ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ مدیریت مالی در خانواده

مدیریت مالی در خانواده

چگونه پول‌هایمان را با حساب و کتاب خرج کنیم؟
آیا شما هم گاه و بیگاه سرمسائل مالی دچار حس افسرذگی میشوید؟ آیا پول و مسائل مالی، محور اصلی صحبت‌های شما و دوستانتان است؟
اجازه بدهید یک مثال را برای‌تان تعریف کنم تا درک‌تان نسبت به این موضوع بیشتر شود. فرض کنید دو نفر باهم زندگی میکنند این دو نفر میتوانند مادر و پسر _ دوتا دوست _ پارتنرها و حتی زن و شوهر باشند هستند. روزی فرد «الف» در حال انجام کارهای منزل است که زنگ خانه به صدا در می‌آید فرد (ب) با جعبه‌ای وارد خانه می‌شود؛ وسط هال می‌ایستد و با ذوقی کودکانه بسته را باز می‌کند و می‌گوید: بالاخره دستگاه پخش فیلم را خریدم. ناگهان احساسی دوگانه به «الف» هجوم می‌آورد. چرا دوگانه؟! چون شوق همسرش آن‌قدر زیاد است که ندایی درونی به «الف» می‌گوید راجع به قیمت آن بحث و کنجکاوی نکند و از سمت دیگر در سرش علامت سؤال بزرگی تشکیل شده و می‌خواهد بداند آیا این خرید از همان پولی است که بعد از ماه‌ها سختی، پس‌انداز کرده بودند؟ بله متأسفانه این پول از روی ذخیره پس‌انداز خرید خانه برداشته شده است. فکر می‌کنید «الف» چه کاری می‌کند؟ کاری که بیشتر افراد در این مواقع انجام می‌دهند: فریاد می‌کشد و «ب» را به خودخواهی متهم می‌کند، اما فرد«ب» دلیل‌تراشی می‌کند و معتقد است تماشای فیلم‌های قشنگ در کنار همدیگر ارزش بیشتری نسبت به پس‌انداز کردن دارد. این جاست که بحث مدیریت مالی جدی می‌شود. اگر بپذیرید که اقتصاد و فرهنگ روی یک دایره قرار گرفته‌اند و در شکل‌گیری به هم کمک می‌کنند، به خوبی درمی‌یابید که مدیریت مالی خانواده نه تنها امری ضروری است، بلکه در رشد و موفقیت و رضایت و شادی خانواده نیز مهم است. مسئله اقتصاد و مدیریت مالی زندگی، یکی از اساسی‌ترین موضوعات در هر زندگی است و باید به شدت به آن توجه کرد. رفاه اقتصادی در گرو مدیریت مالی ست و با این نکته که پول خوشبختی نمی‌آورد، اما بی‌پولی بدبختی می‌آورد، همراه است. مشکلاتی که باعث ضعف در مدیریت خانواده و بالطبع، اختلاف میان اعضای خانواده می‌شود، شامل مواردی چون مشکلات رفتاری، فقدان درک اقتصادی و… است.

آمار بازدید: 68 بار
ثبت شده توسط نرگس حیدری (19سال سابقه تدریس و کار اجرایی) آموزش صفر تا صد حسابداری - بصورت گروهی و یا خصوصی، حضوری و آنلاین