ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ سیستم مدیریت خوردگی

سیستم مدیریت خوردگی

سیستم مدیریت خوردگی
آشنایی با مفاهیم مهندسی، مدیریت خوردگی و الگوهای مدیریت خوردگی
(آموزش مراحل و نحوه تدوین، پیاده سازی و اجرای الگوی مدیریت خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور)
بسیاری از مشکلهای خوردگی مشاهده شده در صنایع از عوامل و فاکتورهای بر اساس مهندسی خوردگی (CE) به وجود نیامده اند، بلکه در بسیاری از موارد آنها از مسائل غیر مهندسی خوردگی مانند بازرسیها، پایش خوردگی، دستورالعملها، مستندها، ارتباط ها و ... ناشی می شوند که موارد فوق الذکر ضعیف، ناکافی و نادرست بوده اند.
در سالهای اخیر دانشمندان و محققان در زمینه مسائل و مشکلهای ناشی از خوردگی دریافتند تنها به وسیله مهندسی خوردگی نمی توان هزینه های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی را کاهش داد. باید برای کنترل خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور بخش دیگری تحت عنوان مدیریت خوردگی (CM ) مورد توجه جدی قرار گیرد و سیستم مدیریت خوردگی (CMS ) در تمام قسمتهای صنایع درگیر با مسئله خوردگی تدوین، پیاده سازی و اجرا شود.
شایان ذکر است که یکی از چالشهای استقرار سیستم مدیریت خوردگی در صنایع و سازمانها همپوشانی مفاهیم مهندسی خوردگی و مدیریت خوردگی می باشد. در بسیاری از مواقع تصور می شود که مدیریت خوردگی همان مهندسی خوردگی است. واقعیت این است که تعیین مرز بین این دو مفهوم چالش برانگیز بوده و نیاز به بررسی های بیشتری در آینده دارد.
در مدیریت خوردگی باید فرایندهایی تعریف و جاری شود که در آنها کنترل و پایش خوردگی به صورت پویا صورت گرفته تا به این ترتیب پاسخگویی در برابر مسائل خوردگی تنها بر عهده واحد و مهندس خوردگی نباشد. در این سامانه باید افراد ذیربط و ذینفع در کلیه واحدها در برابر مسائل خوردگی مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند.
همان گونه که مستحضر هستید مسئله خوردگی همواره جزء یکی از دغدغه های اصلی مسئولین شرکت های درگیر با این موضوع در کشور بوده است. یکی از اهداف این آموزش، آموزش نحوه تدوین، پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت خوردگی در راستای کاهش هزینه های ناشی از خوردگی در تجهیزهای خطوط تولید، تعمیرات و نگهداری و انبارداری در این شرکتها میباشد.
با توجه به اینکه صنایع شیمیایی کشور به عنوان متولی تولید و تامین مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف هستند، بنابراین تدوین، پیاده سازی و اجرای مدل مدیریت خوردگی جهت بهبود و افزایش صحت و دقت پروژه ها و محصولهای تولیدی این صنایع، امری ضروری می باشد.
در این آموزش تلاش شده است مفاهیم مهندسی و مدیریت خوردگی به همراه مدلهای ارائه شده برای مدیریت خوردگی معرفی شود تا در آینده در صنایع کشور مورد توجه جدی تر قرار گیرد. همچنین نحوه و مراحل سیستم مدیریت خوردگی ارائه شده است تا شرکتها بتوانند به راحتی تدوین، پیاده سازی و اجرا نمایند. همچنین در این راستا آمادگی خود را جهت آموزش و راهنمایی در زمینه مباحث مهندسی و مدیریت خوردگی و نیز ارائه مشاوره فنی و علمی در زمینه تدوین، پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت خوردگی به افراد، شرکتها، سازمانها و صنایع کشور به عنوان ارزش و ماموریت خود اعلام می نمایم. بی شک یکی از راه های صیانت از دارایی ها و سرمایه های ملی توجه به این مسئله مهم یعنی تدوین، پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت خوردگی می باشد.

آمار بازدید: 21 بار