ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ معرفی الگوهای گفتاری در زبان انگلیسی Introduction of Speaking Patterns

معرفی الگوهای گفتاری در زبان انگلیسی Introduction of Speaking Patterns

معرفی الگوهای گفتاری در زبان انگلیسی  Introduction of Speaking Patterns

معرفی الگوهای گفتاری در زبان انگلیسی


Introduction یا Introduce کردن برای این است که بگوییم می‌خواهیم راجع به چه چیزی صحبت کنیم و موضوع مورد صحبت ما در چه حیطه ای قرار می گیرد.



Explanation یا Explaining توضیح می دهد که چرا چیزی شکل و شمایل خاصی دارد. مثلا بعد از اینکه رانندگی را معرفی کرده و می‌خواهیم راجع به رانندگی صحبت کنیم، در Explanation می گوییم چرا رانندگی کردن به این شکل است.



Exemplification از فعل Exemplify می آید. این اصطلاح متعلق به زمانیست که می‌خواهیم چیزی را با مثال چیزی به تصویر بکشیم. برای درک بهتر مخاطب معمولا Exemplify می کنیم.



Expressing a preference برای زمانی است که می خواهیم ترجیح‌مان را بگوییم. برای مثال بگوییم کدام جهت را بیشتر دوست داریم.



Expressing an opinion یعنی نظر مان را بگوییم. در واقع جهت گیری و خوشایندمان را بیان کنیم.



Expressing agreement برای حالتی است که در مورد یک موضوع خاص جهت گیری های مختلفی وجود دارد و ممکن است شما با این جهت ها موافقت یا مخالفت کنید.

توجه داشته باشید که در زبان انگلیسی هم عبارت Expressing agreement و هم عبارت Expressing disagreement وجود دارد. Expressing agreement برای بیان این است که بگوییم من با این جبهه، عقیده یا Attitude موافقم یعنی آن را می پذیرم و دوست دارم. Expressing disagreement برعکس Expressing agreement است. برای بیان این است که بگوییم من موضوعی را نمی پذیرم، دوست ندارم، مخالفم و علیه چارچوب های من هستند.



Partial agreement یعنی موافقت نسبی. برخی افراد می گویند «من با این موضوع موافقم ولی ……» یعنی تا جایی، شاید با اصل موضوع یا بخشی از آن موافقت دارند اما از جایی به بعد ظاهرا چیزهایی وجود دارد که دیگر باب میلشان نیست.



Analyzing یا Analysis جایی است که شما یک مسئله را از وجوه و زوایای مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهید. به این مسئله آنالیز یا تجزیه و تحلیل کردن گفته می شود.



Conversation repair: پیش می آید که حین صحبت کردن، اطلاعاتمان دیر لود شود، اطلاعات کافی نداشته باشیم یا در حال فکر کردن به این موضوع باشیم که چه بگوییم یا چگونه بگوییم. یا اینکه صحبت را به شکلی جلو برده ایم که نمی دانیم چطور آن را ادامه بدهیم و به نوعی ادامه دادن صحبت برایمان سخت است.

در این موقعیت اصطلاحا Conversation مان را که خراب کرده ایم، Repair می کنیم. در واقع از یک جایی دوباره آن را شروع می کنیم. برای مثال در زبان فارسی می گوییم: «اصلا ولش کن بذار اینجوری بگم ……» به این روند Conversation repair گفته می شود.



Describing likes and dislikes: کاملا مشخص است. چیزهایی را که خوشمان یا بدمان می آید شرح داده و آن ها را Describe کنیم.



Interruption :Interrupt کردن یعنی قطع کردن. معمولا وسط چیزی اتفاق میفتد. وقتی چیزی به اتمام نرسیده است برای مثال زمانی که کسی مابین حرف شخص دیگری می پرد، interruption اتفاق میفتد.



Describing the past ،Describing the present ،Describing the future یا Speculating or making predictions about future: کاملا مشخص است که وقتی می خواهیم راجع به زمان حال چیزی که هم اکنون در حال اتفاق افتاده، گذشته یا چیزی که به اتمام رسیده و آینده یا چیزی که انتظار می رود یا پیش بینی می کنیم که اتفاق بیفتد، صحبت کنیم، از این اصطلاحات استفاده می کنیم.

آمار بازدید: 126 بار
ثبت شده توسط حمیده سلطانی مدرس بین المللی و کوچ زبان انگلیسی آموزش تضمینی زبان انگلیسی به همراه کوچینگ یادگیری زبان