زبان ریاضی تبدیل می کنیم و سپس با عملیات ریاضی مساله را حل می کنیم. هر سوال ریاضی ای که قصد حل آن را دارید با استفاده از این راهبردها می تواند راحت باشد. برای هر مساله ای ممکن است یکی از این روش ها بهتر جواب دهد. برای یک سوال شاید راهبرد رسم شکل مناسبتر باشد و برای سوال دیگری ممکن است از راهبرد حذف حالت های نامطلوب استفاده نمائید. باید زیاد تمرین کنید و سوالات متعددی را حل کنید تا مهارت استفاده از روش های مختلف برای حل مسائل را بدست اورید. به هر میزان تمرینات بیشتری را حل کنید مسلط تر خواهید شد. برای موفقیت در فصل اول ریاضی هفتم و سایر فصل های آن تمرین حل کردن را در نظر داشته باشید. نکته دیگر اینکه، این فصل 1 ریاضی 7 بسیار کلیدی و مهم است و دید خوبی به شما می دهد تا مسائل را به درستی و راحتی حل کنید و اگر مطالب این فصل را خوب یاد بگیرید برای فصل های دیگر و حتی برای حل مسائل ریاضی در پایه های بالاتر کار شما راحت تر خواهد شد. مطالعه چگونه ریاضی هفتم را یاد بگیریم هم مفید است.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 6945 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ایلیا عباس زاده پنج شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

خوب دست شما درد نکنه من خوب یاد گرفتم امید وارم هم وطن هایم هم خوب یادگرفته باشند